Zna li netko koliko postiže Hayabusa, bez limitatora naravno?
Električni motocikl hlađen suhim ledom napada brzi
- poruka: 13
- |
- čitano: 5.061
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Zna li netko koliko postiže Hayabusa, bez limitatora naravno?
330 cca
zato jer hlađenjem i tlačenjem CO2 postaje krutina a dušik tekućina.
Dva su razloga (a možda i više) zašto se koristi suhi led, a ne tekući dušik. Prvi je da suhi led triput bolje hladi (0,67 kJ/g) od tekućeg dušika (0,20 kJ/g). Drugi je razlog što je suhi led mnogo lakše držati od tekućeg dušika. Za suhi led je dovoljna kutija od stiropora, za tekući dušik treba Dewarova boca.
Neto CO2 otisak mu je prilično velik, ali mu je bruto otisak jednak nuli. Naime on isto toliko CO2 troši koliko ispušta.
Šalu na stranu, ali, osim proizvodnje struje, koja ima svoj CO2 otisak, u sama proizvodnja suhog leda ima svoj CO2 otisak, čak i ako pretpostavimo da bi inače taj CO2 završio u atmosferi direktno.
Ako ćemo tako, onda nećemo raditi ništa jer sve ima ugljični otisak. Električni motocikl je napravljen od raznovrsnih materijala (čelik, aluminij, magnezij, polimeri...). Njihova proizvodja ima pozamašan ugljični otisak. Za proizvodnju suhog leda treba utrošiti energiju, no ta energija može dolaziti iz obnovljivih izvora (solarnih elektrana, vjertoelektrana). Na kraju, hlađenje suhim ledom neće ući u opću upotrebu, pa će utjecaj električnih motocikala na emisiju CO2 biti minimalan.