Biciklizam, bicikli, oprema, staze... izdvojena tema

poruka: 30.293
|
čitano: 14.127.098
|
moderatori: XXX-Man, pirat, vincimus, Lazarus Long, DrNasty
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Dex.pwn kaže...
Koji je to 🚲? Ghost?

 Ako mene pitas, Orbea Oiz h20.

Poruka je uređivana zadnji put ned 14.6.2020 7:36 (malina22).
13 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Dex.pwn kaže...
XC, tj cross country.
29x2.1/2.0 će ti bit okej.
Bitno da šajba ima tri brzine

Moj XC ima 22/30/40T šajbu, što je okej za cestu, i makadam.

Po meni novo, ali kvalitetniji u startu cca četiri tisuće(Cube/Ghost)

 Thanks.

 

Nebi se baš htio rastezati do 4k kn jer znam da se neću toliko puno voziti.

 

 

Gledao sam neke nove do nekih 3k kn i ovo mi se čini donekle ok za te pare. Doduše, mislim da je u tom cijenovnom rangu više-manje sve isto?
https://www.intersport.hr/nakamura-catch-5-0-muski-brdski-bicikl-506060

https://www.njuskalo.hr/mtb-bicikli/gorsko-kolo-univega-summit-3.0-2019-oglas-29605226

http://tct-author.hr/tct/detail.php?art=1462

Ništa ne ostavljam nezavrš
Poruka je uređivana zadnji put ned 14.6.2020 12:44 (dv14).
12 godina
odjavljen
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
To ne znam. Ja sam svog platio 4k(bio je 5700) davne 2016. Do sad sam prešao manje od 6tkm, i ne žalim novce.
Bolje dat više, već manje pa da te zajebava.
Recimo, ja sam imao dosta problema s Tektro kočnicama. Prošle godine sam ih zamijenio za sustav od 1k kn.

Svakako, kako god hoćeš
10 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Ekipa, trebam pomoc i preporuku,  takoder sam lazar i padobranac sto se tice bajkova, ovo bi bio prvi bajk kojeg si kupujem solo, odlucio se za prekretnicu u zivotu :D

 

Tazim bicikl za svakodnevni comuting za otic do posla i nazad, vozit se s njim umjesto javnog prijevoza (u zgu sam)sto znaci da bih ga vozio svaki dan u takvoj okolini, ali da i na makadam sumu moze izdrzat ako budem toliko lud.

moze se rec omjer cesta vs makadam ili suma 80/20, a dionice krace od 50 km

 

sad dolazimo do najzanimljivijeg i najisključivijeg dijela:
cjenovni rang do 5000-5500 kn

 

i da, naime, dosta sam Velik: 200-201 cm, 112 kg žive vage, tako ta bi tražio neke veće modele xl rama ili xxl....

edit: sad sam pretražio temu pod pojmom "xxl", nema bas preporuka :D

Poruka je uređivana zadnji put pon 15.6.2020 11:30 (kurjeoko).
 
0 0 hvala 0
12 godina
odjavljen
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Prodajem mineralno ulje za kočnice.
Shimano SM-DB OIL 1l, neotvoreno.
100kn
 
0 0 hvala 0
7 godina
neaktivan
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
kurjeoko kaže...

Ekipa, trebam pomoc i preporuku,  takoder sam lazar i padobranac sto se tice bajkova, ovo bi bio prvi bajk kojeg si kupujem solo, odlucio se za prekretnicu u zivotu :D

 

Tazim bicikl za svakodnevni comuting za otic do posla i nazad, vozit se s njim umjesto javnog prijevoza (u zgu sam)sto znaci da bih ga vozio svaki dan u takvoj okolini, ali da i na makadam sumu moze izdrzat ako budem toliko lud.

moze se rec omjer cesta vs makadam ili suma 80/20, a dionice krace od 50 km

 

sad dolazimo do najzanimljivijeg i najisključivijeg dijela:
cjenovni rang do 5000-5500 kn

 

i da, naime, dosta sam Velik: 200-201 cm, 112 kg žive vage, tako ta bi tražio neke veće modele xl rama ili xxl....

edit: sad sam pretražio temu pod pojmom "xxl", nema bas preporuka :D

Kod tebe je ključni podatak - živa vaga od 112 kg. To znači da trebaš bajk koji ima minimalnu nosivost od 140 do150 kg (tebe + sebe + nešto prtljage). Takvih bajkova nema puno, jer je većina rađena za vozače od 70-80 kg, odmosno ukupnu nosivost 100-105 kg.

 

Većina mountain bajkova je rađena za tvoja težinska opterećenja, pa bi se trebao usmjetiti na izbor nečega među njima.

Poruka je uređivana zadnji put pon 15.6.2020 12:34 (dick_of_the_sheep).
10 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

hvala, sve jasno... ja sam pak slusao preporuku da ne uzimam MTB ako necu se pentrat po sumama i gorama i ako ce vecinom biti u gradu, na asfaltu, da ima boljih opcija (fitness) s obzirom na moje potrebe,  treba mi za svakodnevni commuting, cestu, prijevoz na posao , s posla, bilo gdje.
zbog visine mi treba xxl rama (ili 60-62 cm)... imas sto za preporuciti?

11 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Sa klasičnim trekingom nemreš fulat,više manje svi bicikli su ti deklarirani na 120kg koliko ja znam,tak da ak nećeš jahat po rinzolima i rupama bi trebao bit ok.

Naravno nije zgorega da ti ima nekakve malo bolje nabe,makar bi u tom cjenovnom rangu i stock kotači će ti biti ok.

Samo si pazi da uzmeš odgovarajuću veličinu.

 
2 0 hvala 1
16 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
kurjeoko kaže...

hvala, sve jasno... ja sam pak slusao preporuku da ne uzimam MTB ako necu se pentrat po sumama i gorama i ako ce vecinom biti u gradu, na asfaltu, da ima boljih opcija (fitness) s obzirom na moje potrebe,  treba mi za svakodnevni commuting, cestu, prijevoz na posao , s posla, bilo gdje.
zbog visine mi treba xxl rama (ili 60-62 cm)... imas sto za preporuciti?

 

Pogledaj malo na njuški, VSF bicikli, ima jedan lik u sesvetama koji ih dovlači. Ima baš to što ti treba ako se ne varam.

5 godina
neaktivan
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Lijep pozdrav ljudi, ugl. Odmah da kazem da se u biciklove ne razumijem i stoga sam dosao tražiti savjet.
Postoji li mogućnost da se kupi neki okej bicikli(MTB) za do oko 2oooKn, a da me može poslužiti neko vrijeme, bicikli bih vozao ugl. Po gradu, nikakve ekstremne rute? Bilo kakve preporuke dobro će doći, hvala unaprijed!
 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
kurjeoko kaže...

hvala, sve jasno... ja sam pak slusao preporuku da ne uzimam MTB ako necu se pentrat po sumama i gorama i ako ce vecinom biti u gradu, na asfaltu, da ima boljih opcija (fitness) s obzirom na moje potrebe,  treba mi za svakodnevni commuting, cestu, prijevoz na posao , s posla, bilo gdje.
zbog visine mi treba xxl rama (ili 60-62 cm)... imas sto za preporuciti?

 Konto tvoje težine i uzevši u obzir da bicikl treba nositi tebe, sebe i tvoje stvari, preporučam ti Trek modele.

 

Oni su valjda jedini koji za većinu svojih bicikala specificiraju da mogu nositi ukupnu težinu 136 kg. Svi ostali su ti 115-120 kg. Meni osobno nije svejedno da moj bike može 115 kg (ja 100 + 13,5 bicikla, tu smo negdje) i volio bih da je taj limit veći.

 

Sranje je što je Rog Joma digla masno cijene svih modela. Prije su imali "popust" od 20% na sve modele (u biti cijena s popustom je normalna cijena svugdje u svijetu, čisto da ne popušiš foru da stvarno nešto spuštaju). Sad su napuhali cijene masno jer su maknuli "popust" i npr. Marlin 7 koji je bio 4800 kn je sad 6374 kn. Lud ko kupi po toj cijeni.

 

Dodatni problem je to što je trenutno nestašica bicikala u cijelom svijetu (korona, ljudi pokupovali ko ludi kad su se maknule restrikcije) pa kupuješ bicikl u najgore moguće vrijeme. Moj savjet ti je; čekaj jesen. Tad će ova ludnica prestati, počet će dolaziti modeli za 2021. i cijene će ići dolje jer tad ide i prodaja dolje.

 

Sad ćeš teško nalaziti modele. Kad već budeš kupovao, preporučam ti Trek Dual Sport 3 model.

10 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
greysaint0 kaže...
Dodatni problem je to što je trenutno nestašica bicikala u cijelom svijetu (korona, ljudi pokupovali ko ludi kad su se maknule restrikcije) pa kupuješ bicikl u najgore moguće vrijeme. Moj savjet ti je; čekaj jesen. Tad će ova ludnica prestati, počet će dolaziti modeli za 2021. i cijene će ići dolje jer tad ide i prodaja dolje. 

 

Sad ćeš teško nalaziti modele. Kad već budeš kupovao, preporučam ti Trek Dual Sport 3 model.

 

Super, puno hvala, za ovu nestasicu sam si i mislio, no na vecini  bicikala uopce nema opcije xxl rame, rijetki su koji to dobavljaju kod nas, sto apsolutno razumijem s obzirom na trziste, no valjda bicikliraju i dvometrasi pa da se raspitam gdje i kako. 

Onda Cekam jesen pa cu i ovdje malo procekirati best buy u svom cjenovnom rangu, hvala svakako, zivio! 

12 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Nema frke. Trek ti ima rame u brdo velicina, ukljucujuci i XXL. Isto razmisli i o Marlin 7 modelu. Vrlo solidan MTB koji lako pretvoris u commuter sa malo manje agresivnim gumama. Naravno, zapamti da mu je original cijena oko 4800 kn.
11 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Pa iskreno pošto tražiš prilično "egzotičnu" veličinu možda bi i mogao nešto naći,iako da ovo što su ti napisali je točno dućani su poluprazni.

Možda da zguglaš ove dućane sa većim lagerom tipa Giant,Kiendl,makar to nije pravilo.

 
1 0 hvala 1
14 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Bome... Bio sam u oba Decathlona i uzas je na policama s bajkovima...djelovi i tako to... Ulje sam trazio tamo i naravno da nema... Jedva sam kabanicu ugrabio i to zadnja moje velicine...
VenAtoR#2231
14 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

ja sam bio u decathlonu u italiji,nema niš...20% artikala ostalo.

Sjedi 1
Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Ja imam problema sa zadnjom nabom ,zvao Kiendl jer su mi najbliži za servis,uopće ne primaju bicikle koji nisu kupljeni kod njih i u tom slučaju termin je sredinom 7. mjeseca-to mi je bilo rečeno prošli tjedan .

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Možda ti pomogne moj slučaj...koristim bike svaki dan, kuća - poso - pa onda još turneje Samobor, Zaprešić, Gorica...skupi se...zahvalan sam kaj sam se odlučio na mtb...jer rinzoli po Zagrebu su masakr...i tu mi mtb dođe kao budali šamar...imam 95 kg (imao 105)....ja zadovoljan...

Ne tretirajte ljude kao budale ali nikada nemojte zaboraviti da oni to jesu! People who drink light beer do not really like beer. They just like to piss a lot.
12 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Ekipa za oko mi je zapela Kona Kahuna 2020,(ima jedna polovna u Slavonskom B za 5.5Kkn),sto mislite jel dobra kupnja,uzdo bih i novu ako se ne docepam ove polovne.I jedno pitanjce zasto vecina sadasnjih MTBova ima samo jedan prednji zupcanik,moja trenutna x-fact ima 3,pentram se s njom na dosta nezgodnom i strmom terenu a na pravcu zna lipo potegnut!?
AUDIOFIL
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
@evang ... Probaj u Bizmark... Meni je uzeo bajk odma za promjenit buzir i sajlu mjenjaca i pregledat ga doteggmut sta treba i to... Cekao san tjedan dana al mislim da je najbrze sto moze... Ili u Marko projekt kod MSU-a tu sam po ulje isao prosli tjedan i rekao je da ce ovaj tjedan malo lakse bit sto se servisa tice....
VenAtoR#2231
14 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
volegradele kaže...
Ekipa za oko mi je zapela Kona Kahuna 2020,(ima jedna polovna u Slavonskom B za 5.5Kkn),sto mislite jel dobra kupnja,uzdo bih i novu ako se ne docepam ove polovne.I jedno pitanjce zasto vecina sadasnjih MTBova ima samo jedan prednji zupcanik,moja trenutna x-fact ima 3,pentram se s njom na dosta nezgodnom i strmom terenu a na pravcu zna lipo potegnut!?

 Mislim da takvu ima davor admin.

1x je sad standard za mtb,kazete imaju veći range zubiju.

12 brzinske od 10-50 sa 34 ili 32 naprijed je dovoljno za sve uspone i ravnice.

Lakše održavanje,lakši bicikl,estetika,skuplje kazete i pogoni.

 

Ode kahuna sa njuške...

Sjedi 1
Poruka je uređivana zadnji put uto 16.6.2020 9:48 (elpornero53).
11 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
jocommb kaže...
@evang ... Probaj u Bizmark... Meni je uzeo bajk odma za promjenit buzir i sajlu mjenjaca i pregledat ga doteggmut sta treba i to... Cekao san tjedan dana al mislim da je najbrze sto moze... Ili u Marko projekt kod MSU-a tu sam po ulje isao prosli tjedan i rekao je da ce ovaj tjedan malo lakse bit sto se servisa tice....

 Hvala,riješio sam već.

14 godina
neaktivan
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
volegradele kaže...
Ekipa za oko mi je zapela Kona Kahuna 2020,(ima jedna polovna u Slavonskom B za 5.5Kkn),sto mislite jel dobra kupnja,uzdo bih i novu ako se ne docepam ove polovne.I jedno pitanjce zasto vecina sadasnjih MTBova ima samo jedan prednji zupcanik,moja trenutna x-fact ima 3,pentram se s njom na dosta nezgodnom i strmom terenu a na pravcu zna lipo potegnut!?

 Zato sto je to mtb i u idealnim uvjetima neces sw voziti asfaltom gdje ces ici tako brzo nego po brdima sumama i u takvim uvjetima je bolje imati sto jednostavnije sve rijeseno i manje stvari koje se mogu pokidat tijekom voznje.. a 1x pogoni su cesto 1x11 ili 12 i na njima ima sasvim dovoljno brzina da možeš i na ravnom off road sasvim dovoljno brzo ići a i na asfaltu ce poslužiti za ugodnu vožnju 

12 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Kome treba bike servis, može zvati Protea Sport u Zagrebačkoj (ZG). Primaju sve ali se čeka 2-4 dana od kad ostaviš bicikl. Hervis je OK za popravke ali nemaju rezervne djelove pa moraš kupiti ono što ti treba da ugradiš. Primaju isto sve.

 

Što se tiče 1x bicikala, ja sam apsolutno za to ali samo ako imate dovoljno široku kazetu iza.

 

Problem kod 1x je što imate jedan chainring naprijed i ako taj krivo procjenite, morate ga mijenjati. XCO profići svi voze 1x ali stalno prije trke stavljaju odgovarajući chainring. To naravno ne ovisi samo o stazi nego i o fizičkoj spremi osobe koja vozi kao i preferiranom stilu vožnje (neki preferiraju sporo drobiti pedale, dok drugi preferiraju pedalirati ko ludi).

 

Većina gotovih 1x bicikala koje možete kupiti ima 32t chainring kombiniran sa 11-46 ili idealno 11-51 kazetom. Tko nije siguran u to koja kombinacija mu odgovara, a već ima 2x ili 3x bicikl, izračun je jednostavan.

 

Npr. ja imam 2x10 bicikl. Kazeta 11-42, chainringovi 36/26.

 

Moj kotač se u najvećoj brzini (36 naprijed, 11 iza) za jedan okretaj pedale okrene 3,27 puta (36/11). U najmanjoj brzini se okrene 0,62 puta (26/42).

 

Da hoću npr. napraviti konverziju na 1x i staviti naprijed 30t ring u kombinaciji sa postojećom kazetom, u najvećoj brzini (30/11) kotač se okrene 2,72 puta. U najmanjoj (30/42) 0,714 puta.

 

Uzevši u obzir da moja druga najveća brzina (36 naprijed, 13 iza) daje omjer 2,77 i da moja druga najmanja (26/37) daje omjer 0,70 mogu zaključiti da, ako napravim takvu 1x konverziju, gubim jednu najvišu i jednu najmanju brzinu. Na taj način, na mjenjaču mogu podesiti te omjere i testirati da li imam dovoljno "gasa" na ravnom i dovoljno niskih brzina na usponima bez da kupujem chainringove.

 

Da se ne zezate sa ovakvim izračunima, ima aplikacija Gear Calculator na Playstoreu koja će to izračunati za vas.

 

Napominjem da je Shimano izdao refresh Deore grupa (Deore M4100, M5100 i M6100). M4100 i M5100 su 1x10 i 1x11 grupe sa vrlo povoljnim cijenama komponenti. M6100 je 1x12 grupa.

 

Napominjem da većina komponenti iz tih grupa još nije dostupna u dućanima (Bike24 i sl.) ali mi se čini da će doći u prodaju tijekom 7. mjeseca.

 

Osobno sam vozio 1x i jednostavnost u odnosu na 2x i 3x je nenadmašiva. Pogotovo kad vozite u šumi gdje se teren naglo mijenja i možete puno brže reagirati na takve uvjete nego kad se morate zezati kombiniranjem sa prednjim mjenjačem.

 

 

Poruka je uređivana zadnji put uto 16.6.2020 15:49 (greysaint0).
 
7 0 hvala 2
13 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Malo sam se zaletio, pa možda napravio glupost. 

 

Naime, naručio sam Nakamuru Catch 5.0 (29" MTB) iz Intersporta. Znam da je najbolje probati, ali pošto mi je nije bilo u nijednom obližnjem dućana, a 200-300km u jednom smjeru mi se ne pravi zbog bicikla od 3k kn.

 

Najviše me brina ta veličina. Imali su 48cm (19") i 53cm(21"), pa sam uzeo veću, 21". Inače, imam 184cm, a dužina noge kada sam mjerio je nekih 87cm, dakle, imam malo duže noge.

Što mislite, hoće li biti veliko? I u slučaju da mi ne paše dimenzija, može li im se vratiti i zamjeniti za manje, vidim da na stranici piše da imaju povrat unutar 14 dana, samo ne znam što je sa biciklima. 

Ništa ne ostavljam nezavrš
Moj PC  
0 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

Neće, bit će ti taman.

Malo sic poriktaš i to je to, položaj ti bude vjerovatno skroz ok, bitno da u donjem polažaju noge budu skroz izravnate i da nisi pogrbljen prema volanu.

 

 

Kruha i igala...
8 godina
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
Nece ti biti veliko, kasnije ces si biti zahvalan sto nisi uzeo manji. Imao sam istu situaciju... :D
Hardware: the parts of a computer that can be kicked.
16 godina
moderator
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
volegradele kaže...
Ekipa za oko mi je zapela Kona Kahuna 2020,(ima jedna polovna u Slavonskom B za 5.5Kkn),sto mislite jel dobra kupnja,uzdo bih i novu ako se ne docepam ove polovne.I jedno pitanjce zasto vecina sadasnjih MTBova ima samo jedan prednji zupcanik,moja trenutna x-fact ima 3,pentram se s njom na dosta nezgodnom i strmom terenu a na pravcu zna lipo potegnut!?

 

Kupio sam ju krajem 4. mjeseca, dojmovi nakon prvih ~500 km ceste, makadama i šume: super bicikl. Penje se bez problema, a jedino gdje mi fali još 1-2 "teže" brzine su dugačke ravnice ili blagi spustovi, premda i tu sve manje razmišljam o tome. Pitaj što te konkretno zanima, rado ću odgovoriti   

Never put Dolby on snake detectors.
7 godina
neaktivan
offline
Re: Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
greysaint0 kaže...

 . . . Trek modele. Oni su valjda jedini koji za većinu svojih bicikala specificiraju da mogu nositi ukupnu težinu 136 kg. Svi ostali su ti 115-120 kg. 

 

... ajd me prosvijetli. Koji to proizvođač izdaje specifikaciju za nosivost do 136 kg ?

 

Najrobusniji VSF je jedan od rijetkih koji uopće specificira nosivost, pa kaže "All our bicycles are also approved up to a maximum total weight of 140 kg (the models R-500 and CR-500 up to 100 kg)"

 

U prijevodu: Svi naši bicikli odobreni su do maksimalne ukupne težine 140 kg (modeli R-500 I CR-500 do 100 kg)

 

Dakle Mercedes među biciklima kaže da ima modele s nosivošću do 100 kg ! ! ! A ti meni, da nema manjih od 115-120 kg.

 

Vido sam puno specifikacija bicikla, ali velika većina proizvođača uoće ne specificira maksimalnu nosivost.

 

I sad tu dođu oni koji tvrde da je sidewall kod Continetala problematičan.

 

ivanoile kaže...

Continental i sidewall ne idu u istu recenicu.

 ma, ne radi se o problematičnom sidewall-u nego se radi o težini, opterećenju.

 

Continetal ne specificira nosivost svojih guma. Schwalbe je jedini (od velikih) proizvođača guma koji specificira nosivost svojih guma. Možda zato što ima jedne od najizdržljivijih guma. Širi modeli Marathon imaju nosivost 105 - 121 kg, PLUS modeli do 130 kg, ali u širinama od 40 do 50 mm. Uži modeli, kao npr.  SCHWALBE PRO ONE TUBE TYPE nemaju baš veliku nosivost: 

 

"23-622 700x23C V-Guard, do 70 kg nosivosti

 25-622 700x25C V-Guard, do 70 kg nosivosti

 28-622 700x28C V-Guard, do 70 kg nosivosti"

 

Sad zamisli nekog klipana od 100 kila i 2 metra visine koji vozi bez držanja upravljača, i svom svojom težinom optereti zadnju gumu ... pa kaže da sidewall gume ne valja.

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 17.6.2020 9:58 (dick_of_the_sheep).
12 godina
offline
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

S obzirom da sam prije par dana imao iskustvo gadnog pada na biciklu (neki debilni klinac se na Jarunu glupirao po biciklističkoj stazi i izletio pred mene, morao kočiti ko konj da ga ne pokupim, i otišao preko volana), morao sam sam praktički napraviti generalku na biciklu (oba mjenjača svinuta). Ako se netko sjeća, prije sam pisao da sam krenuo šarafiti sam bicikl ali nisam uspio podesiti prednji mjenjač (na kraju odveo u servis da mi ga podese). E pa nakon nekoliko sati "uradi sam" pristupa, konačno sam skužio "foolproof postupak" podešavanja oba mjenjača. Želio bih s vama podijeliti upute ako još netko želi sam šarafiti po biciklu.

 

Slijede upute:

 

Podešavanje prednjeg mjenjača:

 

  • Prije svega treba provjeriti da li je mjenjač optimalno postavljen. Idealno, treba biti ravan (paralelan sa chainringovima) i postavljem nešto sitno iznad najvećeg chainringa (2-3 mm). Ako ovo nije slučaj, otpustiti šaraf koji ga drži spojenim na ramu i poravnati ga u optimalan položaj.
  • Nakon toga, postaviti lanac tako da je na najmanjem ringu naprijed i najvećem iza. Ako su stvari toliko smrdane da ne možete to napraviti na mjenjaču i okretanjem pedala, gurnuti najdonji kotačić na stražnjem mjenjaču naprijed da se opusti lanac i ručno ga prebaciti (pripazite, zaprljat ćete se ali toliko valjda očekujete).
  • Odvrnuti šaraf koji drži višak sajle (onaj dio na prednjem mjenjaču kod rame, višak sajle ima metalnu kapicu na sebi). Ne treba do kraja maknuti šaraf, ali dovoljno da je kabel potpuno opušten. Kompletno zašarafiti do kraja barrel adjuster (to je ona plastična kapica na ručici mjenjača gdje kabel ulazi u ručicu), i zatim ga odšarafiti jedan puni krug. Na ručici mjenjača "ispucati" sve brzine tako da se ne čuje nikakav klik (stišćete samo ručicu koja spušta brzine na manje chainringove).
  • Krećemo na podešavanje L (low) limita; na vašem prednjem mjenjaču imate 2 šarafa koji su vjerojatno označeni sa H i L. Ako niste sigurni koji je koji, počnite šarafiti jedan ili drugi. L limit je onaj koji uzrokuje pomicanje mjenjača. Šarafite ga tako dok ne počne dirati lanac i zatim ga polako šarafite u suprotnom smjeru dok se ne odmakne ~1mm od unutarnjeg djela mjenjača. Ako niste sigurni da li dira, probajte pedalirati unazad. Ako se ne čuje zvuk grebanja lanca od mjenjač, OK je.
  • Potegnuti višak sajle na način da prvo potegnete malo jače (da se potegne višak sajle koji je možda ostao negdje na putu), pustiti kabel i opet lagano (zaista lagano) potegnuti i stegnuti šaraf koji drži višak sajle. Imperativ je da ne zategnete sajlu pretjerano.
  • Počnite pedalirati i probajte prebaciti u višu brzinu. Ako neće ili malo fali da prebaci zategnuti kabel na barrel adjusteru otpuštanjem plastične kapice u smjeru suprotno od kazaljke na satu (nije baš intuitivno, kad zatvorite barrel adjuster do kraja, kabel je opušten, kad za odšarafljujete, zateže se). Ako nikako neće prebaciti, vjerojatno mjenjač nije u dobrom položaju po visini ili nije ravan (vidi prvu točku). Moguće je da ste i pretegnuli sajlu ili ju ostavili previše opuštenom. 
  • Kad se mjenjač popne u slijedeći ring, vrijeme je da se postavi H limit (ako imate 3x pogon, mora se moći popeti na najveći ring. Ako ide u srednji a neće u najveći, dodatno treba zategnuti sajlu na barrel adjusteru).
  • Kad ste u najvećem ringu naprijed, postaviti stražnji mjenjač na najmanji ring iza.
  • H (high) limit se podešava na način da se opet jedan od šarafa (valjda ste zapamtili koji je L limit šaraf, H je onaj drugi) šarafi tako da lanac počne dirati vanjski rub mjenjača i zatim ga se šarafi na drugu stranu dok nije opet ~1mm odmaknut od vanjskog ruba.
  • Počnite pedalirati i provjerite da li mjenjač ide uredno gore-dolje po chainringovima. Ako slučajno hoće na veći ring a neće pasti na manji, sajlu ste previše stegnuli.

 

 

Stražnji mjenjač (vjerovali ili ne, ovaj je lakši za namjestiti):

 

  • Ako imate jedan od modernijih mjenjača koji ima "clutch" sustav (zatezač lanca), isključite ga jer će previše natezati lanac. Obično se na samome mjenjaču nalazi nekakava plastična polugica koju se može prebacivati gore dolje. Na mom Deore M6000 mjenjaču, kad je siva polugica gore je clutch uključen, kod je dolje je isključen. Napominjem da clutch trebate uvijek imati uključen u vožnji, isključuje ga se samo u slučaju radova na biciklu. On osigurava stabilnost lanca i smanjuje nabijanje istoga po chainstay-u (dio rame koji se nalazi ispod lanca).
  • Postavite brzine na na najveći ring naprijed i najmanji iza. Ako vam je stražnji mjenjač zapeo na jednom od većih zupčanika jer je sajla toliko zategnuta na njemu da neće mrdati, otpustite potpuno višak sajle na šarafu koji je drži. Ovo će uzrokovati da se mjenjač skroz opusti i otići će sam u krajnji desni položaj gdje se nalaze najmanji ringovi. Pripazite, jer kad krene, ide naglo pa da vas ne opali po prstima.
  • Otpustiti skroz sajlu na šarafu (ako već niste). Skroz zašarafiti do kraja barrel adjuster (opet, to je plastični kotačić na dijelu gdje kabel ulazi u ručicu stražnjeg mjenjača), te zatim odšarafiti jedan puni krug. Probajte stiskati ručicu mjenjača koja prebacuje u više brzine (manje zupčanike iza). Pritišćite sve dok nema više "klik" zvuka.
  • Stražnji mjenjač ima 3 šarafa. L, H limit i tzv. B screw. Ovdje prvo krećemo od H (High) limita. Ako niste sigurni koji je koji šaraf, šarafite dok ne vidite da se mjenjač počeo pomicati (kod mene je skroz dolje H limit, skroz gore L limit, u sredini je B screw).
  • Podesiti H limit na način da su kotačići na stražnjem mjenjači ravni sa najmanjim zupčanikom na kazeti. 
  • Potegnuti višak sajle, prvo malo jače da se bilo kakav višak koji je ostao negdje na putu izgubi, pustiti sajlu i zatim opet, samo lagano zategnuti i stegnuti šaraf koji ju drži. Opet, imperativ je da ne pretjerate sa potezanjem sajle.
  • Prebaciti brzinu putem ručice mjenjača za jednu dolje. Mjenjač bi trebao prebaciti na jedan zupčanik više. Ako neće, vratiti natrag na najmanji zupčanik, otpustiti sajlu, još malo potegnuti, zašarafiti i probati opet. Alternativno, možete probati odšarafiti barrel adjuster da se malo zategne sajla, ali ako je optimalno nategnuta na dijelu gdje je drži šaraf, trebao bi odmah prebaciti.
  • Kad prebaci na veći zupčanik pripaziti da nema zvuka struganja od susjedni zupčanik, ako ima, vjerojatno niste dobro podesili H limit jer mjenjač nije bio poravnat sa najmanjim zupčanikom. Ponoviti postavljanje H limita.
  • Kad počne ići bez problema na slijedeći zupčanik, probajte još 2-3 gore. Odmah testirajte i spuštanje na manje zupčanike (na taj način provjeravate da niste pretegnuli sajlu). Ako je sve OK, nema zvuka struganja, spremni smo za dalje.
  • Prebaciti na najmanji ring naprijed i najveći iza na kazeti.
  • L limit podešavamo tako da šarafimo pripadajući šarafić dok kotačići stražnjeg mjenjača nisu poravnati sa najvećim ringom.
  • Kad ste to poravnali, probati sa ručicama mjenjača ići gore dolje po najvećim ringovima. Ako hoće dolje ali se teško penje, zatežite sajlu na barrel adjusteru dok ne postignete da se penje bez problema.
  • Testirati penjanje-spuštanje na kazeti u kombinaciji sa prednjim chainringovima. Ako vam u nekim kombinacijama lanac počne grebati od prednji mjenjač, znači da isti nije dobro postavljen, odnosno nije ravan.
  • Još je ostao B screw. Kad je mjenjač na najvećem ringu iza i najmanjem naprijed, stavite imbus u šaraf, postavite se za suprotne strane kotača (tamo gdje nema kazete). Počnite šarafiti B screw dok vam razmak između gornjeg kotačića na stražnjem mjenjaču i kazete nije cca. 5 mm. Ako je preblizu, kotačić će grebati od kazetu, ako je predaleko, moglo bi se dogoditi da vam bicikl ne mjenja dobro brzine.
  • Za kraj probajte još jednom sve kombinacije brzina naprijed i iza. Ako nešto nije u redu, ponovite neku od točaka gore, u većini sam se trudio opisati što može poći po krivu ako ste nešto fulali.
  • Ako je sve OK, za kraj, ako ga imate, ne zaboravite uključiti "clutch" na mjenjaču.

 

 

 

 

Koliko se god činilo komplicirano čitajući ovo što će neki vidjeti kao "wall of text", zapravo nije komplicirano. Kad jednom ovo napravite vjerojatno ćete svaki put moći ponoviti i bez ovih uputa.

 

Nadam se da će nekome dobro doći. Napominjem da ove upute ne pokrivaju stvari poput fizičke štete na mjenjačima (oštećenja od udaraca, svinut stražnji "hanger") pa ako imate takvu situaciju na biciklu, morat ćete prvo to riješiti.

 

Napominjem da se tijekom vremena sajle mjenjača rastegnu pa može doći do nepreciznog mjenjana brzina. Ako vam se to desi, nemojte odmah ići sve postavljati od nule nego prvo probajte jednostavno zategnuti sajle na barrel adjusteru na ručici mjenjača.

 

Pozdrav!

Poruka je uređivana zadnji put sri 17.6.2020 23:45 (greysaint0).
 
14 0 hvala 8
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice