švedska tvrtka epiroc već dugo za podzemne radove nudi potpuno električne strojeve (mrcine) za iskapanja i bušenja. ima već i kineza koji takvo što nude. dakle, dobro jutro, gospodo u tijeku toka.
Bager težak 37 tona pretvorili u stroj koji radi n
- poruka: 5
- |
- čitano: 3.151
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
švedska tvrtka epiroc već dugo za podzemne radove nudi potpuno električne strojeve (mrcine) za iskapanja i bušenja. ima već i kineza koji takvo što nude. dakle, dobro jutro, gospodo u tijeku toka.
O cemu ti? Pa ovo nema veze s elektricnim strojevima uopce. Ovo je o koristenju vec postojecih strojeva na vodik, i tranziciji prema drugim gorivima s (i opet) vec postojecim strojevima. Ovakve masine rade i po dvadesetak (u Hr i duze) godina i nitko ih nece "baciti" da bi kupili elektricni bager kojem ne mogu puniti baterije usred sume, ali uvijek mogu doci cisternom i napuniti ga vodikom, ili dizelom kad vodika nema. Daj sebi sad facepalm.
O cemu ti? Pa ovo nema veze s elektricnim strojevima uopce. Ovo je o koristenju vec postojecih strojeva na vodik, i tranziciji prema drugim gorivima s (i opet) vec postojecim strojevima. Ovakve masine rade i po dvadesetak (u Hr i duze) godina i nitko ih nece "baciti" da bi kupili elektricni bager kojem ne mogu puniti baterije usred sume, ali uvijek mogu doci cisternom i napuniti ga vodikom, ili dizelom kad vodika nema. Daj sebi sad facepalm.
evo, jesam (). iako, ni riječi nisu pisali o već postojećim tehnologijama u tom smislu. ovo je danas prvi put.
Još je 1978. Jack Nicholson vozio auto na vodik (zapravo vjerojatno neku mješavinu vodika i zemnog plina)
The Day Jack Nicholson "Invented" the Hydrogen Engine - World Today News (world-today-news.com)
Ali problem s vodikom je taj što je vrlo nezgodan za manipulaciju, pa ga je bolje skladištiti u obliku amonijaka, koji se također može direktno izgarati, ili se iz njega kroz katalizator izdvajati vodik koji se onda koristi za dobivanje elektriciteta u gorivim ćelijama/člancima. Sve je to bilo poznato i eksperimentiralo se i davno prije, samo sada imamo potrebne tehnologije poboljšane na mnogim poljima, i doba amonijaka i vodika kao goriva već je na pomolu.