Ukidanje opcija i povećanje naknade

poruka: 105
|
čitano: 30.844
|
moderatori: XXX-Man, pirat, DrNasty, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
12 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Repko kaže...
ihush kaže...

 Kolega forumaš, ne znam jel ti kontaš što mi ovdje uporno tvrdimo i što nas zanima.

Pusti rate ili jednokratno plaćanje, znamo mi da mi možemo raskinuti ugovor kad želimo, ali ne znamo hoćemo li tad morati platiti višu cijenu moba od one koje smo u startu dogovorili. 

Dakle, još jednom. 

Platio sam cijeli mob 4580kn 20.03.2022 (u tcomu je cijenik oko 7500kn) -> znači nemam nikakvih rata, niti jednokratnih dodatnih placanja sljedećih dvije godine za mob.

Ja raskinem pretplatnički ugovor jer su oni povisili moju pretplatu za 5kn. 

Oni meni kažu, okej ugovor ti je raskinut, i sad plati punu cijenu mobitela, odnosno platio si nam 4580kn, moraš još nadodati ~3000kn.

 

Reci sad ti nama (u jednostavnom odgovoru) možemo li mi raskinuti ugovor s tcom-om bez da platim tih 3000kn? 

 Ja kažem - NE. Platit ćeš 3000kn razlike.

Poruka je uređivana zadnji put pon 9.5.2022 12:51 (R36).
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
R36 kaže...
Repko kaže...
ihush kaže...

 Kolega forumaš, ne znam jel ti kontaš što mi ovdje uporno tvrdimo i što nas zanima.

Pusti rate ili jednokratno plaćanje, znamo mi da mi možemo raskinuti ugovor kad želimo, ali ne znamo hoćemo li tad morati platiti višu cijenu moba od one koje smo u startu dogovorili. 

Dakle, još jednom. 

Platio sam cijeli mob 4580kn 20.03.2022 (u tcomu je cijenik oko 7500kn) -> znači nemam nikakvih rata, niti jednokratnih dodatnih placanja sljedećih dvije godine za mob.

Ja raskinem pretplatnički ugovor jer su oni povisili moju pretplatu za 5kn. 

Oni meni kažu, okej ugovor ti je raskinut, i sad plati punu cijenu mobitela, odnosno platio si nam 4580kn, moraš još nadodati ~3000kn.

 

Reci sad ti nama (u jednostavnom odgovoru) možemo li mi raskinuti ugovor s tcom-om bez da platim tih 3000kn? 

 Ja kažem - NE. Platit ćeš 3000kn razlike.

 -platit ćeš ono što trebaš platiti u svakom slučaju.. ne zato jer ja-ti kažemo da-ne.. no za to razumjeti moraš željeti razgovor umjesto 'svađe'.. :)

-hakom, možeš platiti jednokratno ako želiš, ne moraš tj možeš i dalje u postojećim ratama, dio koji se odnosi na kupnju uređaja, dok paket-tarifa ovisi o penalima i nemaju veze s tim. Penale plaćaš ako nemaš opravdani-zakonski razlog raskida, štoviše, možeš jednako tražiti od operatera u slučaju da on ne isporučuje ugovoreno (ali moraš dokazati nastali trošak, kako bi ti sud dosudio taj konkretan iznos..).

-u slučaju kad postoji promjena, neovisno tko je uzrok, operater-tržište-regulator.. tad kupac-korisnik IMA OPRAVDANI RAZLOG ZA PRIJEVREMENI RASKID i tad ne plaća penale. To nema veze s kreditom, dvije odvojene stavke na računu kao i pravilo koje se primjenjuje, tj penali se odnose na mjesečnu pretplatu (do isteka ugovornog roka) odnosno isključivo na ono što si dobio kao poklon uz uvjet, ne na uređaj koji kupuješ na kredit i koji je tad odvojena stavka, tj jednako kao da si to kupio u bilo kojoj drugoj trgovini na kredit i tad to nema veze s raskidom ugovora-ugovorne, ali čisto zbog računa ako želiš možeš isplatiti, ne moraš od jednom, kaže zakon-hakom.

-platiti? naravno da ćeš platiti, kao što kažem u prvoj rečenici, no nije isto ako moraš platiti trenutno koju tisuću kuna ili 40kn mjesečno.. kao problem koji može mučiti korisnika. Kad bi korisnik morao jednokratno isplatiti dug, tad bi vjerojatno ostao na ugovoru do isteka i zato to operater tako (zavaravajuće) prikazuje, tj on traži, no ne mora korisnik pristati, korisnik bira i to pravo mu ne daje operater nego zakon-hakom, pa mu to pravo operater ne može ni oduzeti tj tad krši zakon i prijava to riješi za minutu.

 

-da, platiti ćeš (dok mi je besmisleno pričati o cifri kao 3000kn razlike, koju si sad ispucao, tj to je prva cifra koja se u kontekstu teme spominje pa nagađam da si je ispalio iz dupeta..).

-važno je kako-koliko ćeš platiti, jednokratno (što traži operater) ili i dalje rate, kao i mogući penali... tad se nitko nomralan neće odlučiti za raskid jer je naprosto neisplativo, nema smisla pogotovo ako plaća penale-pretplatu za x-mjeseci do isteka, tj tad je logičnije koristiti te mjesece tarifu koju u tom paketu ima, zar ne? .. pa i uštedjeti ''3000'' nečega mada ne znam kojom formulom si to te cifre došao, no ako ti je to argument tad je ova rečenica dodatni-jači, nema smisla raskidati na svoju štetu koja tad iznosi +3000 nečeg + pretplata/penali... zar ne?

-platit ćeš sve što trebaš platiti, sve što si dobio, odnosno troškove raskida snosi strana koja je uzrokovala raskid ugovora.. pošto je to hakom tad operater to može tražiti od hakoma, ne od korisnika, koji ima pravo raskida itd itd.

 

.. edit, Repko (unutar posta prošla strana pa preskočeno..)

-tek sad iznosiš te cifre, početak teme npr o promjeni tarife, 10g itd..

-ovo je konkretan primjer, konkretne cifre i to ovisi o ugovoru-ugovornoj tj načinu kako si kupio-dobio, koji iznos, što je mjesečna tarifa-pretplata a što cijena uređaja.

-problem, operater uvjek nabije nerealnu cijenu uređaja (netržišnu, u normalnoj prodaji je jeftinije, no često osiguraju excluzivu-model na tržištu pa nemaš usporedbu..).. tad si u slučaju spora dužan taj iznos, tj ono što je operater naveo kao cijenu u trenutku sklapanja ugovora-kupnje..

-penali, odnose se na mjesečnu tarifu-preptlatu, to operater može tražiti kao penale do isteka ugovorne, ako je par mjeseci platiš, ako je više ne isplati se. Važno, penale plaćaš kad nemaš zakonski-opravdani razlog, koji u slučaju promjene cijene ili usluge imaš.. sad imaš opravdani razlog, tad nema naplate penala tj plaća ih onaj tko je uzrok, operater ili hakom, ne korisnik, to kaže zakon-hakom.

 

-uređaj kupljen na kredit je naprosto to, kupnja na kredit, rate. Hakom kaže da operater ne može tražiti (može ali kupac bira, ako želi..) jednokratnu isplatu, tj svakako moraš platiti preostale rate a ti odlučuješ jednokratno ili mjesečno po ugovoru.

-to su dvije odvojene stvari, pravila, zakoni.. ili-ili.. ako je uređaj u paketu tad nije zasebna stavka, nije kredit, pa je u ovom slučaju još 'gore' za operatea jer ako ti zakon daje pravo neškodljivog raskida, tad ako je samo paket, tad ga raskidom ne plaćaš kao penale, tj moraš biti krivac za plaćanje penala a krivac je operater promjenom cijene-paketa-usluga ili hakom zakona i tad oni snose taj trošak ali naravno da će operater barem pokušati to naplatiti od korisnika, ako prođe metoda.. tj ne smiješ biti 'gljiva' nego moraš znati svoja prava, tražiti i tad dobiti.. ili-ili.

 

edit-2 .. tj ti si već u startu jednokratno isplatio traženi iznos za mobitel.. zbog promjene imaš pravo na prijevremeni raskid i to je to.. ako se pravila pravilno tumače, tad nemaš nikakvo dodatno plaćanje razlike, nema penala, nema ostalih ugovornih mjeseci pretplate, jer naprosto imaš opravdani razlog, a trošak snosi onaj tko ga uzrokuje i to je operater ako mijenja cijenu-uvjete-paketa koji je ugovoren, tj ako želi operater ti može bez promjene isporučivati ugovoreno do isteka i tako će dobiti ugovoreno kao što bi i ti kao korisnik dobio.. bez promjene, bez prekida. To operater može, no kad se pokriju 'zakonom' kao da moraju to je recimo laž, jer zakon ne može retroaktivno mijenjati ugovoreno i tad po toj pravnoj logici postojeći ugovori i korisnici ostaju, dok se izmjena tad odnosi na nove ugovore od dana donošenja cjenika-uvjeta-paketa.. To operater može, no recimo da će radije stiskati korisnika i prijetiti kako bi ga zadržao u svojoj mreži, dok će se hakom praviti ćorav-gluh (ne mora se praviti glup).. i organizirati domjenje s dijeljenjem penkala i kravata umjesto da bude regulator i reagira, kazni pa i da ako je razlog promjene zakon-država to tad ide na njihov trošak, no normalno ni oni to ne žele pa imamo 'državu slučaj' umjesto pravno-uređeno društvo u kojem se ta pravila znaju, dok hakom i dalje ostaje podstanar glavnog operatera i nikome to nije recimo sukob interesa ili 'neprimjeren odnos'.. samo kod nas..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 9.5.2022 13:33 (ihush).
8 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
ihush kaže...
R36 kaže...
Repko kaže...
ihush kaže...

 Kolega forumaš, ne znam jel ti kontaš što mi ovdje uporno tvrdimo i što nas zanima.

Pusti rate ili jednokratno plaćanje, znamo mi da mi možemo raskinuti ugovor kad želimo, ali ne znamo hoćemo li tad morati platiti višu cijenu moba od one koje smo u startu dogovorili. 

Dakle, još jednom. 

Platio sam cijeli mob 4580kn 20.03.2022 (u tcomu je cijenik oko 7500kn) -> znači nemam nikakvih rata, niti jednokratnih dodatnih placanja sljedećih dvije godine za mob.

Ja raskinem pretplatnički ugovor jer su oni povisili moju pretplatu za 5kn. 

Oni meni kažu, okej ugovor ti je raskinut, i sad plati punu cijenu mobitela, odnosno platio si nam 4580kn, moraš još nadodati ~3000kn.

 

Reci sad ti nama (u jednostavnom odgovoru) možemo li mi raskinuti ugovor s tcom-om bez da platim tih 3000kn? 

 Ja kažem - NE. Platit ćeš 3000kn razlike.

 -platit ćeš ono što trebaš platiti u svakom slučaju.. ne zato jer ja-ti kažemo da-ne.. no za to razumjeti moraš željeti razgovor umjesto 'svađe'.. :)

-hakom, možeš platiti jednokratno ako želiš, ne moraš tj možeš i dalje u postojećim ratama, dio koji se odnosi na kupnju uređaja, dok paket-tarifa ovisi o penalima i nemaju veze s tim. Penale plaćaš ako nemaš opravdani-zakonski razlog raskida, štoviše, možeš jednako tražiti od operatera u slučaju da on ne isporučuje ugovoreno (ali moraš dokazati nastali trošak, kako bi ti sud dosudio taj konkretan iznos..).

-u slučaju kad postoji promjena, neovisno tko je uzrok, operater-tržište-regulator.. tad kupac-korisnik IMA OPRAVDANI RAZLOG ZA PRIJEVREMENI RASKID i tad ne plaća penale. To nema veze s kreditom, dvije odvojene stavke na računu kao i pravilo koje se primjenjuje, tj penali se odnose na mjesečnu pretplatu (do isteka ugovornog roka) odnosno isključivo na ono što si dobio kao poklon uz uvjet, ne na uređaj koji kupuješ na kredit i koji je tad odvojena stavka, tj jednako kao da si to kupio u bilo kojoj drugoj trgovini na kredit i tad to nema veze s raskidom ugovora-ugovorne, ali čisto zbog računa ako želiš možeš isplatiti, ne moraš od jednom, kaže zakon-hakom.

-platiti? naravno da ćeš platiti, kao što kažem u prvoj rečenici, no nije isto ako moraš platiti trenutno koju tisuću kuna ili 40kn mjesečno.. kao problem koji može mučiti korisnika. Kad bi korisnik morao jednokratno isplatiti dug, tad bi vjerojatno ostao na ugovoru do isteka i zato to operater tako (zavaravajuće) prikazuje, tj on traži, no ne mora korisnik pristati, korisnik bira i to pravo mu ne daje operater nego zakon-hakom, pa mu to pravo operater ne može ni oduzeti tj tad krši zakon i prijava to riješi za minutu.

 

-da, platiti ćeš (dok mi je besmisleno pričati o cifri kao 3000kn razlike, koju si sad ispucao, tj to je prva cifra koja se u kontekstu teme spominje pa nagađam da si je ispalio iz dupeta..).

-važno je kako-koliko ćeš platiti, jednokratno (što traži operater) ili i dalje rate, kao i mogući penali... tad se nitko nomralan neće odlučiti za raskid jer je naprosto neisplativo, nema smisla pogotovo ako plaća penale-pretplatu za x-mjeseci do isteka, tj tad je logičnije koristiti te mjesece tarifu koju u tom paketu ima, zar ne? .. pa i uštedjeti ''3000'' nečega mada ne znam kojom formulom si to te cifre došao, no ako ti je to argument tad je ova rečenica dodatni-jači, nema smisla raskidati na svoju štetu koja tad iznosi +3000 nečeg + pretplata/penali... zar ne?

-platit ćeš sve što trebaš platiti, sve što si dobio, odnosno troškove raskida snosi strana koja je uzrokovala raskid ugovora.. pošto je to hakom tad operater to može tražiti od hakoma, ne od korisnika, koji ima pravo raskida itd itd.

 

.. edit, Repko (unutar posta prošla strana pa preskočeno..)

-tek sad iznosiš te cifre, početak teme npr o promjeni tarife, 10g itd..

-ovo je konkretan primjer, konkretne cifre i to ovisi o ugovoru-ugovornoj tj načinu kako si kupio-dobio, koji iznos, što je mjesečna tarifa-pretplata a što cijena uređaja.

-problem, operater uvjek nabije nerealnu cijenu uređaja (netržišnu, u normalnoj prodaji je jeftinije, no često osiguraju excluzivu-model na tržištu pa nemaš usporedbu..).. tad si u slučaju spora dužan taj iznos, tj ono što je operater naveo kao cijenu u trenutku sklapanja ugovora-kupnje..

-penali, odnose se na mjesečnu tarifu-preptlatu, to operater može tražiti kao penale do isteka ugovorne, ako je par mjeseci platiš, ako je više ne isplati se. Važno, penale plaćaš kad nemaš zakonski-opravdani razlog, koji u slučaju promjene cijene ili usluge imaš.. sad imaš opravdani razlog, tad nema naplate penala tj plaća ih onaj tko je uzrok, operater ili hakom, ne korisnik, to kaže zakon-hakom.

 

-uređaj kupljen na kredit je naprosto to, kupnja na kredit, rate. Hakom kaže da operater ne može tražiti (može ali kupac bira, ako želi..) jednokratnu isplatu, tj svakako moraš platiti preostale rate a ti odlučuješ jednokratno ili mjesečno po ugovoru.

-to su dvije odvojene stvari, pravila, zakoni.. ili-ili.. ako je uređaj u paketu tad nije zasebna stavka, nije kredit, pa je u ovom slučaju još 'gore' za operatea jer ako ti zakon daje pravo neškodljivog raskida, tad ako je samo paket, tad ga raskidom ne plaćaš kao penale, tj moraš biti krivac za plaćanje penala a krivac je operater promjenom cijene-paketa-usluga ili hakom zakona i tad oni snose taj trošak ali naravno da će operater barem pokušati to naplatiti od korisnika, ako prođe metoda.. tj ne smiješ biti 'gljiva' nego moraš znati svoja prava, tražiti i tad dobiti.. ili-ili.

Nije ispaljeno iz dupeta, točnije 2600kn je razlika koju bih morao nadodati ako otkažem pretplatu (nisam uračunao da sam već 2mj u pretplati pa bih morao i manje platiti od tih 3000kn) -> potvrđeno sa službom za korisnike TComa. 

Pretpostavio sam da se ne mogu izvući iz TCom bez da platim ostatak mobitela (što sam i rekao da je zdravorazumski) ali me zanimalo postoji li neka siva zona ovdje za koju ne znam. Za pretpostaviti je da se TCom ogradio od toga, ali vrijedi pokušati. 

 

Problem ove diskusije je jer te nisam mogao shvatiti što želiš reći sa svojim podužim postovima gdje je prilično jednostavno pitanje, vidiš npr. kako je kolega R36 odgovorio vrlo jednostavno, nije bilo potrebe za pametovanjem, ali dobro svatko ima svoj način komunikacije. Glavno da smo se shvatili.

15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

-nije iz dupeta, ne govorim za taj tvoj post, nego .. stara-nova stranica, moj propust ili čari foruma.

-dodatak u gornjem postu..

 

-ponovo, ti si već jednokratno platio traženi iznos. Nema pravne ili tržišne osnove platiti još jednom. Uvjeti pod kojima si kupio su bili takvi, poslovni rizik koji mora snositi i operater, tj nije trebao sklapati takav ugovor.. njegov rizik.

-da nisi platio jednokratno taj iznos, tad bi oni tražili upravo taj iznos-razliku a to bi bila zasebna stavka na mjesečnom računu... taj iznos tad kaže hakom možeš i dalje plaćati mjesečno, no ti si već platio, tj teoretski bi mogao tražiti povrat no i to je poslovni rizik.. tj nije nemoguće imati i takva pravna riješenja..

 

-ostaje ti samo natezanje o tome imaš li ili ne pravo na neškodljivi raskid, zbog izmjene cjene-usluge.. -imaš.

-tad nema penala, a pošto je uređaj plaćen jednokratno to je to.. tj da si plaćao na rate, plaćao bi ostatak kao klasičan kredit. Ta kupnja je odvojena, nije pretplata, mada je to dvoje obavljeno kao jedan posao..

-kad bi čak plaćao penale, opet to nije razlika cijene uređaja, jer si već jednokratno platio traženi iznos... tj penali kao ostale mjesečne rate ugovorne su tad ono što plaćaš, ne neka dodatna stavka, nepostojeća, npr ne trošiš tad mobitel promet, internet, sms.. pa ne može biti zaračunat, mada bi možda svaki mjesec potrošio nešto kuna na sms-parking.. i to je tad zasebna stavka koja se obračuna u tekući mjesec-trošak jer nije dio tarife kao mjesečne pretplate (dok običan sms-poruka može biti dio tarife, neograničeno, 1000 poruka i sl. parking je naprosto zaseban trošak..).

 

zaključak, za tvoj primjer, jednokratno si na početku platio traženi iznos, nema razlike do isteka ugovornog perioda, tad nema dodatnog računa-razlike koji bi trebao platiti. Da si plaćao mjesečno tad bi to bilo mjesečno-razlika do isteka koju možeš jednokratno ili mjesečno.

-penali, ako imaš opravdani zakonski razlog, ne plaćaš. trošak mora snositi strana koja je uzrokovala promjenu, ne kupac-korisnik..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 9.5.2022 13:47 (ihush).
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
ihush kaže...

..

 ...brisati. :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 9.5.2022 13:42 (ihush).
8 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
ihush kaže...

Nema pravne ili tržišne osnove platiti još jednom.

 Oni kažu da ima. I kažu da ću morati platiti još jednom ako raskinem pretplatu. 


Long story short, zovem sutra HAKOM (rade blesavo od 9h do 11:30h) samo da ispitam situaciju.

8 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Popust na mobitel je ostvaren "kupnjom" tarife. Tarifa se mjenja, raskidas ugovor, normalno da vise ne mozes koristiti taj "popust". Iako je dio tog popusta uracunat u cijenu tarife, pa je to samo prividan popust. Znaci, platit ces to sto si ostvario ugovaranjem tarife.....

Nije fer, nije u redu, mozda bi nadlezni i imali sto reci na takve poteze, no ovi racunaju da za 5 kn nitko nece dizati preveliku frku.....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Damir22 kaže...
Popust na mobitel je ostvaren "kupnjom" tarife. Tarifa se mjenja, raskidas ugovor, normalno da vise ne mozes koristiti taj "popust". Iako je dio tog popusta uracunat u cijenu tarife, pa je to samo prividan popust. Znaci, platit ces to sto si ostvario ugovaranjem tarife.....

Nije fer, nije u redu, mozda bi nadlezni i imali sto reci na takve poteze, no ovi racunaju da za 5 kn nitko nece dizati preveliku frku.....

 -bitna razlika je razlog za prekid.. tj to je gamečenđer, tj stvar penala kad ga plaćaš, kad ne.. da je bez promjene uvjeta-cijene, običan raskid željom korisnika tad bi korisnik plaćao penale tj preostale mjesece (i to je ograničeno prije par godina na do 500kn ili 3-6mjeseci.. tako nešto, hakom). Sam uređaj je plaćen tad u potpunosti s uvjetima, tj da nema prekida-raskida koji iznos bi bio plaćen, dok za raskid postoji opravdani razlog i tad korisnik ne snosi posljedice, tj snosi ih onaj tko je uzrok raskida a to je operater promjenom cijene +5kn... ili-ili. Ili operater ne mijenja uvjete ili mjenja a time i daje pravo neškodljivog raskida bez penala.

-uređaj je plaćen jednokratno i time nema preostalih rata koje bi operater inače naplatio kao zaseban kredit. Samo je pitanje penala...

 

s druge strane, osim podizanja cijene +5kn korisnik može ostati, ne raskinuti postojeći ugovor ako mu je to isplativo, ako želi.. može ako želi platiti nesporan iznos ugovoren ugovorom, bez povećanja i u slučaju spora će ga dobiti, jer i to je dio pravila koje ne određuje operater nego zakon-hakom.. no narvno da će operater tumačiti nešto drugačije, pokušati barem.. 'legitiman' interes (razumljiv).

 

-da nije telekom u pitanju preporučio bi prijavu na mingo.hr, no u ovom slučaju je nadležniji hakom.. ali možda može i prijava na mingo, tj nisam siguran kako ide s nadležnošću u ovom slučaju tj mingo je za sve odnose kupac-trgovac i prava, dok je hakom za telekomunikacije kao uži dio no moguće da prigovor može ići na obje adrese pa i to da će dati različite odgovore ..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pon 9.5.2022 21:07 (ihush).
8 godina
offline
Ukidanje opcija i povećanje naknade

Pričao sam sa HAKOM-om i priča se zakomplicirala. Nakon što sam im ispričao sve uvjete (pretplata, jednokratno placanje mobitela, poskupljenje..) i nakon što su oni interno raspravili, javili su mi da HT nema pravo naplatiti nekakvu dodatnu razliku za mobitel. Još ću im jednom poslati svu dokumentaciju o pretplati i uređaju, pa će mi sa sigurnošću moći reći sve.

 

Najbitnije ovdje je da do poskupljenja dolazi jer je EU rekla da nije pošteno da jedna aplikacija može imati neograničen pristup na internet (npr. Youtube, Instagram, Facebook, TikTok, WhatsApp..) i da se to mora ukloniti. Neki operateri su to odlučili samo ukloniti bez mijenjanja cijene pretplate (npr. Bonbon - i čak je dao dodatnih 10GB , minuta i SMS na pretplatu haha) dok je HT odlučio to ukloniti i podići cijenu pretplate (ali je dao dodatnih 10GB i pristup 5G mreži). Dakle, HT nije bio prisiljen podići cijenu pretplate, ali je vjv htio zamazati oči sa ovih dodatnih 10GB i 5G mreži. Ne znam kako je u A1 i Telemach. 

 

Dalje čekam službeni odgovor HAKOM-a, pa javim ovdje.

 
5 0 hvala 5
13 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Repko kaže...

Pričao sam sa HAKOM-om i priča se zakomplicirala. Nakon što sam im ispričao sve uvjete (pretplata, jednokratno placanje mobitela, poskupljenje..) i nakon što su oni interno raspravili, javili su mi da HT nema pravo naplatiti nekakvu dodatnu razliku za mobitel. Još ću im jednom poslati svu dokumentaciju o pretplati i uređaju, pa će mi sa sigurnošću moći reći sve.

 

Najbitnije ovdje je da do poskupljenja dolazi jer je EU rekla da nije pošteno da jedna aplikacija može imati neograničen pristup na internet (npr. Youtube, Instagram, Facebook, TikTok, WhatsApp..) i da se to mora ukloniti. Neki operateri su to odlučili samo ukloniti bez mijenjanja cijene pretplate (npr. Bonbon - i čak je dao dodatnih 10GB , minuta i SMS na pretplatu haha) dok je HT odlučio to ukloniti i podići cijenu pretplate (ali je dao dodatnih 10GB i pristup 5G mreži). Dakle, HT nije bio prisiljen podići cijenu pretplate, ali je vjv htio zamazati oči sa ovih dodatnih 10GB i 5G mreži. Ne znam kako je u A1 i Telemach. 

 

Dalje čekam službeni odgovor HAKOM-a, pa javim ovdje.

Ne znam za A1, ali znam za Telemach. Telemach (ni Tele2) nikada nisu nudili zero rating usluge (to da je promet prema određenim aplikacijama neograničen), pa se njih ova direktiva EU ne tiče. Ali kad su poduplali tarife, poduplali su ih svima bez povećanja cijena pretplate. Kod Tomata je identična situacija jer ni oni nisu nudili zero rating usluge.

Poruka je uređivana zadnji put uto 10.5.2022 15:27 (Marko :D).
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Repko kaže...

Pričao sam sa HAKOM-om i priča se zakomplicirala. Nakon što sam im ispričao sve uvjete (pretplata, jednokratno placanje mobitela, poskupljenje..) i nakon što su oni interno raspravili, javili su mi da HT nema pravo naplatiti nekakvu dodatnu razliku za mobitel. Još ću im jednom poslati svu dokumentaciju o pretplati i uređaju, pa će mi sa sigurnošću moći reći sve.

..

 -naravno, tj mobitel je plaćen jednokratno i ne postoji neki kredit-dug, time ni osnova naplate neke razlike za mobitel.

-pretplata je stvar opravdanog raskidai tad korisnik ne snosi trošak-penale itd..

 

... zato je važno ''kako im se ispriča'' jer ista-slična ali malo izmjenjena pitanja mogu dati drugačiji odgovor i kad 'razmisle' dođu do jedinog pravnog riješenja..

-no važnije, ne moje trkeljanje, kao ni što misli-kaže operater ili szk, nego što misli-kaže hakom, on je regulator i on je taj koji tumači zakone, ostali ih provode ili kazna.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
23 mjeseca
neaktivan
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

Pozdrav! Imam istu situaciju s Hrvatskim Telekomom. Odobrili su mi prijenos broja u drugu mrežu, i dan kasnije me zovu i pitaju da li sam zadovoljna tarifom koju imam, te da sam pod ugovornom obvezom jer sam kupila mobitel (koji je isto tako jednokratno plaćen), te da ću morati platiti 1500kn penala za mobitel za prijevremeni raskid.

U pitanju je isto tarifa kojoj će povisiti cijenu od 1.6., te bi to trebao biti opravdan razlog za prekid bez naknade. 

No mene uvjeravaju da se za uređaj plaća naknada jer sam popust dobila na 24 mjeseca.

 

Njihov odgovor je : ''U slučaju da ste uređaj kupili uz tarifu, pogodnost za kupovinu uređaja traje 24 mjeseca te će se u slučaju trajsnog isključenja tarife prije isteka tog perioda naplatiti popust koji ste ostvarili na cijenu uređaja jer ste uređaj kupili uz pretplatničku tarifu i na temelju te kupovine uređaja uz pretplatničku tarifu ste ostvarili popust na uređaj''

 

Operaterku ne zanima to što joj govorim da upravo zbog te pretplatnicke tarife vezane uz ugovor, a kojoj se cijena povecava, imam pravo na raskid bez penala.

 

Problem je u tome što se prijenos broja navodno može još samo danas stopirati (48 sati prije) ako se odlučim ostati kod njih. Znači ako prenesem broj i oni mi naplate penale (za sada je to samo informativni izračun), mogu jedino podnijeti prigovor nakon što dobim račun.. nakon što sam već prešla u drugu mrežu... Očito je to moguće samo preko HAKOM-a, jer HT jednostavno ignorira opciju raskida ugovora bez penala.

 

 

11 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Imati će tu HAKOM definitivno posla.

Ali ajmo logično...npr. Mob od 3000kn dobiješ za 2000kn ako ostaneš sa HT u tarifi L sljedeća 24mjeseca. OK. Paše.
Nakon x mjeseci HT digne cijenu. Tebi ne paše. OK ideš dalje, ali ostaje mob koji si dobio/la jer si uzeo/la taj isti mob uz uvjet da budeš sa L tarifom sljedeća 24mjeseca. Oni nisu samo digli cijenu usluge od tih 5 kn ili koliko, već su nešto i dali u zamjenu. Proporcionalna kompenzacija.
No, što bi bilo da su digli npr. 30kn a nisu ponudili nešto više. HAKOM bi to odmah presjekao. Nisu baš ni u HT-u veslo sisali, pa znaju da za ovih 5kn i ovo što daju je proporcionalna kompenzacija...teško će to biti za prekid bez penala plaćanja za razliku moba. Čekamo HAKOM..baš zanimljiv slučaj..
Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Samarzija kaže...
..
No, što bi bilo da su digli npr. 30kn a nisu ponudili nešto više. HAKOM bi to odmah presjekao. Nisu baš ni u HT-u veslo sisali, pa znaju da za ovih 5kn i ovo što daju je proporcionalna kompenzacija.....

 -bezvezarija... zakon, nije važan iznos, lipa-kuna-tisuću.. pravila su ista-identična.

-promjena ugovora = pravo na neškodljiv raskid ugovorne, bez 'penala'.

-za kupnju na kredit, operater može tražiti jednokratnu isplatu preostalih rata ali korisnik-kupac bira i hakom kaže da ne mora jednokratno (osim ako želi) tj mora se omogućiti otplata jednako kao da prekida ugovorne nema.

-pošto je uređaj jednokratno plaćen, neovisno koja je cijena, nema preostalih rata.. nema penala, nema što korisnik plaćati, tj ako je netko (zakon-država-regulator) izmjenom uvjeta stvorio problem tad je on taj kojeg se može teretiti za trošak, ne korisnik. Pošto operater mijenja cjenik, tad je to na teret operatera (koji naravno to ne želi, tj pokušavat će upravo suprotno, no on nije 'zakon' nego ako je nešto nejasno tad se pita regulator-hakom..). Ako je država izmjenom zakona odgovorna, tad operater ne može od korisnika tražiti naknadu-penale nego tad to traži od države.

-ostalo su lupetanja, jednako kao što to i šalteruša ili szk u neznanju znaju raditi.. odnosno, može to biti i politika operatera, ako prođe-prođe metoda, tj njihova pravna služba to 100% zna, ali oni mogu probati-tražiti i ako korisnik pristane, ako ne uloži prigovor.. itd itd.

 

-kraće, da nije jednokratno plaćen uređaj, tad bi preostale mjesečne rate ostale za plaćanje, po izboru korisnika jednokratno ili preostali mjeseci do isteka-otplate.

-penala nema, a to kako je operater nešto upakirao je njegov problem, tržišni-poslovni rizik ili promašaj.. tj penale za raskid ne može nikako naplatiti jer korisnik u slučaju promjene ima pravo neškodljivog raskida. (točka!).

-uređaj je jednokratno plaćen. (točka)

-ne postoji dug po tom računu, nema osnove, dok zbog izmjena zakona operater može tražiti naknadu od države, ne od korisnika.

 

da nema promjene uvjeta-cijene, tj da korisnik nema pravo raskida, tad bi za raskid prije isteka ugovorne korisnik plaćao penale, tj preostale ugovorne mjesečne pretplate i to do neke granice (ograničeno, ne sjećam se više.. cca do 6 mj.). To su jedini penali koji se tad plaćaju. Prodaja uređaja je običan kredit, isto pravilo, isti način obračuna, računovodstvo-knjiženje.. nije paket, nije ugovorna, tj to je samo stvar da trgovac prodaje neke mobitele uz neku tarifu, tarifa je ugovorena na 24 mj i ta mjesečna tarifa-pretplata je onaj iznos koji tad operater potražuje do isteka ugovorne. .. ne neku cijenu mobitela, jer je mobitel zasebna stavka, nema veze s tarifom, odvojeno kao stavka na računu, dok u slučaju jednokratnog plaćanja jednostavno nema dodatne stavke na računu jer je već plaćeno. Tad ne postoji razlika koju bi operater potraživao, ne postoji neplaćeni račun... nema pravne ili knjigovodstvene osnove potraživati. (osim što može tražiti ako prođe metodom.. tj ako se korisnik ne žali, ne prijavi nadležnima..).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put uto 10.5.2022 23:10 (ihush).
23 mjeseca
neaktivan
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Da li za raskid ugovora bez penala ima veze ako ga sad raskinem jer su povisenje cijene najavili od 1.6. ili bi to trebala napraviti tek kada mi bar jedan racun s visom cijenom posalju? Znaci tek u 7 mjesecu kada salju racune
 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

-tek kad do neke promjene dođe, tad možeš nešto.. + tad oni standardno ''daju'' korisnicima pravo, obavijest.. mjesec dana za pristanak-raskid (ne daju oni ništa nego to pravo daje zakon).

-kad prođe taj mjesec, tad prođe i tvoje vrijeme žalbe-rok u kojem to pravo možeš iskoristiti, odnosno možeš reći da si tek višim računom to saznala/saznao.. no po pravilima operater je dužan svim korisnicima poslati obavijest o promjeni pa je to malo nategnuto ili 'skraćuju' ti vrijeme prigovora-reakcije.

-prije nego promjena nastupi nemaš osnovu, tj tad je klasičan prekid s penalima... npr što ako odustanu od promjene, ili logičnije i pravno-poslovno moguće, promjena nastupi za nove ugovorne-korisnike, ne za postojeće kojima do isteka može ostati nepromjenjen uvijet, nije važno koji uvijet cijena ili tarifa-usluga tj upravo tako se radi s promjenom naziva tarife-usluge rutinski koje mijenjaju svakih par godina i tjeraju te na novu tarifu no dok ne izabeš koju ostaje ti stara (do isteka), jedino što te tad često agenti nazivaju-nude-nagovaraju na novo..

 

edit: ...

-bez ugovorne, postoji tekući-važeći cjenik, tad se korisniku koji nema ugovornu (na rok, samo standardni-osnovni ugovor o usluzi) naplaćuje tekući-cijena. Može se mijenjati kad požele uz obvezu da najave mjesec dana i daju hakomu obavijest pa teoretski godišnje to mogu napraviti max 12 puta, samo manje..

-bez ugovorne korisnik može bilo kad raskinuti korištenje usluge, nema nikakvu 'obvezu' osim podmiriti postojeće troškove recimo tekućeg mjeseca.

-s ugovornom se plaća ono što je ugovornom ugovoreno, tj penali. Ugovornom se obje strane obvezuju, korisnik da će plaćati x-kuna uslugu, operater da će ugovoreno isporučiti. Tko prekrši ugovoreno snosi trošak-penale (razlika, operater ugovorom navede penale, korisnik nije u to naveo svoje penale i ako želi naknadu troška mora to sudski tražiti i dokazati stvarni trošak raskida).

-operater tumači i regulator-zakon-hakom to recimo dopuštaju, da se plaćanje idućeg računa smatra pristankom, kao što se i ugovaranje na daljinu telefonom smatra sklapanjem ugovora, ali u svakom slučaju za ugovor mora postojati konkretan komad papira i potpis. Bez tog ne postoji ugovor. Tako s izmjenom novi ugovor-uvjeti postaju važeći tek kad dobiješ papir (novi ugovor s novim uvjetima koji uključuju paket-tarifu i cijenu) i vratiš im potpisano. .. tj vrijedi telefonski ili plaćanjem računa ako se slažeš, ako ne osporavaš, ako osporiš tad ne vrijedi jer ni ne postoji novi ugovor. Zato hakom traži da se neovisno o telefonskom papirnati-pravi (pravno prihvatljiv-dokaziv) mora sklopiti i da je tek tad 'pravi' ugovor i odnos.

-dok ne potpišeš 'papir' ne postoji ugovor. .. tj ako oni tumače automatizam tad je to tako samo ako ne osporavaš, za što imaš mjesec dana rok koji oni žele recimo skratiti i često tempiraju za godišnje odmore i sl. kad ljudi možda par tjedana imaju obavijest u kasliću-pošti ali ga nisu stigli pročitati. Sve takve promjene se gurnu u 'sezinu krastavaca', ne radi sabor, nitko ne radi.. i tad tih mjesec prođe brzo a time i pravo raskida.

 

-no, ako nisi potpisala novi ugovor tad on naprosto ne postoji.. tj ako zatražiš raskid po toj osnovi realno nema problema s tim rokom od mjesec dana tj formalno pravno, no stvarno-realno ima problema, jer sve treba paprinato odraditi, prijaviti-žaliti se..

-važno, kako hakom-zakon tumače pravo automatizma, recimo za prihvaćanje ugovorenog, novih uvjeta.. ako se ne žališ, tad se to smatra pristankom .. ako se žališ tad naravno ne postoji pristanak, postoji samo stari postojeći ugovor s tim cijenama-uvjetima. Ako nema penala, nema što operater naplatiti ili prijetiti.. no to rade, dižu buku-paniku, prijete, politika-igra i metoda ako prođe.. i prolazi za većinu.

 

 

edit-2: .. ili kako ide većina ovakvih istih-sličnih tema.. kao igrokaz-prikaz:

.. započne tako što se neki korisnik žali, psuje, pasmater digli su mi cijenu...

-kad ga se pita jesi li prigovorio, -nisam.. jesi li tražio drugu stranu da ispuni postojeći ugovor? -nisam..

-odrasle, pravno sposobne osobe, moraju svoje pravo tražiti, štititi, neće nitko ništa dati nekim automatizmom, sustav tako ne funkcionira. Njurganje i psovanje po forumu neće pomoći ili nešto riješiti nego to treba napraviti na pravom mjestu na pravi način, operater-hakom, prigovor. Tako funkcionira sustav-pravo-zakon.

-ugovor da bi postojao mora biti na papiru navedeno + potpis.. bez tog ne postoji, a tad ni neka ugovorna obveza.

-u slučaju promjene, stari ugovor je važeći do isteka ili izmjene-anexa ili novog koji ga zamjenjuje... tj tek kad operater-korisnik sklope novi ugovor tek tad posotji osnova za operatera da izda novi račun s novim uvjetima kao paket-tarifa-cijena.. bez tog jednostavno operater nema pravnu osnovu izdati bilo kakav račun.

-raskid, samo korisnik ima pravo jednostranog raskida, neovisno o štetnosti-trošku, opravdano ili ne samo je razlika penala-troška koji plaća ili ne. Operater nema to pravo. Operater ne može raskinuti jednostrano postojeći ugovor.. korisnik može tražiti i pravno mora dobiti ugovoreno ako je moguće tj ako ugovoreno postoji, ako se može isporučiti.. npr neki tv-kanal ako je ukinut tad ne postoji u ponudi i tad ga operater ne može isporučiti, viša sila.. no cijena nije viša sila, ne postoji cijena koju operater kao ugovorenu cijenu ne može ispoštovati do isteka ugovorne jednako kao što i korisnik može ispoštovati ugovoreno i platiti penale ili ostati na ugovorenom do isteka i redovno plaćati mjesečne obveze.

-ako operater može isporučiti ugovoreno, tad nema pravne osnove ukinuti postojeći ugovor, ne može reći 'nemožemo..' ugovor je ugovor, smisao je da se ugovoreno mora ispuniti ili se snosi kazna-penal-trošak i najvažnije, ugovor vrijedi za obje strane ugovora, tj kao što korisnik mora ispuniti svoj dio koji se odnosi na plaćanje usluge 24 mjeseca, tako i operater u tom periodu mora isporučiti ugovoreno po ugovorenim uvjetima.

 

-ako je netko treći uzrok promjene kao zakon-eu-država, tad se od te treće osobe može tražiti trošak, ne od korisnika koji nije kriv-uzrok, nasuprot ima pravo i može jednako tužiti-dobiti trošak ili tražiti ispunjenje ugovorenog.

.. za neki tv kanal ili slične usluge koje su recimo nestale s tržišta.. može se to tumačiti kao propust operatera, tj ako nema tv prava za emitiranje nakon nekog roka (to se ugovara za više godina i zna se do kad imaju ugovor o distribuciji, zna se kad istjeće..) tad je njihova greška-propust ako su ugovarali duže od roka za koji imaju prava emitiranja mada će se oni braniti višom silom.. jednostavno nisu smjeli ugovarati iza datuma a pošto ugovore snose i taj poslovno-pravni rizik tj trošak. .. no to sve korisnik mora tražiti, dovoljno da ne prigovori u roku i gubi pravo, gubi pravnu prednost.. dovoljno je da se ne pozove na zakon-pravo tj mada zakon vrijedi ili postoji, tek kad ne na neko pravo pozovemo tek tad ono 'postoji' i tek tad ćemo ga možda ostvariti, dok ni jedan postupak nije 'jednostavan' tj ne znači da je nešto sigurno 100%, može se promijeniti tumačenje, može svašta..

-dok se ne traži neće se ni dobiti.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 11.5.2022 9:29 (ihush).
16 godina
offline
Ukidanje opcija i povećanje naknade

Odluku nije donio HT, već smo primorani ispoštovati istu koja je u skladu sa Europskom regulativom, te je sve i odobreno od strane Hakoma.
Hakom je upoznat sa svime, te je dao svoje odobrenje za navedeno vezano za promjenu cijene od 01.06. Ništa nije napravljeno na našu ruku, već sve u skladu sa zakonom i u skladu sa uvjetima koje je dala naša regulatorna agencija.

Ponuda je takva kakva je, te na nju ne možemo utjecati. Ukoliko ste istom nezadoviljni, možete ostvariti 500 kuna popusta na sam uređaj.

Cijena uređaja Apple iPhone 13 128 GB u M tarifi uz 840 kuna popusta i 500 kuna popusta je 5520 kuna uz kartično plaćanje.

 

Znači na ovaj popust koji je već sada na netu daju još tih 500kn popusta jer se povećava cijena tarife 5,4kn - 130kn više u 2 godine, a dobiješ 500kn popust, ok deal na kraju.

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Hacker002 kaže...

Odluku nije donio HT, već smo primorani ispoštovati istu koja je u skladu sa Europskom regulativom, te je sve i odobreno od strane Hakoma.
Hakom je upoznat sa svime, te je dao svoje odobrenje za navedeno vezano za promjenu cijene od 01.06. Ništa nije napravljeno na našu ruku, već sve u skladu sa zakonom i u skladu sa uvjetima koje je dala naša regulatorna agencija.

Ponuda je takva kakva je, te na nju ne možemo utjecati. Ukoliko ste istom nezadoviljni, možete ostvariti 500 kuna popusta na sam uređaj.

Cijena uređaja Apple iPhone 13 128 GB u M tarifi uz 840 kuna popusta i 500 kuna popusta je 5520 kuna uz kartično plaćanje.

 

Znači na ovaj popust koji je već sada na netu daju još tih 500kn popusta jer se povećava cijena tarife 5,4kn - 130kn više u 2 godine, a dobiješ 500kn popust, ok deal na kraju.

Europska direktiva sigurno nigdje ne nalaže da tarifu moraju poskupit za 5 kn. To je isključivo njihova odluka.

16 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

Slažem se, sumnjam i u ovaj dio da je HAKOM to odobrio, vjerojatno je servirano na neki muljatorski način ili je netko podmazan. Dobro je sada dok možeš dobiti 500kn popusta pa to ima matematike, ali vjerojatno od 1.6 više neće davati taj popust pa je onda pušiona. Realno su im sad tarife skupe u odnosu na konkurenciju, čak i značajno. Nekada su bili minimalno skuplji pa je to imalo matematike jer su uvijek imali dobre cijene uređaja i najbolju pokrivenost signalom, ali sada je to sve toliko minimalizirano da i ja nakon 14+ godina pretplate razmišljam promijeniti operatera, što nisam nikada mislio da ću napraviti. U A1 te ubace u Mozaik s bilo kime praktički, i onda kad kombiniraš par brojeva i dobiju svi po 30kn popusta po tarifi postaju super konkurentni.

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
8 godina
offline
Ukidanje opcija i povećanje naknade

Još čekam HAKOM na odgovor, ali ih je HT preduhitrio i nazvao me.

HT mi je rekao da ih je HAKOM kontaktirao vezano za moj upit (jel to uopće po GDPR-u od strane HAKOMA?!) i rekli su mi da pošto je došlo do poskupljena od njihove strane koje nije bilo u prvotno sklopljenom ugovoru mene i HT-a, imam pravo na raskid ugovora bez ikakvih penala na pretplatu i mobitel. Dakle, svi koji ste sklopili ugovor u HT imate pravo na raskid bez penala, bilo da ste platili mobitel na rate ili jednokratno, samo ćete otplatiti mobitel do kraja po ratama koje ste prvotno dogovorili, a ako ste jednokratno nemate ništa za platiti više. Bitno je da nema dodatnih naknada.

 

I HT mi je ponudio dodatnih 60GB prometa na ovo što imam sad.

Tako da je na meni da odlučim. Vjerojatno ću se prebaciti na bonbon.

 

Još i dalje čekam službeni odgovor HAKOM-a, ali je HT požurio i već mi javio opcije.

 
2 0 hvala 2
16 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

Ako si planirao svakako otići iz HTa ne vidim zašto bi čekao odgovor hakoma, dobio si što si htio, odradi to kako ti odgovara i to je to.

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
8 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

Ma ne, samo kažem jer još nije stigao HAKOM odgovor nego da je ovo sve informacija od HT  

16 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

Realno ti jedino od njih i treba, hakom je samo alat koji koristiš da HT da ono što želiš

http://www.njuskalo.hr/korisnik/VTxCRO
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Repko kaže...

Još čekam HAKOM na odgovor, ali ih je HT preduhitrio i nazvao me.

HT mi je rekao da ih je HAKOM kontaktirao vezano za moj upit (jel to uopće po GDPR-u od strane HAKOMA?!) i rekli su mi da pošto je došlo do poskupljena od njihove strane koje nije bilo u prvotno sklopljenom ugovoru mene i HT-a, imam pravo na raskid ugovora bez ikakvih penala na pretplatu i mobitel. Dakle, svi koji ste sklopili ugovor u HT imate pravo na raskid bez penala, bilo da ste platili mobitel na rate ili jednokratno, samo ćete otplatiti mobitel do kraja po ratama koje ste prvotno dogovorili, a ako ste jednokratno nemate ništa za platiti više. Bitno je da nema dodatnih naknada.

 

..

 -naravno.

 

Repko kaže...

Ma ne, samo kažem jer još nije stigao HAKOM odgovor nego da je ovo sve informacija od HT  

 -nije to info iz ht-a nego zakon, hakom.. tj da nije tad gornji citat ne bi bio takav. .. tj operater ide taktikom ako-prođe.. jer i oni vrlo dobro znaju zakone tj odgovor hakoma može biti samo jedan, u skladu sa zakonom koji ti regulira i odavno je hakom upravo to rekao kao regulator operaterima (samo što razne izjave-rečenice operater voli izvuči iz kontektsta, npr na pitanje imaju li pravo promjene cijena, imaju.. (ali.., tad i korisnik ima pravo raskida..)).

 

ili post od prije .. kao podsjetnik..

Repko kaže...
..

..

 

Reci sad ti nama (u jednostavnom odgovoru) možemo li mi raskinuti ugovor s tcom-om bez da platim tih 3000kn? 

 -eto, možeš, upravo ono što vam govorim par tjedana.

 

edit: ... ili zaključak, tužno-smiješno.. da nešto temeljeno zakonom može biti toliko nejasno, toliko suprotnih tvrdnji.. ili kao lobisti-bunker koji jednostavno mora navijati za 'jačeg', .. no nije mi jasno zašto bug-časopis takve teme ne dira (zaobiđe).. onak, ne postavi pitanje, ne čačka.. a stvar je u zakonu, time ne nešto što se ne može provjeriti, kao i to da mora postojati tumačenje nadležnih ako je nešto nejasno (hakom).. pošto korisnicima nije jasno, pošto operater na prvu ide APP metodom, tad bi javnost i mediji to trebali malo pročačkati, pitati, kao i sve ostalo u državi ako se nešto želi napraviti.. tj dok se to ne pojavi u medijima do tad ne postoji a bug je časopis...

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put uto 17.5.2022 18:51 (ihush).
8 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Dobro jutro hrvatska, danas, neka gospodja je tumacila ovo, raskid ugovora za tarifu da, bez penala, otplata uredjaja po ugovorenom planu, nema jednokratne naplate.....

Nisam detaljno gledao dali se osvrnula na ostvarene popuste i slicno.....

Eto, bude to u medijima, iako je vijest za dnevnik, ipak se provuce u nekim.opskurnim emisijama koje rijetko tko gleda. Bolje ista nego nista, izgleda....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade
Slijedom te logike, možemo do promjene tarifa/uvjeta/cijene sklopiti ugovor i uzeti povoljnije uređaj, te od trenutka promjene raskinuti ugovor i platiti samo ugovorenu cijenu uređaja?
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

nema tu 'slijeda logike' .. tj pravo-ugovor 'nema veze' s logikom nego ugovorenim. O ugovoru ovisi što-tko-kad može-mora ili snosi penale-trošak. O uzroku raskida ili neispunjenja ovisi kako se koji slučaj završi.

.. da, kad je ovakav slučaj, promjena uvjeta, paketa-tarife (jer operater ima pravo promjene, no preskoče da se promjena ne odnosi na već ugovoreno nego na buduće kao tekući cjenik.. da si 'jučer' ugovorio cijenu goriva dobio bi je po jučerašnjoj cijeni, ako pada gubiš ako rase profitiraš, druga strana suprotno.. no to je ugovor-rizik). -ne, ako nema takvog uzroka, tj sklopi sad takav ugovor (novi) i nemaš pravo neškodljivog raskida nego s penalima mada je 'ista stvar' .. nije isto jer nisu isti uvjeti, nije isto ugovoreno.

-kad je korisnik onaj tko je odgovoran za promjenu-raskid, tad sav trošak može ili na njegov teret tj operater to može tražiti i dobiti, ali može biti 'galantan' i oprostiti ako želi kao svatko u nekom sporu..

-kad je operater taj koji je napravio promjenu tad on snosi trošak, jedino što u standardnom ugovoru nema kaluzula koje bi definirale penale za njegovu stranu, npr teoretski korisnik može prije sklapanja tražiti da upravo to uđe u ugovor .. no postoji zakon, neisporuka bez opravdanog razloga (viša sila) recimo kvar linije, ako se po prijavi 15 dana ne otkloni, tad kreću penali za operatera, 10kn/sat 240kn dan.. to nije dio ugovora nego zakona i neovisno tad što nije navedeno uključeno je jer ne može biti ugovor suprotan zakonu ili operater odreći korisniku pravo koje mu daje zakon, nije operater taj koji to može tj može zakon-država izmijeniti-ukinuti ili se sam korisnik odreći tog prava ako želi.

 

-primjer, jer ovo se ponavlja nekoliko godina.. modus kako operater radi, kako pokušava APP metodu..

-najmjerno-ciljano s razlogom postave 'kratko' (prekratko time i nejasno-pogrešno) pitanje hakomu.. 'može li operater promijeniti cijenu?' (ili uvjete-paket..) -odgovor hakoma-zakona, može. (i ako je tu 'točka-kraj' tad imamo problem.. tj pogrešno tumačenje, ono koje se ne odnosi na postojeće ugovorne obveze nego na tekuće bez ogovrne.

-operater može bilo kad promijeniti cjenik.. mora to najaviti korisniku i dati hakomu 30 dana prije.. znači max 12 puta godišnje.. to može, no to je tekući cjenik i ono što se odnosi na buduće ugovore, ne na postojeće..

-korisnik može bilo kad raskinuti ugovor, pitanje je samo štetnosti-troška-penala ili bez troška-penala kad ima pravo ili kad to pravo nema. (operater nema pravo raskida pružanaj usluge.. javne usluge itd..).

-treba razlikovati dva ugovora, osnovni-temeljni koji korisnik i operater sklope o samoj usluzi, bez tog nema temelja za izdavanje računa, bez ugovorne ili po isteku ugovorne je taj ugovor i pošto tad nema roka za raskid, korisnik može u bilo kojem trenutku prekinuti-raskinuti bez penala. .. drugi ugovor o kojem se u ovim slučajevima govori je dodatni, ugovorna na rok 24 mjeseca, koji je dodatak-anex osnovnoj usluzi, koji ima uvjete, rok, specificiran paket tj ugovorni odnos koji kaže da će korisnik neki x-paket plaćati 24 mjeseca ugovoreni iznos-tarifu, dok će operater taj paket isporučivati po tim uvjetima. Strana koja to prekrši snosi trošak-penale. Operater nema pravo raskida, mora isporučiti ugovoreno osim u slučaju više sile, tj kad je nemoguće isporučiti ugovoreno. U ovom slučaju to nije nemoguće, tj operater može isporučiti ugovoreno preostali rok do isteka po ugovorenoj cijeni.. no želi podići cijenu i tad snosi trošak.. no taj trošak korisnik u pravilu neće dobiti, tj ako traži na sudu mora dokazati konkretan trošak koji nastane raskidom-neisporukom usluge, točan konkretan trošak i tad to sud prizna .. 

po isteku ugovorne-24 korisik može kad poželi bez penala raskinuti, operater može promijeniti pakete-tarife uz najavu 30 dana prije i to je to.. tad je osnovni ugovor koji ne ugovara precizno tarifu-paket-cijenu samo osnova za izdavanje računa za tekuću uslugu-trošak. Kad postoji ugovorna kao dodatak, tad je ona ta koja važi, ne promjena cjenika koji se može mijenjati do max 12 puta godišnje, tj obje strane su tim (svakim) ugovorom vezane-obvezne ispuniti ono što je u ugovoru navedeno, platiti-isporučiti u tom roku 24 mjeseca. Tko to krši taj snoni trošak, dok druga strana kao sad korisnik ne može plaćati penale tj protivno zakonu.. i to operater zna jer ima pravnu službu no svejedno pokušava jer je broj korisnika dovoljno velik da se isplati tj većina se neće žaliti.. mada će prigovarati u kafiću, neće napraviti ništa pravno kao recimo prijaviti hakomu-mingo.. zato to operater radi mada zna zakon i time odgovor hakoma .. što je opet vidljivo iz odgovora koje je korisnik dobio od operatera 'nakon što su provjerili..' .. tj nije to nešto što agent-student na liniji ili szk riješava na svoju ruku nego je to odluka kompanije koja ima pravne timove i ekonomske stručnjake koji su to sve predvidjeli-odobrili i provode kao plan..ne slučajno, ako prođe-prođe metoda i isplati se, jer većina korisnika šuti i misle da su operateri u pravu ili jači..

 

-kupnja uređaja recimo mobitel u tarifi na pretplatu.. mora se razlikovati 'poklon' i kupnja, realno nitko nikome ne poklanja ništa nego je to tad dio ugovorne-24.. ono što je bilo prije nije isto danas, tj zato jer se već dešavalo, 2014te eu-roaming, ukidanje zaključavanja linije na operatera i sl... od tad svakih par godina nešto slično, operater izmisli novi paket, novi način.. od tad mobitel nije dio 'poklona' (može to biti i set noževa, tenesice.. bilo što) neko klasična kreditna kupnja, otplata na rate .. uređaj cijene recimo 1200kn će na 24mj iznositi 50kn mjesečno na računu i ta stavka nema veze s mjesečnim ugovorom-pretplatom, kao što uz pretplatu možemo recimo platiti sms-pakring i to će nam doći kao dodatni iznos-stavka na mjesečnom računu. U slučaju raskida, kao sad, korisnik-kupac ima pravo izbora, može ako želi jednokratano otplatiti dug ili nastaviti mjesečno, kupac bira, dok operater može tražiti no nije taj koji odlučuje nego to kaže zakon-hakom i daje pravo kupcu-korisniku koji bira... 

-u slučaju raskida na teret korisnika-kupca, kad je korisnik kriv za raskid tj kad nema zakonski opravdano, tad sve što je u tom ugovornom-24 navedeno kao penali ili dobiveni poklon se mora nadoknaditi tj operater to može pokloniti ako želi, no nisu tako galantni, traže naplatu, penale.. no i tu je promjena u eu od prije, tj penaliziranje je ograničeno, ako se ne varam do 6mj tj nekog iznosa. Jednostavno zakon-država kaže da i operater ne može tražiti nešto za ništa (buduću neisporučenu uslugu-paušal-pretplata) i poslovni rizik tj recimo nezadovoljstvo korisnika kao loša reklama ili ponude konkurencije-tržište.. 

-mobitel koji je kupljen na rate ili jednokratno (upravo primjer u temi) nije dio raskida + jednokratno je već isplaćen čitav iznos i nema potraživanja od strane operatera.. već je plaćen ili bi bio plaćen mjesečnim ratama koje korisnik može isplatiti jednokratno ako želi ili nastaviti po mjesecima, kaže zakon-hakom .. a operater to mora poštivati, tj operater mora znati zakone, bez tog da zna već može-mora dobiti kaznu jer je i to uvjet poslovanja i koncesije, tj korisnik ne mora znati ništa no operater mora znati sve ..

-pošto to oni sve znaju, tad ih se može kazniti po osnovi pokušaja prevare.. tj ili znaju i svjesno čine prekršaj pokušajem ili ne znaju i tad po osnovi neznanja čine prekršaj još teži s rizikom gubitka koncesije.. jer operater nije neki tumplek s placa, mora imati pravnu službu.. mora imati pokriće za svaki izdani račun, za svaku kunu, jedna kuna u kasici razlike? -kazna, kafić ili telekom pravno nema razlike.. no telekome ne kažnjavaju, međuostalim jer su hakm kao regulator podstanari glavnog operatera, povezani, kumski-rodbinski-politički itd.. jednako tako će neki kafić platiti kaznu dok neki drugi kafić neće platiti mada možda imaju jednako netočan iznos kuna u kasici..

 

-bug, časopis, tema koja se godinama provlači bez da je časopis obradi.. isti razlozi, interesi, novac. .. najgore kad se isčupa pojedina rečenica iz zakona ili odgovora i kad se tom rečenicom želi pokriti ostatak, bez dodatka.. bez anexa-ugovorne.

 

-obrnuto, u slučaju raskida, neisporuke ugovorenog, korisnik ima pravo tražiti (i dobit će) sudski, trošak-naknadu, npr trošak uvođenaj nove linije ili razliku cijene, pošto je u ovom slučaju +5kn .. korisnik to može navesti kao konkretan dokaziv iznos razlike troška od ugovorenog i preostale mjesece jednostavno sudski utužiti-dobiti, tj može plaćati nesporni dio računa (umanjen za tih 5kn) i to će država-sud-hakom potvrditi.. no takvo pitanje se ne vidi u medijima, ne postave ga časopisi, operateri, hakom.. jer bi tad možda ljudi lako našli odgovor googlanjem i tražili nešto. Da je recimo za primjer problem s automobilom-kvar na recimo servisu, za to vrijeme dok je neispunjen ugovor može se tražiti trošak, recimo taxi ili rentacar i to će sud priznati, tj za taj iznos se tad tereti druga strana.. u slučaju telekoma običan kućni korisnik nema takav trošak, nema nešto tako konkretno dokazivo osim same razlike cijene paketa tj nitko se neće suditi-natezati za 5kn.. i to operater svjesno-namjerno iskorištava, računa na to a to bi tad država-regulator-hakom kao oni koji moraju štititi građane trebao vidjeti i reagirati.. no to ne čine, barem ne dok se nešto ne pojavi u medijima, što god, pobačaj, mito, .. a o ovom se šuti kao što se nekad šutjelo o todorićevom carstvu jer plaća mediski prostor-reklamu..

 

-zato se o tome šuti, kao da policija ne zna za kriminal bez dojave.. no posao im je to znati, otkriti, ne čekati samo dojavu.. to im je posao, kao što bi časopisima posao bio informirati javnost, no realnost je malo sivija (ne crno-bijela).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

Ihush, najveći dio inspektorata djeluje isključivo temeljem prijave a razlog je premalo djelatnika.

Npr za radna prava imaš svega par djelatnika, a kad je sezona godišnjih još i manje, a zatrpani su stotinama prijava za rad na crno ( bauštele, autopraonice, taksijaneri, dostave, seljenje......) i oni jedva stignu reagirati na prijave ( i to sa višemjesečnim zakašnjenjem, osim ako netko drugačije naredi radi nekog slučaja popraćenog medijskom halabukom ) tako da ti oni nemaju niti sekunde vremena da bi sami išli po terenu i tražili prekršaje iz svoje domene...

Tako ti je i sa građevinskom inspekcijom, tisuće prijava susjeda za balkone, krovove, ograde, pseće kućice, kontejnere u dvorištu.....i onda neke predmete prije obuhvati zastara ( ili čak pravo dosjelosti i sl ) jer se godinama nije reagiralo na prijavu... Eventualno kad neko pogine na nekom gradilištu onda sve ostalo prekinu i dođu to rješavati no tada trpe ostali predmeti/prijave...

Za ta dva područja inspektorata znam jer mi poznanici tamo delaju, za hakom neznam no vjerojatno isto imaju malo djelatnika pa jedva stignu raditi po prijava a ne da bi si išli sami tražiti posla...

A broj djelatnika je uređen sistematizacijom koja je pak određena sredstvima iz proračuna koja su im planirana godinama unaprijed... Naravno, uvjek ima iznimaka kada neki glavonja nekaj zapne no to su iznimke a ne svakodnevica... Jbg, i postizanje pravde ima svoju cijenu pa što su manja sredstva u proračunu to bu i manje pravde jer ju nema tko ishoditi...
Bunker
15 godina
offline
Re: Ukidanje opcija i povećanje naknade

-bla-bla.. bla.. 'previše posla', 'premalo ljudi'..?? -nek zaposle nezaposlene :)

-tko odobrava cjenik operatera? -hakom, da se ne mučiš traženjem odgovora, 30 dana prije uvođenja-promjene.. dakle hakom je obaviješten, službeno itd. a što je njihov posao? dijeliti kravate-penkale na domjencima gdje časte one koje trebaju kontrolirati? zašto su pokrovitelj takvih evenata, sukob intersa uz to što su podstanari?.. nemaju vremena-ljudi? .. za što? za kontrolu operatera i zaštitu građana-korisnika, upravo svrha zbog koje postoje? .. ne pojedini slučaj nego pravila. Dovoljno je da sad hakom objavi vijest u povodu ove teme i kaže, korisnici imaju pravo, operater nema itd.. i nema suda, sporova, nema gužve ni problema ljudstva.. rade li to?

 

-a btw, koja priča u svemu tome si ti? .. opet 'braniš jače'? .. čemu? tj i dalje je vidljivo s koje strane ograde stojiš, .. smisao? zakon? Ne osporavaš što pišem, jer je to stvar zakona, regulatora, .. ne kažeš da je operater u krivu, što počinje ovu temu, dok sad već sam operater potvrđuje ono što ja tipkam od početka.. naravno da tad to ne možeš osporiti, no moraš nekako 'relativizirati'.. 'nema ljudi' pretrpano? ,.. možemo prestati loviti kriminalce, pretrpani zatvori i opterećeno sudstvo.. isti 'kriterij' kojeg nemaš.

 

-vrlo jednostavno, tvoje mišljenje, ima li operater pravo, početak teme.. ili nema, nema te, nema tvog odgovora, .. do sad, kad znaš odgovor no želiš ga relativizirati. Smisao, svrha? Zakon je jasan a svi uključujući i regulatora ga tad moraju provoditi, ako postoji problem tumačenja opet to regulator MORA, nevažno je tad ima li neku gužvu, jer to mu je primarni posao-svrha.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 18.5.2022 11:28 (ihush).
13 godina
offline
Ukidanje opcija i povećanje naknade

Imamo bonbon pretplatu supruga i ja i to 20GB i 2500min i 300 sms za 70 kn s tim da se jedinice duplaju, tako da mi bude svaki mjesec dostupno 40GB, 5000 min i 600 SMS.

Od 1.6. biti će 30GB i 3500min pa do duplo i to sve za istu cijenu 70kn za oba broja i tako dvije godine bez UO.

 

Nema bolje ponude....daleko....

Poruka je uređivana zadnji put sri 18.5.2022 11:37 (mkexx).
 
1 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice