Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

poruka: 186
|
čitano: 51.873
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
maxy0 kaže...
millennial kaže...
maxy0 kaže...
millennial kaže...
maxy0 kaže...

Stavio sam u temi za Instar ali evo i ovdje ću, pa me zanima vaše mišljenje.

 

Evo jedno neugodno iskustvo sa trgovinom Instar. Kupio sam 32" monitor i uz to što je imao jedan zaglavljeni pixel bio mi je prevelik i odlučio sam ga vratiti. Odnio sam u trgovinu odmah sljedeći dan i rekao prodavaču da bi želio vratiti taj monitor. Kako nemam printer doma mislio sam da će mi prodavač dati taj obrazac ta raskid ugovora, međutim on je nešto na kompjuteru unio i dao mi jedan obrazac na potpis, nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda. Nakon toga on mi kaže da je to to i da sad čekam poziv s reklamacija kakav će ishod biti i tu mi nije bilo jasno zašto to govori i ja mu kažem kakve veze ima kakve će biti ishod kad vraćam proizvod u roku 14 dana. Tu je nešto promrmljao, i ja ga onda pitam kako će mi biti novci vraćeni, moram li gdje upisati IBAN, on mi odgovara da čekam poziv i da ću onda dati sve informacije.

 

Odem ja doma i nakon par dana idem detaljnije pogledati šta sam potpisao kad ono reklamacija za proizvod. Nazovem odjel s reklamacije i potvrde da je monitor na popravku zbog zaglavljenog pixela. Šaljem mail reklamacijama da nisam želio reklamaciju na proizvod nego povrat u roku 14 dana i tu kreće natezanje s tom ženskom s reklamacija. Nije mi htjela nimalo izaći ususret, nije prihvatila da naknadno pošaljem obrazac za jednostrani raskid ugovora govoreći da je postupak reklamacije pokrenut i da izmjena nije sad moguća, a čak je krenula i lagati u posljednjem mailu da sam izričito zatražio reklamaciju prodavaču. 

 

Evo ne znam šta da kažem, nisam još doživio ovakav bezobrazluk od strane trgovca. Btw još uvijek sam u roku od 14 dana od primitka robe.

 kako si kupio monitor?

 

 Online naravno

 dostavljeno kurirskom ili si osobno preuzeo u trgovini?

 Kurirom dostavljeno na adresu

onda je sve ok, nisam bio siguran jer si osobno vratio monitor... vjerujem da više nikada nećeš nešto potpisati bez da si prvo pogledao što potpisuješ, eto škole. 

 

što se instara tiče oni su mi na crnoj listi već duže. imali smo situaciju gdje smo kupili 15 računala preko njih u lokalnoj trgovini (nama najbliži grad) i dobili 5 godina jamstva uz obavezu godišnjeg servisa. to je i bio razlog kupovine kod njih. nakon dvije godine zatvorili poslovnicu, a nismo ni znali. kad smo ih kontaktirali za servis samo su mrtvi hladni rekli pošaljite kurirskom službom u najbližu poslovnicu, to je cca 170 eura poštarine (što je manji problem), ali smo onda bez računala jedno 7 dana, dok je u startu bio dogovor donesemo rano ujutro u trgovinu i preuzmemo navečer. ponudili smo im čak da sami servisiramo računala i njima uplatimo iznos za godišnji servis. ništa. nije ih briga. ok, sljedeća narudžba 20 računala je išla kod druge trgovine, kod ovih više ne bi kupio ni USB kabel.

17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Novice kaže...
JackIsBack kaže...

 

 

Zadnjih godina sve su popularniji štapni usisavači koji imaju jedan nedostatak a to je baterija. Hrpa njih ima 2-3 moda usisavanja i većina ih ima turbo, najjači mod koji bi zapravo trebao biti normalni mod ali da sada ne cjepidlačimo zvat ćemo ga i dalje turbo mod. Svi navode autonomiju takvih usisavača od 40 do 70 minuta (naravno na normalnom modu ali većina to prešućuje) međutim neki spominju i 20 minuta autonomije na turbo modu i da je u tih 20 minuta moguće usisati stan od 80 kvadrata. Super velim ja, taman za moj stan. I lijepo ja naručim jedan takav usisavač raspalim sa usisavanjem kad ono nakon 10 minuta crvena ikona baterije blinka 10%. I što je sada ovo po tebi?

Ja smatram da sam razumno koristio i testirao uređaj kako bi utvrdio njegova svojstva i ustanovi da ta svojstva ne odgovaraju onome što je reklamirano te da imam pravo i mogu vratit uređaj sukladno zakonu. Uopće me nije briga je li cijela serija sjebana ili je falinka u bateriji samo na mom uređaju. Pakiraj i šalji nazad.

Po tebi ovo je situacija prekomjernog korištenja uređaja što definitivno nije jer za ustanovit najvažnije svojstvo ovog uređaja a to je baterija potrebno je malo više korištenja od vizualnog pregleda i usisavanja na dlanu kako je netko ranije spomenuo.

Dakle razumno testiranje za utvrđivanje svojstva uređaja DA, prekomjerno korištenje NE. Tu se generalno slažemo međutim ono što vas par trpa tu u temi pod normalno je da je svako testiranje uređaja isključivo vizualno i minimalno što nije točno. Testiranje uređaja je ono koliko je potrebno da se ustanovi njegove osobine i funkcionalnosti. Zašto neki proizvođači madraca daju pravo povrata do 30 dana, pa upravo zbog toga jer madrac ne možeš kvalitetno testirati vizualno, niti isprobavanjem ležanja na 2 minute u trgovini pa čak i da cijelu noć spavaš na madracu.

Naravno, ako je uređaj oštećen ili ogreban pravo je trgovca da umanji iznos povrata.

Članak 84
(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.


I tu je sva mudrost oko testiranja. Trgovac kokošar će izvrtati zakone i "tumačiti" zakon na svoj način a normalni trgovci ne da će poštivati zakon nego će ti možda dati i više opcija nego što zakon propisuje jer znaju ako si zadovoljan da češ:
A) ponovo kupiti kod njih
B) proširiti usmeno i pismeno na društvenim mrežama dobar glas o dobroj praksi trgovca.

 

Može samo info koji to proizvođači tvrde da im turbo mod traje 20 minuta?

evo 18 minuta, neda mi se sada pretraživati gdje sam točno pročitao 20 minuta jer sam ih na desetke pregledao ali nije ni bitno je li 15, 18 ili 20. Poanta je da to ne možeš testirati samo vizualnim pregledom i kratkim usisavanjem na dlanu kako kolege tvrde u postovima.

 

https://www.amazon.de/-/en/Cordless-Cleaner-without-Container-Function/dp/B07VJGQFJK?crid=3BS01NOJSRO20&dib=eyJ2IjoiMSJ9.Ul5x_gY1UmGuyIbuTsi5IlqVPfl6TbIPsc1Gdgg2Q1Sihk4wkZSHo4XZLRSl7VB2Kt5Zw0Azm-zBtcq7Ky7uQKub7THiW9Fov2LXWynRdeDZxNY9fHaU-j5j6mQ2Njvbtp4ZdBMIhiLVi8DH8qVMq1bD8mUABC7U2697O0ywjdBp7Lfj75ApofTbGlsKMY6iTeWt3KWXkNzByLqWT8xhl-K13upDMgyR8Dk8pThbmAQ.-MO30_HuBOTCJJc9Pv2Jk8mUPyVOIf0Gt6BLWANxwsY&dib_tag=se&keywords=Cordless%2BVacuum%2BCleaner%2BHoover&qid=1764946489&s=kitchen&sprefix=cordless%2Bvacuum%2Bcleaner%2Bhoover%2Ckitchen%2C121&sr=1-4&th=1 

 

Poruka je uređivana zadnji put pet 5.12.2025 16:45 (JackIsBack).
17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Damir22 kaže...

Nacelno se slazemo, ali...po redu...

 

Pravila o načinu, dužini vrsti testiranja ne postoje niti ih je moguće propisati jer za svaki uređaj bi bio drugačiji set pravila. Nije isto testirati Tv, usisavač i miš.

 

Tocno. Nisam nigdje pronasao da zakon tocno i jasno precizira granicu izmedju "isprobati" i "koristiti" ,ili da postoji neka tabela po proizvodima koja bi se odnosila na apsolutno svaki proizvod, s pripadajucim "smijes-ne smijes" rubrikama.

 

Ono što kaže zakon je da potrošač može odnosno ima pravo vratit uređaj u roku od 14 dana ako je kupljen na daljinu bez navođenja razloga.

 

Tocno. I nema scenarija u kojem trgovac moze osporiti taj zakon i to pravo kupca. Medjutim, prodavac IMA pravo da procjeni stanje stvari koja je vracena, te sukladno tome a)prihvati povrat i u cijelosti vrati placeni iznos, b)prihvati povrat i djelomicno vrati placeni iznos i c)odbije povrat.

 

A i B su valjda jasni, a C - iako zakon kaze da kupac ima pravo povrata, to pravo se ne odnosi na unistenu i ostecenu robu, primjerice. Kupis tv, isprobas par dana, zelis vratiti. Tv ima sitnu ogrebotinu na plastici - trgovac kaze, ok, ali zbog toga cemo vam umanjiti iznos povrata za 20%. I sve 5. Kupis tv, isprobas par dana, zelis vratiti. Tv ima smrskani ekran - trgovac kaze ne, ne prihvacamo vas povrat za tu robu, i necemo vam vratiti niti cent od placenog iznosa.

 

Zelim reci, iako si apsolutno u pravu da trgovac MORA prihvatiti povrat robe kupljene na daljinu, i apsolutno si u pravu da je trgovac u toj prici jaca strana, i da zakon sluzi zastiti POTROSACA, ipak ni taj zakon ne sluzi potrosacu u tom obimu da trgovac mora progutati apsolutno svaku kakicu koju mu kupac pozeli servirati. 

 

Zasto ovo pisem? Ne zato sto radim za trgovacki lobi, ne zato sto sam financiran od strane neke trgovacke pete kolone da sirim dezinformacije, vec zato sto je ovo zamka u koju ljudi padnu - pomisle da je zakon o povratu proizvoda kupljenih na daljinu nekakav cheat code koji im daje besmrtnost i cini ih svemogucim u tom odnosu "kupac-trgovac", a to jednostavno nije tako. Masa primjera i ovdje govori bas o tome.

 

Ja smatram da sam razumno koristio i testirao uređaj kako bi utvrdio njegova svojstva i ustanovi da ta svojstva ne odgovaraju onome što je reklamirano te da imam pravo i mogu vratit uređaj sukladno zakonu.

 

Barem djelomicno tocno, i jednako toliko netocno. Ti imas pravo vratiti uredjaj sukladno zakonu, svakako. Ali tvoje misljenje o svojstvima uredjaja nisu relevantna, ne zato sto ti nisi u pravu, vec zato sto ih nisi duzan navoditi. Dakle, sve sto treba napraviti je reci "zelim vratiti". Bez upustanja u ikakva tumacenja, misljenja, osjecaje i pretpostavke.

 

Zasto ovo pisem? Jednostavno zato - cemu raditi nesto sto ne moras? Cemu sad ici tumaciti trgovcu da je nesto lijevo ili desno, kada ne postoji apsolutno nikakav razlog za to?

 

U tvom primjeru, uredjaj mozes vratiti, neosporno. Trgovac ga mora uzeti - takodjer neosporno. No, ukoliko se ti pozivas na "svojstva ne odgovaraju onome sto je reklamirano" - ti vise ne vracas taj uredjaj po "sili" zakona o zastiti potrosaca kod kupnje na daljinu, ti se upustas u neku drugu pricu - tvrdis da je trgovac ustvari lazno reklamirao proizvod, tebe kao kupca doveo u zabludu i tako dalje.... sto je legitimno, ali to NE spada u ovaj zakon o kojem mi pricamo. Takodjer "ja smatram da sam razumno koristio i testirao uredjaj" jednostavno nije relevantno, jer se tvoje (moje, necije) misljenje o tome apsolutno ne trazi, nije potrebno da bi ostvario svoje pravo da robu vratis tamo gdje si je kupio.

 

Testiranje uređaja je ono koliko je potrebno da se ustanovi njegove osobine i funkcionalnosti.

 

Tocno. I to je taj kamen spoticanja. Nitko ne tvrdi da ti smijes iskljucivo proizvod promatrati kroz celofan, da ti ne smijes kutiju otvoriti, uredjaj isprobati - jer ako to napravis, gubis prava iz zakona o povratu robe kupljene na daljinu. Nadalje, nitko (ni zakon, ni trgovac) ne ogranicava tocno koliko puta i kako ti taj uredjaj smijes isprobati, zakonski imas rok od 14 dana, i zakonski je apsolutno svejedno dali si svoju zelju za povratom izrazio prvi ili trinaesti dan - tretira se jednako, kao OBAVEZA trgovca da ti omoguci da robu vratis.

 

To je dio koji niko ne osporava. Ali, ono gdje se ljudi zeznu je upravo ono s cime je tema i zapocela - covjek je kupio usisavac, isprobao ga je na nacin da je usisao cijeli stan (kucu). Nebitno.

 

Trgovac NE moze odbiti takav povrat, ali svakako moze upotrijebiti opciju B iz gornjeg teksta - da, ok, uzimamo nazad, ali zbog vidljivih tragova koristenja vam umanjujemo iznos povrata. Koliko? Koliko znam ne postoji tablica, dakle, procjena trgovca. On je ponudio povrat (u ovom slucaju) koliko, 25%? 

 

I problem - a ovo je izuzetno bitno, i ono sto ja kazem - nije nastao zato sto trgovac kupcu NE ZELI priznati njegovo pravo, ili ODBIJA da primi povrat. Problem je nastao sto kupac nije zadovoljan ponudjenim iznosom povrata. Zar ne? I to je ono sto sam napisao - ovaj zakon ne cini kupca svemogucim i uvijek u pravu, ili ono sto se kod nas kaze - kupim pa trazim svoje pare nazad. Da, ali uvijek postoji ALI.....

 

I masa problema nastane bas zbog ovoga - ne zato sto trgovac uskracuje kupcu neko njegovo pravo koje proizlazi iz zakona, vec zato sto kupac nije zadovoljan ponudjenim rjesenjem, jer on "smatra i misli".....

 

Zašto neki proizvođači madraca daju pravo povrata do 30 dana....

 

Ovo ne spada u zakon o zastiti potrosaca kod kupnje na daljinu.

 

Prvenstveno je to marketing fora, eto, mi imamo toliko dobar proizvod da ga mozete vratiti kad god pozelite, ali necete, jer, mi imamo toliko dobar proizvod....

 

Dodatno, to je samo jos jedan layer "zastite" kupca, dodatna pogodnost koju trgovac nudi, bas kao i try before buy opcija, ili slicne opcije iz domene reklame i marketinga, ali sve to sto trgovci nude NE "nadjacava" zakon.

 

Znaci, kod kupnje takvog madraca kupac ima:

 

a) zakon o zastiti potrosaca koji kaze da proizvod moze vratiti u roku od 14 dana bez navodjenja razloga

b) dodatnu pogodnost od strane trgovca koja kaze da proizvod moze vratiti u roku od 30 dana ako s njim nije zadovoljan.

 

Jedno ne iskljucuje drugo, jer kako rekoh, radi se prvenstveno o marketinskom triku, dobroj volji trgovca - nebitno. Bitno je da trgovac A mora po sili zakona, B je njegova dobra volja.

 

Naravno, ako je uređaj oštećen ili ogreban pravo je trgovca da umanji iznos povrata.

 

Evo, tocno o tome se i radi ovdje.

 

Znaci, cinjenica da si ti usisao stan, izdepilirao yaya, oprao majicu, koristio nesto, na neki nacin, neko vrijeme ti NE ONEMOGUCUJE tvoje zakonsko pravo povrata, ti i dalje u svakom momentu, do isteka zakonskog roka, imas pravo vratiti taj proizvod. I trgovac ga mora primiti nazad, osim u ekstremnim slucajevima totalno unistenog proizvoda.

 

Ali na trgovcu je procjena u kojem postotku ce ti priznati povrat - od 0% do 100% je raspon. Zakon nema predvidjenu "what if" tablicu s pripadajucim postotcima, koja bi karikirano izgledala ovako: 6 dlaka s guze - umanjenje 12%, 4 dlake od macke - umanjenje 3%, 8 ogrebotina na zadnjoj strani - umanjenje 4%....

 

Karikirano, ali poanta je tu - trgovac tu procjenjuje. I kad trgovac procjeni, ponudi ti povrat u iznosu kojeg on smatra primjerenim - on je svoju zakonsku obavezu izvrsio. Kupac je onda taj koji odbija (u ovom primjeru) jer on "smatra i misli" da je to ovako ili onako, ali to sad vise nije u domeni tog zakona na koji se svi mi pozivamo - spori se s trgovcem i dokazuj da ti nesto jesi ili nisi..... osporavaj mu pravo ponudjenog iznosa, yebi mu rodbinu, mozes sto hoces, ali ne mozes se pozivati na zakon o zastiti potrosaca kod kupnje na daljinu jer on jednostavno ne propisuje postotke umanjenja, ili neki minimum povrata koji trgovac mora vratiti - da bi to mogao koristiti kao argument - oni me zele zayebati i nude mi manje, krse zakon.

 

Ponavljam - afera "usisavac" ne govori o krsenju zakona od strane trgovca jer ne zeli priznati kupcu pravo na povrat. afera usisavac govori samo o kupcevom odbijanju iznosa povrata, jer eto on smatra da stanje vracene stvari nije tako kako trgovac tvrdi. 

 

E zato kazem da se pravi religija.....

 

 

 

 

 

 

A onda izgleda da se slažemo u svemu  samo pričamo različitim jezicima pa se eto jadni se ne razumijemo. A i ne bi škodilo da malo manje mutiš vodu sa izmišljenim i sto bi bilo kad bi bilo scenarijima .

Lijepo sam ti zalijepio članak zakona, pročitaj ga još jedanput.
Članak 84
(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.


i ti sad opet mutiš vodu sa: Trgovac NE može odbiti takav povrat, ali svakako moze upotrijebiti opciju B iz gornjeg teksta - da, ok, uzimamo nazad, ali zbog vidljivih tragova koristenja vam umanjujemo iznos povrata. Koliko? Koliko znam ne postoji tablica, dakle, procjena trgovca. On je ponudio povrat (u ovom slucaju) koliko, 25%? 
Kratko i jasno NE MOŽE! Nema što trgovac odlučivat da zbog tragova korištenja umanjuje iznos za povrat 25% (i otkud uopće iznos 25%, zašto ne 35% ili 15%, možda 5%). To može tražiti/napraviti ako je uređaj oštećen/ogreban ili prekomjerno korišten ali ne ako postoje tragovi korištenja jer tragovi korištenja če postojati jer je korištenje bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe. I točno to ti piše u članku zakona. Ne razumijem zašto uvijek izvrćeš neku novu misao s "da, ali trgovac može....." NE MOŽE trgovac ništa osim onog što mu zakon dozvoljava. Može pokušati kokošariti ali upravo ove rasprave i teme sluče da se svi educiramo i znamo svoja prava.

I onda se još čudiš zašto neki misle da si trgovac kada ovako pišeš. Ne razumijem ovo talačko obožavanje trgovca gdje se on predstavlja kao neko božanstvo koje će nešto odlučiti kako se njemu sprdne. On je dužan kao i potrošač postupati u skladu sa zakonom a on potrošaču može dati veća prava nego što zakon propisuje ali nikako manja.

I ovo isto
Znaci, cinjenica da si ti usisao stan, izdepilirao yaya, oprao majicu, koristio nesto, na neki nacin, neko vrijeme ti NE ONEMOGUCUJE tvoje zakonsko pravo povrata,

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 

 

 

15 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
millennial kaže...
maxy0 kaže...
millennial kaže...
maxy0 kaže...
millennial kaže...
maxy0 kaže...

Stavio sam u temi za Instar ali evo i ovdje ću, pa me zanima vaše mišljenje.

 

Evo jedno neugodno iskustvo sa trgovinom Instar. Kupio sam 32" monitor i uz to što je imao jedan zaglavljeni pixel bio mi je prevelik i odlučio sam ga vratiti. Odnio sam u trgovinu odmah sljedeći dan i rekao prodavaču da bi želio vratiti taj monitor. Kako nemam printer doma mislio sam da će mi prodavač dati taj obrazac ta raskid ugovora, međutim on je nešto na kompjuteru unio i dao mi jedan obrazac na potpis, nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda. Nakon toga on mi kaže da je to to i da sad čekam poziv s reklamacija kakav će ishod biti i tu mi nije bilo jasno zašto to govori i ja mu kažem kakve veze ima kakve će biti ishod kad vraćam proizvod u roku 14 dana. Tu je nešto promrmljao, i ja ga onda pitam kako će mi biti novci vraćeni, moram li gdje upisati IBAN, on mi odgovara da čekam poziv i da ću onda dati sve informacije.

 

Odem ja doma i nakon par dana idem detaljnije pogledati šta sam potpisao kad ono reklamacija za proizvod. Nazovem odjel s reklamacije i potvrde da je monitor na popravku zbog zaglavljenog pixela. Šaljem mail reklamacijama da nisam želio reklamaciju na proizvod nego povrat u roku 14 dana i tu kreće natezanje s tom ženskom s reklamacija. Nije mi htjela nimalo izaći ususret, nije prihvatila da naknadno pošaljem obrazac za jednostrani raskid ugovora govoreći da je postupak reklamacije pokrenut i da izmjena nije sad moguća, a čak je krenula i lagati u posljednjem mailu da sam izričito zatražio reklamaciju prodavaču. 

 

Evo ne znam šta da kažem, nisam još doživio ovakav bezobrazluk od strane trgovca. Btw još uvijek sam u roku od 14 dana od primitka robe.

 kako si kupio monitor?

 

 Online naravno

 dostavljeno kurirskom ili si osobno preuzeo u trgovini?

 Kurirom dostavljeno na adresu

onda je sve ok, nisam bio siguran jer si osobno vratio monitor... vjerujem da više nikada nećeš nešto potpisati bez da si prvo pogledao što potpisuješ, eto škole. 

 

što se instara tiče oni su mi na crnoj listi već duže. imali smo situaciju gdje smo kupili 15 računala preko njih u lokalnoj trgovini (nama najbliži grad) i dobili 5 godina jamstva uz obavezu godišnjeg servisa. to je i bio razlog kupovine kod njih. nakon dvije godine zatvorili poslovnicu, a nismo ni znali. kad smo ih kontaktirali za servis samo su mrtvi hladni rekli pošaljite kurirskom službom u najbližu poslovnicu, to je cca 170 eura poštarine (što je manji problem), ali smo onda bez računala jedno 7 dana, dok je u startu bio dogovor donesemo rano ujutro u trgovinu i preuzmemo navečer. ponudili smo im čak da sami servisiramo računala i njima uplatimo iznos za godišnji servis. ništa. nije ih briga. ok, sljedeća narudžba 20 računala je išla kod druge trgovine, kod ovih više ne bi kupio ni USB kabel.

 Možda ste razgovarali s ovom s reklamacija, s njom nema nikakvog dogovora. 

Mene samo zanima jel zakonski dopušteno kada se jednom pokrene postupak reklamacije, naknadno tražiti raskid ugovora u roku 14 dana kada je rok još uvijek aktivan.

17 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
JackIsBack kaže...

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 Vjerovatno nećeš biti prvi koji se brije s time, a ni zadnji, tako da trgovac neće imati problema da ti uvaži povrat.

Samo uživaj u svojim povratima i brijačima koje je netko prije tebe već razradio... ccccccc

 

Svi koji se grčevito zalažu za povrat svakog sranja kojeg kupe, onda nek budu i spremni primiti takav polovan artikl, a na da ovdje serendaju...

10 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
JackIsBack kaže...
A onda izgleda da se slažemo u svemu  samo pričamo različitim jezicima pa se eto jadni se ne razumijemo. A i ne bi škodilo da malo manje mutiš vodu sa izmišljenim i sto bi bilo kad bi bilo scenarijima .


Lijepo sam ti zalijepio članak zakona, pročitaj ga još jedanput.
Članak 84
(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.


i ti sad opet mutiš vodu sa: Trgovac NE može odbiti takav povrat, ali svakako moze upotrijebiti opciju B iz gornjeg teksta - da, ok, uzimamo nazad, ali zbog vidljivih tragova koristenja vam umanjujemo iznos povrata. Koliko? Koliko znam ne postoji tablica, dakle, procjena trgovca. On je ponudio povrat (u ovom slucaju) koliko, 25%? 
Kratko i jasno NE MOŽE! Nema što trgovac odlučivat da zbog tragova korištenja umanjuje iznos za povrat 25% (i otkud uopće iznos 25%, zašto ne 35% ili 15%, možda 5%). To može tražiti/napraviti ako je uređaj oštećen/ogreban ili prekomjerno korišten ali ne ako postoje tragovi korištenja jer tragovi korištenja če postojati jer je korištenje bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe. I točno to ti piše u članku zakona. Ne razumijem zašto uvijek izvrćeš neku novu misao s "da, ali trgovac može....." NE MOŽE trgovac ništa osim onog što mu zakon dozvoljava. Može pokušati kokošariti ali upravo ove rasprave i teme sluče da se svi educiramo i znamo svoja prava.

I onda se još čudiš zašto neki misle da si trgovac kada ovako pišeš. Ne razumijem ovo talačko obožavanje trgovca gdje se on predstavlja kao neko božanstvo koje će nešto odlučiti kako se njemu sprdne. On je dužan kao i potrošač postupati u skladu sa zakonom a on potrošaču može dati veća prava nego što zakon propisuje ali nikako manja.

I ovo isto
Znaci, cinjenica da si ti usisao stan, izdepilirao yaya, oprao majicu, koristio nesto, na neki nacin, neko vrijeme ti NE ONEMOGUCUJE tvoje zakonsko pravo povrata,

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 

 

 

 Ne znam s kime se ti svadjas, ali znam da ili ne mozes razumjeti napisano, ili to ne zelis, valjda, da bi imao osnovu za svadjanje...

 

Kao prvo, pokusaj shvatiti da ja ovdje ne govorim o imaginarnom slucaju, i da se sve sto pisem odnosi na kolegu i njegov post o usisavacu. E vidis, od tuda dolazi moja cifra od 25% - jer je upravo to iznos koji mu je ponudjen u povrat.

 

Jasnije? Nadam se.

 

Nadalje, trgovina itekako ima pravo da ti umanji vrijednost vracene robe ako za to ima osnova. To sto TI mislis da nema....slobodno ih prijavi i tuzi, pa ces vidjeti.

 

I ovo isto
Znaci, cinjenica da si ti usisao stan, izdepilirao yaya, oprao majicu, koristio nesto, na neki nacin, neko vrijeme ti NE ONEMOGUCUJE tvoje zakonsko pravo povrata,

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 

Sto tebi druze nije jasno ovdje? Moja izjava da ti isprobavanje proizvoda ne ponistava pravo na povrat, ili ni ovo nisi uspio shvatiti? Slobodno salji odmah nakon depilacije na povrat, i vidjet ces da je onako kako kazem - trgovac ce tvoj povrat prihvatiti. To ti je omoguceno. Toliko tesko za shvatiti recenicu?

 

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
10 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...
JackIsBack kaže...

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 Vjerovatno nećeš biti prvi koji se brije s time, a ni zadnji, tako da trgovac neće imati problema da ti uvaži povrat.

Samo uživaj u svojim povratima i brijačima koje je netko prije tebe već razradio... ccccccc

 

Svi koji se grčevito zalažu za povrat svakog sranja kojeg kupe, onda nek budu i spremni primiti takav polovan artikl, a na da ovdje serendaju...

 Tocno to..... doduse, zakon to je omogucio, problem je sto ljudi ocekuju da mogu vratiti usisavac pun dlaka, brijac pun jaja i slicne debilane i dobiti kompletan iznos nazad.... 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...
JackIsBack kaže...

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 Vjerovatno nećeš biti prvi koji se brije s time, a ni zadnji, tako da trgovac neće imati problema da ti uvaži povrat.

Samo uživaj u svojim povratima i brijačima koje je netko prije tebe već razradio... ccccccc

 

Svi koji se grčevito zalažu za povrat svakog sranja kojeg kupe, onda nek budu i spremni primiti takav polovan artikl, a na da ovdje serendaju...

Aha, znači opravdavaš trgovca i njegove lopovske prakse.

 

Potrošač kada vrati takav uređaj na ranije opisan način je napravio sve u skladu sa zakonom. Trgovac kada taj uređaj prodaje kao novi a zapravo je rabljeni onda krši zakon. I ti sada nakon što potrošač odradi povrat sukladno zakonu opravdavaš trgovca koji če zbog toga kokošariti i nekome podvaliti korišteni uređaj.

 

Sve si ovdje zapravo objasnio, bolje se ugasi kako ti je netko na prethodnoj stranici napisao jer se samo i dalje ukopavaš.

17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Damir22 kaže...
JackIsBack kaže...
A onda izgleda da se slažemo u svemu  samo pričamo različitim jezicima pa se eto jadni se ne razumijemo. A i ne bi škodilo da malo manje mutiš vodu sa izmišljenim i sto bi bilo kad bi bilo scenarijima .


Lijepo sam ti zalijepio članak zakona, pročitaj ga još jedanput.
Članak 84
(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.


i ti sad opet mutiš vodu sa: Trgovac NE može odbiti takav povrat, ali svakako moze upotrijebiti opciju B iz gornjeg teksta - da, ok, uzimamo nazad, ali zbog vidljivih tragova koristenja vam umanjujemo iznos povrata. Koliko? Koliko znam ne postoji tablica, dakle, procjena trgovca. On je ponudio povrat (u ovom slucaju) koliko, 25%? 
Kratko i jasno NE MOŽE! Nema što trgovac odlučivat da zbog tragova korištenja umanjuje iznos za povrat 25% (i otkud uopće iznos 25%, zašto ne 35% ili 15%, možda 5%). To može tražiti/napraviti ako je uređaj oštećen/ogreban ili prekomjerno korišten ali ne ako postoje tragovi korištenja jer tragovi korištenja če postojati jer je korištenje bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe. I točno to ti piše u članku zakona. Ne razumijem zašto uvijek izvrćeš neku novu misao s "da, ali trgovac može....." NE MOŽE trgovac ništa osim onog što mu zakon dozvoljava. Može pokušati kokošariti ali upravo ove rasprave i teme sluče da se svi educiramo i znamo svoja prava.

I onda se još čudiš zašto neki misle da si trgovac kada ovako pišeš. Ne razumijem ovo talačko obožavanje trgovca gdje se on predstavlja kao neko božanstvo koje će nešto odlučiti kako se njemu sprdne. On je dužan kao i potrošač postupati u skladu sa zakonom a on potrošaču može dati veća prava nego što zakon propisuje ali nikako manja.

I ovo isto
Znaci, cinjenica da si ti usisao stan, izdepilirao yaya, oprao majicu, koristio nesto, na neki nacin, neko vrijeme ti NE ONEMOGUCUJE tvoje zakonsko pravo povrata,

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 

 

 

 Ne znam s kime se ti svadjas, ali znam da ili ne mozes razumjeti napisano, ili to ne zelis, valjda, da bi imao osnovu za svadjanje...

 

Kao prvo, pokusaj shvatiti da ja ovdje ne govorim o imaginarnom slucaju, i da se sve sto pisem odnosi na kolegu i njegov post o usisavacu. E vidis, od tuda dolazi moja cifra od 25% - jer je upravo to iznos koji mu je ponudjen u povrat.

 

Jasnije? Nadam se.

 

Nadalje, trgovina itekako ima pravo da ti umanji vrijednost vracene robe ako za to ima osnova. To sto TI mislis da nema....slobodno ih prijavi i tuzi, pa ces vidjeti.

 

I ovo isto
Znaci, cinjenica da si ti usisao stan, izdepilirao yaya, oprao majicu, koristio nesto, na neki nacin, neko vrijeme ti NE ONEMOGUCUJE tvoje zakonsko pravo povrata,

Evo sljedeći put kada naručim aparat za brijanje intimnog dijela tijela prvo što ću napraviti je izdepilirati yaya i ako se porežem ili mi bude počupao dlake ide nazad u ambalažu i pravac trgovcu povrat. Pa budemo vidjeli što mi je omogućeno ili nije.  

 

Sto tebi druze nije jasno ovdje? Moja izjava da ti isprobavanje proizvoda ne ponistava pravo na povrat, ili ni ovo nisi uspio shvatiti? Slobodno salji odmah nakon depilacije na povrat, i vidjet ces da je onako kako kazem - trgovac ce tvoj povrat prihvatiti. To ti je omoguceno. Toliko tesko za shvatiti recenicu?

 

 

Sve sam ja shvatio. Davno smo mi prevazišli konkretni slučaj. Ono što ti i kolega Sharkz pišete je da to prezentirate kao univerzalno pravilo koje vrijedi svaki put što nije točno a i hrpu drugih gluposti navodite.

 

SharkZ uto 2.12.2025 22:59

"Znači, dosta toga se ne može vratiti, a usisavač se bez problema može svrstati u robu koja zbog higijenskih razloga (ako si s njime skupljao smeće) nije pogodna za vraćanje."  

 

Damir22 uto 2.12.2025 22:48

"ironija na ironiju, bolje receno paradoks je taj sto zdrava logika koja kaze da je sasvim logicno isprobavanje usisavaca - usisavati s njim, takodjer kaze da jednom kad si usisavao s njim, vise ga ne mozes vratiti."  - Kao što rekoh, složiš se a onda mutiš vodu jer uvijek imaš neko ali ili takodjer gdje slijedi neka glupost koja opovrgava prethodno slaganje.

 

SharkZ sri 3.12.2025 15:15

"Smisao ovog zakona je da možeš isto ono što bi mogao u fizičkoj trgovini, znači eventualno zavirit u kutiju, fizički pogledat proizvod... Pošto ne možeš usisavat po trgovinama onda ne možeš ni doma."    - Što reći na ovo???

 

Damir22 sri 3.12.2025 15:46

"Isprobavanje, odnosno koristenje nekog proizvoda NIJE niti planirano, niti predvidjeno, niti obuhvaceno ovim zakonom."  - Nije točno.

 

i još jedna

 

Damir22 jučer u 10:11

Pravo na povrat robe kupljene na daljinu ne sluzi da bi kupac mogao isprobati robu. To sto se razumno isprobavanje tolerira....  - Aha, znači nešto što je zakonom propisano se tolerira. 

 

međutim, onda ide obrat

 

Damir22 danas u 11:07 

Nitko ne tvrdi da ti smijes iskljucivo proizvod promatrati kroz celofan, da ti ne smijes kutiju otvoriti, uredjaj isprobati.....  - Pa ti tvrdiš u svojim ranijim objavama koje sam ti ovdje citirao.

 

I sad ti meni tu pišeš s kim se ja svađam jer sam ti napisao da stalno mutiš vodu i izvrčeš stvari. Evo čitaj svoje upise ako se ne možeš sjetiti što si napisao.

 

I ne pišem ja ovo ni zbog tebe ni zbog ShrakZ-a nego eventualno drugih kolega koje če ovo čitati da ne nasjedaju na ove vaše dezinformacije.

13 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Njihova poanta koliko sam ja shvatio je da uređaj možeš isprobati ali na način da se ne vidi da je isproban (u to ne ulazi naravno otvaranje ambalaže bez oštećivanja).
17 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
JackIsBack kaže...

Potrošač kada vrati takav uređaj na ranije opisan način je napravio sve u skladu sa zakonom....

 Ništa tu nije u skladu sa zakonom, i realno ti blage veze nemaš o zakonu tako da ne znam što uopće išta pišeš u ovoj temi.

Trgovac često uvaži povrat i kad ne bi trebao čisto radi dobre poslovne prakse i da se ne nateže bezveze sa raznim seljoberima, lakše ga isplatiti pa nek se tera.

To što ti misliš da je trgovac postupio tako jer je to njegova obveza - opet govori da nemaš pojma o zakonu.

 

I podržavam trgovce da vraćaju takve artikle nazad u prodaju, jer ne znam što bi drugo trebali s time, valjda zapalit i bacit na smetlište??

Stvarno ima svakakvih mozgova na ovom forumu koji misle da mogu vratit uprljan artikl i reći "boli me k. što će trgovac s time, mene zakon štiti", e to je već balkanski mentalitet.

10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

koelga ti je lijepo napisao, ne razumijes tematiku.... i to je eod sto se mene tice....

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 1 hvala 0
2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...
I podržavam trgovce da vraćaju takve artikle nazad u prodaju, jer ne znam što bi drugo trebali s time, valjda zapalit i bacit na smetlište?

 to se vrlo lako riješi, vratio si uređaj čija je ambalaža oštećena ili se na uređaju vide tragovi, umanji se povrat za xx% i vrati u prodaju sa napomenom "open box" ili "povrat" i cijena je za xx% manja. tako je na zapadu već desetljećima, a vidim da su i kod nas neki počeli s istom praksom.

17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Novice kaže...
Njihova poanta koliko sam ja shvatio je da uređaj možeš isprobati ali na način da se ne vidi da je isproban (u to ne ulazi naravno otvaranje ambalaže bez oštećivanja).

To je ok, ako se uređaj može tako isprobati.

 

Međutim ponekad uređaj moraš barem malo koristiti da bi ga isprobao i definitivno ce se vidjeti tragovi korištenja.

 

Problem je što oni sve svode pod zajednicki nazivnik da se nikad ne smije isprobavati i testirati što definitivno nije tocno. I što navode da tu trgovac nešto odlucuje i pita se a zapravo trgovac je kao i potrošac jedna od strana koja se mora držati zakona i nema se on što pitati i odlucivati dokle god je sve u skladu sa zakonom.

 

Sva mudrost ti je ovdje u ovom clanku zakona ali đaba sve, opet ce neki padobranac pisati da trgovac odlucuje.... trgovac se pita.... ne smiješ isprobati....itd...

 

Članak 84

(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

 

Ako si koristio uređaj 13 dana i radiš povrat trgovac ti može tražiti umanjenje vrijednosti robe sukladno zakonu međutim ako si usisavao sa štapnim usisavacem 10 minuta da bi utvrdio obilježja i funkcionalnost tog usisavaca (autonomiju baterije) onda ti tragovi korištenja ne opravdavaju umanjenje vrijednosti robe.

 

I legitimno je pitanje što da trgovac radi s tim korištenim uređajem? Iskreno nemam pojma. Nisam trgovac i ne bavim se trgovackim zakonima i odnosima nego zakonima i pravima potrosaca.

13 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
JackIsBack kaže...
Novice kaže...
Njihova poanta koliko sam ja shvatio je da uređaj možeš isprobati ali na način da se ne vidi da je isproban (u to ne ulazi naravno otvaranje ambalaže bez oštećivanja).

To je ok, ako se uređaj može tako isprobati.

 

Međutim ponekad uređaj moraš barem malo koristiti da bi ga isprobao i definitivno ce se vidjeti tragovi korištenja.

 

Problem je što oni sve svode pod zajednicki nazivnik da se nikad ne smije isprobavati i testirati što definitivno nije tocno. I što navode da tu trgovac nešto odlucuje i pita se a zapravo trgovac je kao i potrošac jedna od strana koja se mora držati zakona i nema se on što pitati i odlucivati dokle god je sve u skladu sa zakonom.

 

Sva mudrost ti je ovdje u ovom clanku zakona ali đaba sve, opet ce neki padobranac pisati da trgovac odlucuje.... trgovac se pita.... ne smiješ isprobati....itd...

 

Članak 84

(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

 

Ako si koristio uređaj 13 dana i radiš povrat trgovac ti može tražiti umanjenje vrijednosti robe sukladno zakonu međutim ako si usisavao sa štapnim usisavacem 10 minuta da bi utvrdio obilježja i funkcionalnost tog usisavaca (autonomiju baterije) onda ti tragovi korištenja ne opravdavaju umanjenje vrijednosti robe.

 

I legitimno je pitanje što da trgovac radi s tim korištenim uređajem? Iskreno nemam pojma. Nisam trgovac i ne bavim se trgovackim zakonima i odnosima nego zakonima i pravima potrosaca.

Volio bi da nekakav inspektor napiše što točno podrazumijeva utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe. Meni to znači upaliti i isprobati ako radi, a nekome detaljno testiranje..

12 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Pozdrav ljudi,

 

Nije točno ova tema ali se radi o kupovini preko interneta (naša firma), danas sam kupio RAM memoriju i maloprije mi je došao mail da proizvod više nije dobavljiv.

 

I stvarno kad odem na link od memorije više mi ne izbacuje na stranici ali malo sam gledao druge memorije onda i našao istu ovu moju ali po znatno većoj cijeni.

 

Može li se napraviti što po tom pitanju ili moram prihvatit sudbinu? :(

 
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Novice kaže...
što točno podrazumijeva utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe

 sve što ne utječe na promjenu stanja robe u pogledu funkcionalnosti i vizualnog izgleda.

 

slično kao što je sa ovim primjerom usisavača je recimo i sa printerima. kupiš nekakav espon tank, napuniš tinte, glava printa i ti onda zaključiš da ti printer ne odgovara... međutim sada je to rabljeni proizvod na kojem se vide tragovi korištenja. s druge strane monitor možeš bez problema koristiti 13 dana i kad ga vratiš, ako je vizualno ok nitko ne može tvrditi da je rabljen...

2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Zonda kaže...

Pozdrav ljudi,

 

Nije točno ova tema ali se radi o kupovini preko interneta (naša firma), danas sam kupio RAM memoriju i maloprije mi je došao mail da proizvod više nije dobavljiv.

 

I stvarno kad odem na link od memorije više mi ne izbacuje na stranici ali malo sam gledao druge memorije onda i našao istu ovu moju ali po znatno većoj cijeni.

 

Može li se napraviti što po tom pitanju ili moram prihvatit sudbinu? :(

 klikneš prethodnu stranicu i imaš istu situaciju i odgovore... ukratko, ne ne možeš prisliti trgovca da ti proda drugu memoriju po cijeni one koju si prvotno kupio, ali koje više nema.

12 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Malo više upornosti moram imat ubuduće ali hvala.

 

Pročitao sam sad tu prethodnu stranicu pa bih se nadovezao malo, znači ako ja kupim avionsku kartu za 200 EUR oni mi u pravilu mogu otkazat tu kartu i reći da nemaju mjesta više za 200 EUR i ako želim mogu prihvatiti istu kartu ali za 400 EUR?

3 tjedna
online
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Zonda kaže...

Pozdrav ljudi,

 

Nije točno ova tema ali se radi o kupovini preko interneta (naša firma), danas sam kupio RAM memoriju i maloprije mi je došao mail da proizvod više nije dobavljiv.

 

I stvarno kad odem na link od memorije više mi ne izbacuje na stranici ali malo sam gledao druge memorije onda i našao istu ovu moju ali po znatno većoj cijeni.

 

Može li se napraviti što po tom pitanju ili moram prihvatit sudbinu? :(

 

Ovo im napiši, 

 

" Poštovani, danas sam kupio RAM memoriju (broj računa: _______), a dobio sam obavijest da proizvod više nije dobavljiv. Međutim, primijetio sam da se isti proizvod i dalje nalazi na vašoj stranici, ali po višoj cijeni.

Molim vas pojašnjenje:

 - Ako je proizvod dostupan, očekujem isporuku po cijeni po kojoj je naručen.

 - Ako nije dostupan, molim vas da mi potvrdite stvarnu nedobavljivost.

U slučaju lažne nedobavljivosti bit ću primoran podnijeti prijavu Državnom inspektoratu na mail pisarnica.dirh@dirh.hr,  jer je takva praksa protivna Zakonu o zaštiti potrošača

Hvala unaprijed na odgovoru.
Lp."

 

Prijave se mogu slati online državnom ispektoratu, a oni vrlo često reagiraju kad se radi o lažnoj nedobavljivosti. Napravi sve potrebne screenshote.

 

1. Zakon o zaštiti potrošača (NN 41/14, 110/15, 14/19, 66/19 i 76/21)

Članak 6. – Zabrana nepoštenih poslovnih praksi i zavaravajućih informacija

“Trgovac ne smije pružati potrošaču netočne ili zavaravajuće informacije o dostupnosti proizvoda.”

Članak 12. – Obaveza isporuke proizvoda koji je kupljen po oglašenoj cijeni

Ako je proizvod naručen i plaćen, trgovac ga mora isporučiti ili vratiti novac.

2. Pravilnik o obavještavanju potrošača o proizvodima i cijenama

Proizvod koji je oglašen na web stranici smatra se dostupnim dok trgovac ne obavijesti drugačije.

Lažno navođenje da proizvod nije dobavljiv smatra se zavaravajućom praksom.

 

Poruka je uređivana zadnji put jučer u 21:19 (HexRunner).
3 tjedna
online
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
millennial kaže...
Zonda kaže...

Pozdrav ljudi,

 

Nije točno ova tema ali se radi o kupovini preko interneta (naša firma), danas sam kupio RAM memoriju i maloprije mi je došao mail da proizvod više nije dobavljiv.

 

I stvarno kad odem na link od memorije više mi ne izbacuje na stranici ali malo sam gledao druge memorije onda i našao istu ovu moju ali po znatno većoj cijeni.

 

Može li se napraviti što po tom pitanju ili moram prihvatit sudbinu? :(

 klikneš prethodnu stranicu i imaš istu situaciju i odgovore... ukratko, ne ne možeš prisliti trgovca da ti proda drugu memoriju po cijeni one koju si prvotno kupio, ali koje više nema.

 Kako je više nema kad je rekao da je našao istu po višoj cijeni?

12 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Hvala puno! Napisao sam im i napravio screenshot da je proizvod na stranici ali po višoj cijeni pa ćemo vidjet što kažu.

13 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Ne, ako ti se otkaze let oni ti mogu ponuditi drugi let iste vrijednosti i vaučer za hotel. U nekim situacijama ponude bolji razred za istu cijenu. Ovisi o zrakoplovnoj kompaniji , najviše iskustva imam sa Fly Emirates.
12 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Bilo bi lijepo kad bi se to moglo primjeniti i kod ovakvih kupovina. :)

 

Ali evo kaže čovjek da nije došlo do kupoprodajnog ugovora već su oni odbili narudžbu i ne mogu se primjenit ova prava o zaštiti potrošača što, rekao bih, i ima smisla s pravne strane.

2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
HexRunner kaže...
millennial kaže...
Zonda kaže...

Pozdrav ljudi,

 

Nije točno ova tema ali se radi o kupovini preko interneta (naša firma), danas sam kupio RAM memoriju i maloprije mi je došao mail da proizvod više nije dobavljiv.

 

I stvarno kad odem na link od memorije više mi ne izbacuje na stranici ali malo sam gledao druge memorije onda i našao istu ovu moju ali po znatno većoj cijeni.

 

Može li se napraviti što po tom pitanju ili moram prihvatit sudbinu? :(

 klikneš prethodnu stranicu i imaš istu situaciju i odgovore... ukratko, ne ne možeš prisliti trgovca da ti proda drugu memoriju po cijeni one koju si prvotno kupio, ali koje više nema.

 Kako je više nema kad je rekao da je našao istu po višoj cijeni?

 nejasno je napisao, pa nisam shvatio na prvu...

3 tjedna
online
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Zonda kaže...

Bilo bi lijepo kad bi se to moglo primjeniti i kod ovakvih kupovina. :)

 

Ali evo kaže čovjek da nije došlo do kupoprodajnog ugovora već su oni odbili narudžbu i ne mogu se primjenit ova prava o zaštiti potrošača što, rekao bih, i ima smisla s pravne strane.

Ugovor nastaje u trenutku plačanja iz košarice, onda nisi platio nego samo napravio narudžbu.

12 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Ja sam napravio narudžbu i oni su mi predautorizirali sredstva ali naplata nije napravljena da. To je očito jednostavan način kako da se zaštite od pogreški.

 

U svakom slučaju hvala a meni više sreće drugi put. :)

 
0 0 hvala 0
10 godina
online
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...

Smisao ovog zakona je da možeš isto ono što bi mogao u fizičkoj trgovini, znači eventualno zavirit u kutiju, fizički pogledat proizvod...

I dalje se nisi ugasio, a nije me bilo par dana vidim jos ti ziv account. Ajd, mozda prezivi jos mjesec dana dok se postane svima ocito da si bezobrazni trol.

 

Ne, to NIJE SVRHA ZAKONA. 

Svrha zakona je prvenstveno DA SE POVECA PRODAJA. I prilicno sam siguran da su je trgovci gurali. Sve sto je ikad izaslo je da se poveca prodaja. Na neciju srecu (i nesrecu) na ovim stvarima rade mnogo pametniji ljudi nego oni s kojima se ti druzis, pa su tako i smislili cijelu famu oko online prodaje. 
Ti vjerojatno i svom poslodavcu zahvajujes jer ti je dao placu sto si obavio posao koji ti je dao. 

SharkZ kaže...

Normalno da mogu, zapravo ti ne trebaju ništa ponuditi niti uvažiti povrat, tako da je tih 60 eura njihova dobra volja.

I dalje se ne gasis glupostima. 

senderos kaže...

Mene zanima procedura i zakon. Koji je smisao tog zakonskog članka ako ja uredjaj ne mogu kratko isprobati? Sta onda mogu vratiti samo neotvoren paket?

 Smisao je da ti da sigurnost i da nesto kupis. Postotak vracenih proizvoda, naspram povecane kupnje zbog "online" nacina prodaje je smjesan. Da ljudima ne odgovara online prodaja, jednostavno bi je ukinili. Vidi cuda, to se ne dogadja. Bas me zanima zasto. Nijednoj trgovini nije odredjeno da MORA prodavat proizvode online. 

Damir22 kaže...

Smisao tog zakonskog clanka je upravo ono sto i sam naziv sugerira - zastita potrosaca (kupca) kod kupnje na daljinu.

Smisao je povecanje prodaje, ranije sam objasnio zasto.

Damir22 kaže...

Isprobavanje, odnosno koristenje nekog proizvoda NIJE niti planirano, niti predvidjeno, niti obuhvaceno ovim zakonom.

Vec su ti citirali. I naravno, ti opet kao i uvijek, onako malo na margini pleses kao "nisam potpuni trol, al moram nekako navuc mlin na trgovacku stranu".
Da, poanta je isprobavanje funkcionalnosti, tocno to pise u zakonu. 

Damir22 kaže...

Tvojom logikom, kupit ces majicu, oprati je, nositi jednom, vidjeti da te malo zulja, i sad je zelis vratiti kao "novo". Kupit ces brijaci aparat, obrijati se, i zelis ga vratiti. kupit ces kondom, upotrijebiti ga, skuziti da ti je (premali, prevelik, ne odgovara sirinom) - ja bi to vratio.

Evo ga, poceo s mutnjom vode i ubacivanje glupih primjera. Ili si malo prikracen, pa ti je usisavanje tepiha isto sto i brijanje jaja/isprobavanje kondoma pod "ispitivanje funkcionalnosti" ili trolas. Nema druge. Jesi se odlucio koje je od ova 2? 
I naravno, sjecam se da si rekao da se iskljucujes iz ovih tema. 

Damir22 kaže...

Ali, to NIJE obuhvaceno ovim zakonom na koji se ti zelis pozvati.

Naravno da je. Citiran ti je dio.

Damir22 kaže...

Dakle, sumirano - ne, ovaj zakon ne omogucava da se proizvodi isprobavaju i koriste, niti jamci prihvacanje povrata trgovine u takvim slucajevima

Osim sto je.
Clanak 84. 
(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

Damir22 kaže...

Onda kad moze - tvoj primjer - prasina u unutrasnjosti usisavaca - naravno da to nece uraditi. Ti naravo mozes pokusati zaprijetiti inspektoratom, mozda bi njihovo misljenje i tumacenje bilo drugacije, ali budi realan, sasne su male.

Eto ti znas kolike su sanse. Ti koji si pisao da "zakon nema neko misljenje" o situaciji i onda ces na osnovu toga nekog tuzit. Eto ti ces tumacit kako bi nesto inspektorat rjesio :))))))))))

 

Al eto, nazalost, inspektorat ne radi pa odgovor na ovo necemo doznati. 
Jedino sto ga moze u ovom sprijeciti je da inspektorat odluci da su se narusili higijenski uvjeti za povrat po clanku 86. samo ne vidim kojom logikom jer ti usisavajuci prasinu ne narusavas higijenu niceg, prasina ostaje u vrecici/filteru, tocno cemu sluzi. 

Zakon je napisan generalno za sve artikle, i kao takvog ga treba čitati.

Postoji hrpa stvari kojima se može utvrditi funkcionalnost bez da se nepovratno uništi/zaprlja/umanji vrijednost.

 

Možeš probati funkcionalnost miša, tipkovnice, sunčanih naočala... Tu ništa ne "trošiš".

Ali ne možeš usisavati, praviti si smoothie od voća s mixerom, brijati si pazuhe brijačem ili isprintati 25 stranica u boji na nekom printeru pa to sve vratiti.

Jer to ne možeš ni u fizičkoj trgovini.

 Usisavanje nije "nepovratno unistenje". Tvojom logikom, ni misa ni tipkovnicu takodjer ne mozes vratit jer "kako trgovac zna da ti nisi rukama kojima si prije dirao jaja dirao i tipkovnicu/misa". Naravno, logika te ne ide pa neces ni ovo razumjet jer si usporedio usisavanje usisavacem s brijanjem pazuha. Jedno je ispitivanje funkcionalnosti, drugo je ocito iskljuceno clankom 86. zakona. 

Al, al je tebe briga sto pise u zakonu, ti si tu da bauljas gluposti. 

Damir22 kaže...

Hajde ponovo procitaj s razumijevanjem.... 

Odredjene stvari nisu izuzete iz zakona o pravu na povrat, ali ih svejedno ne mozes vratiti, to napisano nema nikakve veze s onim sto je u startu definirano zakonom da ne mozes vratiti....

 Ti i citanje s razumjevanjem. Pa ja cu se unistit. Jesi ti procitao ovu recenicu? Jel patis od disleksije ? De da rasclanimo :)))))))

 

"odredjene stvari nisu izuzete iz zakona" - "iako nisu izuzete, ti ih ne mozes vratiti" (znaci definirane su nekako zakonom da se ne mogu vratiti) - "To napisano nema veze s onim sto je u startu definirano da se ne moze vratiti" (bog zna sta si tu mislio

Opet dolazimo do tvog potpunog ne razumjevanja prava, kako ono funkcionira i sve ikad vezanog za isto.

Znaci nesto nije definirano zakonom, ali to svejedn one mozes vratit. 

Ovo ko i prosli put samo si malo zavrtio "zakon nema o necem misljenje". Mila majko.

SharkZ kaže...

Ništa tu nije u skladu sa zakonom, i realno ti blage veze nemaš o zakonu tako da ne znam što uopće išta pišeš u ovoj temi.

A tvoja svrha pisanja u temi je ?

SharkZ kaže...

Trgovac često uvaži povrat i kad ne bi trebao čisto radi dobre poslovne prakse i da se ne nateže bezveze sa raznim seljoberima, lakše ga isplatiti pa nek se tera.

 Jes, jadni taj trgovac sta sve mora prezivljavat zbog nas kupaca. Suze mi teku nemogu ih zaustavit.

SharkZ kaže...

To što ti misliš da je trgovac postupio tako jer je to njegova obveza - opet govori da nemaš pojma o zakonu.

Tocno je zato postupio, ovaj balkanski. Zato i imamo ove glupe rasprave svako malo. Onaj europski recimo, on nece postupit tako radi zakona, al on je imalo pametniji od ovog balkanskog kojeg ti zastupas. Taj zna zasto prodaje stvari online, i tom kupci nisu "seljoberi". Zato taj i ima prihode i prodaju par miliona puta visu nego ovaj kojeg ti zastupas. 

SharkZ kaže...

I podržavam trgovce da vraćaju takve artikle nazad u prodaju, jer ne znam što bi drugo trebali s time, valjda zapalit i bacit na smetlište??

Normalno da podrzavas. Ti si ko ona zaba kad vidi konja da se potkiva pa uzme potkovu i ona. Tak i ti vidis raznorazne trgovce kako se bogate, pa bi otvorio trgovinu al se ne bi nosio s problemima trgovine i potpuno ti je nejasno kako se to oni nose s tim groznim, i nesnosljivim povratima od seljobera koji mu dolaze u trgovinu. Odi, radi malo s strancima koji vode takve tvrtke, bit ce ti jasnije, do tada, placi na seljobere koji ti udju u trgovinu i cudi se ko pura dreku kako ne poslujes dobro.

 

/s 

sala naravno, nisi ti trgovac, ti samo volis trolat.

 

3 tjedna
online
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Zonda kaže...

Ja sam napravio narudžbu i oni su mi predautorizirali sredstva ali naplata nije napravljena da. To je očito jednostavan način kako da se zaštite od pogreški.

 

U svakom slučaju hvala a meni više sreće drugi put. :)

To je već zavaravajuća praksa, ne moraju ti isporučiti jer naplata nije prošla, ali takvo muljanje oko dostupnosti i cijena nije u redu i protivno zakonu i može se prijaviti Inspektoratu. Uglavnom, nisi mogao dobiti RAM po toj cijeni, ali ovo što rade baš i nije čisto. 

Poruka je uređivana zadnji put danas u 8:14 (HexRunner).
13 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

  Što je točno zavaravajuća praksa? Predautorizacija?

   Ako na to misliš, nije, predautorizacija kartice je potpuno legalna i standardna bankarska praksa kod online trgovine.

     Kada kupac plaća karticom, sustav rezervira sredstva na računu (ali ih ne naplaćuje).

     To je privremeno blokiranje iznosa dok trgovac ne potvrdi dostupnost artikla i narudžbu.

     Ako trgovac narudžbu otkaže, predautorizacija se automatski makne (najčešće 1–7 radnih dana, ovisno o banci).

   Zonda kaže...

   Ja sam napravio narudžbu i oni su mi predautorizirali sredstva ali naplata nije napravljena da. To je očito jednostavan način kako da se zaštite od pogreški.

   U svakom slučaju hvala a meni više sreće drugi put. :)


Ništa te ne košta pitati da li možda imaju neku drugu memoriju po sličnoj cijeni, neke tregovine imaju memorije odmah na lageru, pa možda im je ostala koja po "staroj" cijeni i možda ti izađu u susret kada već nema ove koju si htjeo.

Pogotovo ako kupuješ više stvari a ne samo memoriju, tu lako izađu u susret, meni su neki dan u jednoj trgovini spustili memoriju 150€ jer sam uzeo cijelo računalo u komponentama kod njih. Win Win solucija....

Puno lakša solucija nego se prepirati s nekim tko možda ima iza sebe par odvjetnika i znaju što smiju i koji su zakoni.

Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice