Biciklizam, bicikli, oprema, staze...
- poruka: 30.259
- |
- čitano: 14.042.938
- |
- moderatori:
XXX-Man, pirat, vincimus, Lazarus Long, DrNasty
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Je li nekoga sad u zadnje vrijeme kada su na snazi propusnice policija zaustavila na biciklu izvan mjesta prebivališta i kakav je bio postupak od strane policije? Planiram na jednu malo dužu rutu van općine pa mi nije baš svejedno...
Ma kakva duža ruta, moraš kao kad smo bili mali. Sjest na bajk i vozit sto krugova po dvorištu (ili oko zgrade)
Probao sam poštelat zadnju mašinicu, uspio sjebat da bude gore neg je bilo al sam uspio čak vratit na staro.
Ima na youtubeu video za XT plus kak se poštela al nisam više smio bit na poslu da to probam sredit.
Znači, lanac se treba staviti na 3. lančanik, sajla otpustit skroz na šarafu na mašinici i onda poštelat graničnike. Ajd, skužio sam koji je vijak za što. Piše da bi na ručici mjenjača trebao također otpustiti da imam kasnije navoja za fino ugađanje.
Opet nije dobro. Uspio sam poštelat vijak da mi lanac ne padne, uspio sam poštelat vijak da ne ode skroz gore ali kad lanac dođe na 2. lančanik, ne mogu više pritisnuti ručicu mjenjača. Morat ću nać neki servis da mi to u fušu odradi.
Ja sam si uspio poštelati samo pomoću ona dva šarafa na mašinici da ne može odozada na najmanji i najveći lančanik (kad me lanac zajebavao).
Tak je najlakše nariktati, jedino kaj ti onda mjenjač ide "na prazno" kad ubaciš u te brzine, pa ne znaš u kojoj si uopće
Ništa ti drugo ne treba, samo se malo poigrat s tim, jer i mali okret šarafa zajebe sve ako pretjeraš.
Uglavnom, sad sam vratio da ne može u 1., a od 9. izgleda da sam sjebao lančanik jer i s novim lancem preskače, a lanac sam prikratio na istu dužinu, tak da ne bi trebao.
Ja sam si uspio poštelati samo pomoću ona dva šarafa na mašinici da ne može odozada na najmanji i najveći lančanik (kad me lanac zajebavao).
Tak je najlakše nariktati, jedino kaj ti onda mjenjač ide "na prazno" kad ubaciš u te brzine, pa ne znaš u kojoj si uopće
Ništa ti drugo ne treba, samo se malo poigrat s tim, jer i mali okret šarafa zajebe sve ako pretjeraš.
Uglavnom, sad sam vratio da ne može u 1., a od 9. izgleda da sam sjebao lančanik jer i s novim lancem preskače, a lanac sam prikratio na istu dužinu, tak da ne bi trebao.
Ta dva mala šarafa služe samo za limit koliko mjenjač daleko ide da ti ne spadane sa kazete i ničemu drugom, s njima se ne štelaju brzine.
Brzine se štelaju tenzijom sajle na šifteru.
Kako znam koja velicina lanca Mi treba?
Postoje lanci sa110, 114, 116, 120, 126, itd. članaka. Ovisi o brzinama koje podržavaju.
Neki lanci se mogu kupiti na metre. U rinfuzi.
Za neke lance je potrebno malo više iskustva da bi pravilno izvadio pin.
Najbolje je eksperimentirati s duljinama lanaca, pa vidjeti koji najbolje odgovara.
Jedan članak više ili manje može raditi probleme u prebacivanju.
Kako znam koja velicina lanca Mi treba?
Ha,ne znamo koji je tip bicikla ali uvijek dobiješ viška koji se odstrani.
Najbolje ti je izbrojati pinove koliko ih imaš trenutno pa si naručiš.A nešto si spominjao da ćeš sam mijenjati zadnji mijenjač...
Preporučam svima recimo manje iskusnima da uvijek slikate prije stanje tj trenutne dijelove i pitate u temi prije nego počnete DIY.
Možete naručiti nekompatibilne dijelove i sl.
Pozz ekipa gledam frendu biciklo pa me zanima ssta mislite za ovo:
https://jabihcapriolo.com/artikliDet.php?sifra=8M-070-18C-BGR9&pdm1skr=BICCUB&pdm1=HT29CUB&s=
Nebi platio tu cijenu nego 3500kn,racun,garancija i sve.Prodaje ga momak nije ga voza 3 puta.
Evo sad sam opet probao i opet nekaj jebe.
Prebacio sam shifter na najmanji zupčanik.
Otpustio sam sajlu dole na mašinici.
Zavrnuo gore na mašinici onaj kolut do kraja i nategnuo za jedan krug.
Poštelao sam graničnike.
Navukao lagano sajlu i dotegnuo sa vijkom.
Ok, krenem prebacivat i lanac mi zapne između drugog zupčanika i nekog šarafa na prihvatu. Vratim pedalu lagano u krug, lanac padne nazad na najmanji zupčanik i vratim shifter na početnu poziciju.
Sad krenem malo brže okretat pedale i ovaj put lijepo prebaci i ne zapne za taj šaraf ali;
Dođem do predzadnjeg zupčanika i više ne mogu shiftat da prebacim na najveći.
Okrenem za jedan krug onaj kolut na mašinici, ništa.
Okrenem u suprotnu stranu za dva kruga opet ništa.
Graničnici su poštelani kak treba tak da nije do njih.
Kako da barem izbjegnem to zapinjanje za taj šaraf?
Edit: ipak gornji nije bio postelan i sad mogu prebacit na najveći.
Evo slika di zapne, to je vijak s kojim je paket treger ušarafljen na vilicu.
Priča o paket tregeru;
U Keindlu su imali jedino za Cube takvu i došao sam po nju u trgovinu, doma krenuo montirat i izgubio 2 sata i 3kg dok nisam odustao. Nakon tog sam skužio da mi nisu ni dali onaj dio sa rupicama koji ide iznad kotača.
Odfuro sam im to nazad, naravno taj komad je bio na polici i ajd, smontirali su mi taj paket treger koji mi je bitan zbog sjedalice. Onda je ispalo da zbog njega ne mogu smontirati niti blatobran jbg al ajd, nije tak strašno.
Problem je kaj mi do sada sajla nije zapinjala za taj vijak.
Problem je kaj mi do sada sajla nije zapinjala za taj vijak.
Sajla ili lanac? Ako lanac prije nije zapinjao, a sad je počeo, onda bi bilo dobro provjeriti da nije potrošen - ako je potrošen, onda se uspinje na zube i zapne.
Druga stvar koja može biti problem je ako si iskrivio hanger, zbog čega često ne bude moguće naštelati mjenjač.
Zašto si uopće išao čačkati? Imao si nekih problema, pao si ili nešto treće?
Lanac, zajeb.
Bajk je nov i lik je reko u ducanu da ga nazovem kad prodem parsto kilometara da odradi prvi servis. U meduvremenu je bajk stajal neka 3 mjeseca prek zime i nastavio sam se vozit i pocelo je preskakat iza malo. Zvao sam ga i reko je da je to normalno kad je bicikl nov da zato i sluzi taj servis da se postela. Onda se dogodio potres pa korona i nisam ga ni htio zvat neg sam pokusal to sam rijesit.
Nisam nigdje okinuo niti spigao nesto jedino mi pada na pamet da kad su ovi u Keindlu montirali nosač, da su kotač montirali da ne sjedne do kraja u utor jer mi se trenutno pomicanje kotača prema dole za 2mm čini jedino riješenje.
Opet, kotač bi valjda trebao sjedit do kraja jel?
Moguće da kotač nije bio ispravno montiran, iako bi to vjerojatno osjetio na disku, pa da se pomakao na svoje mjesto.
U osnovi, sve što je trebalo podešavati, ako je sve bilo ispravno montirano, jest zategnutost sajle jer se sajla s vremenom može malo otegnuti, ali nema se što dogoditi na novom bajku da graničnike treba micati. Na Treku s 9 brzina nemam problema, ali na Ghostu s 10 brzina sajlu štelam po sezonama ljeto/zima jer je sustav osjetljiviji.
Skini kotač i provjeri da li je vidljiv trag da je bio stegnut u krivoj poziciji (iako je kod QR-a to teško vidjeti), inače mora ići do kraja.
Ne bi bilo loše ni provjeriti nosač - moguće da je predviđen za upuštenu glavu.
Pumpa, rezervna unutrasnja guma ili krpice, multitool, voda (koliko zavisi od toga koliko cesto mozete dopuniti se na putu), hrana (cokoladice, bonzitice, moze i banana, jabuke su dobre za osvježiti se na brzinu, sendvič il ako možete jesti usput onda to planirajte, ja obično jednom na sat ubacim čokoladicu a na dva ili tri sata jedem nesto ozbiljnije), pune baterije svih uređaja, ažurirane mape ili još bolje unaprijed isplanirajte rutu na komoot ili stravi (to radim ako idem nekud nepoznato), prva pomoć zna dobro doći, iz lično iskustva znam.
Ako se još neko sjeti nečega nek napiše kolegi.
Za početak, propusnicu
A gle, minimum minimuma ti je kreditna kartica :)
Ako bi ipak htio biti više samodostatan, trebao bi nositi sa sobom stvari iz sljedećih kategorija:
- Tekućina - voda ti je u principu premalo za vožnje preko sat vremena, ili miješaj kupovne napitke s elektrolitima ili si sam složi "sirup" od glukoze, fruktoze, malo soli (može i magnezijeve), a za okus dodaš što ti se sviđa. Meni osobno jako paše limeta; iscijedim si par kila limete i zatim dodajem unutra glukozu i fruktozu u omjeru 2:1 dok ne postane gusti sirup, te žličicu soli. Kasnije to razrjeđujem na cesti u bidonima (nosim min. 1,5L vode sa sobom i dopunjavam po potrebi). Količina tekućine ti je vrlo individualna, ali ako nemaš iskustva uzmi kao odokativno pravilo 0,5L za sat vožnje pa reguliraj po potrebi. I gledaj da piješ po gutljaj svakih 10-15 min. jer ako osjetiš žeđ, već si dehidrirao (nećeš umrijeti, ali ti performanse jako pate, čitaj: sve ti je teško).
- Hrana - moraš imati najviše ugljikohidrata, zatim proteina, pa masti i na kraju šećera. Neću sada detaljnije jer toga ima hrpetina i jako ovisi što inače jedeš i koliko planiraš nositi sa sobom (80 km npr. možeš obaviti u tri sata, za što ti niti ne treba stajanje za hranu ili ako rastegneš na cijeli dan možeš raditi pauzu u restoranu), te planiraš li kuhati ili samo prigristi a "vani" jesti ozbiljniji obrok. Klasika su energetske pločice, a odličan izvor proteina i masti su orašasti plodovi (orah, badem, kikiriki). Iako ljudi sugeriraju šećer, on ti IMHO napravi više štete nego koristi - digne te na pet minuta a onda te zabije na dno i sve ti postane ultra teško... Malo šećera (tipa u energetskim pločicama) je okej, ali izvan toga ti ne treba (sav potreban šećer ionako imaš u tekućini).
- Odjeća - obavezno neki windstopper da se zaštitiš kad dođu dulji spustevi (a znojan si od vožnje), inače dobar baselayer je dovoljan ako nije hladno. Ako zahladi samo stavljaš slojeve gore, pa ti treba još neki međusloj koji bi držao toplinu a dobro diše. Naime, sve što ne diše dobro samo će te opako uznojiti i onda riskiraš prehladu. U principu nije bed biti mokar dok si zagrijan i voziš, ali ako je jako hladno ili je dulji spust (pa ne vrtiš pedale), pothladit ćeš se i navuć sranje. Meni se najbolja pokazala plastika, gledaj da ti je materijal poliamid, jer je rastezljiv i jako dobro odvodi vlagu vani, te se ne usmrdi tako lako kao poliester (u kojem se samo usvinjiš, uopće ne diše). I za sve imaj neku rezervu, to je must na duljim turama. Dobra stvar kod plastike je i što se brzo suši, pamuk je katastrofa jer se samo natopi i njega nikako ne želiš. Merino je okej (grije i dok ima 30% svoje mase u vlazi i ima antibakterijska svojstva), no meni se na bajku pokazao jako loš jer se natopi i kako se brzo krećeš se i ohladi - a to ne želiš (imati hladnu odjeću na sebi). Za planinarenje i svaki dan mi je merino fenomenalan, ali na bajku sam odustao od njega.
- Rezervni dijelovi i alati - rezervna zračnica i pumpa su osnovne, za zamjenu guma ti još trebaju i one poluge za montiranje gume. Zatim multitool - trebao bi imati sve nastavke koje imaš na bajku (imbus, torx, križni, ravni) i u dimenzijama koje imaš na bajku. Posebno pripazi na držač cijevi sjedala, to ti mora biti dostupno za podešavanje (visina sjedala). Bilo bi jako dobro imati i rezervne sajle mjenjača i kočnice, to ti nije problem imati sa sobom, a jako si hendikepiran ako ti neka pukne. Dosta dobra stvar je i imati alat za zetezanje žbica, kao i rezervne žbice, ali ako ne znaš poravnati kotač, neće ti ouno koristiti. Ako pak znaš, onda si odmah nabavi i Uniorov alat za montažu/demontažu kazete jer bez njega ne možeš zamijeniti žbice na desnoj strani zadnjeg kotača. Ulje za lanac nemoj zaboraviti, ali ga nemoj niti stavljati ako ne misliš nekako oprati lanac.
- Ostalo - nešto gotovine, svjetla za slučaj da te uhvati mrak, battery pack za mobitel, GPS, sat i ostalu elektroniku (ili dinamo naba), pepper sprej za pse, ovisno o tome gdje i kako planirate spavati možda vreća, šator ili hammock, plinsko kuhalo i pribor ako vam je to đir...
Uglavnom ima toga, malo i guglaj, ne znam kako planiraš to sve nositi na bajku (bisage ili bikepacking torbe).
I najvažnije - uživajte u vožnji (preporučam da barem jednu večer vozite malo i po noći, pogotovo ako je pun mjesec)!
Ture od 160 km vozio sam s tri bidona, pumpom, rezervnom zračnicom, montiračima i naravno napunjen mobitel sa 400 kn u košuljici od moba.
Vode ima u svakoj birtiji, kući uz put. Dobro, sada u doba Covida ne.
Kada ti usred vožnje pukne recimo kvadratni pogon, nema popravka, samo zoveš frenda, ženu, curu, oca, majku, brata, sestru i navedeš lokaciju na Google mapi. Ili cipelcugom 20 ili više km.
Najviše što sam gurao bicikl kraj sebe je 35 km. Iz gušta nisam nikoga htio zvati.
Za 4 sata vožnje mi ne treba jesti.
Ima nas svakakvih.
Pozdrav, igram se malo sa starom speckom od starog. Uglavnom, na stražnjoj Continentalovoj gumi, navodno relativno novoj, ima tzv. bubreg, odnosno neku vrstu izbočine koja se itekako osjeti u vožnji sa svakim okretajem kotača. S obzirom da nemam opcija za vožnju sve dok ne otvore međugradska putovanja, ostajem na ovom biciklu pa me zanima koliko je opasno voziti se ovako? Već sam odradio 100-tinjak kilometara, ali pazim da ne idem daleko od kuće i ne idem prebrzo za slučaj da guma pukne. Ima li lijeka za ovo ili moram po novu gumu?
Pretpostavljam da je to tubular koji se odlijepio. Trebalo bi skinuti sve, očistiti i ponovno zalijepiti. Rizik je da se nastavi odljepljivati, da prokližeš zbog poskakivanja kotača, ali, zbog položaja ventila postoji opasnosti i da ti pukne guma ili da ventil ošteti felgu.
Znači ne mora nužno ići nova guma nego se može ovo spasiti?
Znači ne mora nužno ići nova guma nego se može ovo spasiti?
Možda se može spasiti, iako sumnjam (vjerojatno je deformirana).
Ja se ne bi zezao sa skidanjem i ponovnim stavljanjem, to ti je totalna tlaka, tubulare stavljati gore, brrrrr....
Ništa ti se neće dogoditi ako pukne, to je stražnja guma (opasno bi bilo da je prednja). Opasnije bi bilo da se skroz odlijepi i zapetlja, ali i tada ćeš u najgorem slučaju zakočiti.
Ja bi to provjerio miče li se lijevo-desno (u smislu možeš li dno gume pomaknuti s obruča). Ako da, skini i stavi novu, ako ne, nastavi voziti dok ide i budi spreman pješačiti ili zvati nekoga kada te ostavi na cjedilu :)
S tubularima (ako jest tubular, a koliko se vidi sa slike, trebao bi biti), nemam iskustva iz prve ruke, ali znam da se za krpanje probušenog tabulara isti odljepljuje s felge, vanjska guma je šivana, pa se to mora rašiti, zakrpati, sašiti i opet lijepiti. Tebi je u najboljem slučaju samo odlijepljena, a u najgorem rašivena.
Ma meni je pukao tubular, baš na stražnjem kotaču. Ništa posebno, ostaneš na felgi, staneš, siđeš s bica, uzmeš bajk na rame i odeš posran doma.
EDIT: i nakon prve montaže tubulara ti više ne pada na pamet voziti ih, nego si fino kupiš clincher kotače i mijenjaš gume i zračnice ko gospodin.
Trebam savjet oko kupnje bajka, čisto da imam poslje posla "ubit" koji sat, te neke vikend vožnje cca 100km.
Budžet je do 5000kn.
Jedino šta bi bilo poželjno je hidraulika i da mogu postavit paktreger ako budem isao na koji dan vožnje.
Flat ili drop bar totalno mi svejedno.
Ako pomaže nekako mi je Trek FX 2 disc 2020 zapeo za oko.
Izgleda da će ostati Trek FX disc.
Ukoliko ga netko vozi, ako mu se da da napiše koju😉
Trebam savjet oko kupnje bajka, čisto da imam poslje posla "ubit" koji sat, te neke vikend vožnje cca 100km.
Budžet je do 5000kn.
Jedino šta bi bilo poželjno je hidraulika i da mogu postavit paktreger ako budem isao na koji dan vožnje.
Flat ili drop bar totalno mi svejedno.
Ako pomaže nekako mi je Trek FX 2 disc 2020 zapeo za oko.
Može da zakaj ne, Aluminijska rama+aluminijska vilica masa oko 12kg+vrlo atraktivan bajs pogotovo u plavoj izvedbi.
https://www.rog-joma.hr/hr/bicikl/fx-2-disc-2020-alpine-blue-24325/
https://www.rog-joma.hr/hr/bicikl/fx-2-disc-2020-gravel-24324/
Drugi izbor kao preporuka je djelovima znatno kvalitetniji, ili vrlo popularni "29 Marin Muirwoods čeličnjak" dakle Cromoly rama i rigidna vilica.Marin ima oko 13kg, a tu su i nešto kvalitetnije gume sa reflektirajučim bokovima.
http://tct-author.hr/tct/detail.php?art=1240
Na prvi pogled neupučenom oku, Trek i Marin izgledaju onako kao okvirno slični bicikli. Ali realno to su prilično različiti bajsovi, s obzirom da je Marin zapravo univerzalni model ili bajs posvudaš.Marin može bez frke poslužit kao rigidni MTB,29 oznaka nije badave jer može progutat 29 x 2.2 MTB gume.
https://forum.bug.hr/forum/topic/automobili-motori-bicikli/biciklizam-bicikli-oprema-staze/11835.aspx?page=822&jumpto=5712694&sort=asc&view=flat
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=pl&u=https://onemorebikepoznan.wordpress.com/2018/04/21/marin-muirwoods-29er/&prev=search
https://medium.com/@heruiming/2-year-review-of-the-marin-muirwoods-budget-tourer-awesome-commuter-a6b7d3c07cc4