U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

poruka: 53
|
čitano: 25.444
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn".
12 godina
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

Hahahahahahaha

 
12 1 hvala 0
2 godine
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

Kao dobavljača HŽPP je odabrao domaće kompanije Končar – električna vozila i Končar – Elektroindustriju

 

A natječaj ?

We are invisible to our fears. We are a doll and a puppeteer, the victims of our expectations. GS Rawling.
 
4 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

Natječaj možeš vidjeti na EOJN, broj objave 2023/S 0F6-0000256.

Javio se samo Končar.

16 godina
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

Za razliku od brodova u željeznice sa tehničke strane se baš i ne razumijem međutim svakome laiku je danas jasno da je stvar prije svega u obnovi cjelokupne željezničke pruge a tek je onda pitanje što će voziti po tome. 

Kod brodova mi je najdraža rečenica gdje će brodovi za pogon koristiti baterije dok će dizel motor tu "upadati" kao ispomoć: u stvarnosti će to biti da će brodovi navigavati na dizel motor 95% vremena dok će za potrebe manovre "upadati" baterije ili je možda realnije reći - za potrebe "testiranja" da se posada uvjeri da li još uvijek te jadnice rade.

 

Nestvarna mi je potreba vladajućih da objavljuju ovako infantilne izjave/članke na koje i trogodišnjaci na teletubisima odmahuju rukom sa laganim podsmjehom na licu...

Computers will never take the place of books. You can't stand on a floppy disk to reach a high shelf. -- Sam Ewing
Poruka je uređivana zadnji put pon 23.1.2023 15:07 (J-man).
 
14 1 hvala 0
15 godina
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

to vjerojatno ide u paketu s robotaksijima i koloniziranjem zamarsovlja za najviše dvije godine 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
5 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
J-man kaže...

Za razliku od brodova u željeznice sa tehničke strane se baš i ne razumijem međutim svakome laiku je danas jasno da je stvar prije svega u obnovi cjelokupne željezničke pruge a tek je onda pitanje što će voziti po tome. 

Kod brodova mi je najdraža rečenica gdje će brodovi za pogon koristiti baterije dok će dizel motor tu "upadati" kao ispomoć: u stvarnosti će to biti da će brodovi navigavati na dizel motor 95% vremena dok će za potrebe manovre "upadati" baterije ili je možda realnije reći - za potrebe "testiranja" da se posada uvjeri da li još uvijek te jadnice rade.

 

Nestvarna mi je potreba vladajućih da objavljuju ovako infantilne izjave/članke na koje i trogodišnjaci na teletubisima odmahuju rukom sa laganim podsmjehom na licu...

 Radis u segmentu putnickog prepijevoza trajektima? Na temelju cega to zakljucujes? Ako se na pristanistima imati prikljucne stanice za punjenje, a hoce, to ce uredno se puniti. Dizel generator je da ne ostanes negdje bez baterija.
To je i rijesenje za auto, imati bateriju za 150-200 km... a dalje na generator... pokriven si za grad, akad ides okolo, nisi ogranicen baterijom i punjenjem. Ovo sto rade cirkus da imas malu bateriju od par KW pa kao generator, neznam tko bi pametan kupio.

16 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Mogli bi staviti i gume na vlakove da mogu voziti po losim prugama.
Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
Moj PC  
4 0 hvala 0
3 godine
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove. Postoji sasvim jednostavno i na kraju ekološki prihvatljivije rješenje koje je već u širokoj upotrebi - Electric locomotive - Wikipedia

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 24.1.2023 9:05 (Gallu).
 
2 1 hvala 0
16 godina
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

To mi je bilo najjace kad je Plenky na summitu istupio i pred velesilama izjavio kako ce Hrvatska uvest vlakove na elektricni pogon da smanji CO2.

Zamisli kolko jedna Hrvatska sa svojom industrijom zagadi zrak.

 

El. vlakova u HR ce bit za izbrojat na prste jedne ruke.

Sto se tice trajekata, to bi moglo sljakat, naravno kad bi se odradilo po PS-u no s obzirom da u Hrvatistanu zbog teskih korumpiranih lopova nista nemre bit po PS-u i to ce usrat.

Truth in engineering.
 
2 0 hvala 0
16 godina
online
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Gallu kaže...

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove.

 

Problem je što imamo manje od 40% elektrificiranih pruga.

3 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove.

 

Problem je što imamo manje od 40% elektrificiranih pruga.

 

Dugoročno bi im bilo pametnije da krenu u elektrifikaciju pruga nego ulaganja u baterije za vlakove ionako moraju skoro sve trase modernizirati.

Poruka je uređivana zadnji put uto 24.1.2023 10:23 (Gallu).
16 godina
online
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove.

 

Problem je što imamo manje od 40% elektrificiranih pruga.

 

Dugoročno bi im bilo pametnije da krenu u elektrifikaciju pruga nego ulaganja u baterije za vlakove ionako moraju skoro sve trase modernizirati.

Ovakvim tempom bi im trebalo 100' godina.

A ovakvi vlakovi bi teoretski mogli odmah u promet, posebno u nekim regijama kao Istra.

3 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove.

 

Problem je što imamo manje od 40% elektrificiranih pruga.

 

Dugoročno bi im bilo pametnije da krenu u elektrifikaciju pruga nego ulaganja u baterije za vlakove ionako moraju skoro sve trase modernizirati.

Ovakvim tempom bi im trebalo 100' godina.

A ovakvi vlakovi bi teoretski mogli odmah u promet, posebno u nekim regijama kao Istra.

 

E sad - šta je bolje - malo se strpiti pa da nam barem djeca imaju nešto kako treba ili požurivati pa da dobijemo, kao i inače, poluproizvod koji treba svako tolko krpati...

12 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Batista kaže...

To mi je bilo najjace kad je Plenky na summitu istupio i pred velesilama izjavio kako ce Hrvatska uvest vlakove na elektricni pogon da smanji CO2.

Zamisli kolko jedna Hrvatska sa svojom industrijom zagadi zrak.

 

El. vlakova u HR ce bit za izbrojat na prste jedne ruke.

 Vlakovi u Hrvatskoj na električni pogon voze od 1947., ovdje se govori o baterijskim elektromotornim vlakovima.

12 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove.

 

Problem je što imamo manje od 40% elektrificiranih pruga.

 

Dugoročno bi im bilo pametnije da krenu u elektrifikaciju pruga nego ulaganja u baterije za vlakove ionako moraju skoro sve trase modernizirati.

 Za Split ide 1 putnički vlak dnevno, a nema baš ni tereta, tako da ne znam kada bi se tu elektrifikacija pruge isplatila.

3 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
sosta kaže...
Gallu kaže...
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove.

 

Problem je što imamo manje od 40% elektrificiranih pruga.

 

Dugoročno bi im bilo pametnije da krenu u elektrifikaciju pruga nego ulaganja u baterije za vlakove ionako moraju skoro sve trase modernizirati.

 Za Split ide 1 putnički vlak dnevno, a nema baš ni tereta, tako da ne znam kada bi se tu elektrifikacija pruge isplatila.

 

Za takve ne bi, ali ni baterija ne bi posligla neku svrhu u takvim slučajevima. Naš željeznički promet je općenito loš. Promet općenito. Pa ja da krenem prema Dalmaciji autocestom prvo trebam iz Ri doć skoro do karlovca i onda se spuštati :S

Trebaju nam konkretne strategije - pojačavanje dugih željezničkih linija i eventualno ukidanje koncesija na autobusni prijevoz ako se postigne dobra željeznička povezanost. To je nešto primarno a ne ovo mazanje očiju sa baterijskim vlakovima...

16 godina
online
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Gallu kaže...
Za takve ne bi, ali ni baterija ne bi posligla neku svrhu u takvim slučajevima. Naš željeznički promet je općenito loš. Promet općenito. Pa ja da krenem prema Dalmaciji autocestom prvo trebam iz Ri doć skoro do karlovca i onda se spuštati :S

Taj dio se rješava... valjda.

 

3 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Old Iggy kaže...
Gallu kaže...
Za takve ne bi, ali ni baterija ne bi posligla neku svrhu u takvim slučajevima. Naš željeznički promet je općenito loš. Promet općenito. Pa ja da krenem prema Dalmaciji autocestom prvo trebam iz Ri doć skoro do karlovca i onda se spuštati :S

Taj dio se rješava... valjda.

 

 

Je, krenulo se pa je stalo pa se opet krenulo pa je Butković najavio preusmjeravanje sredstva u željeznice (što nije loše ako se napravi kako spada). Pratim tu temu jer imam nekretnine u Dalmaciji pa bi meni bilo idealno da to bude čim prije... ali sumnjam da ću biti vozno sposoban dok se ta priča privede kraju :/

7 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Gallu kaže...

Ok - za brodove mi je jasno, ali čemu gurati batirije u vlakove. Postoji sasvim jednostavno i na kraju ekološki prihvatljivije rješenje koje je već u širokoj upotrebi - Electric locomotive - Wikipedia

 

Ni blizu.

Elektrificirana pruga i električni vlakovi ni blizu ni ekonomski ni ekološki ne mogu konkurirati ni čisto dizelskima, a kamoli ostalima.

Stvar je utilizacije trase, koju čak ni japanci nemaju dovoljnu da bi opravdala trošak, ali je kod njih to planski rađeno pa se bar pokriju.

U ostatku svijeta je elektrifikacija pruge put u propast.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put uto 24.1.2023 12:14 (fer-de-lance).
13 godina
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

Dok se vi zafrkajete po forumu Debeljak&Co su vec zakoracili u buducnost. Izgradnja ovakvijeh brodova ce za njih bit "a walk in the park.."

 

https://www.morski.hr/u-brodosplitu-polozena-kobilica-zero-emission-putnickog-jedrenjaka-s-nultom-emisijom-ispusnih-plinova/

Obalo suncana, ti moj si cijeli svijet
 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
fer-de-lance kaže...

Ni blizu.

Elektrificirana pruga i električni vlakovi ni blizu ni ekonomski ni ekološki ne mogu konkurirati ni čisto dizelskima, a kamoli ostalima.

Stvar je utilizacije trase, koju čak ni japanci nemaju dovoljnu da bi opravdala trošak, ali je kod njih to planski rađeno pa se bar pokriju.

U ostatku svijeta je elektrifikacija pruge put u propast.

 

 

Otkuda vučeš te informacije? Elektrifikacija omogućava veće brzine i težine vlakova prema dizelskima, u početku je investicija skuplja, ali u nekom trenutku postaje isplativija od dizelske, čak je i HŽ u nekim svojim istraživanjima došao do brojke da mu je električna vuča 3x isplativija od dizelske.

U Austriji je npr. nezamislivo da im dizelka vozi na dionici pruge koja je elektrificirana (za razliku od nas), te čisto sumnjam da bi radili da im to nije isplativije.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 24.1.2023 13:13 (sosta).
14 godina
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

Nek nabave kontejnere na baterije, da ljudi imaju struje kada padne snijeg

 
1 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
sosta kaže...

Otkuda vučeš te informacije? Elektrifikacija omogućava veće brzine i težine vlakova prema dizelskima, u početku je investicija skuplja, ali u nekom trenutku postaje isplativija od dizelske, čak je i HŽ u nekim svojim istraživanjima došao do brojke da mu je električna vuča 3x isplativija od dizelske.

U Austriji je npr. nezamislivo da im dizelka vozi na dionici pruge koja je elektrificirana (za razliku od nas), te čisto sumnjam da bi radili da im to nije isplativije.

 

 

 https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://st2.indiarailinfo.com/kjfdsuiemjvcya0/0/4/0/8/434408/0/dieselvselectric.pdf&ved=2ahUKEwi39-H0m-D8AhUQiIsKHUhLD-wQFnoECD0QAQ&usg=AOvVaw2UX2hJhWDb71S8ynK-61YC

 

Imaš i novijih studija, ali je situacija još i gora.

Ali sve se uvijek svede na stopu utilizacije.

Tak da nije pitanje kaj je bolje, nego u kojim uvjetima.

A kako više iskorištavat željeznicu - nikako.

Pogotovo ne kod nas.

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put uto 24.1.2023 14:02 (fer-de-lance).
12 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

Ok, ovo je za indijske željeznice, oni tu uopće ne razmatraju high speed lines, dok bi mi trebali valjda težiti nekim standardima EU.

7 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

Još gore.

Takve su trase još i skuplje.

Da bi imao neke računice doslovno bi se svaki stanovnik države morao svaki dan voziti više puta u vlaku da bi uopće bio na nuli u odnosu na dizel.

Jedina je prednost to kaj se u EU ne gleda na ekonomsku isplativost pa se mogu povući novci iz fondova za projekte koji nemaju financijskog smisla (kao npr. svi trenutni HŽ radovi, osim pruge Zagreb-Rijeka), i onda možeš graditi nekaj jer si dobio nepovratna sredstva, a ne zato kaj ima koristi od toga (malo me podsjeća na one solarne klupe ).

Ali opet, to i je cilj EU fondova, ne da se gradi smisleno i svrhovito, nego tek toliko da se pokrene ekonomija (rast proizvodnje i BDP-a bi dugoročno trebao vratiti investirani novac).

A to je još i najžalosnije, ne znam jel bar 5% projekata financirano iz EU fondova ima uopće svrhu i uporabnu vrijednost, a opet ni nemaju u kaj drugo investirat kad je EU (i sav zapadni svijet općenito) mrtav i tone sve brže i brže...

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
14 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

Ima momak zanimljiv kanal na yt.

Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
Poruka je uređivana zadnji put uto 24.1.2023 16:39 (ivan dragi).
2 godine
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
sosta kaže...

Natječaj možeš vidjeti na EOJN, broj objave 2023/S 0F6-0000256.

Javio se samo Končar.

 

Bar je jeftino, samo 17,1 milijuna eura.

 

Manji je problem što imamo daleko najsporiju željeznicu u EU.

 

 

Za još bolji prikaz treba otići na službene stranice HŽ-a:

 

https://www.hzpp.hr/

 

Zatim na vozni red - kupnja karte, gdje odaberete kartu u jednom sjeru, recimo Zadar - Rijeka. OK, tog nema, pa odaberete Split - Rijeka. Trajanje putovanja od 33 sata i 44 minute je za snimanje nekakvog dokumentarnog filma.

 

Ali to nema veze, HŽ zapošljava.

 

Mogao bi spomenuti i pedeset godišnja maštanja o nizinskoj pruzi Rijeka - Zagreb. Doduše Kinezi su je htjeli graditi (najozbiljniji pregovori trebali su se voditi kad taman kad je bivši premijer bježao preko granice), uz proširenje terminala Luka Rijeka u zamjenu za 50-godišnju koncesiju na tom novom kontejnerskom terminalu koji bi bio jedan od najvažnijih lučkih središta sjevernog Jadrana. Najbolju ponudu dao je kineski konzorcij koji su činili lučka tvrtka Ningbo Zhousan (70% udjela), Tianjin Port Overseas Holding (20%) i China Road and Bridge Corporation (10%), potonji su kasnije izgradili Pelješki most. To su ogromne i vrlo ozbiljne tvrtke, a dovoljno je za reći da lučka tvrtka Ningbo Zhousan opslužuje najveću (TEU) istoimenu luku na svijetu. Naravno to nikako nije odgovaralo SAD-u i EU-u koji su uz ogromni pritisak na Hrvatsku posao stopirali. Nekih desetak godina kasnije, u Kopru je prebačeno 22 milijuna tona tereta, a u Rijeci 11 milijuna tona. Još jedna usporedba, luka Kopar u jednoj godini poveća promet za oko 54.000 TEU-a, dok luka Rijeka poveća promet za oko 16.000 TEU. Luka Kopar trenutno je u vlasništvu Slovenije, ali Nijemci su zainteresirani za ulazak u Slovenske željeznice, Intereuropu (logistika) i Luku Kopar. Najvjerojatni ulagač bio bi Deutsche Bahn, koji je u stopostotnom vlasništvu Njemačke. Preuzimanjem luke Kopar i dodatnim ulaganjem Kopar bi se povezao s njemačkim sjevernim lukama, npr. s jednom od najvećih kontejnerskih luka na svijetu, onom u Hamburgu i dio brodova preusmjeravao u Kopar, te dalje željeznicom prevozio po Europi.

 

Čestitke "domoljubnim" političarima na providnosti.

 

Ni to nema veze, političari zapošljavaju.

 

Ajar kaže...

to vjerojatno ide u paketu s robotaksijima i koloniziranjem zamarsovlja za najviše dvije godine 

 

Famozni robotaksiji, tu je 200 milijuna eura zbilja dodijeljeno bez ikakvog natječaja.

 

Ono što novinari nikako ne uspijevaju pronaći i pročitati zove se Nacionalni plan oporavka i otpornosti, gdje piše da će se umjetna inteligencija (koja ne postoji), odnosno autonomni sustav vožnje zapravo kupiti. Uz to piše da će to biti peta razine autonomije (što također ne postoji), bez volana. Tamo piše da će takvo vozilo voziti već ove godine, 2023.

 

https://planoporavka.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Plan%20oporavka%20i%20otpornosti%2C%20srpanj%202021..pdf#page=370

 

Sve to nema veze, on zapošljava.

 

Antonic kaže...

Dok se vi zafrkajete po forumu Debeljak&Co su vec zakoracili u buducnost. Izgradnja ovakvijeh brodova ce za njih bit "a walk in the park.."

 

https://www.morski.hr/u-brodosplitu-polozena-kobilica-zero-emission-putnickog-jedrenjaka-s-nultom-emisijom-ispusnih-plinova/

 

Taman sam mislio spomenuti Debeljaka, ali preduhitrio si me.

 

Niti sve vezano za njega nema veze, on zapošljava.

 

Naravno fale još razni genijalci i poduzetnici koji nikad ništa nisu dobili od države, a koji surađuju s državom, ali baš me protjeralo na WC, pa da ne duljim. Kad već spominjem nuždu, tu se Cvetojević s toalet papirom odlično se uklapa u gornje društvo.

Magia Posthuma
7 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt

Baš to, na urgiranje SAD-a odjebu kineze i uvale novi natječaj na kojemu se samo Maersk prijavi s duplo lošijom ponudom i svi sretni i zadovoljni 

Tak nam i treba kad smo američka kolonija/prčija...

 

umjereno intelektualno oštećen i ponosim se time
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.1.2023 8:29 (fer-de-lance).
14 godina
offline
U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-električn

najbolje od sveg, ipak nam Kinezi (koji su kod nas 50-ih i 60-ih učili visokogradnju) napravili Pelješki most...

 

još je bolje, ovaj projekt dvotračne pruge klase 160 prema Koprivnici i Madžarskoj su Kinezi htjeli napraviti po planu: 6 mj sve zatvoreno ali 181. dan imate prugu...

 

pa su se kilavili "naši" koncerni - Zagorje TehnoBeton zapošljavalo pod hitno 450 ljudi, i.... ništa...

 

pa još neki domaći... i ništa...

 

Pa Zokijev pajdo Dodik poslao svoje šanere.... i ništa...

 

i eto Turčina, rade, vele ljudi koji rade s njima - radi se pravo po tursku - veži konja di aga kaže... ništa ne znaju, ali to što veliš će napraviti kako spada...

 

najbolje od svega, po vlakovima HŽ-a je bila uz vrata ovješena čitaba i na njoj datum dovršetka i svečanog puštanja u promet - 27.2.2022.g.

 

 

Ju je je? Je ju je!
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.1.2023 12:35 (Stric_Jura).
Moj PC  
4 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: U Hrvatskoj će u prometu biti baterijsko-elekt
Vampir001 kaže...
sosta kaže...

Natječaj možeš vidjeti na EOJN, broj objave 2023/S 0F6-0000256.

Javio se samo Končar.

 

Bar je jeftino, samo 17,1 milijuna eura.

 

Manji je problem što imamo daleko najsporiju željeznicu u EU.

 

 

Za još bolji prikaz treba otići na službene stranice HŽ-a:

 

https://www.hzpp.hr/

 

Zatim na vozni red - kupnja karte, gdje odaberete kartu u jednom sjeru, recimo Zadar - Rijeka. OK, tog nema, pa odaberete Split - Rijeka. Trajanje putovanja od 33 sata i 44 minute je za snimanje nekakvog dokumentarnog filma.

 

Ali to nema veze, HŽ zapošljava.

 

Mogao bi spomenuti i pedeset godišnja maštanja o nizinskoj pruzi Rijeka - Zagreb. Doduše Kinezi su je htjeli graditi (najozbiljniji pregovori trebali su se voditi kad taman kad je bivši premijer bježao preko granice), uz proširenje terminala Luka Rijeka u zamjenu za 50-godišnju koncesiju na tom novom kontejnerskom terminalu koji bi bio jedan od najvažnijih lučkih središta sjevernog Jadrana. Najbolju ponudu dao je kineski konzorcij koji su činili lučka tvrtka Ningbo Zhousan (70% udjela), Tianjin Port Overseas Holding (20%) i China Road and Bridge Corporation (10%), potonji su kasnije izgradili Pelješki most. To su ogromne i vrlo ozbiljne tvrtke, a dovoljno je za reći da lučka tvrtka Ningbo Zhousan opslužuje najveću (TEU) istoimenu luku na svijetu. Naravno to nikako nije odgovaralo SAD-u i EU-u koji su uz ogromni pritisak na Hrvatsku posao stopirali. Nekih desetak godina kasnije, u Kopru je prebačeno 22 milijuna tona tereta, a u Rijeci 11 milijuna tona. Još jedna usporedba, luka Kopar u jednoj godini poveća promet za oko 54.000 TEU-a, dok luka Rijeka poveća promet za oko 16.000 TEU. Luka Kopar trenutno je u vlasništvu Slovenije, ali Nijemci su zainteresirani za ulazak u Slovenske željeznice, Intereuropu (logistika) i Luku Kopar. Najvjerojatni ulagač bio bi Deutsche Bahn, koji je u stopostotnom vlasništvu Njemačke. Preuzimanjem luke Kopar i dodatnim ulaganjem Kopar bi se povezao s njemačkim sjevernim lukama, npr. s jednom od najvećih kontejnerskih luka na svijetu, onom u Hamburgu i dio brodova preusmjeravao u Kopar, te dalje željeznicom prevozio po Europi.

 

 

Pa ako tu kartu malo objasnimo, vidimo da piše "između najvećeg grada i 5 najvećih gradova". Nesreća je u tomu što u nas svih gradovi zajedno nemaju stanovnika ko recimo jedan Berlin pa bi se razuman investitor pitao - a što bi brate prevozio tom brzom i skupom željeznicom? Koji je to kapital koji bi se prevozio šnjima? Nit ima potrebe za prijevozom radnika (odnosno pameti), nit krumpira (dobara). Ova karta je kao one karte ukupnog GDPa - ne znači ništa.

 

Tko se sjeća rasprava iz doba gradnja autocesta (early 2000s), već tada se znalo da će gradnja autoputa značiti micanje fokusa sa željeznice iz prostog razloga što je investitor država pa je fiskalni kapacitet ograničen. To pak znači da je kredit skup (ako se sjetite tog doba, kamate od 10% su bile normalne jer nitko nije plaćao porez, svi su kuće gradili ilegalno pa se jelo što se sijalo) i da je potrebno vraćati određene rate. A kako su i ceste bile na granici isplativosti, tj. "nadamo se povećanju broja turista" zapravo je pravo čudo da smo i to uspjeli platiti. Koliko je to skup sport vidite i po Crnoj Gori koja je umalo morala potpisat aneksiju Kini da vrati kredite za ceste pa eto i razloga zašto se dižu obrve na kineski kapital.

 

Kada se rade ovakve karte gdje su na zapadu "dobri zeleni", a mi ovdje od Čeha istočno smo "loši crveni" - najčešće su vam te karte van konteksta i ikakvog razumnog smisla. Ajme, vidi balkanci korumpirani divljaci, ukrali 10 milijona - dok u međuvremenu zapad korumpiran u milijardama i nikom ništa.

 

 

Graditi skupe željeznice nam jednostavno nije bila isplativa investicija jer imamo i ove ceste koje treba platiti do kraja. Sad kad nam je EU dala lovu, sad ih i gradimo (koliko mi je poznato već je nekoliko milijardi ulupano, planovi su napravljeni, natječaji su u tijeku).

 

Netko je prije rekao da su nam ceste šit.

  

Ovaj potpis nije u skladu s propisima.
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.1.2023 11:17 (ivan dragi).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice