Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

poruka: 189
|
čitano: 52.292
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Damir22 kaže...

ironija je sto je kolega..... ok, hajmo ovako, neimenovani kupac, glavni lik ove basne... ustvari u pravu.

 

kako ces isprobati mis?.pa mrdas ga malo po stolu, kliknes koji put. kako ces isprobati cekic? pa valjda ces mlatniti po kakvom ekseru.

 

kako ces isprobati usisavac? pa...usisavat ces. i stvarno, logika, po kojoj kupac ima pravo isprobati prpizvod radi utvrdjivanja svojstava i karakteristika stoji, neoborivo. 

 

ironija na ironiju, bolje receno paradoks je taj sto zdrava logika koja kaze da je sasvim logicno isprobavanje usisavaca - usisavati s njim, takodjer kaze da jednom kad si usisavao s njim, vise ga ne mozes vratiti.

 

srecom, kole...pardon, neimenovani junak nase price nije kupio kondome, jer gornjom logikom.... ;)

 

 

 kako isprobati wc školjku? 

 

Izzy kaže...

A što ćeš drugo usisavati nego smeće (prašinu, dlake, mrvice...)? Ako si nezadovoljan vrati u roku i gotovo. Neće nitko jesti iz usisivača.

 ne može. sorry.

 

senderos kaže...

 Gle, ja razumijem poziciju trgovca. Ne tvrdim da sam apsolutno u pravu. Spreman sam pristati na umanjenje. No oni za usisivač od 300 eura nude 60 eura, iznos pdv-a, to ne mogu pristati.

 

Dalje, proizvod je kad smo ga pakirali bio neoštećen. Sad kao ima tih par kozmetičkih ogrebotina, moglo je nastati u pošti, a mogli su i oni lagano zagrebati, moja riječ protiv njihove.

 

Mene zanima procedura i zakon. Koji je smisao tog zakonskog članka ako ja uredjaj ne mogu kratko isprobati? Sta onda mogu vratiti samo neotvoren paket?

 ne znam odakle im tih 60 eura, odnosno da ti vrate samo iznos PDVa, to su gluposti. po meni ti je najbolja opcija da ti vrate proizvod pa ga stavi u prodaju, izgubiti ćeš 20-30% plaćenog, ali što je tu je.

 

JackIsBack kaže...
Smisao je da isprobaš i vratiš. Pusti ove padobrance koji piskaraju da ne smiješ koristiti bla, bla. Po njima ispada da smiješ raspakirati i vratiti samo ako ga nisi upalio što je netocno.

Pravila igre su takva i možda trgovca stavljaju u nepovoljniji položaj (možda ne) i ako želi prodavati online onda se toga mora pridržavati. U svakom slucaju ako mu se ne sviđaju pravila i zakoni može uvijek prestati prodavati na daljinu.

 isprobati jedino ukoliko to neće utjecati na stanje i izgled proizvoda. znači usisavač upališ, vidiš da radi, vidiš kako izgleda, staviš dlan u pogledaš kako vuće. to je to. usisati stan nažalost ne spada pod ISPROBATI, već pod korištenje i čini taj proizvod rabljenim. vrlo jednostavno.

10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

slobodno isprobaj wc skoljku sjedanjem na nju, nije problem, dozivio sam i to. 

 

no, jednom kad je krstis, tvoja je.... :)

 

fora s vracanjem pdv, nisam siguran, nesto slicno se izvodilo kad se radi otpis, odnosno "unistavanje" robe, ali ne sjecam se tocno vise,mozda netko zna tocno?

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
1 0 hvala 0
17 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Nije direktno pitanje za povrat ali slična tematika pa ćete vjerojatno znati bolje od mene.

 

Naručio sam u petak gume za auto na bazzaru, ponedjeljak je "prodavač" odbio narudžbu te mi je došao mail kako artikla ipak nemaju na stanju, te da odaberem neki drugi ili povrat novca.

 

Poslao sam im par alternativa koje mi odgovaraju, jedna od njih je gotovo identična guma (proizvođač isti, model isti samo ima X dodatno u nazivu) ali 50€ skuplja (sve 4 skupa), i sada vidim u profilu da su stavili kako čekaju da uplatim razliku novca.

 

S obzirom da greška nije moja što tog artikla nema na stanju već ima 99% isti artikli sa dodatnim slovom X u nazivu, mogu li se pozvati na što i tražiti da mi te gume dostave po cijeni onih koje sam naručio?

Logika mi nalaže ako sam nešto naručio i platio, nakon 4 dana ti toga ipak nemaš, dužan si mi o svom trošku osigurati isti ili bolji artikl. Ali ne znam imam li zakonsko pokriće, pa ako netko zna mogu li se na nešto pozvati bio bih zaista zahvalan!

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
Moj PC  
0 0 hvala 0
17 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Hacker002 kaže...

mogu li se pozvati na što i tražiti da mi te gume dostave po cijeni onih koje sam naručio?

 Ne.

10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

+1 za ne....

 

dali su ti ispostavili racun kad si platio te gume za koje se naknadno ispostavilo da ih nemaju?

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...
JackIsBack kaže...
Smisao je da isprobaš i vratiš. 

 Normalno da to nije smisao.

Smisao ovog zakona je da možeš isto ono što bi mogao u fizičkoj trgovini, znači eventualno zavirit u kutiju, fizički pogledat proizvod...

Pošto ne možeš usisavat po trgovinama onda ne možeš ni doma.

 Kako ćeš utvrditi "funkcionalnost" usisivača ako ga nisi isprobao? A upravo tu Zakon navodi "Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe."

17 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Zakon je napisan generalno za sve artikle, i kao takvog ga treba čitati.

Postoji hrpa stvari kojima se može utvrditi funkcionalnost bez da se nepovratno uništi/zaprlja/umanji vrijednost.

 

Možeš probati funkcionalnost miša, tipkovnice, sunčanih naočala... Tu ništa ne "trošiš".

Ali ne možeš usisavati, praviti si smoothie od voća s mixerom, brijati si pazuhe brijačem ili isprintati 25 stranica u boji na nekom printeru pa to sve vratiti.

Jer to ne možeš ni u fizičkoj trgovini.

 

Jednostavno se prestanite pravit grbavi i naučite čitat s razumijevanjem.

Sve je rečeno, a dalje nek svatko sam tumači zakon kako želi.

17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...

 Ne.

 

Damir22 kaže...

+1 za ne....

 

dali su ti ispostavili racun kad si platio te gume za koje se naknadno ispostavilo da ih nemaju?

 da, dobio sam račun pola sata nakon narudžbe i onda nakon 4 dana info da tih guma ipak nemaju, pa onda nakon još 2 dana mail sa stornom računa i sada zahtjev za dodatno plaćanje ekvivalentnih (ista marka, praktički isti model samo sa dodatnim X u imenu)

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...

Zakon je napisan generalno za sve artikle, i kao takvog ga treba čitati.

Postoji hrpa stvari kojima se može utvrditi funkcionalnost bez da se nepovratno uništi/zaprlja/umanji vrijednost.

 

Možeš probati funkcionalnost miša, tipkovnice, sunčanih naočala... Tu ništa ne "trošiš".

Ali ne možeš usisavati, praviti si smoothie od voća s mixerom, brijati si pazuhe brijačem ili isprintati 25 stranica u boji na nekom printeru pa to sve vratiti.

Jer to ne možeš ni u fizičkoj trgovini.

 

Jednostavno se prestanite pravit grbavi i naučite čitat s razumijevanjem.

Sve je rečeno, a dalje nek svatko sam tumači zakon kako želi.

 Kako utvrdiš da li usisavac radi sukladno ocekivanju i reklamiranom? 

17 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
JackIsBack kaže...

 Kako utvrdiš da li usisavac radi sukladno ocekivanju i reklamiranom? 

 Isto kako utvrdiš u trgovini.

17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
SharkZ kaže...
JackIsBack kaže...

 Kako utvrdiš da li usisavac radi sukladno ocekivanju i reklamiranom? 

 Isto kako utvrdiš u trgovini.

E pa nije isto.

 

Upravo pokazuješ nerazumjevanje tematike izjednacavajuci kupnju u trgovini i kupnju na daljinu za koje vrijede drugacija pravila.

 

 

Gdje piše u zakonu kako se uređaji testiraju i da ga ja ne smijem upaliti? Postoje neka pravila za testiranje uređaja?

 

Meni zakon omogucava da vratim uređaj bez navođenja razloga povrata ukoliko je kupnja na daljinu. Kupnja u trgovini nema tu opciju.

 

Btw, neke trgovine znaju imati showroom za isprobavanje uređaja (npr televizori a i hrpu drugih uređaja možeš isprobati u trgovini).

 

Ja sam osobno vratio nekoliko uređaja koji su isprobani doma. Nikada nikakvih problema. E kupi, amazon.de nitko mi nije radio probleme. Naravno da nisu intenzivno korišteni i nisu ogrebani i zapakirani su u orginalnu ambalažu.

 

Valjda su oni sada svi budale ili ne znaju svoja prava i zakone.

 

10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Uporno se stvara religija bazirana na pogresnom tumacenju svetog pisma....

 

Pravo na povrat robe kupljene na daljinu ne sluzi da bi kupac mogao isprobati robu. To sto se razumno isprobavanje tolerira, jer, kako sam rekao, najcesce ni nema mogucnosti utvrdjivanja dali je nesto samo pogledano ili isprobano, to je druga prica.

 

Pravo na povrat robe kupljene na daljinu postoji i sluzi da premosti onu prazninu, ono sto ne postoji u on line kupovini - da kupac vidi proizvod, vidi ambalazu, opipa, pomirise, stovec.... jer kod kupovine on-line, kupac ustvari placa sarenu sliku, ili vise njih. Placa par redova teksta s nekim mastovitim opisom proizvoda, njegovih karakteristika, izgleda, bla bla srac truc. sto moze, ali i ne mora odgovarati stvarnosti.

 

I da se ne stvaraju konfuzne i konfliktne situacije, zato postoji to pravo da jednostavno narucis, kad dodje pregledas, ako to je ono sto si ti sebi zamislio, super, ako nije, bez ikakvih natezanja, objasnjavanja i eventualnih problema - vratis, dobijes svoje novce nazad i srecu trazis u nekoj drugoj trgovini s nekim drugim proizvodom.

 

Jer, mozda je bas boja, velicina, tezina, osjecaj - ono sto bi kupca gurnulo u nekom drugom smijeru, da ne kupi taj proizvod, vec neki drugi, a to preko slike i teksta ne moze procjeniti. ZATO postoji mogucnost povrata.

 

Ne zato sto ste vi usisali cijeli stan pa onda dosli do zakljucka da je usisavac preslab - nesto sto bi isto zakljucili i da ste ga kupili u fizickoj trgovini, jer niti tamo vi nebi uredjaj mogli isprobati, a posebice ne u realnim uvjetima usisavanja vaseg stana ili kuce. Djelatnik bi, eventualno, dozvolio da ga upalite, vidite kako radi, cujete, isprobate vakum koji pravi na ruci, majici..... ali svakako vam nebi dozvolio da usisate cijelu trgovinu. i bas to je ono sto i kod kuce, kad kupite na daljinu mozete napraviti - isprobati. ne koristiti, samo isprobati.

 

Anegdotalni primjeri kada je pero vratio ovo, ili jozi priznali povrat za ono su nebitni u cijeloj prici, jedino relevantno bi bilo da je netko izveo istu stvar - kupio usisavac, usisao cijeli stan, vratio ga - e onda majstore, reci, kako? usporedbe tipa "kako sam ja vratio xy" su apsolutno nebitne.

 

Generalno, veliku vecinu stvari mozete koristiti dan-dva-tri, zapakovati nazad i vratiti i nitko nece praviti problem. Odredjene stvari ne mozete, one nisu izuzete iz zakona, ali jasno je da neke stvari nakon sto ih upotrijebite vise ne mozete vratiti. Barem bi trebalo biti.

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 1 hvala 0
14 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Damir22 kaže...

 

Generalno, veliku vecinu stvari mozete koristiti dan-dva-tri, zapakovati nazad i vratiti i nitko nece praviti problem. Odredjene stvari ne mozete, one nisu izuzete iz zakona, ali jasno je da neke stvari nakon sto ih upotrijebite vise ne mozete vratiti. Barem bi trebalo biti.

 Naravno da su izuzete stvari iz Zakona koje se ne mogu vratiti, članak 86., a kao što je već rečeno tu, usisivač nije ni u jednoj od tih kategorija.

10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Hajde ponovo procitaj s razumijevanjem....

 

Odredjene stvari nisu izuzete iz zakona o pravu na povrat, ali ih svejedno ne mozes vratiti, to napisano nema nikakve veze s onim sto je u startu definirano zakonom da ne mozes vratiti....

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 2 hvala 0
15 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Stavio sam u temi za Instar ali evo i ovdje ću, pa me zanima vaše mišljenje.

 

Evo jedno neugodno iskustvo sa trgovinom Instar. Kupio sam 32" monitor i uz to što je imao jedan zaglavljeni pixel bio mi je prevelik i odlučio sam ga vratiti. Odnio sam u trgovinu odmah sljedeći dan i rekao prodavaču da bi želio vratiti taj monitor. Kako nemam printer doma mislio sam da će mi prodavač dati taj obrazac ta raskid ugovora, međutim on je nešto na kompjuteru unio i dao mi jedan obrazac na potpis, nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda. Nakon toga on mi kaže da je to to i da sad čekam poziv s reklamacija kakav će ishod biti i tu mi nije bilo jasno zašto to govori i ja mu kažem kakve veze ima kakve će biti ishod kad vraćam proizvod u roku 14 dana. Tu je nešto promrmljao, i ja ga onda pitam kako će mi biti novci vraćeni, moram li gdje upisati IBAN, on mi odgovara da čekam poziv i da ću onda dati sve informacije.

 

Odem ja doma i nakon par dana idem detaljnije pogledati šta sam potpisao kad ono reklamacija za proizvod. Nazovem odjel s reklamacije i potvrde da je monitor na popravku zbog zaglavljenog pixela. Šaljem mail reklamacijama da nisam želio reklamaciju na proizvod nego povrat u roku 14 dana i tu kreće natezanje s tom ženskom s reklamacija. Nije mi htjela nimalo izaći ususret, nije prihvatila da naknadno pošaljem obrazac za jednostrani raskid ugovora govoreći da je postupak reklamacije pokrenut i da izmjena nije sad moguća, a čak je krenula i lagati u posljednjem mailu da sam izričito zatražio reklamaciju prodavaču. 

 

Evo ne znam šta da kažem, nisam još doživio ovakav bezobrazluk od strane trgovca. Btw još uvijek sam u roku od 14 dana od primitka robe.

Poruka je uređivana zadnji put čet 4.12.2025 15:27 (maxy0).
Moj PC  
0 0 hvala 0
3 tjedna
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
maxy0 kaže...

nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda.

 uf.

17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Hacker002 kaže...
SharkZ kaže...

 Ne.

 

Damir22 kaže...

+1 za ne....

 

dali su ti ispostavili racun kad si platio te gume za koje se naknadno ispostavilo da ih nemaju?

 da, dobio sam račun pola sata nakon narudžbe i onda nakon 4 dana info da tih guma ipak nemaju, pa onda nakon još 2 dana mail sa stornom računa i sada zahtjev za dodatno plaćanje ekvivalentnih (ista marka, praktički isti model samo sa dodatnim X u imenu)

 Poslao im jutros mail kako je prema zakonu ugovor na daljinu sklopljen kada je račun izdan (znači u petak još), sada dobijem odgovor kako ugovor nije sklopljen jer je prodavač odbio narudžbu (4 dana nakon narudžbe i računa) jer isti nema gume na stanju, ali da mi ipak eto daju 35€ popust pa ne moram nadoplatiti puni iznos za druge već samo 18€. Znači znaju da nisu u pravu, jer da jesu ne bi dali "ekstra" popust, ali svejedno idu biti cigani zbog 18€. I sada bih ja trebao nadoplatitit 18€ za lošije gume koje će mi biti dostavljene za 2 tjedna, umjesto da sam one koje sam naručio dobio danas kako je prvotno tokom narudžbe bilo obećano.

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Ok, no zasto ti uopce pristajes na te igre s nadoplatama?

 

Gospodo, na web shopu sam kupio i PLATIO taj i taj proizvod. Nemate na stanju? Ok, nema problema, VRATITE mi novce nazad, a onda, izvolite, da vidim s cime cete me "podmititi", kako cete se vi meni ispricati za nastali problem, pa da ja ipak kupim kod vas....

 

Razumijes.... ne znam zasto se odmah forsira da ti ne odustajes od te kupnje, vec da se upustas u neke nadoplate?

 

Ne hvala - ako mi ne mozete isporuciti ono sto sam vam PLATIO - izvrsite povrat novca. I kraj price.

 

A ove sheme da ugovor nije sklopljen, jer su oni bla srac truc, lijepo im odgovori da:

 

clanak 418 ZOO - kada se prodavatelj i kupac usuglase o predmetu prodaje i cijeni - dakle, kada ti kliknes, a web shop prihvati kupnju, ti je platis - obicno automatika - ugovor je sklopljen.

Usput spomenes i clanak 419 ZOO koji se odnosi na obavezu trgovca da isporuci placenu robu, dok ZZP predvidja maksimalni rok od 30 dana da to i napravi....

 

Jer kako slijedi - ako je ugovor sklopljen u trenutku kada se prodavac i kupac usuglase oko predmeta prodaje i cijene, te kada prodavac naplati robu - njegovo naknadno storniranje racuna ga ne oslobadja obaveze koja je nastala sklapanjem tog ugovora - dakle, on MORA robu isporuciti.

 

Dakle, storniranje racuna ga ne oslobadja te obaveze, vec se moze smatrati raskidom ugovora iskljucivo s njegove strane, a prema tome, sukladno ZZP clanak 78, mora ti vratiti novac u najkracem mogucem roku. Nema te fore da trgovac moze nakon sto je primio novce za robu "XYX" odjednom doci do prosvjetljenja da on te robe vise nema, da je ne moze isporuciti, te odbiti da ti vrati novce.

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Poruka je uređivana zadnji put čet 4.12.2025 18:00 (Damir22).
Moj PC  
3 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
maxy0 kaže...

Stavio sam u temi za Instar ali evo i ovdje ću, pa me zanima vaše mišljenje.

 

Evo jedno neugodno iskustvo sa trgovinom Instar. Kupio sam 32" monitor i uz to što je imao jedan zaglavljeni pixel bio mi je prevelik i odlučio sam ga vratiti. Odnio sam u trgovinu odmah sljedeći dan i rekao prodavaču da bi želio vratiti taj monitor. Kako nemam printer doma mislio sam da će mi prodavač dati taj obrazac ta raskid ugovora, međutim on je nešto na kompjuteru unio i dao mi jedan obrazac na potpis, nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda. Nakon toga on mi kaže da je to to i da sad čekam poziv s reklamacija kakav će ishod biti i tu mi nije bilo jasno zašto to govori i ja mu kažem kakve veze ima kakve će biti ishod kad vraćam proizvod u roku 14 dana. Tu je nešto promrmljao, i ja ga onda pitam kako će mi biti novci vraćeni, moram li gdje upisati IBAN, on mi odgovara da čekam poziv i da ću onda dati sve informacije.

 

Odem ja doma i nakon par dana idem detaljnije pogledati šta sam potpisao kad ono reklamacija za proizvod. Nazovem odjel s reklamacije i potvrde da je monitor na popravku zbog zaglavljenog pixela. Šaljem mail reklamacijama da nisam želio reklamaciju na proizvod nego povrat u roku 14 dana i tu kreće natezanje s tom ženskom s reklamacija. Nije mi htjela nimalo izaći ususret, nije prihvatila da naknadno pošaljem obrazac za jednostrani raskid ugovora govoreći da je postupak reklamacije pokrenut i da izmjena nije sad moguća, a čak je krenula i lagati u posljednjem mailu da sam izričito zatražio reklamaciju prodavaču. 

 

Evo ne znam šta da kažem, nisam još doživio ovakav bezobrazluk od strane trgovca. Btw još uvijek sam u roku od 14 dana od primitka robe.

 kako si kupio monitor?

 

Hacker002 kaže...
Hacker002 kaže...
SharkZ kaže...

 Ne.

 

Damir22 kaže...

+1 za ne....

 

dali su ti ispostavili racun kad si platio te gume za koje se naknadno ispostavilo da ih nemaju?

 da, dobio sam račun pola sata nakon narudžbe i onda nakon 4 dana info da tih guma ipak nemaju, pa onda nakon još 2 dana mail sa stornom računa i sada zahtjev za dodatno plaćanje ekvivalentnih (ista marka, praktički isti model samo sa dodatnim X u imenu)

 Poslao im jutros mail kako je prema zakonu ugovor na daljinu sklopljen kada je račun izdan (znači u petak još), sada dobijem odgovor kako ugovor nije sklopljen jer je prodavač odbio narudžbu (4 dana nakon narudžbe i računa) jer isti nema gume na stanju, ali da mi ipak eto daju 35€ popust pa ne moram nadoplatiti puni iznos za druge već samo 18€. Znači znaju da nisu u pravu, jer da jesu ne bi dali "ekstra" popust, ali svejedno idu biti cigani zbog 18€. I sada bih ja trebao nadoplatitit 18€ za lošije gume koje će mi biti dostavljene za 2 tjedna, umjesto da sam one koje sam naručio dobio danas kako je prvotno tokom narudžbe bilo obećano.

 i ti siluješ bez potrebe. ako ćemo biti precizni ne može nikako biti 4 dana od petka do ponedjeljka. ne zna se ni kad si naručio u petak, a to može biti u 23:59. uglavnom tu je max. tri dana od kojih su 1-2 neradna. ne znam kako im sistem funkcionira, ali ako je napravljen kako treba onda ti novci nikada nisu ni skinuti već samo rezervirani, onog trena kad su ustanovili da nema artikla napravi se storno i poništi tvoja uplata. e sad ti na silu hoćeš bolje gume za istu cijenu, a vjerojatno si već i ove tamo kupio jer su bile najpovoljnije na tržištu. 

 

pokazali su određenu poslovnost i ponudili ti popust, ali tebi i to nije dosta. jasno ti je da 99% online trgovina nema nikakvo skladište i da koriste iste dobavljače pa tko prvi. dobro posložene trgovine imaju sve to automatizirano napravljeno kako treba, manje trgovine nažalost nemaju.

 

sad samo čekam da netko napiše da radim za njih. 

2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Damir22 kaže...

Ok, no zasto ti uopce pristajes na te igre s nadoplatama?

 

Gospodo, na web shopu sam kupio i PLATIO taj i taj proizvod. Nemate na stanju? Ok, nema problema, VRATITE mi novce nazad, a onda, izvolite, da vidim s cime cete me "podmititi", kako cete se vi meni ispricati za nastali problem, pa da ja ipak kupim kod vas....

 

Razumijes.... ne znam zasto se odmah forsira da ti ne odustajes od te kupnje, vec da se upustas u neke nadoplate?

 

Ne hvala - ako mi ne mozete isporuciti ono sto sam vam PLATIO - izvrsite povrat novca. I kraj price.

 evo da ti ja odgovorim, zato što kao kupac hoće i ovce (gume) i novce.  piše da su mu napravili storno, ali očito nije s tim bio zadovoljan. "podmitili" su ga sa 35 eura popusta, ali ni sa tim nije zadovoljan.

 

i da se vratimo na ovo: "Logika mi nalaže ako sam nešto naručio i platio, nakon 4 dana ti toga ipak nemaš, dužan si mi o svom trošku osigurati isti ili bolji artikl. Ali ne znam imam li zakonsko pokriće, pa ako netko zna mogu li se na nešto pozvati bio bih zaista zahvalan!"

 

Logika mu krivo nalaže i oni nisu apsolutno dužni osigurati bolji artikal o svom trošku, tako da kupac nije u pravu i pretjeruje.

10 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
millennial kaže...
i da se vratimo na ovo: "Logika mi nalaže ako sam nešto naručio i platio, nakon 4 dana ti toga ipak nemaš, dužan si mi o svom trošku osigurati isti ili bolji artikl. Ali ne znam imam li zakonsko pokriće, pa ako netko zna mogu li se na nešto pozvati bio bih zaista zahvalan!"

 

Logika mu krivo nalaže i oni nisu apsolutno dužni osigurati bolji artikal o svom trošku, tako da kupac nije u pravu i pretjeruje.

 ok, ne ulazim u motive i razloge, logika mu svakako krivo nalaze, ali, editirao sam gornji post, smatram da trgovina (ipak) nije u pravu, da ih storniranje racuna ne oslobadja obaveza po tom "ugovoru", odnosno, ako ne mogu isporuciti robu, vrati pare.

 

No, kada sad stvari stavimo u kontekst o kojem ti pricas - daj mi nesto drugo, al po istoj cijeni - onda trgovina (mozda ipak) nista i nije kriva. 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Damir22 kaže...
millennial kaže...
i da se vratimo na ovo: "Logika mi nalaže ako sam nešto naručio i platio, nakon 4 dana ti toga ipak nemaš, dužan si mi o svom trošku osigurati isti ili bolji artikl. Ali ne znam imam li zakonsko pokriće, pa ako netko zna mogu li se na nešto pozvati bio bih zaista zahvalan!"

 

Logika mu krivo nalaže i oni nisu apsolutno dužni osigurati bolji artikal o svom trošku, tako da kupac nije u pravu i pretjeruje.

 ok, ne ulazim u motive i razloge, logika mu svakako krivo nalaze, ali, editirao sam gornji post, smatram da trgovina (ipak) nije u pravu, da ih storniranje racuna ne oslobadja obaveza po tom "ugovoru", odnosno, ako ne mogu isporuciti robu, vrati pare.

 

No, kada sad stvari stavimo u kontekst o kojem ti pricas - daj mi nesto drugo, al po istoj cijeni - onda trgovina (mozda ipak) nista i nije kriva. 

 moj dojam je da kolega želi opciju broj 2 "daj mi nešto drugo, al po istoj cijeni"... ako je u pitanju da mu ne žele vratiti novce, onda se tu nema što pričati jer je tu trgovina onda u prekršaju.

17 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

zapravo ne, ja hoću te gume po toj cijeni. nisam ih tražio gume 200e skuplje po cijeni koju sam platio. alternativa koju su mi ponudili je gotovo ista guma ali sa dodatnim X u imenu, koja je po iskustvima korisnika i recenzijama marginalno lošija od one koju sam naručio prvotno, a traže me nadoplatu za to, znači trebam platiti više za nešto lošije, što nema logike nikakve.

 

jesu gume bile dostupne kada sam naručio i platio? jesu. jesam li dobio račun sat vremena poslije? jesam. nije moj problem što je bio BF i što oni nisu u stanju danima obraditi narudžbu i onda e ipak mi to nemamo. zašto onda prodaješ nešto što nemaš? ja sam htio baš te gume, da nisu bile dostupne u startu kod njih mogao sam naručiti u pevecu ili na ekupi ili u 100 drugih trgovina, ali ovdje je rok isporuke bio najkraći pa sam naručio tu. sada ih ipak oni nemaju, ja sam popušio promocije na svim drugim trgovinama i još bi trebao nadoplatiti za lošiju gumu. ali onda ja nisam u pravu eto da, oni su bogovi i mogu zavaravati ljude kako god žele a ti kao kupac ne možeš ništa. zato to i rade jer im ljudi dopuštaju, da ih se svaki put prijavi državnom inspektoratu brzo bi prestali s time. ali ne, ljudi su budale i pristaju na njihove igrice i onda naravno kako rade što god žele..

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Hacker002 kaže...

zapravo ne, ja hoću te gume po toj cijeni. nisam ih tražio gume 200e skuplje po cijeni koju sam platio. alternativa koju su mi ponudili je gotovo ista guma ali sa dodatnim X u imenu, koja je po iskustvima korisnika i recenzijama marginalno lošija od one koju sam naručio prvotno, a traže me nadoplatu za to, znači trebam platiti više za nešto lošije, što nema logike nikakve.

 

jesu gume bile dostupne kada sam naručio i platio? jesu. jesam li dobio račun sat vremena poslije? jesam. nije moj problem što je bio BF i što oni nisu u stanju danima obraditi narudžbu i onda e ipak mi to nemamo. zašto onda prodaješ nešto što nemaš? ja sam htio baš te gume, da nisu bile dostupne u startu kod njih mogao sam naručiti u pevecu ili na ekupi ili u 100 drugih trgovina, ali ovdje je rok isporuke bio najkraći pa sam naručio tu. sada ih ipak oni nemaju, ja sam popušio promocije na svim drugim trgovinama i još bi trebao nadoplatiti za lošiju gumu. ali onda ja nisam u pravu eto da, oni su bogovi i mogu zavaravati ljude kako god žele a ti kao kupac ne možeš ništa. zato to i rade jer im ljudi dopuštaju, da ih se svaki put prijavi državnom inspektoratu brzo bi prestali s time. ali ne, ljudi su budale i pristaju na njihove igrice i onda naravno kako rade što god žele..

 i tata bi sine, ali jbga nema guma. zakonski ne možeš prisiliti trgovca da ti isporuči nešto što nema niti da ti umjesto toga da nešto drugo, to je njegova dobra volja. ono što on zakonski mora napraviti je stornirati račun i napraviti povrat uplaćenih sredstava. tvoj je izbor hoćeš li ubuduće kupovati kod njih ili ne. sve ostalo što trgovac napravi je "diplomacija" i pokušaj zadržavanja nezadovoljnog kupca. neki se tu potrude neke boli briga.

 

ti ih slobodno prijavi inspektoratu pa javi rezultat.

 

po meni pretjeruješ i praviš dramu gdje je nema. jasno mi je da si potrošio vrijeme na naručivanje, da je BF prošao, ali desi se. ni prvi ni zadnji put. evo ja jučer umirem od gladi, naručim preko wolta, platim i nakon 40 min. mi jave da ništa od narudžbe. i što sad da radim? šaljem im inspekciju? uredno su odmah vratili novce i ispričali se. ja skoro umro od gladi, ali briga zakon za to. 

15 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
millennial kaže...
maxy0 kaže...

Stavio sam u temi za Instar ali evo i ovdje ću, pa me zanima vaše mišljenje.

 

Evo jedno neugodno iskustvo sa trgovinom Instar. Kupio sam 32" monitor i uz to što je imao jedan zaglavljeni pixel bio mi je prevelik i odlučio sam ga vratiti. Odnio sam u trgovinu odmah sljedeći dan i rekao prodavaču da bi želio vratiti taj monitor. Kako nemam printer doma mislio sam da će mi prodavač dati taj obrazac ta raskid ugovora, međutim on je nešto na kompjuteru unio i dao mi jedan obrazac na potpis, nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda. Nakon toga on mi kaže da je to to i da sad čekam poziv s reklamacija kakav će ishod biti i tu mi nije bilo jasno zašto to govori i ja mu kažem kakve veze ima kakve će biti ishod kad vraćam proizvod u roku 14 dana. Tu je nešto promrmljao, i ja ga onda pitam kako će mi biti novci vraćeni, moram li gdje upisati IBAN, on mi odgovara da čekam poziv i da ću onda dati sve informacije.

 

Odem ja doma i nakon par dana idem detaljnije pogledati šta sam potpisao kad ono reklamacija za proizvod. Nazovem odjel s reklamacije i potvrde da je monitor na popravku zbog zaglavljenog pixela. Šaljem mail reklamacijama da nisam želio reklamaciju na proizvod nego povrat u roku 14 dana i tu kreće natezanje s tom ženskom s reklamacija. Nije mi htjela nimalo izaći ususret, nije prihvatila da naknadno pošaljem obrazac za jednostrani raskid ugovora govoreći da je postupak reklamacije pokrenut i da izmjena nije sad moguća, a čak je krenula i lagati u posljednjem mailu da sam izričito zatražio reklamaciju prodavaču. 

 

Evo ne znam šta da kažem, nisam još doživio ovakav bezobrazluk od strane trgovca. Btw još uvijek sam u roku od 14 dana od primitka robe.

 kako si kupio monitor?

 

 Online naravno

2 godine
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
maxy0 kaže...
millennial kaže...
maxy0 kaže...

Stavio sam u temi za Instar ali evo i ovdje ću, pa me zanima vaše mišljenje.

 

Evo jedno neugodno iskustvo sa trgovinom Instar. Kupio sam 32" monitor i uz to što je imao jedan zaglavljeni pixel bio mi je prevelik i odlučio sam ga vratiti. Odnio sam u trgovinu odmah sljedeći dan i rekao prodavaču da bi želio vratiti taj monitor. Kako nemam printer doma mislio sam da će mi prodavač dati taj obrazac ta raskid ugovora, međutim on je nešto na kompjuteru unio i dao mi jedan obrazac na potpis, nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda. Nakon toga on mi kaže da je to to i da sad čekam poziv s reklamacija kakav će ishod biti i tu mi nije bilo jasno zašto to govori i ja mu kažem kakve veze ima kakve će biti ishod kad vraćam proizvod u roku 14 dana. Tu je nešto promrmljao, i ja ga onda pitam kako će mi biti novci vraćeni, moram li gdje upisati IBAN, on mi odgovara da čekam poziv i da ću onda dati sve informacije.

 

Odem ja doma i nakon par dana idem detaljnije pogledati šta sam potpisao kad ono reklamacija za proizvod. Nazovem odjel s reklamacije i potvrde da je monitor na popravku zbog zaglavljenog pixela. Šaljem mail reklamacijama da nisam želio reklamaciju na proizvod nego povrat u roku 14 dana i tu kreće natezanje s tom ženskom s reklamacija. Nije mi htjela nimalo izaći ususret, nije prihvatila da naknadno pošaljem obrazac za jednostrani raskid ugovora govoreći da je postupak reklamacije pokrenut i da izmjena nije sad moguća, a čak je krenula i lagati u posljednjem mailu da sam izričito zatražio reklamaciju prodavaču. 

 

Evo ne znam šta da kažem, nisam još doživio ovakav bezobrazluk od strane trgovca. Btw još uvijek sam u roku od 14 dana od primitka robe.

 kako si kupio monitor?

 

 Online naravno

 dostavljeno kurirskom ili si osobno preuzeo u trgovini?

15 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
millennial kaže...
maxy0 kaže...
millennial kaže...
maxy0 kaže...

Stavio sam u temi za Instar ali evo i ovdje ću, pa me zanima vaše mišljenje.

 

Evo jedno neugodno iskustvo sa trgovinom Instar. Kupio sam 32" monitor i uz to što je imao jedan zaglavljeni pixel bio mi je prevelik i odlučio sam ga vratiti. Odnio sam u trgovinu odmah sljedeći dan i rekao prodavaču da bi želio vratiti taj monitor. Kako nemam printer doma mislio sam da će mi prodavač dati taj obrazac ta raskid ugovora, međutim on je nešto na kompjuteru unio i dao mi jedan obrazac na potpis, nisam ni čitao šta potpisujem vjerujući da je sve dio procedure za vraćanje proizvoda. Nakon toga on mi kaže da je to to i da sad čekam poziv s reklamacija kakav će ishod biti i tu mi nije bilo jasno zašto to govori i ja mu kažem kakve veze ima kakve će biti ishod kad vraćam proizvod u roku 14 dana. Tu je nešto promrmljao, i ja ga onda pitam kako će mi biti novci vraćeni, moram li gdje upisati IBAN, on mi odgovara da čekam poziv i da ću onda dati sve informacije.

 

Odem ja doma i nakon par dana idem detaljnije pogledati šta sam potpisao kad ono reklamacija za proizvod. Nazovem odjel s reklamacije i potvrde da je monitor na popravku zbog zaglavljenog pixela. Šaljem mail reklamacijama da nisam želio reklamaciju na proizvod nego povrat u roku 14 dana i tu kreće natezanje s tom ženskom s reklamacija. Nije mi htjela nimalo izaći ususret, nije prihvatila da naknadno pošaljem obrazac za jednostrani raskid ugovora govoreći da je postupak reklamacije pokrenut i da izmjena nije sad moguća, a čak je krenula i lagati u posljednjem mailu da sam izričito zatražio reklamaciju prodavaču. 

 

Evo ne znam šta da kažem, nisam još doživio ovakav bezobrazluk od strane trgovca. Btw još uvijek sam u roku od 14 dana od primitka robe.

 kako si kupio monitor?

 

 Online naravno

 dostavljeno kurirskom ili si osobno preuzeo u trgovini?

 Kurirom dostavljeno na adresu

17 godina
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
Damir22 kaže...

Uporno se stvara religija bazirana na pogresnom tumacenju svetog pisma....

 

Pravo na povrat robe kupljene na daljinu ne sluzi da bi kupac mogao isprobati robu. To sto se razumno isprobavanje tolerira, jer, kako sam rekao, najcesce ni nema mogucnosti utvrdjivanja dali je nesto samo pogledano ili isprobano, to je druga prica.

 

Pravo na povrat robe kupljene na daljinu postoji i sluzi da premosti onu prazninu, ono sto ne postoji u on line kupovini - da kupac vidi proizvod, vidi ambalazu, opipa, pomirise, stovec.... jer kod kupovine on-line, kupac ustvari placa sarenu sliku, ili vise njih. Placa par redova teksta s nekim mastovitim opisom proizvoda, njegovih karakteristika, izgleda, bla bla srac truc. sto moze, ali i ne mora odgovarati stvarnosti.

 

I da se ne stvaraju konfuzne i konfliktne situacije, zato postoji to pravo da jednostavno narucis, kad dodje pregledas, ako to je ono sto si ti sebi zamislio, super, ako nije, bez ikakvih natezanja, objasnjavanja i eventualnih problema - vratis, dobijes svoje novce nazad i srecu trazis u nekoj drugoj trgovini s nekim drugim proizvodom.

 

Jer, mozda je bas boja, velicina, tezina, osjecaj - ono sto bi kupca gurnulo u nekom drugom smijeru, da ne kupi taj proizvod, vec neki drugi, a to preko slike i teksta ne moze procjeniti. ZATO postoji mogucnost povrata.

 

Ne zato sto ste vi usisali cijeli stan pa onda dosli do zakljucka da je usisavac preslab - nesto sto bi isto zakljucili i da ste ga kupili u fizickoj trgovini, jer niti tamo vi nebi uredjaj mogli isprobati, a posebice ne u realnim uvjetima usisavanja vaseg stana ili kuce. Djelatnik bi, eventualno, dozvolio da ga upalite, vidite kako radi, cujete, isprobate vakum koji pravi na ruci, majici..... ali svakako vam nebi dozvolio da usisate cijelu trgovinu. i bas to je ono sto i kod kuce, kad kupite na daljinu mozete napraviti - isprobati. ne koristiti, samo isprobati.

 

Anegdotalni primjeri kada je pero vratio ovo, ili jozi priznali povrat za ono su nebitni u cijeloj prici, jedino relevantno bi bilo da je netko izveo istu stvar - kupio usisavac, usisao cijeli stan, vratio ga - e onda majstore, reci, kako? usporedbe tipa "kako sam ja vratio xy" su apsolutno nebitne.

 

Generalno, veliku vecinu stvari mozete koristiti dan-dva-tri, zapakovati nazad i vratiti i nitko nece praviti problem. Odredjene stvari ne mozete, one nisu izuzete iz zakona, ali jasno je da neke stvari nakon sto ih upotrijebite vise ne mozete vratiti. Barem bi trebalo biti.

Damire, nemamo nikakvo svet pismo nego Zakon o zaštiti potrošača kojem je svrha što??? Zaštita potrošača! Dakle, ne zaštita trgovaca, ne neka kozmička pravda u odnosu između trgovca i potrošača nego propisi, zakoni i prava potrošača u ugovornom odnosu između trgovca i potrošača.

Zašto nemamo zakon o zaštiti trgovaca. Pa zato jer je netko odgovoran prepoznao da u odnosu između trgovca i potrošača trgovac je dominantna strana koja često provodi nepoštenu praksu (određeni trgovci, ne svi) te su napisali zakon o zaštiti potrošača odnosno definirali koja su sve prava potrošača u tom "nejednakom" odnosu između te dvije strane i kako se potrošač može zaštiti.

Pravila o načinu, dužini vrsti testiranja ne postoje niti ih je moguće propisati jer za svaki uređaj bi bio drugačiji set pravila. Nije isto testirati Tv, usisavač i miš.

Ono što kaže zakon je da potrošač može odnosno ima pravo vratit uređaj u roku od 14 dana ako je kupljen na daljinu bez navođenja razloga. Ovo što mi raspravljamo o testiranjima i drugim glupostima je trla baba lan da joj prođe dan jer ne postoji jedno pravilo za sve scenarije.

Kad smo već kod usisavača evo ti jedan eklatantan primjer "opsežnijeg" testiranja od pukog paljenja uređaja i vizualnog pregleda.

 

 

Zadnjih godina sve su popularniji štapni usisavači koji imaju jedan nedostatak a to je baterija. Hrpa njih ima 2-3 moda usisavanja i većina ih ima turbo, najjači mod koji bi zapravo trebao biti normalni mod ali da sada ne cjepidlačimo zvat ćemo ga i dalje turbo mod. Svi navode autonomiju takvih usisavača od 40 do 70 minuta (naravno na normalnom modu ali većina to prešućuje) međutim neki spominju i 20 minuta autonomije na turbo modu i da je u tih 20 minuta moguće usisati stan od 80 kvadrata. Super velim ja, taman za moj stan. I lijepo ja naručim jedan takav usisavač raspalim sa usisavanjem kad ono nakon 10 minuta crvena ikona baterije blinka 10%. I što je sada ovo po tebi?

Ja smatram da sam razumno koristio i testirao uređaj kako bi utvrdio njegova svojstva i ustanovi da ta svojstva ne odgovaraju onome što je reklamirano te da imam pravo i mogu vratit uređaj sukladno zakonu. Uopće me nije briga je li cijela serija sjebana ili je falinka u bateriji samo na mom uređaju. Pakiraj i šalji nazad.

Po tebi ovo je situacija prekomjernog korištenja uređaja što definitivno nije jer za ustanovit najvažnije svojstvo ovog uređaja a to je baterija potrebno je malo više korištenja od vizualnog pregleda i usisavanja na dlanu kako je netko ranije spomenuo.

Dakle razumno testiranje za utvrđivanje svojstva uređaja DA, prekomjerno korištenje NE. Tu se generalno slažemo međutim ono što vas par trpa tu u temi pod normalno je da je svako testiranje uređaja isključivo vizualno i minimalno što nije točno. Testiranje uređaja je ono koliko je potrebno da se ustanovi njegove osobine i funkcionalnosti. Zašto neki proizvođači madraca daju pravo povrata do 30 dana, pa upravo zbog toga jer madrac ne možeš kvalitetno testirati vizualno, niti isprobavanjem ležanja na 2 minute u trgovini pa čak i da cijelu noć spavaš na madracu.

Naravno, ako je uređaj oštećen ili ogreban pravo je trgovca da umanji iznos povrata.

Članak 84
(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.


I tu je sva mudrost oko testiranja. Trgovac kokošar će izvrtati zakone i "tumačiti" zakon na svoj način a normalni trgovci ne da će poštivati zakon nego će ti možda dati i više opcija nego što zakon propisuje jer znaju ako si zadovoljan da češ:
A) ponovo kupiti kod njih
B) proširiti usmeno i pismeno na društvenim mrežama dobar glas o dobroj praksi trgovca.

 

10 godina
offline
Pitanje - povrat novca unutar 14 dana

Nacelno se slazemo, ali...po redu...

 

Pravila o načinu, dužini vrsti testiranja ne postoje niti ih je moguće propisati jer za svaki uređaj bi bio drugačiji set pravila. Nije isto testirati Tv, usisavač i miš.

 

Tocno. Nisam nigdje pronasao da zakon tocno i jasno precizira granicu izmedju "isprobati" i "koristiti" ,ili da postoji neka tabela po proizvodima koja bi se odnosila na apsolutno svaki proizvod, s pripadajucim "smijes-ne smijes" rubrikama.

 

Ono što kaže zakon je da potrošač može odnosno ima pravo vratit uređaj u roku od 14 dana ako je kupljen na daljinu bez navođenja razloga.

 

Tocno. I nema scenarija u kojem trgovac moze osporiti taj zakon i to pravo kupca. Medjutim, prodavac IMA pravo da procjeni stanje stvari koja je vracena, te sukladno tome a)prihvati povrat i u cijelosti vrati placeni iznos, b)prihvati povrat i djelomicno vrati placeni iznos i c)odbije povrat.

 

A i B su valjda jasni, a C - iako zakon kaze da kupac ima pravo povrata, to pravo se ne odnosi na unistenu i ostecenu robu, primjerice. Kupis tv, isprobas par dana, zelis vratiti. Tv ima sitnu ogrebotinu na plastici - trgovac kaze, ok, ali zbog toga cemo vam umanjiti iznos povrata za 20%. I sve 5. Kupis tv, isprobas par dana, zelis vratiti. Tv ima smrskani ekran - trgovac kaze ne, ne prihvacamo vas povrat za tu robu, i necemo vam vratiti niti cent od placenog iznosa.

 

Zelim reci, iako si apsolutno u pravu da trgovac MORA prihvatiti povrat robe kupljene na daljinu, i apsolutno si u pravu da je trgovac u toj prici jaca strana, i da zakon sluzi zastiti POTROSACA, ipak ni taj zakon ne sluzi potrosacu u tom obimu da trgovac mora progutati apsolutno svaku kakicu koju mu kupac pozeli servirati. 

 

Zasto ovo pisem? Ne zato sto radim za trgovacki lobi, ne zato sto sam financiran od strane neke trgovacke pete kolone da sirim dezinformacije, vec zato sto je ovo zamka u koju ljudi padnu - pomisle da je zakon o povratu proizvoda kupljenih na daljinu nekakav cheat code koji im daje besmrtnost i cini ih svemogucim u tom odnosu "kupac-trgovac", a to jednostavno nije tako. Masa primjera i ovdje govori bas o tome.

 

Ja smatram da sam razumno koristio i testirao uređaj kako bi utvrdio njegova svojstva i ustanovi da ta svojstva ne odgovaraju onome što je reklamirano te da imam pravo i mogu vratit uređaj sukladno zakonu.

 

Barem djelomicno tocno, i jednako toliko netocno. Ti imas pravo vratiti uredjaj sukladno zakonu, svakako. Ali tvoje misljenje o svojstvima uredjaja nisu relevantna, ne zato sto ti nisi u pravu, vec zato sto ih nisi duzan navoditi. Dakle, sve sto treba napraviti je reci "zelim vratiti". Bez upustanja u ikakva tumacenja, misljenja, osjecaje i pretpostavke.

 

Zasto ovo pisem? Jednostavno zato - cemu raditi nesto sto ne moras? Cemu sad ici tumaciti trgovcu da je nesto lijevo ili desno, kada ne postoji apsolutno nikakav razlog za to?

 

U tvom primjeru, uredjaj mozes vratiti, neosporno. Trgovac ga mora uzeti - takodjer neosporno. No, ukoliko se ti pozivas na "svojstva ne odgovaraju onome sto je reklamirano" - ti vise ne vracas taj uredjaj po "sili" zakona o zastiti potrosaca kod kupnje na daljinu, ti se upustas u neku drugu pricu - tvrdis da je trgovac ustvari lazno reklamirao proizvod, tebe kao kupca doveo u zabludu i tako dalje.... sto je legitimno, ali to NE spada u ovaj zakon o kojem mi pricamo. Takodjer "ja smatram da sam razumno koristio i testirao uredjaj" jednostavno nije relevantno, jer se tvoje (moje, necije) misljenje o tome apsolutno ne trazi, nije potrebno da bi ostvario svoje pravo da robu vratis tamo gdje si je kupio.

 

Testiranje uređaja je ono koliko je potrebno da se ustanovi njegove osobine i funkcionalnosti.

 

Tocno. I to je taj kamen spoticanja. Nitko ne tvrdi da ti smijes iskljucivo proizvod promatrati kroz celofan, da ti ne smijes kutiju otvoriti, uredjaj isprobati - jer ako to napravis, gubis prava iz zakona o povratu robe kupljene na daljinu. Nadalje, nitko (ni zakon, ni trgovac) ne ogranicava tocno koliko puta i kako ti taj uredjaj smijes isprobati, zakonski imas rok od 14 dana, i zakonski je apsolutno svejedno dali si svoju zelju za povratom izrazio prvi ili trinaesti dan - tretira se jednako, kao OBAVEZA trgovca da ti omoguci da robu vratis.

 

To je dio koji niko ne osporava. Ali, ono gdje se ljudi zeznu je upravo ono s cime je tema i zapocela - covjek je kupio usisavac, isprobao ga je na nacin da je usisao cijeli stan (kucu). Nebitno.

 

Trgovac NE moze odbiti takav povrat, ali svakako moze upotrijebiti opciju B iz gornjeg teksta - da, ok, uzimamo nazad, ali zbog vidljivih tragova koristenja vam umanjujemo iznos povrata. Koliko? Koliko znam ne postoji tablica, dakle, procjena trgovca. On je ponudio povrat (u ovom slucaju) koliko, 25%? 

 

I problem - a ovo je izuzetno bitno, i ono sto ja kazem - nije nastao zato sto trgovac kupcu NE ZELI priznati njegovo pravo, ili ODBIJA da primi povrat. Problem je nastao sto kupac nije zadovoljan ponudjenim iznosom povrata. Zar ne? I to je ono sto sam napisao - ovaj zakon ne cini kupca svemogucim i uvijek u pravu, ili ono sto se kod nas kaze - kupim pa trazim svoje pare nazad. Da, ali uvijek postoji ALI.....

 

I masa problema nastane bas zbog ovoga - ne zato sto trgovac uskracuje kupcu neko njegovo pravo koje proizlazi iz zakona, vec zato sto kupac nije zadovoljan ponudjenim rjesenjem, jer on "smatra i misli".....

 

Zašto neki proizvođači madraca daju pravo povrata do 30 dana....

 

Ovo ne spada u zakon o zastiti potrosaca kod kupnje na daljinu.

 

Prvenstveno je to marketing fora, eto, mi imamo toliko dobar proizvod da ga mozete vratiti kad god pozelite, ali necete, jer, mi imamo toliko dobar proizvod....

 

Dodatno, to je samo jos jedan layer "zastite" kupca, dodatna pogodnost koju trgovac nudi, bas kao i try before buy opcija, ili slicne opcije iz domene reklame i marketinga, ali sve to sto trgovci nude NE "nadjacava" zakon.

 

Znaci, kod kupnje takvog madraca kupac ima:

 

a) zakon o zastiti potrosaca koji kaze da proizvod moze vratiti u roku od 14 dana bez navodjenja razloga

b) dodatnu pogodnost od strane trgovca koja kaze da proizvod moze vratiti u roku od 30 dana ako s njim nije zadovoljan.

 

Jedno ne iskljucuje drugo, jer kako rekoh, radi se prvenstveno o marketinskom triku, dobroj volji trgovca - nebitno. Bitno je da trgovac A mora po sili zakona, B je njegova dobra volja.

 

Naravno, ako je uređaj oštećen ili ogreban pravo je trgovca da umanji iznos povrata.

 

Evo, tocno o tome se i radi ovdje.

 

Znaci, cinjenica da si ti usisao stan, izdepilirao yaya, oprao majicu, koristio nesto, na neki nacin, neko vrijeme ti NE ONEMOGUCUJE tvoje zakonsko pravo povrata, ti i dalje u svakom momentu, do isteka zakonskog roka, imas pravo vratiti taj proizvod. I trgovac ga mora primiti nazad, osim u ekstremnim slucajevima totalno unistenog proizvoda.

 

Ali na trgovcu je procjena u kojem postotku ce ti priznati povrat - od 0% do 100% je raspon. Zakon nema predvidjenu "what if" tablicu s pripadajucim postotcima, koja bi karikirano izgledala ovako: 6 dlaka s guze - umanjenje 12%, 4 dlake od macke - umanjenje 3%, 8 ogrebotina na zadnjoj strani - umanjenje 4%....

 

Karikirano, ali poanta je tu - trgovac tu procjenjuje. I kad trgovac procjeni, ponudi ti povrat u iznosu kojeg on smatra primjerenim - on je svoju zakonsku obavezu izvrsio. Kupac je onda taj koji odbija (u ovom primjeru) jer on "smatra i misli" da je to ovako ili onako, ali to sad vise nije u domeni tog zakona na koji se svi mi pozivamo - spori se s trgovcem i dokazuj da ti nesto jesi ili nisi..... osporavaj mu pravo ponudjenog iznosa, yebi mu rodbinu, mozes sto hoces, ali ne mozes se pozivati na zakon o zastiti potrosaca kod kupnje na daljinu jer on jednostavno ne propisuje postotke umanjenja, ili neki minimum povrata koji trgovac mora vratiti - da bi to mogao koristiti kao argument - oni me zele zayebati i nude mi manje, krse zakon.

 

Ponavljam - afera "usisavac" ne govori o krsenju zakona od strane trgovca jer ne zeli priznati kupcu pravo na povrat. afera usisavac govori samo o kupcevom odbijanju iznosa povrata, jer eto on smatra da stanje vracene stvari nije tako kako trgovac tvrdi. 

 

E zato kazem da se pravi religija.....

 

 

 

 

 

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Poruka je uređivana zadnji put pet 5.12.2025 11:11 (Damir22).
Moj PC  
2 1 hvala 0
13 mjeseci
offline
Re: Pitanje - povrat novca unutar 14 dana
JackIsBack kaže...

 

 

Zadnjih godina sve su popularniji štapni usisavači koji imaju jedan nedostatak a to je baterija. Hrpa njih ima 2-3 moda usisavanja i većina ih ima turbo, najjači mod koji bi zapravo trebao biti normalni mod ali da sada ne cjepidlačimo zvat ćemo ga i dalje turbo mod. Svi navode autonomiju takvih usisavača od 40 do 70 minuta (naravno na normalnom modu ali većina to prešućuje) međutim neki spominju i 20 minuta autonomije na turbo modu i da je u tih 20 minuta moguće usisati stan od 80 kvadrata. Super velim ja, taman za moj stan. I lijepo ja naručim jedan takav usisavač raspalim sa usisavanjem kad ono nakon 10 minuta crvena ikona baterije blinka 10%. I što je sada ovo po tebi?

Ja smatram da sam razumno koristio i testirao uređaj kako bi utvrdio njegova svojstva i ustanovi da ta svojstva ne odgovaraju onome što je reklamirano te da imam pravo i mogu vratit uređaj sukladno zakonu. Uopće me nije briga je li cijela serija sjebana ili je falinka u bateriji samo na mom uređaju. Pakiraj i šalji nazad.

Po tebi ovo je situacija prekomjernog korištenja uređaja što definitivno nije jer za ustanovit najvažnije svojstvo ovog uređaja a to je baterija potrebno je malo više korištenja od vizualnog pregleda i usisavanja na dlanu kako je netko ranije spomenuo.

Dakle razumno testiranje za utvrđivanje svojstva uređaja DA, prekomjerno korištenje NE. Tu se generalno slažemo međutim ono što vas par trpa tu u temi pod normalno je da je svako testiranje uređaja isključivo vizualno i minimalno što nije točno. Testiranje uređaja je ono koliko je potrebno da se ustanovi njegove osobine i funkcionalnosti. Zašto neki proizvođači madraca daju pravo povrata do 30 dana, pa upravo zbog toga jer madrac ne možeš kvalitetno testirati vizualno, niti isprobavanjem ležanja na 2 minute u trgovini pa čak i da cijelu noć spavaš na madracu.

Naravno, ako je uređaj oštećen ili ogreban pravo je trgovca da umanji iznos povrata.

Članak 84
(6) Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.


I tu je sva mudrost oko testiranja. Trgovac kokošar će izvrtati zakone i "tumačiti" zakon na svoj način a normalni trgovci ne da će poštivati zakon nego će ti možda dati i više opcija nego što zakon propisuje jer znaju ako si zadovoljan da češ:
A) ponovo kupiti kod njih
B) proširiti usmeno i pismeno na društvenim mrežama dobar glas o dobroj praksi trgovca.

 

Može samo info koji to proizvođači tvrde da im turbo mod traje 20 minuta?

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice