Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
- poruka: 30.259
- |
- čitano: 14.044.607
- |
- moderatori:
XXX-Man, pirat, vincimus, Lazarus Long, DrNasty
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Bok ekipa, imam jednu ideju pa trebam savjet ako bi to bilo izvedivo.
Naime, imam bike sa 27 brzina (29er) i htio bih umjesto pogona sa 3 zupcanika staviti pogon sa jednim zipcanikom (da bude 1x9 a ne 3x9).
sada, mene zanima na koje sve faktore trebam obratiti paznju i bilo bi dobro ako bi mi vi mogli nesto sugerirati sa linkovima jer to zelim i imam u planu napraviti vec dulje vrijeme, ali nikako da realiziram.
Na slici je masinica Deore XT ako to ista znaci u takvom pothvatu.
bump
Naprijed bi trebao staviti chainring namijenjen 1x sustavu jer s njega teže pada lanac. Ovisno koji pogon sad imaš, možda moraš mijenjati i pogon. Ako mijenjaš pogon, pazi na chainline, a ako ostaje, koristiš srednju poziciju.
Ako kazeta ostaje, nemaš dalje što misliti, eventualno, ako ti je chainring manji od najvećeg koji je bio, možeš skratiti lanac.
Ako mijenjaš kazetu i stavljaš veći raspon, pitanje je koliko ti mašinica podržava i koliki max sprocket možeš koristiti. To je stariji model, pa vjerojatno neće podržavati više od 36T, ali provjeri po modelu.
Ako moraš promijeniti i mašinicu, onda te samo još shifter dijeli od prelaska na 1x10 sustav. Moja preporuka je da, ako mijenjaš mašinicu, uzmeš shadow RD+ mašinicu koja će bolje održavati zategnutost lanca.
Zanimljivo, il me netko sabotira, il se od potresa samo otpustilo. Bajk držim ispred stana, u hodniku. Zgrada je okej po meni, kvart isto. Ne bi rekao da je netko od susjeda. Čak na mome katu ima dva stana gdje se živi, a ostalo su firme, i apartmani.
Slična iskustva?
Gle, pomiri se s tim da imaš duhove u zgradi
Zanimljivo, il me netko sabotira, il se od potresa samo otpustilo. Bajk držim ispred stana, u hodniku. Zgrada je okej po meni, kvart isto. Ne bi rekao da je netko od susjeda. Čak na mome katu ima dva stana gdje se živi, a ostalo su firme, i apartmani.
Slična iskustva?
Neko me sabotira
mozda je Vlada
mozda su Srbi
mozda masoni
neko me sabotira
Zanimljivo, il me netko sabotira, il se od potresa samo otpustilo. Bajk držim ispred stana, u hodniku. Zgrada je okej po meni, kvart isto. Ne bi rekao da je netko od susjeda. Čak na mome katu ima dva stana gdje se živi, a ostalo su firme, i apartmani.
Slična iskustva?
Ako je u pitanju onaj na zatezanje, ne vjerujem da ga je netko otpustio, krajnja glupost generalno.
No, možda je netko želio ukrasti kotač, pa ste ga kolega omeli u namjeri, ponavljam MOŽDA?!
U mojem kontekstu, prije bih kazao da se je samo otpustilo, nakon "godina" zategnutosti, pa i žniranci se sami odvežu nakon duuuugog hodanja, zbog toga ne vjerujem da se jednom u nekoliko godina ne može desiti da zatvarač popusti!
Garant su indijci s trećeg kata. Svaki dan u isto vrijeme se okupe na ulazu zgrade, i deru se, tj. pričaju prek moba
Moze preporuka novog bicikla za zensku osobu, visoka je 172 negdje, 60-ak kg, za gradsku voznju s onom kosarom naprijed da ima, do nekih 2500 kn
Bok ekipa, imam jednu ideju pa trebam savjet ako bi to bilo izvedivo.
Naime, imam bike sa 27 brzina (29er) i htio bih umjesto pogona sa 3 zupcanika staviti pogon sa jednim zipcanikom (da bude 1x9 a ne 3x9).
sada, mene zanima na koje sve faktore trebam obratiti paznju i bilo bi dobro ako bi mi vi mogli nesto sugerirati sa linkovima jer to zelim i imam u planu napraviti vec dulje vrijeme, ali nikako da realiziram.
Na slici je masinica Deore XT ako to ista znaci u takvom pothvatu.
Nisi napisao koju kazetu imaš ali pošto je 3x9 pretpostaviti ću da je 11-32 ili 11-36.
U svakom slučaju, minimum minimuma za kvalitetno iskustvo 1x pogona je 11-42 kazeta (osim ako NIKADA ali baš nikada ne misliš ići na ikakve uspone - pripazi, preference se uvijek mogu promijeniti).
Na tvom mjestu, ja bi se strpio cca. mjesec dana. Shimano jer već najavio izbacivanje novih Deore serija (M4100, M5100 i M6100). M4100 i M5100 su budget 1x i 2x serije i možeš složiti cijeli 1x sustav za ne prevelike pare. Neke komponente se već mogu kupiti ali nekih još nema pa bi bilo dobro da pričekaš.
Dat ću ti popis stvari koje će ti trebati u dvije varijante (zajedno sa komentarima na što treba paziti):
Varijanta: SVE NOVO (idealno)
1. Narrow-wide chainring ili novi pogon. Prosječan 1x obično ima 30t ili 32t pogon (t=teeth, broj zuba na pogonskom lančaniku, više zuba=veća brzina na ravnome=teži uspon pa je potrebno balansirati stvari). Osim ako ne obaraš brzinske rekorde na asfaltu (u tom slučaju, zašto voziš MTB?), 32t će biti sasvim OK. Idealan chainline (razmak između sredine rame i u tvom slučaju srednjeg pogonskog ringa) za non-boost rame kakva je vjerojatno tvoja je 48-50 mm. Sve što izlazi van toga bi ti moglo pojačano trošiti kazetu i lanac. Chainline se može korigirati spacerima koje se stavlja između spidera na pogonu i samog chainringa. U tvom slučaju, chainring ide na mjesto srednjeg ringa. Dodatno, moraš saznati koji ti je BCD (Bolt Center Diameter) pogona i da li su rupe simetrične ili asimetrične (ako kupuješ samo chainring).
2. Nova kazeta, 11-brzinska, može i 10 brzinska. Na svaki Shimano hub na koji ide 9-brzinska kazeta, može se montirati i 10/11 MTB brzinske kazete. Za 12-brzinsku ćeš trebati novi hub i još vjerojatnije, novi kotač što je neisplativo.
3. Novi lanac, onoliko-brzinski, koliko je i kazeta (11-brzinska kazeta = 11 brzinski lanac, 10 brzinska kazeta = 10 brzinski lanac, itd.).
4. Novi stražnji shifter, onoliko brzinski koliko je i kazeta.
5. Novi stražnji mjenjač, opet onoliko brzinski koliko je i kazeta. Tu ćeš morati paziti na maksimalni broj zubaca koji podržava, jer ne možeš staviti mjenjač koji se može maksimalno penjati na 36 zubaca na kazetu koja na najvećem zupčaniku ima 42 zuba.
Ovdje ti je link na Shimano M5100 seriju (11-brzinska u 2x11 ili 1x11 varijanti):
https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deore-m5100.html
Potraži komponente koje ti odgovaraju po EU dućanima ali napominjem da neke od njih neće biti dostupne prije 8. mjeseca. Moja preporuka ti je da umjesto narrow-wide chainringa uzmeš cijeli pogon iz te serije (FC-M5100-1) jer je €5 razlike u odnosu da kupuješ samo kvalitetni chainring. I ako kupuješ taj pogon, pripazi da ti paše na bottom bracket koji imaš na biciklu!
Varijanta JEFTINO+loše 1x iskustvo (zadržavaš kazetu, lanac, mjenjač i shifter):
1. Kupi narrow-wide chainring (opet, pripazi na BCD i simetričnost/asimetričnost rupa).
2. Skini sve stare chainringove s pogona. Na mjesto srednjeg ringa montiraj novi chainring. Pripazi da ti slučajno novi ring (ako je veći od srednjeg starog) ne bi grebao od ramu (ja sam stavio 36t i bio je vrlo blizu rami, ali ako staviš manje vjerojatno će biti OK).
3. Skini lanac i skrati ga na odgovarajuću dužinu (više nemaš najveći chainring pa će biti predugačak).
4. Skini prednji mjenjač, kabel i shifter.
5. Odi na par vožnji i shvati da si se za*ebao i da si trebao skupiti pare i uzeti skuplju varijantu
Da sebi osobno slažem, stavio bi kombinaciju 32t pogon i 11-51 kazetu. Možda čak i 34t chainring ako ne idem baš na dugačke ili strme uspone.
P.S. ako nemaš sve potrebne alate ili nisi sklon da šarafiš sam po biciklu, nek ti ovo složi neki serviser. Spacere ne moraš kupovati, obično ih svaki ozbiljni servis ima.
Moze preporuka novog bicikla za zensku osobu, visoka je 172 negdje, 60-ak kg, za gradsku voznju s onom kosarom naprijed da ima,do nekih 2500 kn
S obzirom na ograničeni bužet, realno ja kao preporuku vidim samo jedan model bajsa.S obzirom da vlada nestašica bajsova, a i večina dostupnih skupljih je ionako precjenjena eto ipak imaš sreče.
Lombardo Mirafiori 270 je dostupan u copper sivoj boji i rama 48cm, ili taman za tu visinu nema problema.Košaru za taj bajs kupiš posebno, pa eto imaš ok bajs iako je "kranciran"=stražnji zupčanik nije kazeta itd.Za tu lovu nema se kaj prigovorit, felge sa duplim zidom i da dobre CST gume sa reflektirajučim bokovima.
https://www.bim-bike.hr/shop/Bez%20kategorije/mirafiori-270-30000183/
https://www.bim-bike.hr/shop/Bez%20kategorije/kosarica-lombardo-crna-10004601/
https://www.lombardobikes.com/en/bike/mirafiori-270-woman-2/
Kiše prestale, odličan dan proveden sa boljom polovicom na psunju
Hm, "nikak ne mogu prokljuvit koji MTB je na papiru recimo ženska verzija".
Nakon par mjeseci sa Nicasiom odlučio sam promijeniti pedale pa ako imate kakve prijedloge bio bih zahvalan, flat sam gledao uzeti, nekih 50eur bi potrošio.
https://keindl-sport.hr/pedale-cube-rfr-flat-race-14131-proizvod-4446/
Već 5 godina na bajku, rade kao i prvoga dana... po meni best buy !
Bok ekipa, imam jednu ideju pa trebam savjet ako bi to bilo izvedivo.
Naime, imam bike sa 27 brzina (29er) i htio bih umjesto pogona sa 3 zupcanika staviti pogon sa jednim zipcanikom (da bude 1x9 a ne 3x9).
sada, mene zanima na koje sve faktore trebam obratiti paznju i bilo bi dobro ako bi mi vi mogli nesto sugerirati sa linkovima jer to zelim i imam u planu napraviti vec dulje vrijeme, ali nikako da realiziram.
Na slici je masinica Deore XT ako to ista znaci u takvom pothvatu.
Nisi napisao koju kazetu imaš ali pošto je 3x9 pretpostaviti ću da je 11-32 ili 11-36.
U svakom slučaju, minimum minimuma za kvalitetno iskustvo 1x pogona je 11-42 kazeta (osim ako NIKADA ali baš nikada ne misliš ići na ikakve uspone - pripazi, preference se uvijek mogu promijeniti).
Na tvom mjestu, ja bi se strpio cca. mjesec dana. Shimano jer već najavio izbacivanje novih Deore serija (M4100, M5100 i M6100). M4100 i M5100 su budget 1x i 2x serije i možeš složiti cijeli 1x sustav za ne prevelike pare. Neke komponente se već mogu kupiti ali nekih još nema pa bi bilo dobro da pričekaš.
Dat ću ti popis stvari koje će ti trebati u dvije varijante (zajedno sa komentarima na što treba paziti):
Varijanta: SVE NOVO (idealno)
1. Narrow-wide chainring ili novi pogon. Prosječan 1x obično ima 30t ili 32t pogon (t=teeth, broj zuba na pogonskom lančaniku, više zuba=veća brzina na ravnome=teži uspon pa je potrebno balansirati stvari). Osim ako ne obaraš brzinske rekorde na asfaltu (u tom slučaju, zašto voziš MTB?), 32t će biti sasvim OK. Idealan chainline (razmak između sredine rame i u tvom slučaju srednjeg pogonskog ringa) za non-boost rame kakva je vjerojatno tvoja je 48-50 mm. Sve što izlazi van toga bi ti moglo pojačano trošiti kazetu i lanac. Chainline se može korigirati spacerima koje se stavlja između spidera na pogonu i samog chainringa. U tvom slučaju, chainring ide na mjesto srednjeg ringa. Dodatno, moraš saznati koji ti je BCD (Bolt Center Diameter) pogona i da li su rupe simetrične ili asimetrične (ako kupuješ samo chainring).
2. Nova kazeta, 11-brzinska, može i 10 brzinska. Na svaki Shimano hub na koji ide 9-brzinska kazeta, može se montirati i 10/11 MTB brzinske kazete. Za 12-brzinsku ćeš trebati novi hub i još vjerojatnije, novi kotač što je neisplativo.
3. Novi lanac, onoliko-brzinski, koliko je i kazeta (11-brzinska kazeta = 11 brzinski lanac, 10 brzinska kazeta = 10 brzinski lanac, itd.).
4. Novi stražnji shifter, onoliko brzinski koliko je i kazeta.
5. Novi stražnji mjenjač, opet onoliko brzinski koliko je i kazeta. Tu ćeš morati paziti na maksimalni broj zubaca koji podržava, jer ne možeš staviti mjenjač koji se može maksimalno penjati na 36 zubaca na kazetu koja na najvećem zupčaniku ima 42 zuba.
Ovdje ti je link na Shimano M5100 seriju (11-brzinska u 2x11 ili 1x11 varijanti):
https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deore-m5100.html
Potraži komponente koje ti odgovaraju po EU dućanima ali napominjem da neke od njih neće biti dostupne prije 8. mjeseca. Moja preporuka ti je da umjesto narrow-wide chainringa uzmeš cijeli pogon iz te serije (FC-M5100-1) jer je €5 razlike u odnosu da kupuješ samo kvalitetni chainring. I ako kupuješ taj pogon, pripazi da ti paše na bottom bracket koji imaš na biciklu!
Varijanta JEFTINO+loše 1x iskustvo (zadržavaš kazetu, lanac, mjenjač i shifter):
1. Kupi narrow-wide chainring (opet, pripazi na BCD i simetričnost/asimetričnost rupa).
2. Skini sve stare chainringove s pogona. Na mjesto srednjeg ringa montiraj novi chainring. Pripazi da ti slučajno novi ring (ako je veći od srednjeg starog) ne bi grebao od ramu (ja sam stavio 36t i bio je vrlo blizu rami, ali ako staviš manje vjerojatno će biti OK).
3. Skini lanac i skrati ga na odgovarajuću dužinu (više nemaš najveći chainring pa će biti predugačak).
4. Skini prednji mjenjač, kabel i shifter.
5. Odi na par vožnji i shvati da si se za*ebao i da si trebao skupiti pare i uzeti skuplju varijantu
Da sebi osobno slažem, stavio bi kombinaciju 32t pogon i 11-51 kazetu. Možda čak i 34t chainring ako ne idem baš na dugačke ili strme uspone.
P.S. ako nemaš sve potrebne alate ili nisi sklon da šarafiš sam po biciklu, nek ti ovo složi neki serviser. Spacere ne moraš kupovati, obično ih svaki ozbiljni servis ima.
Ako ti nije problem, da li bi mogao dati linkove sve novo iz tih EU dućana od kud bi mogao uzeti.
Nisam upoznat sa narudžbom biciklističkih dijelova izvana pa bi tu trebalo pomoć koji dućani i linkovi ako može. Dužan sam pivu i ćevape ,😁
Bike discount
Upišeš samo part number od proizvođača u tražilicu od trgovine
Ako ti nije problem, da li bi mogao dati linkove sve novo iz tih EU dućana od kud bi mogao uzeti.
Nisam upoznat sa narudžbom biciklističkih dijelova izvana pa bi tu trebalo pomoć koji dućani i linkovi ako može. Dužan sam pivu i ćevape ,😁
Nije mi problem ali ne bi niti tebi trebao biti. Sve jasno stoji na Shimano siteu. Odabereš Shimano Deore M5100 seriju i tražiš 1x komponente. Dat ću ti popis sa Shimano sitea jer ponavljam nekih komponenti još nema u prodaji. Sve ih možeš naći po oznaci (npr. pogon je FC-M5100-1):
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m5100/SL-M5100-R.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m5100/FC-M5100-1.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m5100/RD-M5100-SGS.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m5100/CS-M5100-11.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m5100/CN-HG601-11.html
Tu opet nije sve crno bijelo. Kod pogona moraš paziti koja je dužina (obično ide 165mm, 170mm i 175mm) - to ovisi o tome koliko si visok, odnosno koliko su ti dugačke noge. Meni sa 193 cm ne pada napamet uzimati išta ispod 175mm. Isto tako, pogon na linku je pogodan za non-boost i boost rame, ali ima chainline od 52 mm što nije optimalno za tvoj bicikl (opet ne znam koji je ali ako je 3x9, očito da je stariji ili ako je noviji onda je entry level koji nikada ne idu sa boost standardom) tako da trebaš reći serviseru da stavi 2mm spacere između spidera i chainringa na pogonu i na taj način ga spusti na 50mm, što je unutar granice 48-50 mm za non-boost rame.
Nadalje, stavio sam ti običnu ručicu mjenjača jer I spec ručice mjenjača obično idu sa I spec ručicama kočnice koje ću pretpostaviti da nemaš (ima nekakav adapter za kupiti ali čemu da te maltretiram sa time).
Stražnji mjenjač ti ide do 51 zub, kazetu pazi da uzmeš 11-51. Ako za bilo što nisi siguran da li ide na tvoj bicikl, odi na bilo koji pošten servis na konzultacije, pokaži im ovaj popis, pokaži im bicikl i reći će ti da li će ići. Iskreno, ne vidim zašto ne bi išta išlo ali da ne bi bilo nismo znali. Odgovornost je na kraju dana tvoja.
Pri brzinama prikladnim kružnom toku će te ukopati svaka kočnica, to nije nikakvo mjerilo.
Imam Tektro diskove na svom Specializedu i vrlo vrlo sam zadovoljan; dapače, 3x su mi spasile život da me idioti na kružnom toku ne pokupe autima (oduzimajući mi prednost). Stao sam kao ukopan; kočnice / diskove fantastično rade svoj posao.
Tako da ono "Tektro izbjegavati" - baš i ne stoji! To što je tvoj kočioni mehanizam bio tvornički neispravan nije pravilo za opće izbjegavanje.
takoder thumb up za tektro, imam ih hidraulicne dvoklipne na bajsu sest godina, koce isto kao prvi dan, rade svoj posa.
na drugom bajsu imam avid jucy five i vidi se mala razlika u kocenju, ali to je vec do plocica i diskova...
To je neispravna kočnica. Postoje dva apekta po kojima kočnice mogu biti bolje:
- kvaliteta proizvodnje i kontrola kvalitete (kočnice su trajnije i manja je šansa da će doći neispravne)
- performanse (snaga kočenja, kvaliteta modulacije, otpornost na pregrijavanje)
Prvo se može promatrati isključivo na velike brojeve jer predstavlja statističku vrijednost. Drugo je ono što možeš usporedno testirati na po jednom ispravnom setu kočnica i što predstavlja vrijednost osjetnu u vožnji.
Ne, Tektro (jeftini modeli) ne rade odličan posao jer imaju jako lošu modulaciju i traže jači silu pritiska od boljih kočnica. Doduše, ni jeftini Shimano modeli nisu puno bolji od jeftinih Tektro modela. Da, njegovo iskustvo nije relevantno za procjenu performansi jer se radi o neispravnom modelu, ali zato ulazi u statistiku na temelju koje se može izvući zaključak o kvaliteti i kontroli kvalitete.
Žuganje na neispravan ili kvarljiv je legitimno, a izvlačenje zaključaka na temelju malog broja primjeraka ne.
Međutim, žuganje na performanse jednog, ali ispravnog modela jest legitimno kao i izvlačenje zaključaka iz istog. Možda ti Tektro hidraulika djeluje ok u odnosu na jeftini V brake, ali to je zato što nisi probao bolje...
Kad ti stave video gdje pokazuju kako riješiti problem, jasno mi je sve.
Recite šta hoćete, al Tektro nikad, kao ni sentour vilice, il kak se već piše.
Dex kad se jednom opeće, više nikad ne kupuje to na što se opeko.
Shimano radi ko švicarski sat, dan danas.
Btw. dosta ljudi je imalo problem s tim modelom. Tako da nije do Dexa problem.
za iole ozbiljno bicikliranje tektro nije bogzna kakva kočnica, osim iz njihove TRP divizije (tektro racing products) sve ostalo je voda. Nije problem u tome da nekoće nego je posljedica konstantnog koćenja prilikom kojeg "skuhaš" koćnicu, takva koćnica nebi izdržala jedan spust po milka trailu na saalbachu a kamoli koji drugi trail, jer nije zasnovana za takvu vožnju. Osobno koristim formula cura4, jako moćna koćnica i sviđa mi se modularnost ali cjena je visoka, sram guide dobra koćnica dok radi, ručice znaju otkazivati i zato ih je puno njuškalo (onih koji znaju) oglasa tipa "prodajem nove skinute s bajka", sram code je već druga priča ali nosi isto višu cjenu, shimano saint sam vrh ali meni se nesviđa on off osjećaj koćenja (stvar osobnog preferansa) shimano zee ista pašta, shimano xt...najviše koćnice za uloženi novac. Trickstuff je koćnica koju mpžeš samo poželjeti uz cjenu koja ledi krv u žilama ali estetski i mehanički nenadhebiva. Hope koćnice po meni jedne od ljepših i isto tako mehanički jačih koćnica ali i višom cjenom, made in UK. Uz shimano bi dodao njemačke magura koćnice i to specifično mt5 model jer je za tu cjenu nenadmašiva, ljudi se jedino žale na plastične (plastic carbon reinforced) ručice ali bolje samo to zamjenit prilikom pada nego komplet s kućištem.
Tu stazu bi i moj Fuji izdržao, čak i agresivniju vožnju od ove koju sam gledao na YTu
Al kužim poantu