Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni

poruka: 226
|
čitano: 35.757
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni ".
16 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Idealist kaže...
Old Iggy kaže...

I dalje ne shvaćam tu usporedbu s mobitelom. Dapače, usporedba je totalna idiotarija.

Možeš li kupiti mobitel kojem baterija traje duže? Možeš. Možeš li kupiti dodatne punjače, baterije i slično? Možeš. Možeš li napraviti išta u životu bez mobitela? Možeš. Možeš li imati rezervni mobitel? Možeš.

Možeš li išta od toga s EV? Ne možeš. Možeš li se pomaknuti bez EV-a negdje ako se voziš s njim? Ne možeš.

 

Znači, mobitelu možeš držati ključne funkcije u igri na n načina, čak i za vrijeme upotrebe istoga. EV ne može ništa od toga, a neusporedivo si ovisniji o istome.

Što se razvoja baterija tiče, hitan interes postoji već desetljećima, EV je samo mali dio upotrebe baterija. No baterija je jako neprilagođen sustav za situacije kad nešto "treba brzo". Energija baterije (gustoća, trošenje, punjenje, broj ciklusa) je svjetlosnu godinu iza goriva.

 Ako netko piše idiotarije onda si to ti!

Možeš li kupiti električni automobil kojem baterija traje duže? Možeš. Možeš li kupiti dodatni punjač za punjenje istog kod kuće. Možeš.

Možeš li imati tvrku i biti bez mobitela? Ne možeš. Možeš li telefonirati mobitelom ako mu je prazna baterija? ne možeš. Bravo majstore!

 

I daj opet pročitaj S RAZUMIJEVANJEM par mojih poruka i probaj skužiti da nisam usporedio što možeš s baterijom u mobitelu, a što s baterijom u automobilu, VEĆ da sam usporedio prihvaćanjenove tehnologije (mobitela) usprkos mnogo kraćem TRAJANJU baterija! (ne mogu ti jasnije označiti! Fali još jedino boja). I kako nije ISTO: novi mobitel sa kraćim trajanjem baterije (od prije standardnih tjedan dana ili više) i "nova" tehnologija pogona sa KRAĆIM DOMETOM!? Daj napiši koju si školu završio, jer nemoguće je da to sad ne shvatiš!

 

Ja ne pričam da električni automobil mora voziti osoba koja putuje na duge relacije, ali ako putuješ na kratke relacije ne vidim razlog zašto ga NETKO(ne TI) ne bi mogao posjedovati kao jedini automobil.

Ne možeš kupiti EV koji ima autonomiju kao ICE. Dapače, ako ga koristiš na dužim putovanjima (tipa autoceste) ekstremno pada domet.

Kad iskoristiš tu bateriju, da bi ju napunio moraš čekati bitno duže nego što bi to morao s ICE.

Mogu li svi imati EV punjač doma? Ne mogu. Mogu li imati punjač gdje god zatrebaju? Ne mogu. Mogu li imati ikakvu rezervnu varijantu ako im planirani punjač ne radi ili je gužva? Ne.

Možeš li imati tvrtku i biti bez mobitela? Naravno. Dapače, nastojim imati upaljen mobitel radi obitelji, ne tvrtke. Ako je tolika panika, imam ih dva (plus sve ostale komunikacijske opcije), za razliku od EV.

Zato ti je usporedba s mobitelom potpuno promašena. Možeš sjesti u auto kao vozač, ako ostaneš bez baterije u banani si. Možeš sjesti kao suvozač, ako ostaneš bez baterije na mobitelu (od dosade vožnje EV-om) pričekaš da dođeš na odredište ili ga staviš na punjač.

 

Prihvaćanje tehnologije ze zasniva na nekoliko stvari: opća upotrebljivost (što EV nema), pristupačnost (što EV nema), opća prihvaćenost (što EV nema), geografska prihvatljivost (što EV, je li, nema).

 

Isključivu vožnju na kratke relacije ne prakticira nitko. Baš nitko. Za sada tu i je glavni problem i zašto je EV realno moguć jedino kao drugi (ili čak treći) auto u obitelji.

Zato je za EV bitnije riješiti problem autonomija / brzina punjenja / lokacije punjenja nego gurati na sve moguće načine.

4 godine
protjeran
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
GUID kaže...

...udio svih vrsta transporta u ukupnim emisijama CO2...

 

Cjelokupan CO2 od automobila zanemarivo utjece na globalno zagrijavanje, a gdje taj isti CO2 nije najbitniji plin u zagrijavanju i gdje bez tog istog CO2 zivot na zemlji ne bi bio moguc. Recimo mene vise zabrinjava plastika, posebno plastika i mikroplastika u oceanima, koja zatim zavrsava u nasoj prehrani, dakle i u nama, a utjece i na fitoplankton, za kojeg se procjenjuje da proizvodi cak do 90% kisika na planeti.

 

Hrvoje Mrki kaže...

I još s vremenom kad bi baterije bile univerzalne tj da u sva vozila ide ista baterija i kad bi one bile zamjenjive pa dođeš na "benzinsku" na kojoj bi se one samo zamjenile... doneseš praznu, dobiješ punu. Hmhm

 

Isprobano vise puta, prvi put 1896. Svi dosadasnji pokusaji su propali, trenutno Kinezi pokusavaju, NIO Power, prosle godine su napravili 500.000 zamjena.

 

Boris grozni kaže...

Pričaju o tolikoj uštedi a najeftinije el. govno 300.000,00kn koje jedva prede 200km Kupim osnovnu Daciu s 100ks na plin i prakticki sam se pokrio 30g da nemoram vise niti lipe dati za auto.

 

Tocno, veliki problem je cijena, ako gledamo cijene jeftinijih EV-ova, koji ne spadaju u klasu malih gradskih automobila, npr. Mazda MX-30, mozemo vidjeti cijene od 250.000 kn kod pocetnih modela (bez subvencija)...

 

Cisto za usporedbu, postoji niz manjih ili nesto vecih CUV-ova, tipa Kia Stonic, Seat Arona, Renault Captur, Dacia Duster, Peugeot 2008, Suzuki SX4 S-Cross, sa cijenom od cca. 100.000 do 140.000 kn.

 

Da zaokruzimo brojeve, za tih 100.000 kuna razlike mozemo kupiti 10.000 litara goriva.

 

Sa 10.000 litara goriva, s autom koji trosi 5 litara, prijeci cemo 200.000 km, odnosno sa prosjecnom godisnjom kilometrazom od 10.000 km, tih 200.000 km prijeci cemo u 20 godina. 

 

Ako vam je draze, zaokruzite na 10 litara dizela, to je potrosnja pri brzini od cca. 160-180 km/h koju navedeni EV ne moze postici, dok npr. ZOE R110, koji ima bateriju veceg kapaciteta od te Mazde, na jubito videima mozete vidjeti kako rapidno brzo pada domet pri brzini od 140 km/h... Uglavnom, sa zaokruzivanjem na 10 litara doci cete na 100.000 km i 10 godina...

 

Mar kaže...
Ne vidim problem, neka proizvođači smanje cijene EVa za 2/3 i imati će kupaca svugdje. EV je daleko jednostavniji od ICE automobila i jeftiniji za masovnu proizvodnju u zadnje vrijeme. Da ne govorim o subvencijama.

 

ICE motor je kompliciraniji zbog vise djelova. BEV je kompliciraniji jer negdje moras smjestiti bateriju. Konstrukcijski, sve ostalo je isto... Sto se tice smanjivanja cijene EV-ova, nije problem proizvodnja automobila, nego cijena sirovina za baterije.

 

kerum kaže...

Tako sto je studija uzela u obzir izvore prilikom proizvodnje elektricne energije, a ne samo "auspuh". Npr iz solara, vjetra, vode i NE se se dobiva elektricna energija s puno manjim carbon footprintom. Ja sam osobno itekako pobornik vozila na elektricni pogon, ali ne radi toboznjeg smanjenja carbon footprinta vec radi direktnog i enormnog smanjenja zagadenja (zrak i buka) u podrucjima gdje je to bitno (u mjestima gdje ljudi zive, poput gradova). Pouzdanost i superiornost tehnologije (npr nema ulja, regenerativno kocenje, itd) je tu samo dodatni bonus. Biti uvjerenja da ce elektrifikacija transporta i to s fokusom na osobna vozila imati zadovoljavajuci ucinak na smanjenje carbon footprinta je u najmanju ruku suludo. S druge strane samo neka jasu hype CO2 i globalnog zatopljenja i neka im udio raste radi poboljsanja kvalitete zivota koju donose. Globalno zatopljenje ce se ionako morati rjesavati na druge puno bolnije nacine kada se shvati da su rezultati izostali (hint: hitno i prisilno mjenjanje obrasca ponasanja kroz zakone; top-down princip).

 

Sve studije se nastimaju prema potrebama narucitelja.

 

Mene osobno ne zanima sto pogoni vozilo koje sluzi za prijevoz od tocke a do tocke b, to moze biti drvo, gorivo, struja, fuzija, vilenjaci, you name it, mene zanima da sto brze, jeftinije, sigurnije i sa sto manje logistickih problema i planiranja.

 

Sto se tice direktnog zagadjenja, nakon mjerenja, vise analiza pokazalo je da su cestice koje dolaze iz guma i kocnica veći izvor emisije cestica stetnih za okolis, evo jedan primjer:

 

Prijetnje zdravlju i okolišu koje dolaze od emisije čestica prilikom trošenja guma (ali i kočnica) automobila vrlo su ozbiljan i rastući problem, upozoravaju analitičari, a njime se nadležni ne bave niti planiraju bilo kakvu regulativu u tom području. Problem je dodatno pogoršan sve većom potražnjom za velikim i teškim SUV-ovima, ali i električnim automobilima koji imaju veću masu zbog ugrađenih baterija. Veća masa vozila, dakako, dovodi i do većeg trošenja guma i kočnica, pa samim time i do većeg zagađenja.

Čestice koje ne dolaze iz ispuha (tzv. non-exhaust emissions ili NEE) trenutačno čine većinu emisija štetnih čestica koje su posljedica cestovnog prometa. U kategoriji čestica do PM2.5 (promjera manjeg od 2,5 mikrometra) ovakve emisije pridonose 60%, a u kategoriji većih čestica, PM10 (do 10 mikrometara), čak 73%.

 

Prosječni automobil srednje klase, pokazalo je ispitivanje, na 100 kilometara za sobom ostavi u zraku 5,8 grama ovakvih čestica, samo kao rezultat trošenja guma. Za usporedbu, limit na čestice iz ispuha je postavljen na 4,5 – miligrama! To znači da su gume preko tisuću puta štetnije za okoliš kad je riječ o emisiji mikročestica, zaključuju iz Emission Analyticsa.

 

https://www.autonet.hr/aktualno/vijesti/lako-za-ispusne-plinove-gume-su-tisucu-puta-veci-zagadivaci-okolisa/

 

https://www.emissionsanalytics.com/news/pollution-tyre-wear-worse-exhaust-emissions

 

Evo i drugi primjer, drugog instituta, dakle u mjerenjima koja je radio Baden-Württemberg State Institute for the Environment, zanemarivi dio mikroprasine dolazi iz sagorijevanja u motoru, dok ostatak dolazi od guma, kocnica, abrazije ceste i prasine koja se podigne kad automobil prodje:

 

https://www.zeit.de/mobilitaet/2017-02/feinstaub-motoren-luftverschmutzung-reifen-abrieb-bremsen

 

Sto je najbolje niti smanjenje automobila ne rjesava problem u potpunosti, a koliko je EU granica apsurdna pokazuje podatak da je prosle godine u Oldenburgu (DE) izmjereno 54 mikrograma/m3 cestica na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, dok je osnovica za Euro 6d normu 45 mikrograma/m3:

 

https://www.nwzonline.de/oldenburg/oldenburg-stickstoffdioxid-messung-waehrend-des-marathons-auch-ohne-autos-dicke-luft-an-oldenburger-messstation_a_50,2,3791930128.html

 

Sto se tice zvuka, da ne pisem isto, pa cu samo citirati sto je Guid napisao, "buka isto nije nikakav faktor jer iznad nekih 30km/h dominira zvuk guma i vjetra, barem kod modernih automobila", "svaki novi EV pri niskim brzinama po zakonu mora generirati umjetnu buku".

 

 

ned kaže...
Proizvodnja litija za baterije je ekološki gledano samoubojstvo s predumišljajem.

 

Prebacivanjem s nafte na struju ne rjesava se problem - samo mu mijenjamo ime. Po istrazivanju iz 2009., nikal je osmi najgori metal sto se tice procesa iskopavanja i obrade za utjecaj na globalno zagrijavanje i zagadjenje. U Kolumbiji (glavnom svjetskom izvozniku) su u porastu bolesti disnih puteva i defekta pri rodjenju povezanih s niklom. Litij je takodjer tihi ubojica - na svaku tonu litija izvucenog iz juznomaerickih pustinja ide tona CO2 po toni proizvedenog litij-karbonata. A da ne spominjemo djecu u Africi, koja u rudnicima kopaju kobalt:

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/business/batteries/congo-cobalt-mining-for-lithium-ion-battery/

 

S time da nije samo kobalt problem, u Kini su tokom iskapanja litija usrali cijeli lokalni ekosistem, ukljucujuci Liqi rijeku iz koje se lokalno stanovnistvo hrani, tako da su u znak protesta stanovnici bacali otrovane mrtve ribe po ulicama Tagonga. Trupla mrtvih otrovanih krava i jakova koji su pili otrovanu vodu nisu vadili iz prakticnijih razloga, a to je "tek" treci incident tih razmjera u svega par godina. Nadalje, u Cileu, koji ima najvece svjetske rezerve litija, u Salar de Atacama-i iskoristeno je 65% regionalnih voda, jer je za dobivanje jedne tone litija u bazenima, potrebno je 1892705 litara vode, a posljedica toga je da je lokalno stanovnistvo ostalo bez vode.

 

https://www.wired.co.uk/article/lithium-batteries-environment-impact

 

Jos malo o toj problematici:

 

https://www.americanthinker.com/blog/2021/02/the_battery_fairy_and_other_delusions_in_the_demand_to_replace_gasoline_powered_vehicles_with_electric_cars_and_trucks.html

 

https://hd.welt.de/Sonderseiten-edition/article166916155/Kurzschluss-bei-der-Energiewende.html

 

morrisoN kaže...
Za početak, ograničiti nekako trend da svaka šiša mora imati automobil.

 

Mozemo i ovako:

 

Za početak, ograničiti nekako trend da svaka šiša mora imati internet.

 

MrBlc kaže...

 

Također, i sama struja bi poskupila kad bi svi prešli na električne automobile. Iako je netko računao da u ukupnoj potrošnji ne bi imali značajniji udio, i dalje bi tražili velike intervencije u infrastrukturi, što bi opet potrošači kroz cijenu struje plaćali.

 

 

Onda dalje:

Prošlogodišnji Consumer Reports, izvještaj grupe za prava potrošača, procjenjuje da su troškovi popravka i održavanja električnih vozila po prijeđenoj kilometraži gotovo upola manji nego troškovi tradicionalnih vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Električni motori imaju samo jedan pokretni dio, dok ih tradicionalni motori imaju na desetke. To znači da se u EV mora mijenjati manje komponenti, a to pak znači značajne uštede. 

Troškovi održavanja možda jesu manji, osim ako trošak promjene baterije ne ulazi u održavanje, a realno mislim da bi trebao jer je to dio koji se ne mijenja jer se pokvario, već zbog toga što korištenjem gubi karakteristike bitne za upotrebljivost. Što se tiče popravka, danas su mehanički kvarovi na motoru sve rijeđi. Najčešći mehanički kvarovi su na podvozju. Ostali kvarovi su na elektronici, senzorima i sličnoj popratnoj opremi, koje na EV-u ima više, a za sve ono što je specifično za EV majstora ima manje.

 

 

U ovom trenu drzavi ide vise od 60% cijene goriva. Postoji li netko tko misli da ce se drzava samo tako odreci takve zarade? Idemo sad hipotetski da se napravi baterija koja ima domet od (stvarnih) 500 km i da se puni za 5 minuta, te da svi odjednom prijedju na EV. Drzava na taj namet nece zaboraviti, ono sto ce poskupiti je upravo struja.

 

Troskovi odrzavanja su manji sve dok se nesto ne pokvari (ili na baterijama smanji kapacitet), nakon cijene od 30,000 EUR za zamjenu baterija u Nissan Leafu:

 

https://insideevs.com/news/379055/nissan-30000-euros-leaf-battery/ 

 

Imamo novi rekord sa dva slucaja, u tekstu i videu je slucaj gdje je zena kupila polovni Leaf sa 39.000 km, kojem je domet sa 115 km pao na 76 km, gdje je za zamjenu baterije trazeno 83,163 USD:

 

https://insideevs.com/news/453771/record-price-replace-nissan-leafs-pack-fix/

 

S time da potencijalni problem nemaju samo kupci, imaju i proizvodjaci, Hyundai je nekidan imao jedan od najskupljih opoziva u povijesti:

 

https://www.reuters.com/article/us-hyundai-motor-electric-recall-idUSKBN2AO0JS

 

 

Gallu kaže...

Sve će na kraju preći na struju, od negdje se treba početi.

 

Prouci povijest.

 

Elektricni motor i EV vozila su starija od ICE vozila. EV-ovi su na prijelazu iz 19. u 20. st. bila popularni i preferirano sredstvo prijevoza, tek nedavno je broj prodanih EV-ova premasio broj prodanih EV-ova iz tog razdoblja.

 

Dakle, ICE vozila istisnula su EV vozila zbog istih problema koje ta ista EV vozila imaju danas:

 

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1016/j.polsoc.2009.01.006

 

https://www.lowtechmagazine.com/overview-of-early-electric-cars.html

 

Da se rijesi brzina punjenja i domet, EV bi bili super. Ovako imamo situaciju kao prije 100 godina (s time da su i ICE i EV vozila napredovala):

 

The average EV, as built today, has considerably more available mileage on one charge of battery than the average vehicle of ten years ago, and what is more, has a considerably greater mileage than is actually needed in the run of business or pleasure, except where a long tour is undertaken." - Electrical World" 1909.

 

Gallu kaže...

 

Evo, ja sam kupio EV. Išao sam kupiti gradski auto ženi i izabrao Peugeot 208, s opremom koju sam htio - benzinac bi me došao 180kkn, a ja sam fino uzeo električni za 200kkn....

 

Necemo se tako lagati.

 

Pocetna cijena ICE 208: 107.830,00 kn

 

Pocetna cijena EV 208: 253.900,00 kn

 

https://media.peugeot.hr/file/82/6/cjenik-novi-208-i-e-208-v5.1-od-02.01.761826.pdf

 

Zasto bi ja ili bilo tko drugi morao placati tvoje egzibicije? Ako se zelis bahatiti sa nekakvim pomodnim green "ekoloskim" vozilom - plati. A ne po standardnom modelu - prvo cemo plasirati malo lazi, pa cemo malo larmati kako smo ovo ili ono tj "ekoloski", pa cemo onda traziti da svi drugi (zajednica) sudjeluju u tom nepotrebnom trosenju para.

 

Ili ako bas hoces biti frajer - preuredi auto na struju. Evo moj kolega je preuredio svoju Bubu na struju. I uredno je atestirao, registrirao, itd., a da od nikoga nije trazio lovu jer je njegov projekt "ekoloski".

 

BlueMax kaže...
2. za lokalnu vožnju onome ko ima uvjete EV je ok ali opet za bilo kakvo dalje putovanje treba drugi auto. Većina ljudi koje poznajem da imaju EV imaju pored njega i klasični ICE.

 

EV-ovi i PHEV-ovi su super za grad, ako ih imas gdje puniti (dakle vlastita kuca/garaza gdje ga spojis na struju). Moze se i na dalje putove sa skupljim EV-ovima, ali zbog raznih vec ranije spomenutih nedostataka i raznih problema s punjenjem, te cijene takvih vozila (npr. Tesla Model 3 LR AWD), to vecini ljudi nije opcija.

 

Sto se tice punjenja na punionicama (koje rade):

 

Kaos u Njemačkoj: Punjenje električnog automobila može biti puno skuplje od goriva


Na E.ON-ovim punionicama 100 kilometara dometa košta 7.95 eura, na New Motionovim punionicama 14.88 eura, a na Plugsurfingovim punionicama visokih 16.36 eura

 

https://www.vecernji.hr/auti/kaos-u-njemackoj-punjenje-elektricnog-automobila-moze-biti-puno-skuplje-od-goriva-1328986

 

U navedenom slucaju, dva vozila, jedan EV za grad i jedan ICE za sve ostalo, to je dobra kombinacija, ako imas gdje za puniti EV.

 

Idealist kaže...

Na to sam mu odgovorio da današnji mobiteli imaju puno kraći vijek trajanja baterije u odnosu na mobitele u vrijeme nokie 3310. Ne vidim kako to vama nije paralela!?!?!? Električni auto - budućnost - kraći domet zbog baterije. HALO!!! Napredak mobitela žrtvovali smo kraćim trajanjem baterije! Ali on sigurno ima smartphone i tu je ok sa nazatkom, ali kad je automobil u pitanju tu mu je problem. I molim vas, probajte shvatiti POANTU!

 

 

Na mobitelu danas imas SVE i svjesno si zrtvovao trajanje baterije, jer si na tom starom mobitelu imao samo pozive i poruke.

 

Usporedba s automobilima je besmislena jer se i dalje koriste za iste stvari od kada postoje, primarna namjena je prijevoz od tocke a do tocke b.

 

BroccDaRock kaže...

U Njemačkoj su EV već dosegli udio od 26.6% u prodaji novih automobila, a "stručnjaci" ovdje i dalje neoluditski filozofiraju jesu li promašaj i zašto, kao da je 2011. godina, a ne 2021.

 

Uz to sto 2020. zbog novog korona virusa nije pokazatelj za nista, izvukao si podatke za samo jedan mjesec. Cestitam na cherry pickingu.

 

BlueMax kaže...

 Nisu već su zajedno s hibridima na cca 22% novoregistriranih auta, ALI to su (EV) uglavnom drugi ili čak treći automobil u obitelji. 

Btw, danas me prvi put na cesti prestigao EV. Audi E Tron 55 Quatro. Stvarno impresivan "autić". 

 

 

S time da u hibride ulaze i MHEV vozila, sto ce u buducnosti biti 99,9% ICE vozila, a ta MHEV prijevara sluzi samo i iskljucivo da proizvodjaci ne bi placali penale na CO2 (isto kao npr. start-stop sustavi).

 

 

7 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...

U Njemačkoj su EV već dosegli udio od 26.6% u prodaji novih automobila, a "stručnjaci" ovdje i dalje neoluditski filozofiraju jesu li promašaj i zašto, kao da je 2011. godina, a ne 2021.

 Ta ista njemačka je subvencionirala dizele devedesetih jer su tvrdili da dizel motori manje zaguđuju nego benzinci.

Pustimo sve tržištu, prestanimo subvencionirati ta zelena sranja pa ćemo onda vidjeti koliko ljudi to uistinu žele.

15 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BlueMax kaže...
Dojitza kaže...

Neko moje misljenje je da elektricni automobili trenutno (2021):

 

Za potrosaca kojemu automobil cesto treba za duga putovanja i nema drugi automobil za tu svrhu su los izbor.

Za potrosaca koji nema gdje puniti (doma/posao) su los izbor.

Za potrosaca koji automobil kupuje da bi dosao od a do b i pritom zeli proci sto jeftinije su los izbor.

 

Za potrosaca koji zeli doprinijeti ekologiji i takav se prikazati okolini (cca 25% smanjenih emisija co2 kroz zivotni vijek automobila, ukljucujuci i izradu https://sci-hub.se/10.1038/s41893-020-0488-7) i spreman je za to platiti premiju su dobar izbor.

Za potrosaca koji zeli veci komfor i performansu su dobar izbor.

Za potrosaca koji zeli statusni simbol su dobar izbor.

 

Za ljudsku rasu opcenito su dobar izbor - kompleksnije obrazlozenje no ukljucuje i to da u buducnosti imaju potencijal gotovo izbaciti emisije stetnih plinova u atmosferu.

 

Cilj drzavama bi trebao kroz infrastrukturu i napredak tehnologije anulirati prva tri razloga koja sam naveo, jer je cilj drzavama (za razliku od nas pojedinaca potrosaca koji cesto gledamo samo svoju guzicu) boljitak svih svojih stanovnika, pa tako i indirektno i ljudske rase.

 

 

 

 U načelu se slažem ali kod ovog boldanog postoji jedan problem. Infrastruktura za punjenje ICE automobila već postoji, za EV je tek u začecima. Koliki će utjecaj na ekologiju imati izgrađivanje te infrastrukture ako se želi postići ovo iz naslova teme? Neće se točionici goriva mijenjati električnim punjačima već će se raditi novi punjači a benzinske ostajati. Tranzicija ide polako i ako jednog dana dođemo do toga da svi osobni automobili budu EV, što je s privrednim vozilima? Jedan dostavni automobil danas radi i preko 1000km dnevno. Zg-Du je 600km kojih deseci i stotine dostavnih Overseas, GLS, DPD... svakodnevno voze i vraćaju se u istom danu. Znači benzinske ostaju do daljnjega. Koliko je ekološki prihvatljivo sad sve to poduplati. U biti puno više od poduplati jer EV "toči" puno dulje od ICE. Taj ekološki aspekt svi zanemaruju. Zanemaruje se i ekološki utjecaj povećane potražnje za strujom tj. njene povećane proizvodnje. Da su u pitanju isključivo vjetro i solarne elektrane opet to nije zanemarivo.

 Prijelazni period je problematican, no nuzan je jer ljudi nece stati sa zivotom dok ne izgradimo infrastrukturu. Iskreno nisam siguran postoji li izvediva alternativa (spominju se vodik, no to ima svoj set problema zbog kojih je jako malo vjerojatno da ce zazivjeti).

 

O izvoru elektricne energije se raspravlja i u gornji zbroj (25% manje emisija) je uracunato i to, s tim da sam uzeo najgori slucaj gdje se auto puni u poljskoj (vecinom na ugljen) i proizveden je u kini (skup transport i sl). Mislim da ljudi koji donose odluke ne zanemaruju taj faktor, iako on svakako je tu i treba ga biti svjestan.

 

Privredna vozila su dobar dio prometa - zanimljivo je to pitanje jer se o njima ne raspravlja mnogo. No ja pretpostavljam da bi ista infrastruktura koja opsluzuje gradanska vozila mogla opsluzivati i njih. Izazovi su svakako tu, pogotovo na dugim relacijama - po meni je cak i u redu da neka teretna vozila koja jednostavno po racunici ne mogu drugacije obaviti posao ostanu na ice tehnologiji.

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...

 

Gallu kaže...

Sve će na kraju preći na struju, od negdje se treba početi.

 

Prouci povijest.

 

Elektricni motor i EV vozila su starija od ICE vozila. EV-ovi su na prijelazu iz 19. u 20. st. bila popularni i preferirano sredstvo prijevoza, tek nedavno je broj prodanih EV-ova premasio broj prodanih EV-ova iz tog razdoblja.

 

Dakle, ICE vozila istisnula su EV vozila zbog istih problema koje ta ista EV vozila imaju danas:

 

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1016/j.polsoc.2009.01.006

 

https://www.lowtechmagazine.com/overview-of-early-electric-cars.html

 

Da se rijesi brzina punjenja i domet, EV bi bili super. Ovako imamo situaciju kao prije 100 godina (s time da su i ICE i EV vozila napredovala):

 

The average EV, as built today, has considerably more available mileage on one charge of battery than the average vehicle of ten years ago, and what is more, has a considerably greater mileage than is actually needed in the run of business or pleasure, except where a long tour is undertaken." - Electrical World" 1909.

 

Gallu kaže...

 

Evo, ja sam kupio EV. Išao sam kupiti gradski auto ženi i izabrao Peugeot 208, s opremom koju sam htio - benzinac bi me došao 180kkn, a ja sam fino uzeo električni za 200kkn....

 

Necemo se tako lagati.

 

Pocetna cijena ICE 208: 107.830,00 kn

 

Pocetna cijena EV 208: 253.900,00 kn

 

https://media.peugeot.hr/file/82/6/cjenik-novi-208-i-e-208-v5.1-od-02.01.761826.pdf

 

Zasto bi ja ili bilo tko drugi morao placati tvoje egzibicije? Ako se zelis bahatiti sa nekakvim pomodnim green "ekoloskim" vozilom - plati. A ne po standardnom modelu - prvo cemo plasirati malo lazi, pa cemo malo larmati kako smo ovo ili ono tj "ekoloski", pa cemo onda traziti da svi drugi (zajednica) sudjeluju u tom nepotrebnom trosenju para.

 

Ili ako bas hoces biti frajer - preuredi auto na struju. Evo moj kolega je preuredio svoju Bubu na struju. I uredno je atestirao, registrirao, itd., a da od nikoga nije trazio lovu jer je njegov projekt "ekoloski".

 


 

 

 

Zašto da proučavam? Vjerujem da o tome znam dosta bolje od tebe, ne trebaš odmah kretati sa visoka, ne znaš ko ti je sugovornik s druge strane. Da EV su napredovala, baterije pogotovo, imaju sve manje i manje problema koja su imala prije, a za moje potrebe problem uopće više ne postoji, dapače.

Uspoređuješ kruške i jabuke. Cijena usporedivog 208 s e208 je 180kkn (oprema i performanse motora). Nisam htio nešto jeftino. Htio sam top model (odnosno žena je htjela).

Nisu to moje egzibicije. Kao što sam već naveo - zašto bih ja trebao plačati tuđu hranu, energente, vjeru, zdravstvo, mirovinsko i slično? Nek se sami potrude? Jel tako?

14 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva

Iscrpan odgovor, no EV nudi nešto više od "standardnog" automobila. Očito ste zaboravili ulje, zupčanike, pumpe itd.

 

A kad se već toliko uznemiravate oko plaćanja vašim novcem poticaje za kupce električnih automobila, sjetite se samo kamo ide vaš novac koji je u nemilosti naših dragocjenih političara/načelnika/gradonačelnika. Ne čujem da vam tu smeta npr. plaćanje stanova članovima obitelji političara koji si ih mogu i sami priuštiti. Uglavnom, puno zujite, a malo meda dajete. 

14 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
ante_etna kaže...
Jehonan kaže...
BroccDaRock kaže...

U Njemačkoj su EV već dosegli udio od 26.6% u prodaji novih automobila, a "stručnjaci" ovdje i dalje neoluditski filozofiraju jesu li promašaj i zašto, kao da je 2011. godina, a ne 2021.

Ah!

Čim se ukaže EV LADA većina "stručnjaka" sa ovog foruma biti će oduševljena sa istim jer ga nisu proizveli mrski kapitalistički izrabljivači.

 

Zapravo, kog vraga znaju gotovo svi vodeći proizvođači ICEV koji se svim silama trude ukrcati na taj EV vlak, ljudi uložili i ulažu milijarde eura, dolara, zar ne?!

 Aha, znači u tome grmu leži zec, to su sve komunjare. Zar im ne bi trebalo odgovarati što se za ev daju komunistički poticaji? Ono, kad jednom uzmeš, a drugom daš, antikapitalistički i antitržišno? 

Odgovor na forumsko-drugarsku kritiku?!

 

Malvasia Istriana niš ne valja!

 

Točka!

14 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dead kaže...
Jehonan kaže...
ante_etna kaže...
Jehonan kaže...
BroccDaRock kaže...

U Njemačkoj su EV već dosegli udio od 26.6% u prodaji novih automobila, a "stručnjaci" ovdje i dalje neoluditski filozofiraju jesu li promašaj i zašto, kao da je 2011. godina, a ne 2021.

Ah!

Čim se ukaže EV LADA većina "stručnjaka" sa ovog foruma biti će oduševljena sa istim jer ga nisu proizveli mrski kapitalistički izrabljivači.

 

Zapravo, kog vraga znaju gotovo svi vodeći proizvođači ICEV koji se svim silama trude ukrcati na taj EV vlak, ljudi uložili i ulažu milijarde eura, dolara, zar ne?!

 Aha, znači u tome grmu leži zec, to su sve komunjare. Zar im ne bi trebalo odgovarati što se za ev daju komunistički poticaji? Ono, kad jednom uzmeš, a drugom daš, antikapitalistički i antitržišno? 

Odgovor na forumsko-drugarsku kritiku?!

 

Malvasia Istriana niš ne valja!

 

Točka!

 ...rekne kreten koji za ništa drugo ne zna osim šljive.

Točno tako, a da je samo to još bi bilo i dobro!

 

Zbog toga sam to i napisao!

 
1 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...

BroccDaRock kaže...

U Njemačkoj su EV već dosegli udio od 26.6% u prodaji novih automobila, a "stručnjaci" ovdje i dalje neoluditski filozofiraju jesu li promašaj i zašto, kao da je 2011. godina, a ne 2021.

Uz to sto 2020. zbog novog korona virusa nije pokazatelj za nista, izvukao si podatke za samo jedan mjesec. Cestitam na cherry pickingu.

 A što hoćeš reći? Da Nijemci inače kupuju dizelaše, ali su u prosincu 2020. iznenada odlučili kupovati EV? Ili da ljudi biraju EV ili ICE ovisno o virusima? :)

 

Evo ti najnovijih podataka (kad ih već ne možeš pronaći sam): udio EV na njemačkom tržištu je prošli mjesec bio 20.7% (tj. tri puta veći nego u veljači 2020). Poanta dakle i dalje vrijedi - EV je u Njemačkoj postao mainstream. Što znači da je samo pitanje vremena kad će postati i kod nas. Tako da su tvoje tirade protiv istih zakasnile barem 10 godina.

4 godine
protjeran
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
MadDogMattis kaže...

 Ta ista njemačka je subvencionirala dizele devedesetih jer su tvrdili da dizel motori manje zaguđuju nego benzinci.

Pustimo sve tržištu, prestanimo subvencionirati ta zelena sranja pa ćemo onda vidjeti koliko ljudi to uistinu žele.

 

Nije samo Njemacka, cijela EU je predvodila hajku na benzince zbog CO2, pa su se kupovali dizeli jer ispustaju manje CO2.

 

Kasnije vise nije bio problem CO2 nego NOx, a sada je problem i na benzincima, tako da svi novi benzinci imaju GPF (Gasoline Particulate Filter) filtere.

 

Dojitza kaže...

 

Privredna vozila su dobar dio prometa - zanimljivo je to pitanje jer se o njima ne raspravlja mnogo. No ja pretpostavljam da bi ista infrastruktura koja opsluzuje gradanska vozila mogla opsluzivati i njih. Izazovi su svakako tu, pogotovo na dugim relacijama - po meni je cak i u redu da neka teretna vozila koja jednostavno po racunici ne mogu drugacije obaviti posao ostanu na ice tehnologiji.

 

Privredna vozila kao radni strojevi ili vozila za prijevoz tereta?

 

Uglavnom, broj registriranih je tu:

 

https://www.cvh.hr/media/3682/s01__pregled_starosti_vozila_prema_vrstama_vozila_2020.pdf

 

Sto se tice vozila za prijevoz tereta, kod njih je uvijek kljucna nosivost i domet, baterije, osim sto ne pruzaju dovoljan domet, znacajno povecavaju tezinu kamiona, sto smanjuje nosivost. 

 

Sto se tice gradskog prijevoza putnika, u Rijeci se jos 1935. razmatralo o trojelbusu, projekti za uvodjenje trolejbusa bili su gotovi 1937., nakon cega slijedi WW2, da bi bili uvedeni 1951., a u Splitu nesto kasnije, 1964. godine.

 

Gallu kaže...

Zašto da proučavam?

 

Napisao si da od negdje treba poceti.

 

Sa elektricnim vozilima pocelo se prije gotovo 200 godina.

 

Gallu kaže...

Vjerujem da o tome znam dosta bolje od tebe, ne trebaš odmah kretati sa visoka, ne znaš ko ti je sugovornik s druge strane.

 

Nije nista s visokoga, iznosim samo cinjenice, a da znas o cemu pricas, onda ne bi napisao da se od negdje treba poceti.

 

Gallu kaže...

Da EV su napredovala, baterije pogotovo, imaju sve manje i manje problema koja su imala prije, a za moje potrebe problem uopće više ne postoji, dapače.

 

I ICE i EV vozila su tokom povijesti napredovala.

 

Gallu kaže...

Uspoređuješ kruške i jabuke. Cijena usporedivog 208 s e208 je 180kkn (oprema i performanse motora). Nisam htio nešto jeftino. Htio sam top model (odnosno žena je htjela).

Nisu to moje egzibicije. Kao što sam već naveo - zašto bih ja trebao plačati tuđu hranu, energente, vjeru, zdravstvo, mirovinsko i slično? Nek se sami potrude? Jel tako?

 

Cjenik je svima dostupan, link na isti sam stavio.

 

Ispricavam se, nisi gledao pocetni 208 koji kosta 107.830,00 kn, gledao si najskuplji ICE 208 u cjeniku koji kosta 175.850,00 kn, dok je najskuplji EV s takvom opremom 273.900,00 kn.

 


Gallu kaže...

Nisu to moje egzibicije. Kao što sam već naveo - zašto bih ja trebao plačati tuđu hranu, energente, vjeru, zdravstvo, mirovinsko i slično? Nek se sami potrude? Jel tako?

 

Otvori temu o ostalim stvarima, pa se tamo mozemo zaliti zasto subvencioniramo ostale stvari.
BroccDaRock kaže...

 A što hoćeš reći? Da Nijemci inače kupuju dizelaše, ali su u prosincu 2020. iznenada odlučili kupovati EV? Ili da ljudi biraju EV ili ICE ovisno o virusima? :)

 

Evo ti najnovijih podataka (kad ih već ne možeš pronaći sam): udio EV na njemačkom tržištu je prošli mjesec bio 20.7% (tj. tri puta veći nego u veljači 2020). Poanta dakle i dalje vrijedi - EV je u Njemačkoj postao mainstream. Što znači da je samo pitanje vremena kad će postati i kod nas. Tako da su tvoje tirade protiv istih zakasnile barem 10 godina.

 

Rekao sam sve sto sam zeljeo reci u prijasnjem postu:

 

Uz to sto 2020. zbog novog korona virusa nije pokazatelj za nista, izvukao si podatke za samo jedan mjesec. Cestitam na cherry pickingu.

 

Ako treba pojasniti, udio EV-ova je sve veci i biti ce sve veci.

 

Podatci iz 2020., te sada iz 2021. nisu pravi pokazatelj stanja na trzistu za bilo sto, pa i za prodaju novih automobila, jer se zbog novog korona virusa znacajno smanjila prodaja automobila, pod time prvenstveno mislim na ICE vozila koja nemaju subvencije kao EV vozila, te mislim na flotne prodaje, jer su se i one znacajno smanjile.

 

Tu su podatci o padu prodaje u EU za 2020.:

 

https://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-24.0-in-january-2021

 

A tu su godisnji podatci novih prodanih vozila prema vrsti goriva/pogona u EU za 2020.:

 

https://www.acea.be/press-releases/article/fuel-types-of-new-cars-electric-10.5-hybrid-11.9-petrol-47.5-market-share-f

 

EV-ovi su takav mainstream u Njemackoj, da DW pise:

 

In Germany, electric cars struggle to get into gear

 

Currently, two-thirds of the some 48 million cars on Germany's roads still run on gasoline and 31% on diesel; only 223,000 are fully battery electric vehicles (as of October 1, 2020).

 

https://www.dw.com/en/in-germany-electric-cars-struggle-to-get-into-gear/a-56033892 

 

Sto se nas tice, tu je slicna prica, Hrvatski mainstream u M1 kategoriji u kojoj je registrirano 1.733.727 osobnih automobila je takav da je 1.163.038 ili 67,08% osobnih automobila u toj kategoriji staro 10 i vise godina:

 

https://www.cvh.hr/media/3682/s01__pregled_starosti_vozila_prema_vrstama_vozila_2020.pdf

 

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...
 

EV-ovi su takav mainstream u Njemackoj, da DW pise:

 

In Germany, electric cars struggle to get into gear

 

Currently, two-thirds of the some 48 million cars on Germany's roads still run on gasoline and 31% on diesel; only 223,000 are fully battery electric vehicles (as of October 1, 2020).

 Hah, pa po toj logici je i konjska zaprega onda još uvijek aktualna tehnologija jer ih i dalje ima na milijune širom svijeta. Njemački autokoncerni su taj segment posve zanemarili, to će im se sigurno obiti o glavu :)

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Ne znam što pokušavaš s pisanjem tolkih romana. Previše se trudiš al očito ili nisi razumio poantu onog što sam napisao ili ne znaš o čemu uopće prićaš.
7 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Gallu kaže...
Ne znam što pokušavaš s pisanjem tolkih romana. Previše se trudiš al očito ili nisi razumio poantu onog što sam napisao ili ne znaš o čemu uopće prićaš.

 čovjek je razmontirao vaše romantičarske ideje o zelenoj energiji i električnim autima.

Ovdje jedino vi ne vidite poantu da su to nepotrebna skupa smeća koja se trenutno voze samo zato jer se siromašnim građanima otima novac kako bi bogataši vozili električna sranja.

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
MadDogMattis kaže...

 čovjek je razmontirao vaše romantičarske ideje o zelenoj energiji i električnim autima.

Ovdje jedino vi ne vidite poantu da su to nepotrebna skupa smeća koja se trenutno voze samo zato jer se siromašnim građanima otima novac kako bi bogataši vozili električna sranja.

 "Stručnjaka" poput tebe i njega na ovom forumu ima već godinama, na svakoj temi o EV. U međuvremenu su EV postali općeprihvaćeni na svim razvijenim europskim tržištima, a gotovo svi proizvođači automobila su najavili prestanak proizvodnje ICE-a u narednih 10-20 godina, ali vi naravno i dalje tupite po istim besmislicama, kao da se ništa nije dogodilo. Ironično, BUG forum je postao svojevrsno neoluditsko anti-EV okupljalište - pretpostavljam da je to zbog kritičkih članaka o Tesli i Elonu Musku koji su prijašnjih godina redovito objavljivani na BUG-u (u zadnje vrijeme ih je doduše sve manje i manje).

3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Čovjek uspoređuje top model i čudi se kako je skuplji od bazičnog.
Nadalje ni ne kuži (kao ni mnogi drugi ovdje, čini mi se) da smisao subvencija nije djeljene EVa svima nego smanjenje emisija...
Poruka je uređivana zadnji put ned 7.3.2021 20:14 (Gallu).
12 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...
MadDogMattis kaže...

 čovjek je razmontirao vaše romantičarske ideje o zelenoj energiji i električnim autima.

Ovdje jedino vi ne vidite poantu da su to nepotrebna skupa smeća koja se trenutno voze samo zato jer se siromašnim građanima otima novac kako bi bogataši vozili električna sranja.

 "Stručnjaka" poput tebe i njega na ovom forumu ima već godinama, na svakoj temi o EV. U međuvremenu su EV postali općeprihvaćeni na svim razvijenim europskim tržištima, a gotovo svi proizvođači automobila su najavili prestanak proizvodnje ICE-a u narednih 10-20 godina, ali vi naravno i dalje tupite po istim besmislicama, kao da se ništa nije dogodilo. Ironično, BUG forum je postao svojevrsno neoluditsko anti-EV okupljalište - pretpostavljam da je to zbog kritičkih članaka o Tesli i Elonu Musku koji su prijašnjih godina redovito objavljivani na BUG-u (u zadnje vrijeme ih je doduše sve manje i manje).

EV su izgledna budućnost. I polako će doći do toga da u potpunosti zamijene osobne ICE automobile ali ne tako brzo. Kad se razvije infrastruktura tada će biti zanimljivi većem broju kupaca a do tada će vjerojatno i sami automobili napredovati.

S ekološke strane, svi pričate o smanjenju CO2 emisija a sam prelazak prometa osobnih automobila na struju je tom pitanju nije vrijedan spomena. Nije problem u CO2 nego u ostalim štetnim i kancerogenim plinovima koji se rješava uvođenjem EV-a prvo u centrima, zatim u ostalim dijelovima gradova. Zato se u nekim državama bilježi porast broja EV. Ne zato što ga ljudi žele nego zbog represije jer s drugim autom za 2 godine neće moći u centar grada a za 10 se uopće neće moći voziti.

Onaj ko misli kako će za 10 godina jeftinije prelaziti kilometar nego danas grdno se vara. Sistem će uvijek pronaći cijenu da te što više odere a da ti ipak voziš.

7 godina
offline
Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi privatni

također mi nije jasno zašto mislite da će potpuno nestati ICE auti, za male gradske relacije je sigurno bolji elektricni auto,
ali za sve ostalo će se i dalje koristiti ICE auti, osim ako ne dobijemo neko čudesno otkriće na području baterija.

Ja vjerujem u neku simbiozu, gradovi na elektricne aute dok će ostatak koristiti ICE.

 
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Moj PC  
1 2 hvala 1
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva

Tako je. Nisu samo co2 emisije (vozila su tu samo dio, ali nikako zanemarivi - cestovni promet predstavlja 12% ukupnih svjetskih emisija) problem nego je problem i gradska vožnja i ispuštanje cijelog spektra štetnih plinova i čestica u urbanim sredinama (gradovima) i upravo tu je ogromna prednost električnih vozila.
Od negdje se mora početi. Tranzicija se neće desiti preko noći.

Poruka je uređivana zadnji put pon 8.3.2021 10:38 (Gallu).
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Nema ti tu neke simbioze. Električni motor je značajno efikasniji od motora s unutarnjim izgaranjem. A emisijski standardi su sve stroži. Što neće pokriti baterije pokriti će gorive ćelije.
15 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...
..

 "Stručnjaka" poput tebe i njega na ovom forumu ima već godinama, na svakoj temi o EV. ...

 -zanimljivo.. osim kad vam se koncizno navede tad krenete u adhomine i etiketiranje/stručnjake.. kriterij? za vas ne vrijedi?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
4 godine
protjeran
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
BroccDaRock kaže...

 Hah, pa po toj logici je i konjska zaprega onda još uvijek aktualna tehnologija jer ih i dalje ima na milijune širom svijeta. Njemački autokoncerni su taj segment posve zanemarili, to će im se sigurno obiti o glavu :)

 

BroccDaRock kaže...

 U međuvremenu su EV postali općeprihvaćeni na svim razvijenim europskim tržištima

 

Gallu kaže...

Od negdje se mora početi. Tranzicija se neće desiti preko noći.

 

 

Vidim da treba ponoviti (linkovi su u prijasnjim postovima):

 

Elektricni motor i EV vozila su starija od ICE vozila. EV-ovi su na prijelazu iz 19. u 20. st. bila popularni i preferirano sredstvo prijevoza, tek nedavno je broj prodanih EV-ova premasio broj prodanih EV-ova iz tog razdoblja.

 

Dakle, ICE vozila istisnula su EV vozila zbog istih problema koje ta ista EV vozila imaju danas.

 

Sto se tice podataka koje si stavio za ovu godinu, cisto za usporedbu, prosle godine se u sijecnju prodalo 16,131 BEV-ova, ove godine u sijecnju 16,315, znaci 184 vise. Da su me pitali sto ocekujem, rekao bi da ce taj broj biti i veci.

 

https://cleantechnica.com/2020/02/06/winter-in-germany-fossil-vehicle-sales-slide-15-as-ev-market-share-increases-from-2-5-to-6-5/

 

https://cleantechnica.com/2021/03/04/germany-plugin-electric-vehicle-share-hits-20-7-in-record-february-up-3x-year-on-year/

 

Jos malo podataka, nakon 30 godina od kada je proizveden zadnji Trabant, broj registriranih Trabanata u Njemakcoj - 38.173 je veci od broja registriranih Tesli u Njemackoj - 34.000.

 

https://www.n-tv.de/wirtschaft/Mehr-Trabis-als-Tesla-in-Deutschland-unterwegs-article22409324.html

 

BroccDaRock kaže...

a gotovo svi proizvođači automobila su najavili prestanak proizvodnje ICE-a u narednih 10-20 godina,

 

Buduci da su politicari najavili razne zabrane, prestanak proizvodnje ICE vozila dogoditi ce se iskljucivo zbog tih zabrana. O provedbi tih zabrana i provedbi prestanka proizvodnje mozemo pricati tamo negdje 2040.-2050., kada su najavljene.

 

 

BlueMax kaže...

Nije problem u CO2 nego u ostalim štetnim i kancerogenim plinovima koji se rješava uvođenjem EV-a prvo u centrima, zatim u ostalim dijelovima gradova. 

 

Gallu kaže...

Tako je. Nisu samo co2 emisije (vozila su tu samo dio, ali nikako zanemarivi - cestovni promet predstavlja 12% ukupnih svjetskih emisija) problem nego je problem i gradska vožnja i ispuštanje cijelog spektra štetnih plinova i čestica u urbanim sredinama (gradovima) i upravo tu je ogromna prednost električnih vozila. 

 

 

Vratite se na moj prvi post u ovoj temi, gdje imate linkove mjerenja koja prikazuju kako zanemarivi dio mikroprasine dolazi iz sagorijevanja u motoru, dok ostatak dolazi od guma, kocnica, abrazije ceste i prasine koja se podigne kad automobil prodje, te na to da niti smanjenje automobila ne rjesava problem u potpunosti, a koliko je EU granica apsurdna pokazuje podatak da je prosle godine u Oldenburgu (DE) izmjereno 54 mikrograma/m3 cestica na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, dok je osnovica za Euro 6d normu 45 mikrograma/m3.

 

Zelite cisci zrak? Rjesenje je jednostavno, manje svih vozila i manje svih ljudi. Sretno s provedbom u urbanim sredinama, najveci gradovi na svijetu vec sada imaju vise od 30 milijuna stanovnika.

 

 

16 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...

Vratite se na moj prvi post u ovoj temi, gdje imate linkove mjerenja koja prikazuju kako zanemarivi dio mikroprasine dolazi iz sagorijevanja u motoru, dok ostatak dolazi od guma, kocnica, abrazije ceste i prasine koja se podigne kad automobil prodje, te na to da niti smanjenje automobila ne rjesava problem u potpunosti,

 Znači ako nešto ne rješava problem u potpunosti onda ništa ne treba poduzimati?

 

Poznato ti je da EV imaju regenerativno kočenje i daleko manje koriste azbestne kočnice?

Nije bitna samo količina mikročestica, nego i njihov sastav.

 

Meni su NOx i buka dovoljni argumenti za izbacivanje ICE iz gradova, svi ostali benefiti su samo bonus.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
4 godine
protjeran
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Visak kaže...

 Znači ako nešto ne rješava problem u potpunosti onda ništa ne treba poduzimati?

 

Poznato ti je da EV imaju regenerativno kočenje i daleko manje koriste azbestne kočnice?

Nije bitna samo količina mikročestica, nego i njihov sastav.

 

Meni su NOx i buka dovoljni argumenti za izbacivanje ICE iz gradova, svi ostali benefiti su samo bonus.

 

Cherry-picking, kocnice su najmanji problem, da ponovim:

 

Zanemarivi dio mikroprasine dolazi iz sagorijevanja u motoru, dok ostatak dolazi od gumaostatak dolazi od guma, kocnica, abrazije ceste i prasine koja se podigne kad automobil prodje, te na to da niti smanjenje automobila ne rjesava problem u potpunosti, a koliko je EU granica apsurdna pokazuje podatak da je prosle godine u Oldenburgu (DE) izmjereno 54 mikrograma/m3 cestica na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, dok je osnovica za Euro 6d normu 45 mikrograma/m3.

 

Buku smo takodjer raspravili, da ponovim:

 

Sto se tice zvuka, da ne pisem isto, pa cu samo citirati sto je Guid napisao, "buka isto nije nikakav faktor jer iznad nekih 30km/h dominira zvuk guma i vjetra, barem kod modernih automobila", "svaki novi EV pri niskim brzinama po zakonu mora generirati umjetnu buku".

 

 

Benefite bi imao sa manje vozila i manje ljudi. Rjesenje s vozilima je Guid vec napisao:

 

"Dovoljno bi bilo uvesti zakonsko pravo na rad od kuće za sve uredske poslove, Corona je pokazala da se može. Time bi trenutačno promet na cestama u i oko gradova gdje je udio takvih poslova velik pao za barem 30%, možda i više ako se uzme u obzir da bi se smanjio i promet kojekakvih pratećih djelatnosti koje danas postoje samo radi zaposlenika u uredima (dostava hrane, čišćenje, ...). Zatim poticanje online shoppinga, bolje da nekoliko dostavnih vozila razvozi okolo, nego da svatko svojim autom vozi u trgovinu. Zatim digitalizirati svu javnu upravu, koliko ljudi se danas vozi samo da bi negdje potpisali neki papir.

 

U biti samo treba bolje iskoristiti tehnologije koje već imamo, umjesto da ideološki forsiramo elektroaute kako bismo svugdje drugdje sačuvali status quo, pa i dalje svaki dan prepunim prometnicama besmisleno putovali 20+ km u ured, trgovinu, banku i nazad, "štedeći pri tome i do 46% CO2"."

14 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...
BroccDaRock kaže...

 Hah, pa po toj logici je i konjska zaprega onda još uvijek aktualna tehnologija jer ih i dalje ima na milijune širom svijeta. Njemački autokoncerni su taj segment posve zanemarili, to će im se sigurno obiti o glavu :)

 

BroccDaRock kaže...

 U međuvremenu su EV postali općeprihvaćeni na svim razvijenim europskim tržištima

 

Gallu kaže...

Od negdje se mora početi. Tranzicija se neće desiti preko noći.

 

 

Vidim da treba ponoviti (linkovi su u prijasnjim postovima):

 

1. Elektricni motor i EV vozila su starija od ICE vozila. EV-ovi su na prijelazu iz 19. u 20. st. bila popularni i preferirano sredstvo prijevoza, tek nedavno je broj prodanih EV-ova premasio broj prodanih EV-ova iz tog razdoblja.

 

Dakle, ICE vozila istisnula su EV vozila zbog istih problema koje ta ista EV vozila imaju danas.

 

Sto se tice podataka koje si stavio za ovu godinu, cisto za usporedbu, prosle godine se u sijecnju prodalo 16,131 BEV-ova, ove godine u sijecnju 16,315, znaci 184 vise. Da su me pitali sto ocekujem, rekao bi da ce taj broj biti i veci.

 

https://cleantechnica.com/2020/02/06/winter-in-germany-fossil-vehicle-sales-slide-15-as-ev-market-share-increases-from-2-5-to-6-5/

 

https://cleantechnica.com/2021/03/04/germany-plugin-electric-vehicle-share-hits-20-7-in-record-february-up-3x-year-on-year/

 

2. Jos malo podataka, nakon 30 godina od kada je proizveden zadnji Trabant, broj registriranih Trabanata u Njemakcoj - 38.173 je veci od broja registriranih Tesli u Njemackoj - 34.000.

 

https://www.n-tv.de/wirtschaft/Mehr-Trabis-als-Tesla-in-Deutschland-unterwegs-article22409324.html

 

BroccDaRock kaže...

a gotovo svi proizvođači automobila su najavili prestanak proizvodnje ICE-a u narednih 10-20 godina,

 

3. Buduci da su politicari najavili razne zabrane, prestanak proizvodnje ICE vozila dogoditi ce se iskljucivo zbog tih zabrana. O provedbi tih zabrana i provedbi prestanka proizvodnje mozemo pricati tamo negdje 2040.-2050., kada su najavljene.

 

 

BlueMax kaže...

Nije problem u CO2 nego u ostalim štetnim i kancerogenim plinovima koji se rješava uvođenjem EV-a prvo u centrima, zatim u ostalim dijelovima gradova. 

 

Gallu kaže...

Tako je. Nisu samo co2 emisije (vozila su tu samo dio, ali nikako zanemarivi - cestovni promet predstavlja 12% ukupnih svjetskih emisija) problem nego je problem i gradska vožnja i ispuštanje cijelog spektra štetnih plinova i čestica u urbanim sredinama (gradovima) i upravo tu je ogromna prednost električnih vozila. 

 

 

4. Vratite se na moj prvi post u ovoj temi, gdje imate linkove mjerenja koja prikazuju kako zanemarivi dio mikroprasine dolazi iz sagorijevanja u motoru, dok ostatak dolazi od guma, kocnica, abrazije ceste i prasine koja se podigne kad automobil prodje, te na to da niti smanjenje automobila ne rjesava problem u potpunosti, a koliko je EU granica apsurdna pokazuje podatak da je prosle godine u Oldenburgu (DE) izmjereno 54 mikrograma/m3 cestica na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, dok je osnovica za Euro 6d normu 45 mikrograma/m3.

 

Zelite cisci zrak? Rjesenje je jednostavno, manje svih vozila i manje svih ljudi. Sretno s provedbom u urbanim sredinama, najveci gradovi na svijetu vec sada imaju vise od 30 milijuna stanovnika.

 

 

1. Uporedio si cijelu povijest sa zadnjih nekoliko godina ponovne prodaje EV-a. I nisu svi problemi isti (npr. prije je bilo nemoguće postići veće brzine sa električnim vozilom).

2. Podatak koji može biti jako varljiv: 

3. A zabrane će se donijeti zato jer je to nekome samo tako palo na pamet. Prohtjelo mu/im se!

4. mikroprašina ≠ ispušni plinovi -> https://zir.nsk.hr/islandora/object/vuka:1113/preview

 

P.S. krenuo sam čitati tvoj prvi post, no nisam ga uspio pročitati cijelog. Stao sam nakon ove izjave: "Zasto bi ja ili bilo tko drugi morao placati tvoje egzibicije? Ako se zelis bahatiti sa nekakvim pomodnim green "ekoloskim" vozilom - plati. A ne po standardnom modelu - prvo cemo plasirati malo lazi, pa cemo malo larmati kako smo ovo ili ono tj "ekoloski", pa cemo onda traziti da svi drugi (zajednica) sudjeluju u tom nepotrebnom trosenju para.

Ili ako bas hoces biti frajer - preuredi auto na struju. Evo moj kolega je preuredio svoju Bubu na struju. I uredno je atestirao, registrirao, itd., a da od nikoga nije trazio lovu jer je njegov projekt "ekoloski"."

 

Činio si mi se kao jedan od rijetkih forumaša koji svoje izjave potkrepljuje i izvorima informacija (kako bi u pisanim raspravama i trebalo). No ispada da i ti samo braniš svoje mišljenje (ne birajući sredstvo), tj. pristran si, subjektivan.

 

btw. (usput):

1. ja bih

2. ti bi

3. on/ona/ono bi

 

1. mi bismo

2. vi biste

3. oni/one/ona bi

 

Školovan čovjek (barem onaj koji je dosta pažnje pridodavao hrvatskom jeziku u školi, a i nakon nje) bi neke tvoje izjave mogao drugačije shvatiti.

Poruka je uređivana zadnji put uto 9.3.2021 12:41 (Idealist).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...

 

Cherry-picking, kocnice su najmanji problem, da ponovim:

 Rekao bih da ne znaš što je cherry picking. Ti si naveo kočnice kao izvor onečišćenja više puta, a ja sad to ne smijem osporiti?

 

Nisu sve mikročestice jednako štetne, a azbest iz kočnica je upravo vrlo štetan. Također i NOx. Znači dva najštetnija satojka su upravo kod EV u velikoj prednosti.

 

Dr. Alien kaže...

 

 

Buku smo takodjer raspravili, da ponovim:

 

Sto se tice zvuka, da ne pisem isto, pa cu samo citirati sto je Guid napisao, "buka isto nije nikakav faktor jer iznad nekih 30km/h dominira zvuk guma i vjetra, barem kod modernih automobila", "svaki novi EV pri niskim brzinama po zakonu mora generirati umjetnu buku".

 Da, buku smo raspravili i to što si napisao je glupost u gradu gdje imaš puno kretanja i ubrzavanja, te neispravnih automobila.

 

Moraš biti gluh da izjaviš kako buka nije problem jer je eto netko tako izračunao, a oko tobe voze auti čije motore svatko može čuti vlastitim ušima.

 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...
Gallu kaže...

Od negdje se mora početi. Tranzicija se neće desiti preko noći.

 

 

Vidim da treba ponoviti (linkovi su u prijasnjim postovima):

 

Elektricni motor i EV vozila su starija od ICE vozila. EV-ovi su na prijelazu iz 19. u 20. st. bila popularni i preferirano sredstvo prijevoza, tek nedavno je broj prodanih EV-ova premasio broj prodanih EV-ova iz tog razdoblja.

 

Dakle, ICE vozila istisnula su EV vozila zbog istih problema koje ta ista EV vozila imaju danas.

 

 

 

Gallu kaže...

Tako je. Nisu samo co2 emisije (vozila su tu samo dio, ali nikako zanemarivi - cestovni promet predstavlja 12% ukupnih svjetskih emisija) problem nego je problem i gradska vožnja i ispuštanje cijelog spektra štetnih plinova i čestica u urbanim sredinama (gradovima) i upravo tu je ogromna prednost električnih vozila. 

 

 

Vratite se na moj prvi post u ovoj temi, gdje imate linkove mjerenja koja prikazuju kako zanemarivi dio mikroprasine dolazi iz sagorijevanja u motoru, dok ostatak dolazi od guma, kocnica, abrazije ceste i prasine koja se podigne kad automobil prodje, te na to da niti smanjenje automobila ne rjesava problem u potpunosti, a koliko je EU granica apsurdna pokazuje podatak da je prosle godine u Oldenburgu (DE) izmjereno 54 mikrograma/m3 cestica na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, dok je osnovica za Euro 6d normu 45 mikrograma/m3.

 

Zelite cisci zrak? Rjesenje je jednostavno, manje svih vozila i manje svih ljudi. Sretno s provedbom u urbanim sredinama, najveci gradovi na svijetu vec sada imaju vise od 30 milijuna stanovnika.

 

 

Opet ti o povijesti EV vozila, a ja o emisijama. Nema smisla nastaviti ovo kada ne shavćaš poantu ili je namjerno preskaćeš.

I nisu mikročestice jedini problem koji imaju vozila. Tu su oksidi dušika, hlapljivi organski spojevi, CO2 i još cijeli niz od oko 50ak poznatih spojeva od kojih su neki kancerogeni, a koji su nepostojeći kod električnih automobila.

 

Jedino s čime se slažem s tobom da bi bilo korisno (ako bi uopće bilo moguće) je manje ljudi i manje vozila.

Poruka je uređivana zadnji put uto 9.3.2021 13:34 (Gallu).
3 godine
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...

Sto se tice podataka koje si stavio za ovu godinu, cisto za usporedbu, prosle godine se u sijecnju prodalo 16,131 BEV-ova, ove godine u sijecnju 16,315, znaci 184 vise. Da su me pitali sto ocekujem, rekao bi da ce taj broj biti i veci.

 

https://cleantechnica.com/2020/02/06/winter-in-germany-fossil-vehicle-sales-slide-15-as-ev-market-share-increases-from-2-5-to-6-5/

 

https://cleantechnica.com/2021/03/04/germany-plugin-electric-vehicle-share-hits-20-7-in-record-february-up-3x-year-on-year/

Na osnovu linkova koje si postao, vidljivo je da je u siječnju 2020. u Njemačkoj prodano 16,131 EV (BEV+PHEV), a u veljači ove godine 40,157 EV (BEV+PHEV, od toga 18,278 BEV). Dakle, tvoje brojke su posve netočne (plus si pobrkao siječanj i veljaču).

 

Drugim riječima, nisi u stanju ispravno pročitati ni dva najjednostavnija moguća pie charta. Sad ti je valjda jasnije zašto si "stručnjak"?

8 godina
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
Dr. Alien kaže...
Zelite cisci zrak? Rjesenje je jednostavno, manje svih vozila i manje svih ljudi. Sretno s provedbom u urbanim sredinama, najveci gradovi na svijetu vec sada imaju vise od 30 milijuna stanovnika.

 

 postoji jedno jako jednostavno rješenje za ovo, ali kad su ljudi sebični licemjeri, onda to rješenje pada u vodu. zove se javni prijevoz, a može i bicikl ili romobil, može i električni. da vidiš smanjenje zagađenja kad bi svi koji mogu, a to je jedno 70% oni u autima, koristili javni prijevoz umjesto automobila, električnog ili ne. ali bus/vlak/tramvaj, to nije tako sexy kao jedna tesla, još i nema navedeno koliko tona co2 ispusti manje od ice-a, pa ih ti silni autoekolozi baš i ne vole.

lako se pravit ekologom za par desetaka tisuća eurića, a jako je teško ući prije posla na autobus. licemjerno.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Evo što bi se doista dogodilo kad bi svi priva
bruno1026 kaže...

 postoji jedno jako jednostavno rješenje za ovo, ali kad su ljudi sebični licemjeri, onda to rješenje pada u vodu. zove se javni prijevoz, a može i bicikl ili romobil, može i električni.

 To će se prilično jednostavno rješiti zabranom ulaska ICE u gradove. Tko ima para kupit će EV, a tko nema koristit će alternativna sredstva.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice