U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

poruka: 53
|
čitano: 25.447
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn".
11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
fer-de-lance kaže...

Jedina je prednost to kaj se u EU ne gleda na ekonomsku isplativost pa se mogu povući novci iz fondova za projekte koji nemaju financijskog smisla (kao npr. svi trenutni HŽ radovi, osim pruge Zagreb-Rijeka)...

 mislim da malo pretjeruješ, dobra povezanost željeznicom nije samo cilj u kojem se gleda usko trenutna situacija, treba gledati šire

puno toga je blokirano zato jer nema željeznice, primjerice projekt teretne luke u zadru, između ostalog, stoji i zato jer je transport dalje od luke preskup bez željeznice

isto tako i sa drugim lukama, puno je biznisa blokirano po hrvatskoj zato jer nemamo poštenu željeznicu

 

kao da kažeš da nema smisla graditi nikakvu infrastrukturu bilo gdje osim u zagrebu, jer je sve ostalo ionako raseljeno ili slabo naseljeno

7 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

Ti pričaš o izgradnji željezničkih trasa, a ja o elektrifikaciji istih.

Elektrifikacija se ne provodi radi teretnog prometa, nego radi komfora u putničkom prijevozu.

Štoviše, prijevoznici koji prevoze vlakom bi bili puno sretniji da se nikad ništa ne elektrificira jer bi prolazili jeftinije (mnogi od njih ni nemaju pogon dizel/pantograf).

A izgradnja pruge je nevezana uz to, i radi se puno remontova po RH.

Ali elektrificirati pružni sustav radi putnika kojih je manje od 50 000 u cijeloj RH je suludo.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
fer-de-lance kaže...

Ti pričaš o izgradnji željezničkih trasa, a ja o elektrifikaciji istih.

Elektrifikacija se ne provodi radi teretnog prometa, nego radi komfora u putničkom prijevozu.

Štoviše, prijevoznici koji prevoze vlakom bi bili puno sretniji da se nikad ništa ne elektrificira jer bi prolazili jeftinije (mnogi od njih ni nemaju pogon dizel/pantograf).

A izgradnja pruge je nevezana uz to, i radi se puno remontova po RH.

Ali elektrificirati pružni sustav radi putnika kojih je manje od 50 000 u cijeloj RH je suludo.

 

 pričaš ti naširoko, ne samo o elektrifikaciji, a ja sam se referirao na ovo:

 

pa se mogu povući novci iz fondova za projekte koji nemaju financijskog smisla (kao npr. svi trenutni HŽ radovi, osim pruge Zagreb-Rijeka),...

...Ali opet, to i je cilj EU fondova, ne da se gradi smisleno i svrhovito, nego tek toliko da se pokrene ekonomija (rast proizvodnje i BDP-a bi dugoročno trebao vratiti investirani novac).

 

sve hž projekte zasigurno nemereš strpat u klasu besmislenih, a bogme niti sve eu projekte u klasu nesvrhovitih

zato i kažem da pretjeruješ

 

 

7 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

Istina, premda je i to točno.

Samo Zagreb-Rijeka bude rentabilna dionica, ostale jednostavno nisu na jako korištenim koridorima.

Možda u budućnosti, ali sad ne.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.1.2023 13:39 (fer-de-lance).
2 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
ivan dragi kaže...
Pa ako tu kartu malo objasnimo..

 

 Graditi skupe željeznice nam jednostavno nije bila isplativa investicija jer imamo i ove ceste koje treba platiti do kraja. Sad kad nam je EU dala lovu, sad ih i gradimo (koliko mi je poznato već je nekoliko milijardi ulupano, planovi su napravljeni, natječaji su u tijeku).

 

Netko je prije rekao da su nam ceste šit.

 

Skratio sam da ne citiram sve... Kako god da gledaš, činjenica je da imamo najsporiju željeznicu u EU. Pitanje što bi prevozio (glede putničkog prijevoza) treba gledati šire, budući da su ceste i željeznice u svakoj zemlji strateški značaj. Recimo Francuska i Njemačka svake godine ulažu milijarde u svoje željeznice, a željeznice im posluju s milijardama gubitaka. Glede cesta, uzmimo za primjer Jadransku magistralu. Tokom Hladnog rata SAD su počele širiti utjecaj u sovjetskom susjedstvu. Zbog zategnutih odnosa sa SSSR-om komunistička Jugoslavija bila je otvorena za suradnju sa SAD-om, a upravo je SAD iz sjene osigurao kredit Svjetske banke za gradnju Jadranske magistrale. Dakle gradnja te ceste bila i od državnog i od geostrateškog značaja. Dalje što se tiče cesta, analiza EuroRAP-a u suradnji sa HAK-om i Fakultetom prometnih znanosti kaže da su nam državne ceste jedne od najopasnijih u Europi. Istovremeno, autoceste su nam jedne od najboljih i najsigurnijih na svijetu. Zaboravio sam napisati - i jedne od najskupljih.

Magia Posthuma
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.1.2023 18:01 (Vampir001).
16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
picajzla0707 kaže...

mislim da malo pretjeruješ, dobra povezanost željeznicom nije samo cilj u kojem se gleda usko trenutna situacija, treba gledati šire

puno toga je blokirano zato jer nema željeznice, primjerice projekt teretne luke u zadru, između ostalog, stoji i zato jer je transport dalje od luke preskup bez željeznice

isto tako i sa drugim lukama, puno je biznisa blokirano po hrvatskoj zato jer nemamo poštenu željeznicu

 

kao da kažeš da nema smisla graditi nikakvu infrastrukturu bilo gdje osim u zagrebu, jer je sve ostalo ionako raseljeno ili slabo naseljeno

Primjer Zadra je dobar primjer zašto mi moramo definirati strateške točke.

Nema smisla pored Rijeke i Ploča još investirati u željeznice da bi luka Zadar "ojačala".

Neku infrastrukturu ima smisla raditi samo u Zagrebu, ako je broj korisnika malen / preskupa je / prekomplicirana.

fer-de-lance kaže...
Ali elektrificirati pružni sustav radi putnika kojih je manje od 50 000 u cijeloj RH je suludo.

 

To je klasičan kokoš - jaje problem za koji se samo nadaju da će jednog dana željeznica postati stvarni putničko prijevozno sredstvo.

Vampir001 kaže...

Recimo Francuska i Njemačka svake godine ulažu milijarde u svoje željeznice, a željeznice im posluju s milijardama gubitaka.

Ovo je jedan dosta bitan dio priče, ima smisla pokrivati gubitke ako puno ljudi koristi istu.

Ali ako je praktički nitko ne koristi...

2 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...
Ovo je jedan dosta bitan dio priče, ima smisla pokrivati gubitke ako puno ljudi koristi istu.

Ali ako je praktički nitko ne koristi...

 

To ne mora nužno biti transport ljudi. Recimo željeznice diljem svijeta odlično su povezane s lukama (zbog transporta tereta), dok kod nas nisu. Gleda se tako da prijevoz tereta bude što jeftiniji, to bi recimo značilo prijevoz brodom do Rijeke, zatim nizinskom prugom iz Rijeke do nekog logističkog centra koji je recimo u Hrvatskoj, što bi najvjerojatnije kao čvorište bio Karlovac, Jastrebarsko, Zagreb i sl., pa onda dalje kamionima.

Magia Posthuma
11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...

Primjer Zadra je dobar primjer zašto mi moramo definirati strateške točke.

Nema smisla pored Rijeke i Ploča još investirati u željeznice da bi luka Zadar "ojačala".

 

Neku infrastrukturu ima smisla raditi samo u Zagrebu, ako je broj korisnika malen / preskupa je / prekomplicirana.

a zašto ne bi imali još jednu luku u sredini jadrana, zašto bi se ograničavali na dvije teretne luke?

tim više što je zadar već spojen na željezničku mrežu i pruga do knina je napola obnovljena, čeka se projekt obnove drugog dijela

 

ne samo zbog teretnog prometa, nego i zbog putničkog, bilo bi kratkovidno ostaviti željeznički sustav koji dotiče jadran u samo dvije, gotovo krajnje, točke

iako su doduše i split i šibenik također spojeni, ali zadar nije točka za koju bi trebalo graditi novih 100 kilometara pruge, nije to senj pa da treba sve od temelja

a potencijala za lučki promet koji treba željeznicu u zadru itekako ima

 

infrastruktura je temelj razvoja, naravno da postoji određena segmentacija potreba za infrastrukturom, ali to sam ionako karikirao radi teme o željeznici

 

 

16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
picajzla0707 kaže...
Old Iggy kaže...

Primjer Zadra je dobar primjer zašto mi moramo definirati strateške točke.

Nema smisla pored Rijeke i Ploča još investirati u željeznice da bi luka Zadar "ojačala".

 

Neku infrastrukturu ima smisla raditi samo u Zagrebu, ako je broj korisnika malen / preskupa je / prekomplicirana.

a zašto ne bi imali još jednu luku u sredini jadrana, zašto bi se ograničavali na dvije teretne luke?

tim više što je zadar već spojen na željezničku mrežu i pruga do knina je napola obnovljena, čeka se projekt obnove drugog dijela

 

ne samo zbog teretnog prometa, nego i zbog putničkog, bilo bi kratkovidno ostaviti željeznički sustav koji dotiče jadran u samo dvije, gotovo krajnje, točke

iako su doduše i split i šibenik također spojeni, ali zadar nije točka za koju bi trebalo graditi novih 100 kilometara pruge, nije to senj pa da treba sve od temelja

a potencijala za lučki promet koji treba željeznicu u zadru itekako ima

 

infrastruktura je temelj razvoja, naravno da postoji određena segmentacija potreba za infrastrukturom, ali to sam ionako karikirao radi teme o željeznici

 

 

RH kao mala država ne treba nekoliko velikih luka, ni za teretni, a posebno ne za putnički promet (s brodova).

Mi ne možemo osposobiti ni jednu luku, iako kao imamo dvije ozbiljnije (Rijeka i Ploče), s tim da Zadar praktički željeznički ni ne postoji. Niti ima neku industriju koja bi mogla imati neku korist od toga.

Nekad je željeznica išla i preko Dubrovnika do Boke, danas je samo smetnja svima. Ne može se ni srediti barem malo ozbiljniji putnički prijevoz do Splita (koji bi imao smisla), kamoli nešto ozbiljnije.

 

2 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...
Mi ne možemo osposobiti ni jednu luku...

 

Upravo to.

Magia Posthuma
11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...

RH kao mala država ne treba nekoliko velikih luka, ni za teretni, a posebno ne za putnički promet (s brodova).

Mi ne možemo osposobiti ni jednu luku, iako kao imamo dvije ozbiljnije (Rijeka i Ploče), s tim da Zadar praktički željeznički ni ne postoji. Niti ima neku industriju koja bi mogla imati neku korist od toga.

Nekad je željeznica išla i preko Dubrovnika do Boke, danas je samo smetnja svima. Ne može se ni srediti barem malo ozbiljniji putnički prijevoz do Splita (koji bi imao smisla), kamoli nešto ozbiljnije.

 

 razmišljaš previše centralizirano

luka u zadru je itekako osposobljena, putnička pogotovo, teretna ne toliko, ali infrastruktura za širenje postoji, isto kao i interes

pruga također postoji, reći da željeznički zadar ne postoji je totalno neznanje, dobar dio pruge obnovljen je prije desetak godina, potrebna je obnova još manjeg dijela i može normalno u funkciju, kako za putnički, tako i teretni promet

 

zadar se strahovito razvija, indutrija je na prvom mjestu po strukturi ukupnih prihoda zadarske županije, ne turizam, ne trgovina ili ribarstvo, iako je u ribarstvu i marikulturi 50% i 70% kompletnog hrvatskog ribarstva i marikulture, ali ok, tvoje zaključke ćemo pripisati neinformiranosti

 

sjeverna i zapadna istočna hrvatska premrežene su prugama, što onima za međunarodni, što za regionalni i lokalni promet

jug hrvatske ima samo jednu prugu koja ide od oštarija do knina i onda se grana prema zadru i prema splitu, i to jeto

ako za skoro polovicu hrvatske nije strateški važno barem obnoviti željeznički promet na toj jednoj pruzi, onda ne znam što jest

 

puno toga pričaš, a čini mi se da nisi baš previše informiran ili jednostavno pričaš iz pozicije nekoga tko u tim dijelovima hrvatske ne živi i onda olako odmahne kad se kaže da tamo treba pruga ili bilo što drugo

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.1.2023 21:36 (picajzla0707).
14 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Vampir001 kaže...
ivan dragi kaže...
Pa ako tu kartu malo objasnimo..

 

 Graditi skupe željeznice nam jednostavno nije bila isplativa investicija jer imamo i ove ceste koje treba platiti do kraja. Sad kad nam je EU dala lovu, sad ih i gradimo (koliko mi je poznato već je nekoliko milijardi ulupano, planovi su napravljeni, natječaji su u tijeku).

 

Netko je prije rekao da su nam ceste šit.

 

Skratio sam da ne citiram sve... Kako god da gledaš, činjenica je da imamo najsporiju željeznicu u EU. Pitanje što bi prevozio (glede putničkog prijevoza) treba gledati šire, budući da su ceste i željeznice u svakoj zemlji strateški značaj. Recimo Francuska i Njemačka svake godine ulažu milijarde u svoje željeznice, a željeznice im posluju s milijardama gubitaka. Glede cesta, uzmimo za primjer Jadransku magistralu. Tokom Hladnog rata SAD su počele širiti utjecaj u sovjetskom susjedstvu. Zbog zategnutih odnosa sa SSSR-om komunistička Jugoslavija bila je otvorena za suradnju sa SAD-om, a upravo je SAD iz sjene osigurao kredit Svjetske banke za gradnju Jadranske magistrale. Dakle gradnja te ceste bila i od državnog i od geostrateškog značaja. Dalje što se tiče cesta, analiza EuroRAP-a u suradnji sa HAK-om i Fakultetom prometnih znanosti kaže da su nam državne ceste jedne od najopasnijih u Europi. Istovremeno, autoceste su nam jedne od najboljih i najsigurnijih na svijetu. Zaboravio sam napisati - i jedne od najskupljih.

 Nitko ne govori da to nije od državnog interesa, ali uspoređuješ kruške i jabuke. Ne možeš uspoređivati Hrvatsku s nečim pa reći "npr, Njemačka i Francuska". Sam Berlin ima 3.8 milijuna ljudi. Pariz ima 2, sa okolicom 12. To je kao da oko Zagreba imamo populaciju Belgije - pa naravno da bi se isplatilo izgradit i metro i 5 aerodroma i lebdeće garaže.. Ni jedna slabo naseljena zemlja nema brze željeznice jer ta investicija nema smisla. Zato ni SAD ne gradi autoputeve i pruge di im se prdne. Mislim da je 80% na istočnoj strani. Al naravno da je kad je na toj strani 80% populacije SADa.

 

Naša cestovna infrastruktura je fenomenalna s obzirom na fiskalni kapacitet. Pogledaj onu kartu što sam stavio - daleko iznad realnog smo - u rangu jedne ravne Danske i Francuske. Da imamo Uranija i Litija, izgradili bi i te željeznice za 6 mjeseci, ali nemamo. Imamo ceste na kredit koje netko treba isplaćivati pa zamisli da sve kamione preselimo na željeznice. I ovako zimi zjape prazne, tko će ih tek onda koristiti i plaćati. Kopa se sad ispod Rijeke onaj tunel - al to košta ko svetog petra. To si ni cijela Juga nije mogla priuštiti. Ne bi ni 3 juge. Zato to sad plaća EU - jer su našli neku isplativost s obzirom na novu geo-političku situaciju, tokove prema Mađarskoj i općenito tu novu vertikalnu mantru "Sjever - Jug" koja bi trebala uravnotežiti dosadašnji smjer infrastrukture koja je pretežno bila smjera Istok- Zapad.

 

Kao da nisi nikad vozio po Lici i Kotru. Brdo do brda. Da smo ravni ko njemačka ili nizozemska pa ajde, ali mi po/prema/na obali po kilometru autoputa imamo 7 nadvožnjaka, 3 tunela i 4 mosta. Obilaznica Krk -Rijeka-Opatija ima nadvožnjaka i tunela više nego relacija München - Berlin.

Vampir001 kaže...
Old Iggy kaže...
Ovo je jedan dosta bitan dio priče, ima smisla pokrivati gubitke ako puno ljudi koristi istu.

Ali ako je praktički nitko ne koristi...

 

To ne mora nužno biti transport ljudi. Recimo željeznice diljem svijeta odlično su povezane s lukama (zbog transporta tereta), dok kod nas nisu. Gleda se tako da prijevoz tereta bude što jeftiniji, to bi recimo značilo prijevoz brodom do Rijeke, zatim nizinskom prugom iz Rijeke do nekog logističkog centra koji je recimo u Hrvatskoj, što bi najvjerojatnije kao čvorište bio Karlovac, Jastrebarsko, Zagreb i sl., pa onda dalje kamionima.

 To se već kalkuliralo i u Jugi. Preskupo, neisplativo. Jedva su počeli autoput Zagreb - Beograd pravit. Nemamo nikakvog materijala za vozit, ni ruda, ni krumpira ni žita u tolikim količinama (kao Švabe npr) pa da nam se isplatilo graditi kroz Liku i Gorski kotar nekakve skupe nizinske pruge svojim sredstvima. I opet, treba prvo ove ceste isplatiti. Nije da su zakrčene kamionima pa da nam je pruga prijeko potrebna.

 

Ali u procesu su i te željeznice, već su ulupane milijarde i koliko je vjerovati onim NPOOvima, maltene je plaćeno sve što će se graditi slijedećih 10 godina.

Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
Poruka je uređivana zadnji put čet 26.1.2023 1:28 (ivan dragi).
16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
picajzla0707 kaže...
Old Iggy kaže...

RH kao mala država ne treba nekoliko velikih luka, ni za teretni, a posebno ne za putnički promet (s brodova).

Mi ne možemo osposobiti ni jednu luku, iako kao imamo dvije ozbiljnije (Rijeka i Ploče), s tim da Zadar praktički željeznički ni ne postoji. Niti ima neku industriju koja bi mogla imati neku korist od toga.

Nekad je željeznica išla i preko Dubrovnika do Boke, danas je samo smetnja svima. Ne može se ni srediti barem malo ozbiljniji putnički prijevoz do Splita (koji bi imao smisla), kamoli nešto ozbiljnije.

 

 razmišljaš previše centralizirano

luka u zadru je itekako osposobljena, putnička pogotovo, teretna ne toliko, ali infrastruktura za širenje postoji, isto kao i interes

pruga također postoji, reći da željeznički zadar ne postoji je totalno neznanje, dobar dio pruge obnovljen je prije desetak godina, potrebna je obnova još manjeg dijela i može normalno u funkciju, kako za putnički, tako i teretni promet

 

zadar se strahovito razvija, indutrija je na prvom mjestu po strukturi ukupnih prihoda zadarske županije, ne turizam, ne trgovina ili ribarstvo, iako je u ribarstvu i marikulturi 50% i 70% kompletnog hrvatskog ribarstva i marikulture, ali ok, tvoje zaključke ćemo pripisati neinformiranosti

Problem Zadra nije Zadar, problem Zadra je ostatak Hrvatske.

RH nie u stanju financirati dobru prugu do Dalmacije, ne samo u smislu investicije (jer problem je cijela pruga od Zagreba nadalje).

Zadar (kao ni ostatak Dalmacije) ukupno nema industrijskog kapaciteta za ozbiljan teretni transport, ja sam svake godine dole, kad si zadnji put pogledao kolodvor?

Da bi ta pruga imala ikakvog smisla, morala bi biti pogodna i za teretni i za putnički promet, sada je to daleko od ikakve isplativosti.

11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...

Problem Zadra nije Zadar, problem Zadra je ostatak Hrvatske.

RH nie u stanju financirati dobru prugu do Dalmacije, ne samo u smislu investicije (jer problem je cijela pruga od Zagreba nadalje).

Zadar (kao ni ostatak Dalmacije) ukupno nema industrijskog kapaciteta za ozbiljan teretni transport, ja sam svake godine dole, kad si zadnji put pogledao kolodvor?

Da bi ta pruga imala ikakvog smisla, morala bi biti pogodna i za teretni i za putnički promet, sada je to daleko od ikakve isplativosti.

 rh je itekako sposobna financirati 'dobru' prugu, mislim, otkud ti uopće takve procjene?

cijeli projekt obnove pruge zadar knin bio je predviđen na cca 100 milijuna kuna, veći dio posla je obavljen

samo nova luka u zadru koštala je oko milijardu i pol kuna, da ne spominjemo druge infrastrukturne projekte po cijeloj hrvatskoj

nitko ne kaže da ta pruga odmah treba postati supermoderna, nego da se dijelovi poput ovog zadarskog dovedu do stanja da vlakovi mogu normalno putovati, makar i do 80km/h

 

za tu prugu itekako ima kapaciteta, pogotovo u odnosu na investiciju, pratim tu temu već 15-ak godina i poprilično sam upućen u procjene, studije i ono što sami poduzetnici u zadru traže te njihove procjene koliko bi rastao promet u luci da postoji normalna željeznička veza

 

otkud tebi procjena da pruga ne bi bila isplativa? zašto su onda kinezi uvrstili luku zadar službeno u svoj ogromni i vjerojatno globalno najvažniji njihov projekt novog puta svile?

zašto su upravo kinezi otkupljivali firmu koja upravlja starim dijelom teretne luke zadar i dokapitalizirali je sa 50 milijuna kuna, s planom ulaganja još 200 milijuna? znaš li koje su bile njihove procjene potreba za željezničkim prometom?

zašto je krenula izgradnja novog dijela teretne luke gaženica za ro-ro ili kontejnerski promet? da, i stari i novi dio teretne luke ima problema, a dobar dio je i slaba povezanost željeznicom kao najjeftinijim prijevozom od luke nadalje

 

ti si svake godine dolje? ja živim tu svaki dan

još jednom ću ti reći, ali dobronamjerno - pričaš napamet

 

EDIT

evo ti kako obnova pruge nije potrebna - link

a to je za ovaj drugi krak od knina do splita + dio do oštarija

za zadarski dio prometa bi bilo dovoljno samo od naftnih ternimala kepola i tankerkomerca kojeg je kupio čermak, drugi teret da ne spominjemo

Poruka je uređivana zadnji put čet 26.1.2023 6:39 (picajzla0707).
16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
picajzla0707 kaže...
Old Iggy kaže...

Problem Zadra nije Zadar, problem Zadra je ostatak Hrvatske.

RH nie u stanju financirati dobru prugu do Dalmacije, ne samo u smislu investicije (jer problem je cijela pruga od Zagreba nadalje).

Zadar (kao ni ostatak Dalmacije) ukupno nema industrijskog kapaciteta za ozbiljan teretni transport, ja sam svake godine dole, kad si zadnji put pogledao kolodvor?

Da bi ta pruga imala ikakvog smisla, morala bi biti pogodna i za teretni i za putnički promet, sada je to daleko od ikakve isplativosti.

 rh je itekako sposobna financirati 'dobru' prugu, mislim, otkud ti uopće takve procjene?

cijeli projekt obnove pruge zadar knin bio je predviđen na cca 100 milijuna kuna, veći dio posla je obavljen

samo nova luka u zadru koštala je oko milijardu i pol kuna, da ne spominjemo druge infrastrukturne projekte po cijeloj hrvatskoj

nitko ne kaže da ta pruga odmah treba postati supermoderna, nego da se dijelovi poput ovog zadarskog dovedu do stanja da vlakovi mogu normalno putovati, makar i do 80km/h

Ima tu par stvari.

Ako želiš prugu za transport robe - tehnički već postoji, ne treba ti ništa bolje.

RH nije u stanju financirati nove pruge, ono što se i radi radi se uz pomoć EU i to podosta sporo.

O samoj Gaženici da ne govorim - Kalmeta je napravio svoje, zjapi prazna, zadnja ideja o plinskom terminalu? Ili što ono već?

Ti bi stvarno radio "unapređenja" pruge da se vozi 80?

11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...

Ima tu par stvari.

Ako želiš prugu za transport robe - tehnički već postoji, ne treba ti ništa bolje.

RH nije u stanju financirati nove pruge, ono što se i radi radi se uz pomoć EU i to podosta sporo.

O samoj Gaženici da ne govorim - Kalmeta je napravio svoje, zjapi prazna, zadnja ideja o plinskom terminalu? Ili što ono već?

Ti bi stvarno radio "unapređenja" pruge da se vozi 80?

 dobro jel možeš ti konačno reći otkud izvlačiš te zaključke, meni je pomalo dopizdilo demantirat svaku tvoju tvrdnju i da ti bez grča na licu nastavljaš lupetat

oprosti na izrazu, ali lupetaš

 

ne postojeća pruga nije dosta, zadarska ima max brzinu do 50km/h, sa predviđenom obnovom ide na 80km/h

lička pruga, ako pročitaš linkani tekst, treba obnovu radi povećanja propusnosti

dakle ne, nije dovoljno i treba bolje

 

gaženica je treća luka u hrvatskoj po prometu putnika, nakon splita i dubrovnika, otkud ti da 'zjapi prazna'?!

po broju vozila je treća, iza rijeke i splita

kruzera je uplovilo lani preko 120, promet putnika s njih preko 120 tisuća

prije par godina dobila je u hamburgu nagradu kao najbolja luka u svijetu za kružna putovanja, nagradu koju dodjeljuje struka 

da li je najbolja i najprometnija u hrvatskoj, naravno da nije, ali je pri samom vrhu, ne znam doista otkud ti te tvrdnje

 

da, unaprjeđenje pruge sa 50 na 80km/h je projekt hž-a otprije deset godina, vrijedan 100 mil kuna, koji je stao na malo više od pola

to je projekt o kojem se pričalo kao vrlo značajnom za željeznički promet u zadru, e ako ti kao očito 'stručnjak' kažeš da je to unaprjeđenje pod navodnicima, onda ti valjda znaš više od ostalih

 

ne znam što bi ti rekao, ali jednostavno nemam volje za ovakvom raspravom

16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
picajzla0707 kaže...
Old Iggy kaže...

Ima tu par stvari.

Ako želiš prugu za transport robe - tehnički već postoji, ne treba ti ništa bolje.

RH nije u stanju financirati nove pruge, ono što se i radi radi se uz pomoć EU i to podosta sporo.

O samoj Gaženici da ne govorim - Kalmeta je napravio svoje, zjapi prazna, zadnja ideja o plinskom terminalu? Ili što ono već?

Ti bi stvarno radio "unapređenja" pruge da se vozi 80?

 dobro jel možeš ti konačno reći otkud izvlačiš te zaključke, meni je pomalo dopizdilo demantirat svaku tvoju tvrdnju i da ti bez grča na licu nastavljaš lupetat

oprosti na izrazu, ali lupetaš

 

ne postojeća pruga nije dosta, zadarska ima max brzinu do 50km/h, sa predviđenom obnovom ide na 80km/h

lička pruga, ako pročitaš linkani tekst, treba obnovu radi povećanja propusnosti

dakle ne, nije dovoljno i treba bolje

 

gaženica je treća luka u hrvatskoj po prometu putnika, nakon splita i dubrovnika, otkud ti da 'zjapi prazna'?!

po broju vozila je treća, iza rijeke i splita

kruzera je uplovilo lani preko 120, promet putnika s njih preko 120 tisuća

prije par godina dobila je u hamburgu nagradu kao najbolja luka u svijetu za kružna putovanja, nagradu koju dodjeljuje struka 

da li je najbolja i najprometnija u hrvatskoj, naravno da nije, ali je pri samom vrhu, ne znam doista otkud ti te tvrdnje

 

da, unaprjeđenje pruge sa 50 na 80km/h je projekt hž-a otprije deset godina, vrijedan 100 mil kuna, koji je stao na malo više od pola

to je projekt o kojem se pričalo kao vrlo značajnom za željeznički promet u zadru, e ako ti kao očito 'stručnjak' kažeš da je to unaprjeđenje pod navodnicima, onda ti valjda znaš više od ostalih

 

ne znam što bi ti rekao, ali jednostavno nemam volje za ovakvom raspravom

Ja izvlačim zaključke?

Prvo govoriš o potrebnoj željeznici za Zadarsku industriju. To nema nikakvog smisla, posebno ne "potrebe dizanja brzine s 50 na 80".

Onda govoriš o luci Zadar, kao teretnoj luci s velikim kapacitetom, što isto nema smisla. Za sada je samo neisplativa investicija bez neke budućnosti.

Onda govoriš o prometu vozila i cruisera?!? Pobogu?

O planovima igradnje tunela od luke prema zračnoj luci i slično da ne govorim. Jedini smisao je rješenje problema Bibinja.

A slična stvar nije samo sa Zadrom već i Splitom, Šibenikom...

Lička pruga? Njoj ostaju mrvice, nitko ne želi toliko investiciju za bitno unaprijeđenje prometa ili znatno skraćivanje putovanja.

Dalmatinske željeznice nemaju neku budućnost (čak ih ni država ne favorizira previše), osim ako netko ozbiljniji ne krene planirati nešto nakon što se riješi prioritet prema Rijeci.

11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...

Ja izvlačim zaključke?

1. Prvo govoriš o potrebnoj željeznici za Zadarsku industriju. To nema nikakvog smisla, posebno ne "potrebe dizanja brzine s 50 na 80".

 

2. Onda govoriš o luci Zadar, kao teretnoj luci s velikim kapacitetom, što isto nema smisla. Za sada je samo neisplativa investicija bez neke budućnosti.

Onda govoriš o prometu vozila i cruisera?!? Pobogu?

O planovima igradnje tunela od luke prema zračnoj luci i slično da ne govorim. Jedini smisao je rješenje problema Bibinja.

A slična stvar nije samo sa Zadrom već i Splitom, Šibenikom...

 

3. Lička pruga? Njoj ostaju mrvice, nitko ne želi toliko investiciju za bitno unaprijeđenje prometa ili znatno skraćivanje putovanja.

Dalmatinske željeznice nemaju neku budućnost (čak ih ni država ne favorizira previše), osim ako netko ozbiljniji ne krene planirati nešto nakon što se riješi prioritet prema Rijeci.

 da ti, tko drugi, ne raspravljam s tvojom ženom valjda preko tvog accounta

 

1. ajd objasni zašto nema smisla? ako je projekt napravljen upravo s ciljem dizanja brzine sa 50 na 80km/h i dobrim dijelom odrađen, možeš li objasniti otkud ti vučeš zaključke da to nema smisla? link? studija? išta?

meni nema smisla da netko stalno to ponavlja, a bez ikakvih referenci - tvoja tvrdnja protiv hž projekta, njihovih stručnjaka, studija i svih koji čekaju završetak tog projekt

daj pobogu reci jednom otkud izvlačiš tvrdnje

 

2. nisam rekao da je teretna luka s velikim kapacitetom, nego sam odgovorio na tvoju tvrdnju da kalmetina gaženica zjapi prazna, a 'kalmetina gaženica' nije projekt teretne luke, nego putničke i kruzerske, ovaj dio proširenja teretne je dodan naknadno

isto tako taj novi dio teretne luke je samo dio za ro-ro i kontejnerski prijevoz, tvrtka Luka Zadar u vlasništvu kineskog investitora već odavno upravlja starim dijelom teretne luke, a također u gaženici postoje i naftni terminali koji kapacitetima za naftne derivate ne zaostaju puno za onima u omišlju i pločama, a nadogradnjom koju radi kepol, taj kapacitet će biti poduplan

neinformiran si, drobiš nepovezano i još se bahatiš 

 

3. naravno da ostaju mrvice, zato i pizde splićani jer se od 3,5 mlrd ulaganja u željeznicu za taj dio daje samo 100 milijuna, to imaš u tekstu koji sam linkao

nitko ne želi investiciju? dalmatinske željeznice nemaju budućnost? o jebemtebože, dakle splićani seru bezveze, u zadru kukaju za željeznicom bezveze

 

stvarno si lik, argument ti je tekst u kojem se navodi da su 'desetljeću željeznica' za jedinu prugu na jugu idu mrvice, zbog čega svi ovdje dolje i pizde, a pizde zbog tih mrvica i nužne potrebe za obnovom pruge - još jednom: 'Obnovite Ličku prugu, ne može se sve prevoziti kamionima, u pitanju je razvoj cijele Dalmacije'

a to je samo dio tvrtki koje vape za koliko toliko uotrebljivom željeznicom, ali kažeš ti da nitko ne želi investiciju, jel

 

 

16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
picajzla0707 kaže...

stvarno si lik, argument ti je tekst u kojem se navodi da su 'desetljeću željeznica' za jedinu prugu na jugu idu mrvice, zbog čega svi ovdje dolje i pizde, a pizde zbog tih mrvica i nužne potrebe za obnovom pruge - još jednom: 'Obnovite Ličku prugu, ne može se sve prevoziti kamionima, u pitanju je razvoj cijele Dalmacije'

a to je samo dio tvrtki koje vape za koliko toliko uotrebljivom željeznicom, ali kažeš ti da nitko ne želi investiciju, jel

 

 

Da ne odgovaram u detalje - da bi ijedna investicija bila opravdana, mora imati ozbiljnu kalkulaciju iza.

To što su Kalmeta, Longin i ostatak ekipe "zamislili" ili je pak neki projekt pokrenut ne znači i da je investicija opravdana.

Ni Lička ni Unska pruga nisu niti će biti nekakvi prioriteti još godinama jer jednostavno nema financijske opravdanosti za takvo što niti kakve potrebe koja bi opravdala takvo što.

To što netko "želi" investiciju ne znači  i da je opravdana. Želi li Cemex (i ostali) sufinancirati? Luke? Koje? Zadar koji ne radi, Split koji ima mali promet, tko je sljedeći?

Ima li kalkulacija koliko bi se mogao povećati broj turista u RH ako bi se osposobile bitno bolje pruge?

Znači, da bi se imalo išlo u nešto, a što je sada već desetljećima pod upitnikom "ima li smisla" i "zašto se daju tolike pare", mora postojati potreba i ozbiljan razlog. Ozbiljan.

11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...

Da ne odgovaram u detalje - da bi ijedna investicija bila opravdana, mora imati ozbiljnu kalkulaciju iza.

To što su Kalmeta, Longin i ostatak ekipe "zamislili" ili je pak neki projekt pokrenut ne znači i da je investicija opravdana.

Ni Lička ni Unska pruga nisu niti će biti nekakvi prioriteti još godinama jer jednostavno nema financijske opravdanosti za takvo što niti kakve potrebe koja bi opravdala takvo što.

To što netko "želi" investiciju ne znači  i da je opravdana. Želi li Cemex (i ostali) sufinancirati? Luke? Koje? Zadar koji ne radi, Split koji ima mali promet, tko je sljedeći?

Ima li kalkulacija koliko bi se mogao povećati broj turista u RH ako bi se osposobile bitno bolje pruge?

Znači, da bi se imalo išlo u nešto, a što je sada već desetljećima pod upitnikom "ima li smisla" i "zašto se daju tolike pare", mora postojati potreba i ozbiljan razlog. Ozbiljan.

 ma nemoj, jel može nešto drugo osim floskula?

 

linkaš projekt zasad nedovršenog ro-ro terminala, govoreći kako 'kalmetina gaženica' zjapi prazna, a nemaš pojma da je taj dio niti 10% od ukupne industrijsko-skladišno-lučke zone gaženica, koja se prostire na stotine hektara i desetljećima je u funkciji i da nema nikakve veze s 'kalmetinom gaženicom', koja je putnički terminal

a i kad smo kod te nove luke, naravno da nemaš pojma da je zadar doslovno prodisao s njom, da nije najvažniji dio tog projekta bio putnička luka sama zbog sebe, nego da se izmjesti ta gužva iz centra, a da je to omogućilo i konačno uređenje prometne infrastrukture u centru

 

i po čemu investicija u dalmatinske željeznice nije opravdana? još uvijek čekam išta više od tvojih tvrdnji

da, nije opravdana nemapojmiću koji u zadar dođe jednom godišnje i očito nema pojma o ničemu, nije opravdana možda i nekom nemapojmiću iz zagreba ili rijeke, ali u zadru je itekako opravdana, isto kao i u splitu

u riječku luku se ulažu stotine milijuna eura, pruga za riječku luku koštat će milijardu eura i sve je to u redu, neka se razvija, to jest prioritet

ali otkud ti vadiš tvrdnju da splitu, zadru i šibeniku nije potrebna obnova pruge, pa nije sve u zagrebu i rijeci

nitko ne kaže da treba ulagati milijarde u taj južni krak željeznice, da trebaju nove pruge, kaže se da treba obnova iole ozbiljnija od dosadašnje 

 

nije financijski opravdana? pa reci više, jebemu, zašto nije opravdana?

na čemu temeljiš tu tvrdnju, to te pitam cijelo vrijeme, jer non stop pričaš kako dalmaciji to ne treba, kako nije isplativo, kako nije opravdano, a na osnovu čega?

i tko govori o turistima? to je tek usputna korist, govori se o potrebi željeznica za promet roba primarno, za razvoj gospodarstva, ponajprije industrije i trgovine, a bogme i za promet putnika, ali domaćih, koji se voze od zagreba do splita kao u vrijeme divljeg zapada

 

ozbiljan razlog treba kažeš, ma nemoj

inače su ovdje ljudi i poduzetnici neozbiljni, pa traže obnovu pruge iz zajebancije

14 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

onda se niša u RH ne isplati...

 

ova brza cesta ZG - BJ - KŽ - KC...

 

do izlaza za Bjelovar nabrojim promet u oba smjera na sve prste (ručne i nožne), do Križevaca spadne na jednu ruku (do Koprivnice nije došla, a ka' će, e vala, ne zna ni dragi Bog, ali će se n-ti put rezati vrpca za potrebe izbora)....

Ju je je? Je ju je!
16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
picajzla0707 kaže...

linkaš projekt zasad nedovršenog ro-ro terminala, govoreći kako 'kalmetina gaženica' zjapi prazna, a nemaš pojma da je taj dio niti 10% od ukupne industrijsko-skladišno-lučke zone gaženica, koja se prostire na stotine hektara i desetljećima je u funkciji i da nema nikakve veze s 'kalmetinom gaženicom', koja je putnički terminal

a i kad smo kod te nove luke, naravno da nemaš pojma da je zadar doslovno prodisao s njom, da nije najvažniji dio tog projekta bio putnička luka sama zbog sebe, nego da se izmjesti ta gužva iz centra, a da je to omogućilo i konačno uređenje prometne infrastrukture u centru

 

...

i po čemu investicija u dalmatinske željeznice nije opravdana?

...

ozbiljan razlog treba kažeš, ma nemoj

inače su ovdje ljudi i poduzetnici neozbiljni, pa traže obnovu pruge iz zajebancije

Ja se stvarno moram citirati...

"

Ako želišprugu za transport robe - tehnički već postoji, ne treba ti ništa bolje.

RH nije u stanju financirati nove pruge, ono što se i radi radi se uz pomoć EU i to podosta sporo.

O samoj Gaženici da ne govorim - Kalmeta je napravio svoje, zjapi prazna, zadnja ideja o plinskom terminalu? Ili što ono već?"

 

"Zadar (kao ni ostatak Dalmacije) ukupno nema industrijskog kapaciteta za ozbiljan teretni transport, ja sam svake godine dole, kad si zadnji put pogledao kolodvor? "

 

Gdje vidiš da govorim o cijeloj luci? Ono što je u Zadru dobro je željeznici loše - promet putnika i vozila u luci nevezan je uz željeznicu i to nikog posebno ne interesira.

 

Što se "zatheva tiče" - stvarno očekuješ milijarde investicija da bi se smanjio trošak Cemexu i ostalima? Oni očekuju da će modernizacija smanjiti trošak i HŽ cargo smanjiti cijene? Ono, ozbiljno?!?

 

S tvog linka: "pojednostavljeno, cijene su realne za prugu koja nije rentabilna, barem kako tvrdi ovaj sugovornik tportala.

Hrvatska je nedavno predložila da se nadoknadi dio ovih transportnih troškova, no Europska komisija to je odbila i protumačila kao nedopuštenu državnu potporu HŽ Cargu. Jedino rješenje sada jest predložiti nadoknadu dijela troškova svim zainteresiranim prijevoznicima tereta, dok pruga ne postane rentabilna, odnosno dok se ne obnovi pravac koji je službeno proglašen strateškim interesom za Hrvatsku".

 

Koji je točno smisao sufinanciranja troškova prometa, u paraleli sufinanciranja željeznica, uz sufinanciranje potencijalne obnove? Gdje je tu ikakva ekonomska logika?

Stric_Jura kaže...

onda se niša u RH ne isplati...

 

ova brza cesta ZG - BJ - KŽ - KC...

 

do izlaza za Bjelovar nabrojim promet u oba smjera na sve prste (ručne i nožne), do Križevaca spadne na jednu ruku (do Koprivnice nije došla, a ka' će, e vala, ne zna ni dragi Bog, ali će se n-ti put rezati vrpca za potrebe izbora)....

Naravno da će se rezati vrpce, režu se godinama, to je trebalo riješiti prije 20+ godina, sad je samo tuga od količine prometa.

Jest da je to glavni pravac prema Podravini, ali kako je i željeznica "pala" u odnosu na onu prije 30+ godina, tako smo odavno odustali i od ozbiljnije ceste. Dok je završe neće imati tko voziti tamo.

11 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...

Ja se stvarno moram citirati...

"

Ako želišprugu za transport robe - tehnički već postoji, ne treba ti ništa bolje.

RH nije u stanju financirati nove pruge, ono što se i radi radi se uz pomoć EU i to podosta sporo.

O samoj Gaženici da ne govorim - Kalmeta je napravio svoje, zjapi prazna, zadnja ideja o plinskom terminalu? Ili što ono već?"

 

"Zadar (kao ni ostatak Dalmacije) ukupno nema industrijskog kapaciteta za ozbiljan teretni transport, ja sam svake godine dole, kad si zadnji put pogledao kolodvor? "

 

Gdje vidiš da govorim o cijeloj luci? Ono što je u Zadru dobro je željeznici loše - promet putnika i vozila u luci nevezan je uz željeznicu i to nikog posebno ne interesira.

 

Što se "zatheva tiče" - stvarno očekuješ milijarde investicija da bi se smanjio trošak Cemexu i ostalima? Oni očekuju da će modernizacija smanjiti trošak i HŽ cargo smanjiti cijene? Ono, ozbiljno?!?

 

S tvog linka: "pojednostavljeno, cijene su realne za prugu koja nije rentabilna, barem kako tvrdi ovaj sugovornik tportala.

Hrvatska je nedavno predložila da se nadoknadi dio ovih transportnih troškova, no Europska komisija to je odbila i protumačila kao nedopuštenu državnu potporu HŽ Cargu. Jedino rješenje sada jest predložiti nadoknadu dijela troškova svim zainteresiranim prijevoznicima tereta, dok pruga ne postane rentabilna, odnosno dok se ne obnovi pravac koji je službeno proglašen strateškim interesom za Hrvatsku".

 

Koji je točno smisao sufinanciranja troškova prometa, u paraleli sufinanciranja željeznica, uz sufinanciranje potencijalne obnove? Gdje je tu ikakva ekonomska logika?

 citiraš svoje prijašnje tvrdnje, a ja te pitam otkud vučeš takve zaključke, pitao sam te to više puta i ništa, samo nastavljaš po istom

 

gdje vidim da govoriš o cijeloj luci, putnicima i vozilima...

pa ti si povezao 'kalmetinu gaženicu', koja je zapravo novoizgrađena putnička luka, rečenicom "O samoj Gaženici da ne govorim - Kalmeta je napravio svoje, zjapi prazna", a koja je isto tako daleko od 'zjapi prazna' jer je treća luka po prometu u hrvatskoj

za zadarsku luku si izvukao zaključak o neisplativosti iz potpuno, čak nakaradno pogrešne ideje kako luka zjapi prazna, na osnovu teksta o prvoj fazi ro-ro terminala

a nemaš pojma da je ta ledina veličine cca 5ha, dok se industrijsko-lučka zona gaženica prostire na preko 200ha, od čega je veći dio u funkciji desetljećima

ti naftni terminali u funkciji su već desetljećima, nije to nikakva nova ideja, vidiš koliko znaš zapravo

 

dakle, nemaš pojma o zadarskoj luci, ali i dalje insistiraš da zjapi prazna, pa što da ti više kažem 

 

nadalje, željeznicu ne treba samo luka, zadar ima stotine firmi koje trebaju željeznicu

vjerojatno isto ne znaš da je najjača hrvatska metalurška firma smještena u zadru, aluflexpack sa 1,3 milijarde kuna prihoda, tek druga je hs produkt koji je daleko razvikaniji

benkovački lth metalni lijev također je u samom vrhu metalurških tvrtki u hrvatskoj, obje metalurške firme đure đakovića nemaju upola prihoda kao ove dvije zadarske

ali naravno da većina ljudi nema pojma o tome, da nemaju pojma da je industrija najjača grana gospodarstva na zadarskom području, vjerojatno i iz tog neznanja crpiš ideju o neisplativosti

 

i rekao sam ti da nitko ne traži milijarde, ne znam zašto uporno insistiraš na tome i na gradnji novih pruga, kad sam rekao upravo suprotno

 

izvlačiš iz konteksta teksta koji sam linkao jednu rečenicu, a jel se pitaš zašto nije rentabilna?

na isti način se može reći i da ovim milijardu eura za nizinsku prugu prema rijeci isto nije isplativo, jer sadašnjim prometom sigurno nije rentabilna za toliku investiciju - ali valjda se pri planiranju takvih investicija ne gleda samo sadašnja situacija, koja je uvelike takva jer nema infrastrukture ili je toliko loša da guši razvoj

kao da kažeš da se ne isplati povući novi vodovod kroz selo jer ljudi zapravo i ne piju vodu iz vodovoda - pa naravno da ne piju kad nema infrastrukture

 

i uporno nastavljaš po istom, o čemu da razgovaramo zapravo kad uporno insistiraš na svojem neznanju i zaključcima koje iz tog neznanja izvlačiš

 

 

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice