Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

poruka: 68
|
čitano: 10.622
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača".
12 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

Garant tesla kriv, a ne brza voznja :D

Darko
 
2 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

hoce to kad kupis poluproizvod.

Discord za BUG-ovce https://discord.gg/Yu9aTxk
Moj PC  
1 16 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?

 

Da li je moguće da vozač nije bio vezan ili je pojas bio iza vozača, pa ga je udarac + zračni jastuk premjestio na stražnje sjedalo ili suvozačevo sjedalo?

 

 

Također, nadam se da će gašenje litijevih baterija uči u standardnu obuku vatrogasaca, ali i adekvatno sredstvo u standardnu opremu vatrogasnih kamiona prije nego se udio električnih vozila značajnije poveća jer gašenje baterija vodom baš i nije najbolje rješenje.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
 
24 1 hvala 1
16 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
MrBlc kaže...

Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?

Upravo to i meni nije jasno.

 

MrBlc kaže...
Također, nadam se da će gašenje litijevih baterija uči u standardnu obuku vatrogasaca, ali i adekvatno sredstvo u standardnu opremu vatrogasnih kamiona prije nego se udio električnih vozila značajnije poveća jer gašenje baterija vodom baš i nije najbolje rješenje.

Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.

Gledam te!
4 godine
protjeran
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

Ne razumijem uopce svrhu te njihove autonomne voznje ?

na cesti koja je nepredvidljiva i puna budala.
toliko smo ljeni postali da sad auto i umjesto nas mora voziti ?
+ toliko hvaljena tesla pa krene bez vozaca na vozackom sjedalu ?

ili mozda di je neka kamera pomocu koje auto prati kuda gledaju
vozaceve oci i "ruke" ? mislim smijesno mi je da neki auti nece krenuti
ako prepoznaju alkohol u dahu, ali ako ne sjedis za volanom nije bed.
kao sto rekoh tipican americki poluproizvod, posrem se na teslu.

Poruka je uređivana zadnji put pon 19.4.2021 13:21 (bloodborne).
Moj PC  
4 6 hvala 0
16 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

Povjerit zivot racunalu u voznji, da ono upravlja vozilom - sve dok sam zdrav to se nece desit...

Truth in engineering.
 
9 2 hvala 1
5 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
MrBlc kaže...

Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?

 

 

 Trebao bi, ali očito nije savršen sustav. Da je 100% učinkovit i savršen, onda bi bio na razini 5 autonomne vožnje i reklamirao bi se kao takav. Mogao bi se auto isporučit i bez volana u tom slučaju.

 

Tehnologija je nova, još je u razvoju, nije dosegla razinu potpune autonomije.

 

Dosta je dobro razvijeno to sve skupa i u ovom trenutku, pa se ljudi opuste i misle da će ih auto svaki put savršeno odvest. 

Live long and prosper.
3 godine
neaktivan
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Kvalitetni auti danas imaju senzore i znaju koje mjesto je zauzeto, ima veze s sigurnosnim pojasom. Tesla to očito još nema.
Poruka je uređivana zadnji put pon 19.4.2021 13:33 (ccc2002).
 
8 1 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Filox kaže...
MrBlc kaže...

Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?

 

 

 Trebao bi, ali očito nije savršen sustav. Da je 100% učinkovit i savršen, onda bi bio na razini 5 autonomne vožnje i reklamirao bi se kao takav. Mogao bi se auto isporučit i bez volana u tom slučaju.

 

Tehnologija je nova, još je u razvoju, nije dosegla razinu potpune autonomije.

 

Dosta je dobro razvijeno to sve skupa i u ovom trenutku, pa se ljudi opuste i misle da će ih auto svaki put savršeno odvest. 

 umjesto te gluposti za ljene, glupe i debele amere bilo bi im pametnije
 da su unjeli u svoj sustav mogucnost raspoznavanja umora ili alkohola
 kao neki proizvodaci.

 pa mozda kada auto "primjeti" da covjek kljuca i glava mu pocne padati,
 preuzme ovlast nad volanom i sigurno se parkira uz cestu i da mu onda
 siri ili koja god virtualna car konobarica kaze da ce se auto moci upaliti
 kada vozac dode sebi ( citaj odmori oci nakratko ) a ne da navaza budale.
 sta cu jednog dana procitat drkao kurac na straznjem sjedalu vrhunske autonomne
 tehnologije tesle i pregazio dvoje djece ?

16 godina
neaktivan
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
DarkoKwon kaže...

Garant tesla kriv, a ne brza voznja :D

Ako pročitaš članak u dijelu gdje piše da na mjestu vozača nije bilo nikoga onda ne možeš kriviti vozača, osim za to što je povjerio svoju sudbinu u ruke autopilotu koju nije provjeren. Jedini slučaj u kojem bih dao autopilotu da me vozi je u slučaju da mogu u svakom trenu napraviti override komandi (nisam nikad pokušavao pa ne znam kako to sad funkcionira).

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
14 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

u svakom slučaju, laureati Darwinove nagrade, kao i "Brazilac" od Novu Gradišku, 186 km/h gdje je dozvoljeno 50 i onda još live streaming upalio...

 

kako veli stara narodna: budala manje, kila kruha više...

Ju je je? Je ju je!
Moj PC  
15 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
bloodborne kaže...

umjesto te gluposti za ljene, glupe i debele amere bilo bi im pametnije
 da su unjeli u svoj sustav mogucnost raspoznavanja umora ili alkohola
 kao neki proizvodaci.

 pa mozda kada auto "primjeti" da covjek kljuca i glava mu pocne padati,
 preuzme ovlast nad volanom i sigurno se parkira uz cestu i da mu onda
 siri ili koja god virtualna car konobarica kaze da ce se auto moci upaliti
 kada vozac dode sebi ( citaj odmori oci nakratko ) a ne da navaza budale.
 sta cu jednog dana procitat drkao kurac na straznjem sjedalu vrhunske autonomne
 tehnologije tesle i pregazio dvoje djece ?

Problem je u tome da motiv za autonomnu vožnju nije sigurnost (iako se prema nekima tako reklamiraju), nego prosto rečeno pohlepa. Cilj je smanjiti ovisnost o vozaču i riješiti se potrebe za plaćanjem šofera u uslugama prijevoza. Isto tako, cijelo vrijeme se provlači i ideja car sharinga gdje se ekonomski benefit višestruko pojačava - ti kao korisnik ne moraš imati svoj auto nego ga možeš dijeliti ili rentati od nekoga, ideš npr. na aerodrom, možeš se sam odvesti ili te auto vozi dok čitaš novine, iskrcaš se i auto ode do sljedećeg korisnika, itd. Jedan dobar dio vrijednosti Tesle je proizašao iz novih paradigmi korištenja koje su tu postavljene kao idali.

Problem je taj da u stvarnosti to nije ni bilzu ideje i da ima jako puno operativnih problema. Malo priča o tome, no zapravo Tesla nije najdalje otiša u autonomnoj vožnji nego je to Waymo, Googleov projekt neovisan o brandu auta i ima najviše odvoženih sati. Tesla se samo najbolje izreklamirala s time

 

The best is yet to come, and wont that be fine You think youve seen the sun, but you aint seen it shine
16 godina
moderator
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
MrBlc kaže...

Zar ne bi takav sustav trebao odbiti voziti/sigurno se zaustaviti ako nema nikoga u vozačevom sjedalu?

 

Da li je moguće da vozač nije bio vezan ili je pojas bio iza vozača, pa ga je udarac + zračni jastuk premjestio na stražnje sjedalo ili suvozačevo sjedalo?

 

 

Evo ovdje možeš pogledati kako je neki "hrabri" lik snimio baš takvu vožnju (bez vozača, bez pojasa):

 

...
Poruka je uređivana zadnji put pon 19.4.2021 14:17 (Miro).
7 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Veliki Brat kaže...

Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.

 Naravno da ne, to je samo preporuka onima koji ne znaju kaj točno napravit, jer ne smiješ dati upute koji bi mogle ugroziti vatrogasce.

Gorenje je uvijek proces podržavan kisikom, pa ako ga blokiraš, nema ni gorenja (pjena pada na pamet).

Davnih dana sam vidio video neke vatrogasne postrojbe koja je baš pokazivala kak gase litijske baterije, ali, naravno, ne možeš to uvesti kao pravilo jer ako ne odradiš sve po psu, možeš naglo još gore razbuktat vatru.

Zato nikad ne bude postojala obaveza, uvijek ti prioritet treba biti ljudski život,  a ne vozilo.

 

Kad naletim na video budem stavio link, nema ga u nedavnom historyu, a scrollao sam pol sata barem...

 

Kruha i igala...
14 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

Kolika moras biti budala da sjedis iza suvozaca a da na vozackom mjestu nema nikoga za nedajboze potrebnu reakciju. Stvarno na ovome planetu se rodi samo tako budala! Ne da nema krivnje vozila nego je to totalni idiotizam vlasnika vozila a znamo jako dobro kakvih sve pacjenata ima na cestama diljem svijeta.

veni vidi didici
Moj PC  
0 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
southy kaže...
bloodborne kaže...

umjesto te gluposti za ljene, glupe i debele amere bilo bi im pametnije
 da su unjeli u svoj sustav mogucnost raspoznavanja umora ili alkohola
 kao neki proizvodaci.

 pa mozda kada auto "primjeti" da covjek kljuca i glava mu pocne padati,
 preuzme ovlast nad volanom i sigurno se parkira uz cestu i da mu onda
 siri ili koja god virtualna car konobarica kaze da ce se auto moci upaliti
 kada vozac dode sebi ( citaj odmori oci nakratko ) a ne da navaza budale.
 sta cu jednog dana procitat drkao kurac na straznjem sjedalu vrhunske autonomne
 tehnologije tesle i pregazio dvoje djece ?

Problem je u tome da motiv za autonomnu vožnju nije sigurnost (iako se prema nekima tako reklamiraju), nego prosto rečeno pohlepa. Cilj je smanjiti ovisnost o vozaču i riješiti se potrebe za plaćanjem šofera u uslugama prijevoza. Isto tako, cijelo vrijeme se provlači i ideja car sharinga gdje se ekonomski benefit višestruko pojačava - ti kao korisnik ne moraš imati svoj auto nego ga možeš dijeliti ili rentati od nekoga, ideš npr. na aerodrom, možeš se sam odvesti ili te auto vozi dok čitaš novine, iskrcaš se i auto ode do sljedećeg korisnika, itd. Jedan dobar dio vrijednosti Tesle je proizašao iz novih paradigmi korištenja koje su tu postavljene kao idali.

Problem je taj da u stvarnosti to nije ni bilzu ideje i da ima jako puno operativnih problema. Malo priča o tome, no zapravo Tesla nije najdalje otiša u autonomnoj vožnji nego je to Waymo, Googleov projekt neovisan o brandu auta i ima najviše odvoženih sati. Tesla se samo najbolje izreklamirala s time

 

 ajmo reci da razumijem viziju ( boldano ), ali iskreno morao bi imati poprilicnu
 brojku promila u krvi da bi sjeo u taxi bez vozača. kamoli da bi se ne znam
 zabavljao pa makar i na vozačevom sjedalu dok auto "sam" vozi.

 

 meni je jasno da je danas veliki "problem" korporacijama platiti covjeka
 za posten rad, i da ima X grana u kojima je robotika zamijenila ljude,
 ali za neke stvari nikada neće moći. šta recimo usred vožnje sam, idiot sam
 auto sam vozi, a tesli padne server ? :D

 ne znam za mene su neke stvari SF i trebale bi ostati SF.

 kao što je kolega rekao pustiti kompjuteru svoj život u ruke
 ne hvala.

5 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
southy kaže...
 Jedini slučaj u kojem bih dao autopilotu da me vozi je u slučaju da mogu u svakom trenu napraviti override komandi (nisam nikad pokušavao pa ne znam kako to sad funkcionira).

 Točno tako je i predviđeno da se autopilot koristi. Neka Tesla sama vozi, ali ti si na mjestu vozača i u bilo kojem trenutku samo preuzmeš kontrolu. Neće se Tesla opirat ako ti želiš preuzet, rado ti prepusti kontrolu.

 

Točno to i naglašavaju uvijek, da se taj autopilot koristi isključivo uz aktivnog vozača, koji mora bit spreman reagirati.

Live long and prosper.
14 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

li-ion baterije se gase kao zapaljiva tekućina. Najefikasnije ih je zatrpati pjeskom. Problem je što uslijed građe vozila do samih baterija nije moguće doprijeti sredstvima za gašenje. Možda bi na tome trebali poraditi stručnjaci za sigurnost u automobilskim kompanijama. Ovdje su koristili vodu, a koliko sam čuo vodena para samo "hrani" takav požar i nije nimalo efikasna. 
Nesreće u kojima sudjeluje Teslin "autopilot" je vijest pa se o tome puno priča, a zapravo ako je točno ovo što piše u članku o samo 23 nesreće radi se o jako malom broju.
Ja jedva čekam pravu autonomnu vožnju, ali kako je krenulo nisam baš optimističan. Legneš spavat u auto navečer pred kućom u ZG i ujutro se probudiš na parkingu u Dubrovniku ili Firenzi. To bi bio posao.

Moj PC  
10 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Veliki Brat kaže...

Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.

Kaže u članku da su potrošili preko 100 kubika vode na pokušaj gašenja vozila.

 

Možeš ili gasiti prahom ili pjenom koji ne reagiraju s litijem i ne vode struju ili polijevati vodom okolne predmete da se vatra ne proširi i čekati da baterije izgore.

 

Filox kaže...

 Trebao bi, ali očito nije savršen sustav. Da je 100% učinkovit i savršen, onda bi bio na razini 5 autonomne vožnje i reklamirao bi se kao takav. Mogao bi se auto isporučit i bez volana u tom slučaju.

 

Tehnologija je nova, još je u razvoju, nije dosegla razinu potpune autonomije.

 

Dosta je dobro razvijeno to sve skupa i u ovom trenutku, pa se ljudi opuste i misle da će ih auto svaki put savršeno odvest. 

Pa upravo zato i postoje razni mehanizmi koji bi trebali spriječiti pokušaje takvog korištenja tehnologije (upozorenja ako ruke nisu na volanu, zaustavljanje ako vozač ignorira upozorenja, senzor prisutstva vozača na vozačkom mjestu, pa čak i detekcija da li vozač gleda na cestu). Mislim da je izglednije da je vozač lansiran u trenutku sudara nego da su svi takvi sustavi zakazali i nisu detektirali da nema vozača.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
3 godine
neaktivan
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Tesla nebi uopće trebao moći startati ako nema nikoga na vozačevu mjestu. Kad to preporučuju.

Osim ako su ova dvojica zajebala safety sustav.

Meni nekad auto ne starta kad su vrata otvorena, a ne znam dali bi uopće startao da nema vozača.
Standardna oprema.
Poruka je uređivana zadnji put pon 19.4.2021 14:02 (ccc2002).
13 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
MrBlc kaže...

 

 

Također, nadam se da će gašenje litijevih baterija uči u standardnu obuku vatrogasaca, ali i adekvatno sredstvo u standardnu opremu vatrogasnih kamiona prije nego se udio električnih vozila značajnije poveća jer gašenje baterija vodom baš i nije najbolje rješenje.

I do sada su postojali hibridi, pa nije baš da se vatrogasci sad susreću prvi put s time. A ako baterija krene goriti, što drugo preostaje nego hlađenje vodom?

https://revijahak.hr/2020/02/15/sve-vaznije-pitanje-kako-hrvatski-vatrogasci-gase-pozare-na-elektricnim-vozilima/

 

Veliki Brat kaže...

Kakvo gašenje litijevih baterija? Koliko sam do sada shvatio, možeš ih samo gledati dok ne izgore.

 Pošto duže gore, neki ih uranjaju u vodu da ih što prije ohlade.

https://revijahak.hr/2020/03/06/nova-metoda-za-gasenje-elektricnih-automobila-vatrogasci-ih-spustaju-u-bazen-s-vodom/

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 19.4.2021 14:01 (sosta).
16 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
fer-de-lance kaže...

 Naravno da ne, to je samo preporuka onima koji ne znaju kaj točno napravit, jer ne smiješ dati upute koji bi mogle ugroziti vatrogasce.


 

Tesline upute vatrogascima i jesu gašenje velikim količinama vode kako bi se smanjila temperatura, a gašenje može potrajati i više od jednog dana.

 

USE WATER TO FIGHT A HIGH VOLTAGE BATTERY FIRE. If the battery catches fire, is exposed to high heat, or is generating heat or
gases, use large amounts of water to cool the battery. It can take approximately 3,000 gallons (11,356 liters) of water, applied directly
to the battery, to fully extinguish and cool down a battery fire; always establish or request an additional water supply. If water is not
immediately available, use dry chemicals, CO2, foam, or another typical fire-extinguishing agent to fight the fire until water is available.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Miro kaže...

Evo ovdje možeš pogledati kako je neki "hrabri" lik snimio baš takvu vožnju (bez vozača, bez pojasa):

 

Tu je lik u vozačkom sjedalu, te povremeno dodirne volan da bi spriječio upozorenje. Nije baš situacija kao u članku, iako se slažem da je glupo i opasno.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
14 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

Nema sanse da svoju Kiu pokrenem a da je izbacena iz brzine i pod rucnom a da nije stisnuta papucica spojke, tek tada mozes upaliti auto a da ne govorimo o tome da nemas nikoga za preuzimanje komandi ako nesto podje po zlu.

veni vidi didici
Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Batista kaže...

Povjerit zivot racunalu u voznji, da ono upravlja vozilom - sve dok sam zdrav to se nece desit...

 ...jer su ljudi dosta pozdaniji, uopce ne sudjeluju u prometnim nesrećama...

| ORIGIN: CR0_VandaL | STEAM: vandalzd | uPlay: vandalzd | R* Club: vandal_zd | RaceNET: VandaLzd | RSI: vandalpr | XBox: VandaLpr
15 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
ccc2002 kaže...
Kvalitetni auti danas imaju senzore i znaju koje mjesto je zauzeto, ima veze s sigurnosnim pojasom. Tesla to očito još nema.

 LOL pa staviš gajbu piva na vozačko mjesto i riješeno, kao što to takvi pametnjakovići i rade. Naravno da Tesla ima senzor. 

7 godina
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Old Iggy kaže...

Tesline upute vatrogascima i jesu gašenje velikim količinama vode kako bi se smanjila temperatura, a gašenje može potrajati i više od jednog dana.

 

USE WATER TO FIGHT A HIGH VOLTAGE BATTERY FIRE. If the battery catches fire, is exposed to high heat, or is generating heat or
gases, use large amounts of water to cool the battery. It can take approximately 3,000 gallons (11,356 liters) of water, applied directly
to the battery, to fully extinguish and cool down a battery fire; always establish or request an additional water supply. If water is not
immediately available, use dry chemicals, CO2, foam, or another typical fire-extinguishing agent to fight the fire until water is available.

E da, to ima smisla.

Prigušit vatru da ne gori jako dok ne dođeš do vode pa onda ići na postepeno "stišavanje".

Jer ne možeš vječno držati zatvoren dotok kisika.

Hvala na linku !!!

 

Kruha i igala...
3 godine
neaktivan
offline
Re: Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača
Možda su ova dvojica "zajebala" safety sustav, nezna se. A možda je Tesla poluproizvod ili kako se to danas popularno naziva, MVP, minimum viable product
Poruka je uređivana zadnji put pon 19.4.2021 14:12 (ccc2002).
16 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

kad vidim kako ljudi nose maske za lice uopće me ne čudi kako nitko nije bio na vozačevom mjestu :D

[url=https://valid.x86.fr/2kezbs][img]https://valid.x86.fr/cache/banner/2kezbs-6.png[/img][/url]
Moj PC  
10 0 hvala 0
14 godina
offline
Dvoje ljudi poginulo u Tesli - bez vozača

dakle, autonomno vozilo nam treba najviše zato da ne gubimo bezveze vrijeme koje možemo trošiti online?

slijedeći je korak aplikacija i supstance koje skraćuju san.

Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice