Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

poruka: 60
|
čitano: 11.957
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak".
13 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Nije mu dosta što će nas čipirati preko cjepiva!? Sad želi to učiniti i putem chemtrailsa.

 
15 2 hvala 0
15 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Bas si me preduhitrio, jos jedan DOKAZ!
13 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Nadam se da ste sarkastični.

Moj PC  
3 0 hvala 0
8 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Avioni na električni pogon (s vodikovim gorivnim ćelijama) imaju i tu predsnost što stvaraju manju buku, pa nisu problem pri slijetanju kod kusto naseljenih mjesta. A što se tiče proizvodnje vodika, on bi se mogao proizvoditi na licu mjesta, takoreći na aerodromu, pa bi tako bio rješen i problem infrastrukture. 

 
6 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog

@hummer0

Ne znam za kolegu ispod, ali ja nisam.

Poruka je uređivana zadnji put ned 20.12.2020 12:55 (Dragi Vođa).
13 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Dragi Vođa kaže...

@hummer0

Ne znam za kolegu ispod, ali ja nisam.

 Dragi Vođa

Da su mi tvoji problemi da se naspavam. 

14 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Za razliku od kolega gore, ja se ne bojim mikročipa i chemtrailsa, ali me brine vodik kao pogonsko gorivo. Vodik + kisik = plin praskavac (boooom!), sa vodikom je teško raditi, a i omjer uložene/dobivene energije nije baš nešto. Svejedno, vodik bi se mogao proizvoditi kada je višak energije iz obnovljivih izvora, što bi bilo zgodno, jer se inače višak teško može uskladištiti, tako da ideja dobivanja vodika na aerodromu nije ni tako loša. Baš me zanima kako će se to razvijati i u kojem smjeru će ići - baterije ili vodik.

dolazim odmah - Godot
Poruka je uređivana zadnji put ned 20.12.2020 15:37 (učo).
Moj PC  
7 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Danen:

Na licu mjesta ili 500 km dalje ne mijenja bitno osnovni problem - vodik je preskup. I ostat će dok god se dobiva reformacijom fosilnih goriva ili elektrolizom
Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Sandro Vrbanus:

Avijacija je vrlo mali zagađivač, 1-2% u totalu. Kompletan promet svega zaslužan je za tek 10-12% svih emisija stakleničkih plinova.
Ja rekoh
Moj PC  
1 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
zrakoplovi na vodik...dušu dalo budućim Bin Laden-ima
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
1 0 hvala 0
4 godine
protjeran
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

pun mi je  vise tog gatesa.

uzas koliko mi se taj covjek zgadio unazad 10 godina.

ljiga obicna

Moj PC  
0 14 hvala 0
11 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
bloodborne kaže...

pun mi je  vise tog gatesa.

uzas koliko mi se taj covjek zgadio unazad 10 godina.

ljiga obicna

Onda imaš velik  kad Gates stane u njega. 

42
13 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
@hummer
Pored svih informacija koje držim u glavi, moj san je užasan. Vjeruj mi.
Poruka je uređivana zadnji put ned 20.12.2020 18:04 (Dragi Vođa).
16 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Da ste svi upisivali ispravne serijske brojeve windowsa ne bi bilo potrebe za cipovima.
Those damn scientist people have been promising global warming for years now. But when I go outside it's still very cold. I want the global warming like they promised NOW! I hate being col
Poruka je uređivana zadnji put ned 20.12.2020 20:26 (SupremeCommander).
4 godine
protjeran
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
markoBT kaže...
bloodborne kaže...

pun mi je  vise tog gatesa.

uzas koliko mi se taj covjek zgadio unazad 10 godina.

ljiga obicna

Onda imaš velik  kad Gates stane u njega. 

 Yes, mislim da moras bit malo kukulele u glavi

 da budes fan tog lika i te ljige kakva je postao.

 4 pacijenta vec imas medu mojim TD

5 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
učo kaže...

Za razliku od kolega gore, ja se ne bojim mikročipa i chemtrailsa, ali me brine vodik kao pogonsko gorivo. Vodik + kisik = plin praskavac (boooom!), sa vodikom je teško raditi, a i omjer uložene/dobivene energije nije baš nešto. Svejedno, vodik bi se mogao proizvoditi kada je višak energije iz obnovljivih izvora, što bi bilo zgodno, jer se inače višak teško može uskladištiti, tako da ideja dobivanja vodika na aerodromu nije ni tako loša. Baš me zanima kako će se to razvijati i u kojem smjeru će ići - baterije ili vodik.

 

Već se odavno razvilo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_storage#Ammonia
https://en.wikipedia.org/wiki/Ammonia#As_a_fuel

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
5 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
bloodborne kaže...
markoBT kaže...
bloodborne kaže...

pun mi je  vise tog gatesa.

uzas koliko mi se taj covjek zgadio unazad 10 godina.

ljiga obicna

Onda imaš velik  kad Gates stane u njega. 

 Yes, mislim da moras bit malo kukulele u glavi

 da budes fan tog lika i te ljige kakva je postao.

 4 pacijenta vec imas medu mojim TD

 
Ljiga je jer ulaže u altruističke projekte kako bi vratio dug društvu koje ga je obogatilo?

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 5:52 (Al Crane).
5 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Dragi Vođa kaže...

@hummer0

Ne znam za kolegu ispod, ali ja nisam.

 

Čekamo slike ćejmtrejlza koji sukljaju iz aviona na vodik.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 5:59 (Al Crane).
14 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Al Crane kaže...
bloodborne kaže...
markoBT kaže...
bloodborne kaže...

pun mi je  vise tog gatesa.

uzas koliko mi se taj covjek zgadio unazad 10 godina.

ljiga obicna

Onda imaš velik  kad Gates stane u njega. 

 Yes, mislim da moras bit malo kukulele u glavi

 da budes fan tog lika i te ljige kakva je postao.

 4 pacijenta vec imas medu mojim TD

 
Ljiga je jer ulaže u altruističke projekte kako bi vratio dug društvu koje ga je obogatilo?

 Možda ga grize savjest za gomilu pizdarija koje je napravio dok je bio poslovno aktivan, pa sada pokušava altruizmom vratiti dio duga koje je napravio prema drugima, koje je uništio na ovaj ili onaj način. Bilo kako bilo, bitno je da se stvari razvijaju, mada ja kao i Danen, mislim da je vodik preskup i opasan. Je da je idealno gorivo što se tiče zagađenja, ali sve ostalo mu baš i ne ide u korist.

dolazim odmah - Godot
5 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
učo kaže...
... Bilo kako bilo, bitno je da se stvari razvijaju, mada ja kao i Danen, mislim da je vodik preskup i opasan. Je da je idealno gorivo što se tiče zagađenja, ali sve ostalo mu baš i ne ide u korist.

 Pa svi problemi s vodikom nestaju kada ga se kemijski uskladišti u obliku amonijaka. A amonijakom se danas rutinski barata kao sa ukapljenim plinom. I može se direktno sagorijevati u motorima s unutarnjim izgaranjem (bez štetnih ispuha) - ili se vodik pomoću katalizatora može ponovno izdvajati za PEM članke za proizvodnju el.energije. Jedini problem je što je amonijak poprilično otrovan za ljude, korozivan za neke metale, i nezgodan za okoliš, ali to je i benzin, pa smo naučili sigurno baratati njime (okej, tu-i-tamo se potkrade koja nesrećica pa se prolije, benzin naime) (inače amonijaka imamo i u mnogim sredstvima za čišćenje kućanstava).

Čak i trgovački brodoprevoznici, koji troše goleme količine fosilnih goriva, planiraju preći na mašine pogonjene amonijakom.

https://safety4sea.com/cm-the-case-of-ammonia-as-a-marine-fuel/
https://cen.acs.org/energy/renewables/Ammonia-route-fuel-ships-planes/98/i31

Jedino što još drži naftu kao glavni energent je to što ju je najjača globalna supersila vezala uz svoju valutu.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
14 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Jel' bi me htio upoznati s Bill Gatesom? Vidim da ga ti osobno poznaješ.
5 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Još jedan Gatesov dijabolični plan: čipirana piletina za sirote Afrikance   

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Ovo što piše AlCrane o amonijaku (umjesto vodika) nije ništa novo, a još manje nešto revolucionarno. Mnogo se istraživalo kako bi se vodik mogao skladištiti u obliku labilnih spojeva. Mnogo se radilo na magnezijevim hidridima, pa i jednostavnim organskim spojevima, pa i u Hrvatskoj. Sam amonijak ne rješava ništa osim (možda) lakše skladištenje vodika. Amonijak se naime prizvodi od vodika, a vodik - jasno - treba prizvesti na isti način na koji bi se proizveo za izravnu upotrebu. Inače, proizvodnja amonijaka (NH3) izravnim spajanjem elemenata, vodika i dušika, je preko stotinu godina stara tehnologija. 

 
4 0 hvala 0
5 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

@danen 
no ipak ima nekih novih stvari: novi tehnološki procesi i jeftini lako proizvodljivi katalizatori primjenjivi u proizvodnji, razlaganju ili sagorijevanju amonijaka.
https://www.argusmedia.com/en/blog/2020/may/28/green-ammonia-opportunity-knocks
https://www.nanowerk.com/news2/green/newsid=50067.php

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

To je točno, mnogo se radilo i još se više radi na novim tehnolgijama za proizvodnju amonijaka, pri sobnoj temperaturi, biotehnološki itd., itd., o čemu sam pisao i u ovoj rubrici. No to ništa ne mijenja na stvari, jer takvi postupci ne smanjuju energiju potrebnu za proizvodnju vodika. Istina, kao što rekoh, vodik se može skladištiti i u obliku amonijaka, no može se skladištiti i u obliku metana, metalnih hidrida (MgH2, TiFeH) i na druge kemijske načine, no očito nijedan način barem zasad nije bolji od njegova skladištenja u komprimiranom ili tekućem stanju. Hoće li tako biti i u budućnosti, vidjet ćemo. 

 
4 0 hvala 0
5 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Energije zapravo ima u izobilju, ako se zna da samo u cca sat vremena površinu Zemlje sa Sunca oplahne toliko energije koliko čitava moderna civilizacija proizvede u godinu dana (koliko ono toplinske energije izražene kao hirošima-tip nuklearne bombe svjetski oceani apsorbiraju svake sekunde?). I očito je jeftiniji energent koji doslovno pada s neba od onoga oko kojega se prvo moramo pomučiti kroz gomilu tehnološki kompliciranih i energetski zahtjevnih procesa (i ja sam već pisao o tome i na ovom forumu, ali većini je promakla poanta)...
Mnoge stručne institucije nakon temeljitih istraživanja zaključile su već kako je sazrio čas za uvođenje amonijaka kao praktičnog pokretača naše civilizacije.


ARPA-E, or Advanced Research Projects Agency–Energy is a United States government agency tasked with promoting and funding research and development of advanced energy technologies. It is modeled after the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA).
https://en.wikipedia.org/wiki/ARPA-E

We are enabling the storage of renewable energy as ammonia fuel by combining the development of a novel ammonia synthesis catalyst with process design focused on the variability in the renewable energy input. •Improved catalyst activity lowers power consumption ~35% due to operation at lower temperatures and pressures• Variable load control of the ammonia synthesis loop reduces gas/energy storage needs for use of renewable energy.
Project Vision Fed. funding: $3.1M Length 36 mo.
https://arpa-e.energy.gov/sites/default/files/01%20REFUEL%20KickOff_DEAR0000811_Carpenter_RTI_v1.pdf

https://www.ammoniaenergy.org/organization/arpa-e/


Compared to hydrogen as a fuel, ammonia is much more energy efficient, and could be produced, stored, and delivered at a much lower cost than hydrogen which must be kept compressed or as a cryogenic liquid.[73][87]

Rocket engines have also been fueled by ammonia. The Reaction Motors XLR99 rocket engine that powered the X-15 hypersonic research aircraft used liquid ammonia. Although not as powerful as other fuels, it left no soot in the reusable rocket engine, and its density approximately matches the density of the oxidizer, liquid oxygen, which simplified the aircraft's design.

In early August 2018, scientists from Australia's Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) announced the success of developing a process to release hydrogen from ammonia and harvest that at ultra-high purity as a fuel for cars. This uses a special membrane. Two demonstration fuel cell vehicles have the technology, a Hyundai Nexo and Toyota Mirai.[88]

In 2020, Saudi Arabia shipped forty metric tons of liquid "blue ammonia" to Japan for use as a fuel.[89] It was produced as a by-product by petrochemical industries, and can be burned without giving off greenhouse gases. Its energy density by volume is nearly double that of liquid hydrogen.
If the process of creating it can be scaled up via purely renewable resources, producing green ammonia, it could make a major difference in avoiding climate change.[90]
The company ACWA Power and the city of Neom have announced the construction of a green hydrogen and ammonia plant in 2020.[91]

Green ammonia is considered as a potential fuel for future container ships.
In 2020 the companies DSME and MAN Energy Solutions announced the construction of an ammonia-based ship, DSME plans to commercialize it by 2025.
[92]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ammonia#As_a_fuel


There were two studies done about ammonia for the 1980 US EPA Fuels Safety Report... After a careful comparison of hydrogen and ammonia, they wrote: “It is not understandable why hydrogen as a future fuel is widely promoted, whereas ammonia is presently not considered at all. The most likely explanation appears to be that the potential use of ammonia as a substitute fuel is just too unknown, even within the technical community.
https://www.nh3fuel.com/index.php/faqs/16-ammonia/37-what-are-some-surprising-details-about-using-ammonia-as-a-fuel


Some of the biggest supporters of ammonia are Japan’s biggest emitters of carbon dioxide, says Takeo Kikkawa, professor of management at the International University of Japan. “The electricity industry is particularly keen on ammonia. They have a lot of coal-fired plants that are highly cost-competitive but emit a lot of greenhouse gases. “If they can burn ammonia together with coal then they can reduce the criticism of those plants and keep them operating as long as possible.”
https://www.ft.com/content/254e44c4-afec-11ea-94fc-9a676a727e5a

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Poruka je uređivana zadnji put pon 21.12.2020 21:29 (Al Crane).
 
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Bezos i Gates investirali u projekt putničkog zrak

Vidim da ste se zagrijali za amonijak. Lijepo. Kažem lijepo, jer tako se može nešto kemije naučiti. No kada razmatramo nove tehničke ili tehnološke mogućnosti onda ne trebamo govoriti samo o njihovim vrlinama nego i o njihovim manama. Ovdje citirate autora koji kaže da tekući amonijak "po volumenu" ima dvaput više energije od tekućeg vodika. Pri tome se zaboravlja navesti i podatak koliko to iznosi po masi, jer - lako je izračunati - amonijak sadrži samo 18 % vodika. Drugim riječima to je kemijska  posuda za vodik koja sadržava 18 % vodika, dok primjerice magnezijev hidrid, MgH2, sadržava 8 % vodika, s time da ga mnogo jednostavnije otpušta i veže, a usto je i što se tiče volumena i skladištenja povoljniji. Piše da se curenje amonijaka lako otkrije, po mirisu. Točno. No ne piše da je amonijak otrovan. Maksimalna dozvoljena koncentracija amonijaka u zraku iznosi 35 mg/m3. Pa sad računajte što bi se dogodilo da pukne cisterna s deset tona amonijaka. Ili da iz brodske olupine iscuri 20-50 tona amonijaka u morsku vodu ili, još gore, da sav amonijak ode u zrak! Jedno je kada se amonijak drži u dobro čuvanim cisternama u dušičarama da bi odmah bio prerađen u nešto drugo (dušičnu kiselinu, nitrate i sl.), a drugo je kada bi s proizvodio na milijune tona i točio na svakoj benzinskoj pumpi.  

Poruka je uređivana zadnji put uto 22.12.2020 18:14 (danen).
 
3 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Al Crane:

Ima energije, ima. I željeza i kamena i vode. Potpuno besplatno. Samo nema u obliku odmah spremnom za upotrebu. U pretvaranju je kvaka. I trošak. Energija sunca koji spominješ daje svega 25W po kvadratu u Zagrebu, na godišnjoj razini. Isti taj Zagreb u svakom trenutku troši pola gigavata, dakle 20 km^2. I to samo za struju. Pa još par puta toliko za industriju, grijanje i transport. I dođemo na to da bi svaki treći kvadrat zagrebačkog teritorija, ceste, jezera, šume, kuće, sve trebalo biti prekriveno panelima. I nafilano s morem spremnika, bile to baterije, vodik ili što već.

Za hr bi to bilo 500-600 km^2. Korištenje hidroelektrana kao baterija je nikakva opcija, mi trebamo dotok od 12 GW u našu ekonomiju u bilo kojem trenutku, električna mreža je dizajnirana za prosječno ipterećenje od 2 GW, a onih 500 kilometara kvadratnih panela bi davalo 100 GW u peaku. I koštalo bi, ofkors - 100 milijardi eura samo za postaviti panele. Ajmo biti ozbiljni i ne pretvarati se da je išta od tranzicije s fosilnih goriva riješeno
Ja rekoh
5 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
danen kaže...

Vidim da ste se zagrijali za amonijak. Lijepo. Kažem lijepo, jer tako se može nešto kemije naučiti. No kada razmatramo nove tehničke ili tehnološke mogućnosti onda ne trebamo govoriti samo o njihovim vrlinama nego i o njihovim manama. Ovdje citirate autora koji kaže da tekući amonijak "po volumenu" ima dvaput više energije od tekućeg vodika. Pri tome se zaboravlja navesti i podatak koliko to iznosi po masi, jer - lako je izračunati - amonijak sadrži samo 18 % vodika. Drugim riječima to je kemijska  posuda za vodik koja sadržava 18 % vodika, dok primjerice magnezijev hidrid, MgH2, sadržava 8 % vodika, s time da ga mnogo jednostavnije otpušta i veže, a usto je i što se tiče volumena i skladištenja povoljniji. Piše da se curenje amonijaka lako otkrije, po mirisu. Točno. No ne piše da je amonijak otrovan. Maksimalna dozvoljena koncentracija amonijaka u zraku iznosi 35 mg/m3. Pa sad računajte što bi se dogodilo da pukne cisterna s deset tona amonijaka. Ili da iz brodske olupine iscuri 20-50 tona amonijaka u morsku vodu ili, još gore, da sav amonijak ode u zrak! Jedno je kada se amonijak drži u dobro čuvanim cisternama u dušičarama da bi odmah bio prerađen u nešto drugo (dušičnu kiselinu, nitrate i sl.), a drugo je kada bi s proizvodio na milijune tona i točio na svakoj benzinskoj pumpi.  


Piše gore i "amonijakom se danas rutinski barata kao sa ukapljenim plinom. I može se direktno sagorijevati u motorima s unutarnjim izgaranjem (bez štetnih ispuha) - ili se vodik pomoću katalizatora može ponovno izdvajati za PEM članke za proizvodnju el.energije. Jedini problem je što je amonijak poprilično otrovan za ljude, korozivan za neke metale, i nezgodan za okoliš, ali to je i benzin, pa smo naučili sigurno baratati njime (okej, tu-i-tamo se potkrade koja nesrećica pa se prolije, benzin naime) (inače amonijaka imamo i u mnogim sredstvima za čišćenje kućanstava)".


A benzinske pare su, ono, ljekovite za bronhije? Jesi probao kad zaliti cvijeće benzinom, il malo disati nad kakvim otvorenom tankom ili lokvicom?

"Many of the harmful effects seen after exposure to gasoline are due to the individual chemicals in the gasoline mixture, such as benzene and lead in very small amounts. Inhaling or swallowing large amounts of gasoline can cause death. The levels of gasoline that killed people are about 10,000-20,000 ppm when breathed in and about 12 ounces when swallowed. High concentrations of gasoline are irritating to the lungs when breathed in and irritating to the lining of the stomach when swallowed. Gasoline is also a skin irritant. Breathing in high levels of gasoline for short periods of time or swallowing large amounts of gasoline may also cause harmful effects on the nervous system. These effects become more serious as the amount of gasoline breathed in or swallowed increases. Less serious nervous system effects include dizziness and headaches, while more serious effects include coma and the inability to breathe. Effects on the nervous system have also occurred in people exposed to gasoline vapors for long periods of time, either in their jobs or because they intentionally sniff gasoline for its ability to cause hallucinations. Harmful effects on the lungs can occur when a person swallows large amounts of gasoline because the gasoline in the stomach can enter the lungs during vomiting. Some laboratory animals that breathed high concentrations of unleaded gasoline vapors continuously for 2 years developed liver and kidney tumors.
There is not enough information available to determine if gasoline causes birth defects or affects reproduction. For more information on the health effects of gasoline, see Chapter 2 and the ATSDR toxicological profiles for benzene, toluene, xylene, ethylbenzene, 1,2-dibromoethane, 1,3-butadiene, and lead..."
https://www.atsdr.cdc.gov/toxprofiles/tp72.pdf

+ šta su izgaranja fosilnih goriva kancerogena i zaslužna za pojačavanje efekta staklenika.

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
5 godina
offline
Re: Bezos i Gates investirali u projekt putničkog
Feudalac kaže...
Al Crane:

Ima energije, ima. I željeza i kamena i vode. Potpuno besplatno. Samo nema u obliku odmah spremnom za upotrebu. U pretvaranju je kvaka. I trošak. Energija sunca koji spominješ daje svega 25W po kvadratu u Zagrebu, na godišnjoj razini. Isti taj Zagreb u svakom trenutku troši pola gigavata, dakle 20 km^2. I to samo za struju. Pa još par puta toliko za industriju, grijanje i transport. I dođemo na to da bi svaki treći kvadrat zagrebačkog teritorija, ceste, jezera, šume, kuće, sve trebalo biti prekriveno panelima. I nafilano s morem spremnika, bile to baterije, vodik ili što već.

Za hr bi to bilo 500-600 km^2. Korištenje hidroelektrana kao baterija je nikakva opcija, mi trebamo dotok od 12 GW u našu ekonomiju u bilo kojem trenutku, električna mreža je dizajnirana za prosječno ipterećenje od 2 GW, a onih 500 kilometara kvadratnih panela bi davalo 100 GW u peaku. I koštalo bi, ofkors - 100 milijardi eura samo za postaviti panele. Ajmo biti ozbiljni i ne pretvarati se da je išta od tranzicije s fosilnih goriva riješeno

 

Ja ne znam jel to zato što je ovo primarno forum za kompjutoraše, pa je nemoguće razmišljati i analogno osim samo binarno, ili u čemu je problem?
Jel Zagreb sada kuri ležišta nafte, ugljena i plina na kojima leži? Ne mogu ti fotopaneli biti (osim na krovovima zgrada) i u nekom dalmatinskom osunčanijem kršu, ne ide neki dio sunčeve energije i u recimo vjetar koji manje-više konstantno puše po planinskim vrhuncima tipa Velebit ili po Bosni, zar ne bi mogli i uvozit vodik/amonijak iz Sahare recimo, kao što Japan planira iz Australije?
Ono, trošak za energent izvučen ispod smrznutog dna nekog dalekog oceana plus transport plus komplicirana i energetski zahtjevna obrada što sve zahtijeva i gigantsku infrastrukturu je nekim čudom konkurentniji drugom energentu koji doslovno neograničeno dolazi s neba? Pazi, ne radi se o električnim centralama, nego tek o pripremama da fosilno gorivo postane energent za centrale, industriju i transport.
Jedna Njemačka, koja je definitivno manje bogata priljevom obnovljivih po prosječnom kvadratu od Hrvatske, ali je u 2019. proizvela 237 TWh za javnu mrežu - udio veći nego od fosilnih - a ti pričaš o nekim tričavim gigavatima? I šta tu onda nije riješeno, osim u nečijim glavama?

Svi smo čuli da će milijun majmuna koji lupaju o milijun pisaćih strojeva na kraju reproducirati cjelokupna Shakespeareova djela. Sada, zahvaljujući Internetu, znamo da to nije istina. - R. Wilensky
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice