Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

poruka: 190
|
čitano: 53.559
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
3 tjedna
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
FakeDeath kaže...

  Što je točno zavaravajuća praksa? Predautorizacija?

   Ako na to misliš, nije, predautorizacija kartice je potpuno legalna i standardna bankarska praksa kod online trgovine.

     Kada kupac plaća karticom, sustav rezervira sredstva na računu (ali ih ne naplaćuje).

     To je privremeno blokiranje iznosa dok trgovac ne potvrdi dostupnost artikla i narudžbu.

     Ako trgovac narudžbu otkaže, predautorizacija se automatski makne (najčešće 1–7 radnih dana, ovisno o banci).

   Zonda kaže...

   Ja sam napravio narudžbu i oni su mi predautorizirali sredstva ali naplata nije napravljena da. To je očito jednostavan način kako da se zaštite od pogreški.

   U svakom slučaju hvala a meni više sreće drugi put. :)


Ništa te ne košta pitati da li možda imaju neku drugu memoriju po sličnoj cijeni, neke tregovine imaju memorije odmah na lageru, pa možda im je ostala koja po "staroj" cijeni i možda ti izađu u susret kada već nema ove koju si htjeo.

Pogotovo ako kupuješ više stvari a ne samo memoriju, tu lako izađu u susret, meni su neki dan u jednoj trgovini spustili memoriju 150€ jer sam uzeo cijelo računalo u komponentama kod njih. Win Win solucija....

Puno lakša solucija nego se prepirati s nekim tko možda ima iza sebe par odvjetnika i znaju što smiju i koji su zakoni.

Ne mislim na predautorizaciju nego kako je i napisano mislim na muljanje sa dostupnosti i cijenama, kako i piše "ali takvo muljanje oko dostupnosti i cijena nije u redu i protivno zakonu i može se prijaviti Inspektoratu", ne piše nigdje "ali takvo muljanje oko predautorizacije"..... 

13 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Ako artikl nije dobavljiv kod određenog dobavljača, to nije muljanje.

Webshopovi imaju automatsku obnovu cijena i zaliha, tipa povlače na web 1x dnevno artikle i 1x miću koji nisu raspoloživi. Ako dobavljač ima tipa 1 artikl po super cijeni, naravno da će netko tko to prvi vidi kod dobavljača odmah to i kupiti, svi ostali webshopovi će i dalje imati na webu jer nisu maknuli ili automatska obnova nije maknula taj 1 što je bio raspoloživ.

Ne mogu to trgovine instant napraviti, postoji procedura i vrijeme automatske obnove cjenika webshopa.

Zato se i javlja kupcu da nema više kada trgovina izvršava provjeru kod dobavljača i nema nikakve štete prema kupcu jer mu ništa nije naplaćeno.


Muljanje je da tipa trgovina uporno stavlja memoriju po 50€, mi klikamo a oni ti nude drugi artikl po višoj cijeni pa da te na taj način uhvate da kupiš nešto. Kao što imaš hrpu youtubea, članaka, slika itd koji vode totalno na nešto drugo iliti zvani "clickbait"

Ili tipa da ti piše cijena 50€, pa ti ubaciš u košaricu, a u košarici se na to doda 25% pdv, 20€ troškova dostave, 5€ troškova pakiranja itd itd....to je muljanje a ne ovo 

Npr ovakvo muljenje https://en.wikipedia.org/wiki/Bait-and-switch

Poruka je uređivana zadnji put ned 7.12.2025 9:08 (FakeDeath).
Moj PC  
1 0 hvala 0
3 tjedna
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
FakeDeath kaže...

Ako artikl nije dobavljiv kod određenog dobavljača, to nije muljanje.

Webshopovi imaju automatsku obnovu cijena i zaliha, tipa povlače na web 1x dnevno artikle i 1x miću koji nisu raspoloživi. Ako dobavljač ima tipa 1 artikl po super cijeni, naravno da će netko tko to prvi vidi kod dobavljača odmah to i kupiti, svi ostali webshopovi će i dalje imati na webu jer nisu maknuli ili automatska obnova nije maknula taj 1 što je bio raspoloživ.

Ne mogu to trgovine instant napraviti, postoji procedura i vrijeme automatske obnove cjenika webshopa.

Zato se i javlja kupcu da nema više kada trgovina izvršava provjeru kod dobavljača i nema nikakve štete prema kupcu jer mu ništa nije naplaćeno.


Muljanje je da tipa trgovina uporno stavlja memoriju po 50€, mi klikamo a oni ti nude drugi artikl po višoj cijeni pa da te na taj način uhvate da kupiš nešto. Kao što imaš hrpu youtubea, članaka, slika itd koji vode totalno na nešto drugo iliti zvani "clickbait"

Ili tipa da ti piše cijena 50€, pa ti ubaciš u košaricu, a u košarici se na to doda 25% pdv, 20€ troškova dostave, 5€ troškova pakiranja itd itd....to je muljanje a ne ovo 

Npr ovakvo muljenje https://en.wikipedia.org/wiki/Bait-and-switch

 

Mislim da si malo krivo shvatio situaciju. Kolega je platio memoriju, oni su mu otkazali narudžbu uz priču da "proizvod nije dobavljiv", a onda isti taj artikal vratili na stranicu po duplo većoj cijeni. Dakle, nije stvar da nema zaliha, imaju ga, samo ga ne žele prodati po cijeni koju je već platio.

To je nepoštena i zavaravajuća praksa prema potrošaču.


Otkazivanje narudžbe mogu napraviti, ali ne smiju lagati da je proizvod nedobavljiv ako ga istovremeno normalno prodaju drugima, samo skuplje.

Kolegi je stvarno skinut novac (predautorizacija ili naplata, svejedno je, banka ti uvijek prikaže kao da je iznos nestao), ali webshop se tu oslanja na "tehničku" foru, prave se da naplata još nije izvršena, pa kao "ugovor nije sklopljen".

 

Poanta je vrlo jednostavna:
Ako nešto prodaš i naplatiš, pa odmah nakon toga tvrdiš da toga nema dok ga i dalje prodaješ, to je zavaravanje kupca i može se prijaviti Državnom inspektoratu.

 

Poruka je uređivana zadnji put ned 7.12.2025 14:34 (HexRunner).
10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Sandokan

 

Ok priznajem, sve je tako kako kazes, svi smo mi mali patuljci koji pojma nemaju....

 

Zato me i zanima, sto bi TI - iz svog iskustva, prakse, znanja i poznavanja zakona i propisa - sto ti savjetujes covjeku u ovom slucaju?

 

Kupio je usisavac, usisao stan, skuzio da to bas nije to. Mislio je da na to ima pravo. Vratio je robu trgovcu jer zna da na to ima pravo. Trgovac kaze da mu ne priznaje povrat novca u cijelosti vec da ce mu umanjiti to drasticno, jer je uredjaj vracen s tragovima koristenja.

 

Dakle, sto sad? Na sto da se covjek pozove, kako da argumentira, sto da poduzme da bi ipak dobio cjelokupni iznos povrata nazad?

 

I ne, nemoj citirati clanak 84, jer on nije odgovor na pitanje, vec, koristeci znanje i praksu odgovori konkretno - na sto da se covjek pozove, kako argumentira, kako da se izbori da ostvari puni iznos povrata, ako vec na to ima pravo? Kako da na jednostavan nacin dokaze tom trgovcu da prica gluposti i da mu nema pravo umanjiti povrat zato sto je to sve u granicama isprobavanja radi utvrdjivanja svojstva i karakteristika proizvoda?

 

Ili, ipak, nije svejedno u kakvom stanju se proizvod vrati, i nije isto kad trgovac nesto misli, i kad je evidentno koristenje uredjaja?

 

Jer ja vjerujem apsolutno da ti imas ogromno znanje i bogatu praksu u ovakvim slucajevima, pa hajde da je iskoristimo, na dobrobit svih.

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 1 hvala 0
10 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
HexRunner kaže...

Ako nešto prodaš i naplatiš, pa odmah nakon toga tvrdiš da toga nema dok ga i dalje prodaješ, to je zavaravanje kupca i može se prijaviti Državnom inspektoratu. 

 Oko ovog je bila vec davno rasprava. Kad je tocno ugovor sklopljen. Dal je kad proizvod stavis u kosaricu, kad dobijes predracun, kad dobijes racun al ti novci nisu uzeti, ili kad ti uzmu novce. Ima vise tumacenja. Poslao sam bio, sad vec ni neznam kad je rasprava bila, upit s misljenjem inspektoratu, ali naravno da nisam nikad dobio odgovor na isti. Ionako su na "misljenja" odgovarali s povecom odgodom i kad je radio inspektorat. Tad je vec nazalost prestao radit tako da naravno nisam nikad ni odgovor na ovaj upit dobio, a kasnije nisam pratio tijek obzirom da ako slucajeve ne rjesavaju, svakako nece ni meni poslat misljenje.

Uglavnom, imali oni ili ne imali proizvod (a imaju ga ocito), onog trena kad je ugovor sklopljen ga moraju isporucit po toj cijeni po kojoj su ga prodali. Samo je pitanje sada dal je ugovor sklopljen il ne.

Damir22 kaže...

Ok priznajem, sve je tako kako kazes, svi smo mi mali patuljci koji pojma nemaju....

I samom tom recenicom se iskljucujes iz bilokakve normalne komunikacije samnom i potvrdjujes svoje namjere.

Damir22 kaže...

Zato me i zanima, sto bi TI - iz svog iskustva, prakse, znanja i poznavanja zakona i propisa - sto ti savjetujes covjeku u ovom slucaju?

Vraga tebe zanima, ti jos razmisljas o onim iskoristenim kondomima i obrijanim jajima, al ja cu napisat cisto jer je vezano uz temu.
Al kako je vec navedeno bilo prije, treba ih ignorirat i pozvat se na taj zakon, kad odbiju, prijava se salje inspektoratu, inspektorat izadje i on dobije svoje novce koliko je platio. Obzirom da ovaj zadnji dio steka trenutno su mu opcije

a) Prihvatit gluposti i krsenje zakona trgovine

b) Poslat prijavu na inspektorat i dobit cijeli iznos kad inspektor izadje (znaci moze bit i 2g od danas).

 

U svakom slucaju lose/lose.

Damir22 kaže...

 

I ne, nemoj citirati clanak 84, jer on nije odgovor na pitanje, vec, koristeci znanje i praksu odgovori konkretno - na sto da se covjek pozove, kako argumentira, kako da se izbori da ostvari puni iznos povrata, ako vec na to ima pravo? Kako da na jednostavan nacin dokaze tom trgovcu da prica gluposti i da mu nema pravo umanjiti povrat zato sto je to sve u granicama isprobavanja radi utvrdjivanja svojstva i karakteristika proizvoda?

Normalno da ce se pozvat na clanak 84. Doslovno sam istu situaciju imao sto puta. Cak su me trgovine odbijale i kad se pozovem na to, pa im dodje inspektorat pa onda "i dalje smo mi u pravu, ali radi dobrih odnosa sve vam vracamo". Samo, sad ne radi inspektorat, sretno svima koji se bore s vjetrenjacama.

 

17 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
sandokan111 kaže...

Normalno da ce se pozvat na clanak 84. Doslovno sam istu situaciju imao sto puta. Cak su me trgovine odbijale i kad se pozovem na to, pa im dodje inspektorat pa onda "i dalje smo mi u pravu, ali radi dobrih odnosa sve vam vracamo". 

 Da da 

Vjerovatno si ti išao skupa s inspektorom u trgovinu, kao kad malo dijete ode po tatu jer ga je netko udario...  I to ni manje ni više nego 100 puta.

Koje lovačke priče... ne znam šta ti to treba da tako izmišljaš...

13 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
HexRunner kaže...

 

Mislim da si malo krivo shvatio situaciju. Kolega je platio memoriju, oni su mu otkazali narudžbu uz priču da "proizvod nije dobavljiv", a onda isti taj artikal vratili na stranicu po duplo većoj cijeni. Dakle, nije stvar da nema zaliha, imaju ga, samo ga ne žele prodati po cijeni koju je već platio.

To je nepoštena i zavaravajuća praksa prema potrošaču.


Otkazivanje narudžbe mogu napraviti, ali ne smiju lagati da je proizvod nedobavljiv ako ga istovremeno normalno prodaju drugima, samo skuplje.

Kolegi je stvarno skinut novac (predautorizacija ili naplata, svejedno je, banka ti uvijek prikaže kao da je iznos nestao), ali webshop se tu oslanja na "tehničku" foru, prave se da naplata još nije izvršena, pa kao "ugovor nije sklopljen".

 

Poanta je vrlo jednostavna:
Ako nešto prodaš i naplatiš, pa odmah nakon toga tvrdiš da toga nema dok ga i dalje prodaješ, to je zavaravanje kupca i može se prijaviti Državnom inspektoratu.

 

Prije će biti da ti nisi čitao sa razumijevanjem ili se na kužiš uopće kako funkcioniraju webshopovi "I stvarno kad odem na link od memorije više mi ne izbacuje na stranici ali malo sam gledao druge memorije onda i našao istu ovu moju ali po znatno većoj cijeni."

Ja sam to zaključio da webshop ima više dobavljača te onda ima i više sličnih/istih artikala na webu. Jedan dobavljač što je imao jeftinije je rasprodao koliko je imao i više nema, dok drugi očito ima po većoj cijeni. 

To je kao da ideš kupiti auto, neki diler ima 3 ista auta u oglasu, iste boje, isti motor, isto sve, ali jedan je 1000€, drugi 2000€, treći 3000€, prvi najjeftiniji se prodao i ti sada želiš ovaj drugi po istoj cijeni. Ne ide to tako, možda diler jedan je prodao jeftinije jer mu dugo na lageru, jer mu je stari ulaz, jer je manje za njega platio davanja, možda nema garancije, drugi možda ima 5 godina...itd itd

 

sandokan111 kaže...

Oko ovog je bila vec davno rasprava. Kad je tocno ugovor sklopljen. Dal je kad proizvod stavis u kosaricu, kad dobijes predracun, kad dobijes racun al ti novci nisu uzeti, ili kad ti uzmu novce. Ima vise tumacenja. Poslao sam bio, sad vec ni neznam kad je rasprava bila, upit s misljenjem inspektoratu, ali naravno da nisam nikad dobio odgovor na isti. Ionako su na "misljenja" odgovarali s povecom odgodom i kad je radio inspektorat. Tad je vec nazalost prestao radit tako da naravno nisam nikad ni odgovor na ovaj upit dobio, a kasnije nisam pratio tijek obzirom da ako slucajeve ne rjesavaju, svakako nece ni meni poslat misljenje.

Uglavnom, imali oni ili ne imali proizvod (a imaju ga ocito), onog trena kad je ugovor sklopljen ga moraju isporucit po toj cijeni po kojoj su ga prodali. Samo je pitanje sada dal je ugovor sklopljen il ne.

 Pa što mene ne pita :)

Vrlo je jednostavno, ugovor je sklopljen kada se obe strane usuglase tj kada jedna strana da ponudu i kada je druga prihvati

U prijevodu kupca, ugovor je sklopljen kada ti trgovina pošalje da je narudžba prihvaćena tip hvala na narudžbi, šaljemo tada i tada...vaša narudžba je obradu...vaša narudžba je u pripremi...narudžba je isporučena, predana na isporuku itd itd....

Ako si ti naručio nešto, platio i nisi ništa dobio od trgovine osim povrde narudžbe ili ponude, onda nisi niti sklopio nikakav ugovor.

Ni kada kupuješ auto, klikanje po oglasu, gledanje oglasa, zvanje dilera nije sklapanje ugovora....već valjda sklopite ugovor kada sjednete i oboje potpišete kupoprodajni ugovor, znaći obo je se usuglasite oko kupnje a ne samo jedan

3 tjedna
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
FakeDeath kaže...
HexRunner kaže...

 

Mislim da si malo krivo shvatio situaciju. Kolega je platio memoriju, oni su mu otkazali narudžbu uz priču da "proizvod nije dobavljiv", a onda isti taj artikal vratili na stranicu po duplo većoj cijeni. Dakle, nije stvar da nema zaliha, imaju ga, samo ga ne žele prodati po cijeni koju je već platio.

To je nepoštena i zavaravajuća praksa prema potrošaču.


Otkazivanje narudžbe mogu napraviti, ali ne smiju lagati da je proizvod nedobavljiv ako ga istovremeno normalno prodaju drugima, samo skuplje.

Kolegi je stvarno skinut novac (predautorizacija ili naplata, svejedno je, banka ti uvijek prikaže kao da je iznos nestao), ali webshop se tu oslanja na "tehničku" foru, prave se da naplata još nije izvršena, pa kao "ugovor nije sklopljen".

 

Poanta je vrlo jednostavna:
Ako nešto prodaš i naplatiš, pa odmah nakon toga tvrdiš da toga nema dok ga i dalje prodaješ, to je zavaravanje kupca i može se prijaviti Državnom inspektoratu.

 

Prije će biti da ti nisi čitao sa razumijevanjem ili se na kužiš uopće kako funkcioniraju webshopovi "I stvarno kad odem na link od memorije više mi ne izbacuje na stranici ali malo sam gledao druge memorije onda i našao istu ovu moju ali po znatno većoj cijeni."

Ja sam to zaključio...

 Uf, tu sam stao čitat, odjavljujem se iz rasprave.

10 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...

Da da 

Vjerovatno si ti išao skupa s inspektorom u trgovinu, kao kad malo dijete ode po tatu jer ga je netko udario...  I to ni manje ni više nego 100 puta.

Koje lovačke priče... ne znam šta ti to treba da tako izmišljaš...

 Tocno tako. Sad sjedi u klupu i zapisuj dok odrasli pricaju. Ne 100 puta, u biti mnogo vise od tog. I ne, ne ides ti s inspektorom nigdje, vec te inspektor obavijesti kad obavi uvid sto je i kako zakljucio. Naravno da mala djeca i zabe koje se potkivaju to ne razumiju jer su jos premali da bi obavili ijednu prijavu, ali su im kupili tastaturu da tipkaraju po internetu gluposti.

FakeDeath kaže...

Vrlo je jednostavno, ugovor je sklopljen kada se obe strane usuglase tj kada jedna strana da ponudu i kada je druga prihvati
U prijevodu kupca, ugovor je sklopljen kada ti trgovina pošalje da je narudžba prihvaćena tip hvala na narudžbi, šaljemo tada i tada...vaša narudžba je obradu...vaša narudžba je u pripremi...narudžba je isporučena, predana na isporuku itd itd....
Ako si ti naručio nešto, platio i nisi ništa dobio od trgovine osim povrde narudžbe ili ponude, onda nisi niti sklopio nikakav ugovor.
Ni kada kupuješ auto, klikanje po oglasu, gledanje oglasa, zvanje dilera nije sklapanje ugovora....već valjda sklopite ugovor kada sjednete i oboje potpišete kupoprodajni ugovor, znaći obo je se usuglasite oko kupnje a ne samo jedan

 A nije bas tako jednostavno. Ne da mi se sada kopati, bila je rasprava oko tog, a trenutno nije toliko bitno za ovaj slucaj jer ionako mogu ovi radit sto im se sprdne.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice